С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
11 юни 2019, 9:17, 2496 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (11 юни)

guts&brainsDDB отново стана рекламна агенция на годината; Смущения в "Нова тв"; Емил Кошлуков срещу Сашо Диков за директор на БНТ; "Канал "3 стана собственост на програмния си директор Ива Стоянова и др.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


guts&brainsDDB отново стана рекламна агенция на годината

Фотограф: БАКА

В юбилейното 20-о издание на творческия рекламен фестивал ФАРА за втора поредна година най-престижното отличие "Агенция на годината" спечели guts&brainsDDB. От създаването на конкурса това е шестото признание за агенцията, което я прави и най-награждаваната компания в историята на ФАРА.

Само на 1.5 точки разлика второто място в конкурса зае агенцията Nitram, която оперира на българския пазар от средата на 2015 г. Агенцията Noble Graphics се класира на трето място. Рекламодател на годината в най-големия творчески конкурс в България стана "Ростар БГ", които си партнират с Nitram за кампаниите на продуктите им "Гурменица" и Deutsche Markenbutter.
Повече за най-големия рекламен фестивал може да прочетете тук>>

Смущения в "Нова тв"



Малко повече от месец след като управлението на "Нова броудкастинг груп" (НБГ) мина в ръцете на новите собственици - братята Георги и Кирил Домусчиеви, те започнаха да правят кадрови промени в медийната компания. С днешна дата от телевизията са освобождавани и принуждавани да напуснат утвърдени журналисти, градили дълго авторитета на медията. На пазара се коментира, че промените в екипа на "Нова" няма да приключат, като вече е изготвен списък на хора, които предстои да бъдат освободени и съответно се обсъждат нови назначения.

Особено силно в публичното пространство отекна отстраняването на главния редактор на спортното радио "Гонг", част от портфолиото на НБГ. В средата на миналата седмица Христо Христов, който държи 3% от капитала на "Нет инфо", обяви в профила си във Facebook, че вижда "засилена намеса в редакторската политика на сайтовете "Гонг", "Вести" и "Дарикнюз".
Повече за промените в "Нова" може да прочетете тук>>

Емил Кошлуков срещу Сашо Диков за директор на БНТ

В състезанието за генерален директор на БНТ ще се включат общо осем кандидати. Сред тях фаворит се очертава да е временно управляващият Емил Кошлуков.

Заявка да участват в надпреварата са подали:
- Спортният журналист с дългогодишен опит в БНТ Сашо Йовков.
- Водещият на различни развлекателни телевизионни формати Кръстю Вапцаров, по-известен като Къци Вапцаров. Той доби най-голяма популярност като водещ на шоу "Невада".
- Журналистът от БНТ Явор Симов, който беше и говорител на бившия министър на вътрешните работи Румен Петков. В последните две години Симов отговаряше за обществените поръчки в БНТ.
- Журналистът, който има управленски опит от Канал 3 и BiTV, Сашо Диков.
- И.д. генералният директор на телевизията Емил Кошлуков.
- Вечният кандидат - инженер Радослав Главчев, който от години редовно подава документи. В момента той все още обжалва избора на Константин Каменаров за генерален директор на БНТ през 2017 г.
- Стоил Рошкев, който е работил в БТА, БНР и БНТ, а сега води сутрешния блок в БСТВ.
- Никола Тодоров, който е бивш оператор на БНТ.
Повече по темата може да прочетете тук>>

"Канал "3 стана собственост на програмния си директор Ива Стоянова

Управителят и програмен директор на "Канал 3" Ива Стоянова, която е близка до депутата от ДПС Делян Пеевски, е новият основен собственик на телевизията.
Това става ясно от подадени в Търговския регистър заявления - през триъгълна схема. Тя е купила 90% от "Ти Ви Медиа Проджект". Фирмата е на Огнян Димов, който преди сделката е преместил в дружеството собствеността на "Канал 3". Димов запазва 10% дял.

Така Стоянова става собственик на 90% от телевизията, която от години е електронен вариант на вестниците на Пеевски "Монитор" и "Телеграф".

