С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
14 юни 2019, 11:09, 5242 прочитания

На върха на рекламната стълбица. Отново

guts&brainsDDB стана агенция на годината за шести път в творческия рекламен конкурс ФАРА

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Компанията има нов изпълнителен директор в лицето на Йоана Панчева.
Комуникационната група открива ново продуцентско студио Final_new.
През последните десет години guts&brainsDDB шест пъти печели наградата "Агенция на годината" в най-големия български рекламен фестивал ФАРА. Събитието се организира от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) и цели да отличи най-впечатляващите творчески рекламни решения. Юбилейното 20-о издание на ФАРА премина под мотото "Гладни за идеи", но въпреки това привлече същия брой заявки като през 2018 г. – общо 324. Над 15% от тях, или 51 заявки, бяха подадени от guts&brainsDDB, които донесоха на агенцията 1 златна награда, 5 сребърни и 6 бронзови.

Все пак добра новина за фестивала тази година беше участието на две рекламни агенции повече в сравнение с предходната, като броят им достигна 32. За трети път в историята на ФАРА с единодушие на журито беше присъдена и голямата награда Grand prix на Noble Graphics за кампанията "Свежите супергерои" за "Кауфланд". Агенцията се класира на трето място в конкурса, а на второ място само с 1.5 точки разлика от големия победител завърши агенцията Nitram. Техният клиент "Ростар БГ" пък стана рекламодател на годината.


От последната голяма награда на guts&brainsDDB от ФАРА мина точно една година. За този период настъпиха редица промени за агенцията. Екипът се разрасна, добавиха 4 нови бранда в портфолиото си от клиенти, а в комуникационната група откриха ново продуцентско студио. guts&brainsDDB има и нов изпълнителен директор. След 12 години работа в агенция Боян Панайотов поема по нов път и на негово място застава Йоана Панчева, която от дълги години е в агенцията и преди това заема длъжността Client service director. Сред целите за развитие продължава да бъде работата с чуждестранни клиенти и фокусът върху творческите решения. Повече за трансформацията на бизнеса, предизвикателствата пред съвременните агенции и плановете за разрастване, разказват изпълнителният директор на guts&brainsDDB Йоана Панчева, творческият директор Васил Петраков, творческият директор на групата Йордан Жечев и собственикът Ангелос Парасхакис.


guts&brainsDDB е най-награждаваната агенция от създаването на ФАРА. Как се промени агенцията през тези години?

Йордан Жечев: Последните 10 години не излизаме от топ 3 на агенциите на пазара и 6 пъти ставаме агенция на годината. През цялото това време основният ни екип не се е променял и може би именно това ни помага да поддържаме това ниво.



Ангелос Парасхакис: От друга страна, извън творческите и изпълнителните директори имаме много нови хора. След като спечелихме Telenor например, агенцията порасна двойно. Това обаче не променя основната ни философия, която е, че в основата на работата ни винаги трябва да бъде творчеството.

С какви предизвикателства се сблъсквате в бизнеса?

Ангелос Парасхакис: Ценообразуването е много трудно. За някои от позициите сериозно се конкурираме с IT индустрията - дизайнери, копирайтъри и др. Наемаме хора предварително, дори към момента да нямаме отворени позиции, за да се застраховаме за моментите, когато имаме повече работа. Тази година отново няма голям ръст на пазара, няма ръст в телевизиите и макар все още да не се усеща много силно в агенциите, ще създаде трудности през последното тримесечие. Не виждам светло бъдеще за много от малките агенции предвид обема на пазара. Не е здравословно да разчиташ само на един голям клиент, защото ако той си тръгне, агенцията може да се разпадне.

Все пак обаче на пазара се появиха много малки агенции през последните една-две години

Йордан Жечев: Аз мисля, че малките няма да имат големи затруднения. При нас например Tribal Worldwide Sofia е позиционирана като малка агенция и няма да има проблем да направи дългосрочна стратегия на голям клиент. Nitram например също не са агенция с голям екип, но работят със "Загорка", които са много голям клиент. Това е доказателство, че не е нужно да бъдеш рекламен гигант, за да обслужваш големи клиенти. Малък или голям, ако си воден от добра идея, може да оцелееш на пазара.

