С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
9 юни 2019, 18:19, 2964 прочитания

guts&brainsDDB отново стана рекламна агенция на годината

"Ростар БГ" беше отличен за рекламодател на годината на рекламния фестивал ФАРА

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
В юбилейното 20-о издание на творческия рекламен фестивал ФАРА за втора поредна година най-престижното отличие "Агенция на годината" спечели guts&brainsDDB. От създаването на конкурса това е шестото признание за агенцията, което я прави и най-награждаваната компания в историята на ФАРА.

guts&brainsDDB подадоха и най-много заявки в конкурса – общо 51 самостоятелни и още 3 в партньорство с Tribal Worldwide Sofia - агенция, чaст от комуникационната група около DDB.


Само на 1.5 точки разлика второто място в конкурса зае агенцията Nitram, която оперира на българския пазар от средата на 2015 г. Агенцията Noble Graphics се класира на трето място. Рекламодател на годината в най-големия творчески конкурс в България стана "Ростар БГ", които си партнират с Nitram за кампаниите на продуктите им "Гурменица" и Deutsche Markenbutter.

По случай юбилейното издание на ФАРА организаторите от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) за пръв път въведоха специална категория The best of the first 20, в която агенциите подаваха свои кампании, изготвени през последните 20 години в подкатегории "Принт" и "Тв реклама". Повечето от заявките в новата категория обаче бяха проекти от последните 10 години.

Къде са смелите идеи



Индустрията се обедини около мнението, че тази година ФАРА се отваря към повече агенции на пазара, броят на участниците в конкурса се увеличава, което води до представянето на повече качествени кампании. Факт е, че в сравнение с последните поне три години в това издание на фестивала се включиха най-много агенции. Увеличението в сравнение с 2018 г. обаче е с едва две агенции до 32. Броят на подадените заявки пък остана непроменен – общо 324.

Според Мартин Димитров, основател и творчески директор на Nitram, повече агенции имат добри кампании, което говори за колективен прогрес. "Винаги ме е тревожило, че битката е само между две агенции, а сега има поне 7-8, които се представиха на високо ниво", коментира той по време на традиционната сесия за въпроси и отговори, част от фестивалната програма.

На въпроса какво липсваше цялостно на заявките тази година творческият директор на Saatchi&Saatchi Петър Кесерджиев посочи, че броят на големите и съдържателни кампании е бил малък. "До известна степен ми липсваха чувството за хумор, смелостта и провокацията в кампаниите тази година", отговори също Марин Костов–Мъро, творчески директор на All Channels Communication.

Фестивална равносметка

И тази година традиционно ФАРА се състоя в рамките на три дни, вторият от които беше изяло посветен на уъркшопове и лекции на международни специалисти. Разлика имаше в церемонията по награждаването на победителите, която беше разделена в два дни. Други големи промени в конкурса по-скоро нямаше, а цялостното усещане по време на трите дни беше по-скоро меланхолично. Вероятно това беше и причината сесията с въпроси и отговори да премине в идеи за промяна на конкурса и подобрение на представянето на агенциите.

Едно от предложенията отново беше в посока промяна на подбора на журито, което към момента е съставено от специалисти от български агенции, членове на БАКА. Идеите на бранша бяха в посока включване на международни рекламисти сред членовете или на български професионалисти от други области, които да разширят погледа над заявките. Сред тях могат да бъдат режисьори, консултанти или независими рекламисти. Всички се обединиха около мнението, че разделянето на журито на групи от по максимум 7 суши спомага за качественото обсъждане и оценяване на заявките.

Единодушие имаше и по отношение на дължината на подадените заявки във ФАРА. Към момента те могат да бъдат с продължителност до 8 минути, като членовете на журито и присъстващите предложиха времето да се намали двойно – до 4 минути, за да може кратко и ясно да се представи идеята зад кампанията.

Поставен беше и въпросът за локацията на ФАРА и периода на провеждане. От четири години новият дом на фестивала е Пловдив вместо Албена, а от 2017 г. той се провежда през юни. Идеите бяха събитието да се организира отново през септември, за да могат да участват и летните кампании на агенциите.
Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

На върха на рекламната стълбица. Отново На върха на рекламната стълбица. Отново

guts&brainsDDB стана агенция на годината за шести път в творческия рекламен конкурс ФАРА

14 юни 2019, 2657 прочитания

Още кадри на Пеевски в "Нова" на Домусчиев 6 Още кадри на Пеевски в "Нова" на Домусчиев

Васил Иванов от "Канал 3" ще замени разследващите журналистки Миролюба Бенатова и Генка Шикерова

13 юни 2019, 16335 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

Работници по поръчка

Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Международни организации подкрепиха разследващия журналист Росен Босев

Присъдата на репортера от "Капитал" по наказателно дело, заведено от Стоян Мавродиев, е опасен прецедент за журналистиката в България

Уверените стъпки на Zeazoo

От осем години Гергана Иванова и баща й Йордан Злогошки произвеждат обувки за босо ходене, а продажбите растат

Ами ако утре и Amazon пусне пари?

Моделите на разплащане и средствата за това ще се променят и то благодарение на компании извън банковия сектор

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

20 въпроса: Полина Лъжанска

д-р Лъжанска е сред инициаторите на сайта CancerCare.bg и благотворителния маратон Race for the Cure

Sweet Dreams (Are Made Of This)

Ани Ленъкс изненада почитателите си с изложба-автопортрет