Цената на сделката е скрита в споразумение, което не е вписано в Търговския регистър. Промяната идва точно преди изтичането на крайния срок за деклариране на действителни собственици - 31 май.
Повече по темата може да прочетете тук>>

"Олинеза премиум" е глобена с 37 хил. лв. за имитация на опаковка на майонеза "Краси"

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) глоби с 37 086 лв. "Олинеза премиум" за имитация на опаковка на майонеза и постанови незабавно прекратяване на нарушението. Сумата е 0.1% от нетните приходи от продажби на дружеството за финансовата 2018 година. Решението подлежи на обжалване пред Административен съд – София-област, в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.

Производството е образувано по искане на "Консул" ООД – Пловдив - производител на майонеза под марката "Краси". Компанията смята, че за своите продукти от 125 и 200 г "Олинеза трапезна" и "Олинеза пушена" конкурентът - "Олинеза премиум" ООД, използва пластмасови кутии с форма, сходна на регистрирани от "Консул" марки и промишлен дизайн.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (11 юни)



КЗК спря и глоби "Такси Максим"

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) нареди спиране на дейността на компанията за споделени пътувания "Такси Максим" и глоби дружеството. Фирмата е руският еквивалент на американската Uber, която също беше блокирана в България през 2015 г., след едва година в страната. Спирането на "Такси Максим" идва след пет години работа тук, според сайта на компанията.

КЗК наложи и глоба на "Такси Максим" от 3520 лв., или 8% от приходите на фирмата за 2018 г. Оборотът за миналата година - 44 хил. лв., обаче изглежда нереалистично нисък и разкрива един от проблемите, за които става дума и в решението на КЗК – липсата на отчетност от дружеството и сред шофьорите, които превозват пътници чрез приложението, без да имат таксиметрови апарати.
Повече по темата може за прочетете тук>>

ARC Academy обявява конкурс за магистърски стипендии по "Реклама и бранд мениджмънт"

ARC Academy обявява конкурс на тема "Как ще превърна хобито си в бизнес". Авторите на петте най-интересни и вдъхновяващи идеи ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт", създадена съвместно със Saatchi&Saatchi и Висшето училище по мениджмънт (ВУМ). Стипендиите се предоставят от ЕКОНТ. Желаещите да се включат в конкурса трябва да разкажат за своето хоби и как от него биха направили от него реален продукт или услуга.
Повече за конкурса може да научите тук>>

Publicis Groupe сформира дигиталната агенция Digitas Sofia

Фотограф: Digitas

Комуникационната група Publicis Groupe, обедини в България две от дигиталните се звена - Saatchi Interactive и Modem Cybermark под бранда Digitas Sofia. Подобна структура има в още над 22 държави по света. Отличителното лого на компанията е еднорогът, който е с различен дизайн за всяка страна. В България той е вдъхновен от кукерите.

Digitas Sofia предлага творчески, технологични и медийни решения на своите клиенти. Агенцията се оглавява от Петя Лакова, на длъжността "Бизнес лидер" и творческият директор Ивайло Ботушанов. В портфолиото от клиенти на Digitas Sofia към момента влизат Банка ДСК, Еконт, Pernod Ricard и Molson Coors.

Две награди за български агенции от SABRE Awards

Българските All Channels Communication Group и Chapter 4 спечелиха златни отличия на тазгодишното издание на един от най-големите международни PR конкурси SABRE Awards за пазарите в Европа, Близкия изток и Африка. За кампанията си "Пътят към Малта", изготвена за Decathlon, All Channels получи златно отличие за Балканите в категорията по географски региони. Агенцията Chapter 4 заедно с Aurubis Bulgaria спечели награда за кампанията Copper heart of Bulgaria в категорията "Промишленост".

Interimage и JobTiger започват съвместен проект

PR агенцията Interimage обединява усилия с кариерния сайт JobTiger в разработването на пакет от дейности за изграждане на работодателска марка, чрез подобрение на вътрешната среда в компаниите и комуникацията им с публиката. Услугата, наречена #EmployerBrandingPower, включва вътрешен одит и оценка по патентована методология, разпознаваемост и публичност, работа с партньори, организации, посланици и лидери на мнение. В обхвата влиза и стандартен набор от комуникационни инструменти, връзки с медии и създаване на съдържание.

