С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
9 юни 2019, 18:19, 3803 прочитания

guts&brainsDDB отново стана рекламна агенция на годината

"Ростар БГ" беше отличен за рекламодател на годината на рекламния фестивал ФАРА

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
В юбилейното 20-о издание на творческия рекламен фестивал ФАРА за втора поредна година най-престижното отличие "Агенция на годината" спечели guts&brainsDDB. От създаването на конкурса това е шестото признание за агенцията, което я прави и най-награждаваната компания в историята на ФАРА.

guts&brainsDDB подадоха и най-много заявки в конкурса – общо 51 самостоятелни и още 3 в партньорство с Tribal Worldwide Sofia - агенция, чaст от комуникационната група около DDB.


Само на 1.5 точки разлика второто място в конкурса зае агенцията Nitram, която оперира на българския пазар от средата на 2015 г. Агенцията Noble Graphics се класира на трето място. Рекламодател на годината в най-големия творчески конкурс в България стана "Ростар БГ", които си партнират с Nitram за кампаниите на продуктите им "Гурменица" и Deutsche Markenbutter.

По случай юбилейното издание на ФАРА организаторите от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) за пръв път въведоха специална категория The best of the first 20, в която агенциите подаваха свои кампании, изготвени през последните 20 години в подкатегории "Принт" и "Тв реклама". Повечето от заявките в новата категория обаче бяха проекти от последните 10 години.

Къде са смелите идеи



Индустрията се обедини около мнението, че тази година ФАРА се отваря към повече агенции на пазара, броят на участниците в конкурса се увеличава, което води до представянето на повече качествени кампании. Факт е, че в сравнение с последните поне три години в това издание на фестивала се включиха най-много агенции. Увеличението в сравнение с 2018 г. обаче е с едва две агенции до 32. Броят на подадените заявки пък остана непроменен – общо 324.

Според Мартин Димитров, основател и творчески директор на Nitram, повече агенции имат добри кампании, което говори за колективен прогрес. "Винаги ме е тревожило, че битката е само между две агенции, а сега има поне 7-8, които се представиха на високо ниво", коментира той по време на традиционната сесия за въпроси и отговори, част от фестивалната програма.

На въпроса какво липсваше цялостно на заявките тази година творческият директор на Saatchi&Saatchi Петър Кесерджиев посочи, че броят на големите и съдържателни кампании е бил малък. "До известна степен ми липсваха чувството за хумор, смелостта и провокацията в кампаниите тази година", отговори също Марин Костов–Мъро, творчески директор на All Channels Communication.

Фестивална равносметка

И тази година традиционно ФАРА се състоя в рамките на три дни, вторият от които беше изяло посветен на уъркшопове и лекции на международни специалисти. Разлика имаше в церемонията по награждаването на победителите, която беше разделена в два дни. Други големи промени в конкурса по-скоро нямаше, а цялостното усещане по време на трите дни беше по-скоро меланхолично. Вероятно това беше и причината сесията с въпроси и отговори да премине в идеи за промяна на конкурса и подобрение на представянето на агенциите.

Едно от предложенията отново беше в посока промяна на подбора на журито, което към момента е съставено от специалисти от български агенции, членове на БАКА. Идеите на бранша бяха в посока включване на международни рекламисти сред членовете или на български професионалисти от други области, които да разширят погледа над заявките. Сред тях могат да бъдат режисьори, консултанти или независими рекламисти. Всички се обединиха около мнението, че разделянето на журито на групи от по максимум 7 суши спомага за качественото обсъждане и оценяване на заявките.

Единодушие имаше и по отношение на дължината на подадените заявки във ФАРА. Към момента те могат да бъдат с продължителност до 8 минути, като членовете на журито и присъстващите предложиха времето да се намали двойно – до 4 минути, за да може кратко и ясно да се представи идеята зад кампанията.

Поставен беше и въпросът за локацията на ФАРА и периода на провеждане. От четири години новият дом на фестивала е Пловдив вместо Албена, а от 2017 г. той се провежда през юни. Идеите бяха събитието да се организира отново през септември, за да могат да участват и летните кампании на агенциите.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Българска рекламна агенция спечели злато на фестивала Golden Drum Българска рекламна агенция спечели злато на фестивала Golden Drum

Единствената награда за българска кампания тази година е на Saatchi&Saatchi

23 окт 2019, 1012 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (22 октомври) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (22 октомври)

Келнер взима bTV; Близо два пъти намалява печалбата на "БТВ медиа груп" през третото тримесечие; Светослав Костов все пак е отстранен от БНР и др.

22 окт 2019, 1155 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Международни организации подкрепиха разследващия журналист Росен Босев

Присъдата на репортера от "Капитал" по наказателно дело, заведено от Стоян Мавродиев, е опасен прецедент за журналистиката в България

Още от Капитал
В милиардната паяжина на Спайдърмен

Sony и Disney първо се скараха, а после се разбраха за филмовите права върху комиксовия герой

Балканска телекомуникационна компания

Новият собственик на дружеството ще бъде оценената на 2.6 млрд. евро регионална телеком и медийна група United Group

Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа

Съоснователят на рекламната агенция Pop Up Agency пред "Капитал"

Германия си иска парите

Започва сагата с приемането на бюджета на ЕС за периода 2021 - 2027

Джазменът като блусар

Китаристът Джон Скофийлд за това какво наистина има значение в музиката

Кино: "Близнакът"

Анг Лий опитва екшън трилър от ново поколение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10