proof. беше сред финалистите на IAB MiXX Europe

Българската дигитална агенция proof. беше сред финалистите в тазгодишното издание на международния конкурс за дигитални рекламни решения IAB MiXX Europe. Агенцията се класира в категория Direct response and lead generation с кампанията си Dextro blind date с рекламодател Dextrophobia rooms. Кампанията се развива в Tinder по време на 14 февруари, като цели да организира срещи на необвързани в пъзел стаите (escape rooms) на компанията. proof. е единствената българска агенция, стигнала до финала на IAB MiXX Europe тази година, като в категорията й участваха още проекти на Mindshare, Universal Havas, MullenLowe Mediahub, TBWA Istanbul, Havas Denmark и др. След гласуването обаче българската агенция не успя да спечели награда от конкурса.

Дигитален бизнес

Google стартира платформа за планиране на пътувания

Google комбинира всичките си инструменти за планиране на пътувания в един сайт, наречен Trips. Това включва Google Flights, Google Hotels и функции от мобилното приложение Google Trips.

Новината дойде от статия в блога на Google, публикувана от Ричард Холдън - вицепрезидент на продуктовата политика в категория пътувания, пише Inc. Също става ясно, че по сравнително незабележим до този момент начин Google вече превзема сериозен дял от пазара за организиране на международен туризъм и с новата платформа има потенциала да увеличи дела си.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Google се разраства в облачния бизнес с придобиване за 2.6 млрд. долара

Компанията майка на Google – Alphabet, се разраства в облачния бизнес, като обяви, че ще придобие Looker Data Sciences за 2.6 млрд. долара. Това е първата голяма сделка на новия изпълнителен директор на Google Cloud Томас Кюриан и най-голямата за групата от 2014 г., когато купи Nest за 3.2 млрд. долара. Американската Looker помага на компании при визуализиране и анализиране на съхраняваните данни в облака. Облачното звено е важно за Google, тъй като растежът на основния бизнес на компанията с реклама се забавя.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

НАСА отваря орбиталната станция за туристи и реклама

Американската аерокосмическа агенция обяви, че ще позволи достъп до Международната космическа станция за маркетинг, бизнес и космически туризъм, пише "Дневник". Безпрецедентното решение открива пътя за богати хора и компании да прекарват известно време на борда, включително чрез пътувания, организирани от частни начинания. Освен това бизнесът ще може да разработва в орбиталните лаборатории свои продукти или да снима филми, включително реклами.

Обяснението на ръководството е, че така NASA ще получи допълнително финансиране за проекта си до 2024 г. да изпрати на Луната първата жена и още един мъж.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Свободни позиции:

CoinPoint Group обяви вакантни позиции за копирайтър, акаунт мениджър и продажби и маркетинг специалист.

DEV.BG обяви вакантна позиция за дигитален маркетинг експерт.

guts&brainsDDB обяви вакантна позиция за account executive.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (15 октомври) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (15 октомври)

СЕМ започна процедура за отстраняване на директора на БНР Светослав Костов; Колко инвестират партиите в политическа реклама за местните избори; Interpartners основа група от агенции на Балканите; TikTok забрани политически реклами в платформата си и др.

15 окт 2019, 1182 прочитания

"Канал 3" е фаворитът на партиите за предизборна реклама "Канал 3" е фаворитът на партиите за предизборна реклама

Според официалните данни близкият до Пеевски канал е получил най-много средства от политическите формации, ВМРО и ДПС водят по инвестиции в медиите като цяло

13 окт 2019, 2268 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Още кадри на Пеевски в "Нова" на Домусчиев

Васил Иванов от "Канал 3" ще замени разследващите журналистки Миролюба Бенатова и Генка Шикерова

Още от Капитал
Сметка за основни операции - струва ли си

Всеки, който ползва рядко банкови услуги, може да се възползва от опцията, но и не само той

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

Предизборният "Route 66" на арх. Игнатов

Според кандидата на "Демократична България" електронното управление на София ще реши два ключови проблема - с бюрокрацията и с корупцията

Кеч с корупцията

За близо две години съществуване антикорупционната комисия не само не постигна резултати, но и създаде корупция

В Белград, на чисто

С изложбата The Cleaner Марина Абрамович показва творчеството си в родния Белград след 44-годишно отсъствие

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10