Кои клиенти спечелихте през последната година?

Йоана Панчева: Новите ни клиенти са бензиностанции "Еко", "Каменица", ОББ, Groupе SЕB. Като така покриваме голяма част от индустриите и все по-често имаме конфликт на интереси, единствено в хранителната индустрия има още накъде да се разрастваме. Не ни се случва обаче да отказваме клиент, ако имаме право да поемем обслужването му.

Миналата година казахте, че фокус са ви и чуждестранните клиенти. Продължава ли това да е така?

Йоана Панчева: Да, все повече гледаме към външни пазари. Работим за Telenor в Унгария, за Trading 212 във Великобритания, правили сме кампании за Shedd в Португалия, Испания, Дубай, няколко кампании на AVON за региона, както и на "Престиж" в България и Унгария.

Йордан Жечев: Чуждите клиенти, освен че плащат по-добре, дават и повече време за работа.

В групата създавате и продуцентска кампания. Разкажете повече за нея и какво целите чрез тази инвестиция?

Йордан Жечев: Продуцентската компанията се казва Final_new и в нея към момента има двама души - Георги Абрашев и Филип Морозов. Искаме да привлечем и унгарските режисьори, с които сме работили, да ги представим на българския пазар и да може да се снима и с тях. Компанията е замислена така, че процент от печалбата й да отива във вътрешни експерименти и тестови проекти, които не правим в ежедневната си работа. Например музикален клип или късометражен филм.

Ангелос Парасхакис: От друга страна, виждаме какво е нивото на телевизионното съдържание в България и според мен с толкова талантливи хора от компанията трябва да се опитваме малко по малко да навлезем и в този сегмент. Да направим пилотни проекти за сериал, филм и др. И нашите клиенти да имат ексклузивни права за продуктово позициониране например.

Цялата работа за клиентите ви ли ще минава през Final_new и ще бъдат ли достъпни услугите ви и за други агенции?

Йордан Жечев: Някаква част ще минава, но и със сигурност ще продължим да работим с целия пазар, защото имаме много проекти, понякога снимаме няколко реклами едновременно, дори да искаме, не можем да поемаме сами толкова голям обем от работа. Голямата ни цел е да докараме и други агенции на DDB по света тук, за да снимат при нас.

Васил Петраков: В България има огромно търсене на видеопродукция и ще бъдем отворени към всякакви проекти.

Какви са целите ви на новата позиция изпълнителен директор в групата?

Йоана Панчева: Ще следвам амбицията ни да бъдем one-stop-shop за клиентите ни. Да подобряваме работата си, да успеем да интегрираме в организацията Final_new. Ще се стремим да търсим и все повече клиенти на външния пазар. Сериозна обща цел е да запазим културата на агенцията, предвид че пораснахме толкова много през последната година.

Преди две години guts&brainsDDB стана творчески хъб за агенциите от DDB групата в региона. В какво се изразява работата ви?

Йордан Жечев: Вътрешно в групата се разчита на нас като водеща агенция в региона. Свързват се с нас за мнение и за конкретни проекти. Друга цел е да съберем екип от агенции на DDB от региона и заедно да участваме в конкурс на голям клиент.

Как виждате развитието на агенцията през следващите 5 години?

Ангелос Парасхакис: Ще търсим формулата, чрез която ще можем да работим за повече клиенти извън България. Целим и да бъдем в топ 3 на агенциите на ФАРА. Ако успяваме, значи правим нещата по правилния начин, оценени от пазара.

Йоана Панчева: Разпространяваме съдържание през медиите към потребителите, за което носим отговорност. Иска ми се все повече да правим кампании, които не само продават, но и променят мнението на хората и им влияят да стават по-добри.

Васил Петраков: Надявам се след няколко години да сме успели толкова да се развием, че да да правим неща, които сега ми се струват невъзможни - дали заради технологии, пазар или др.
Рекламната креативност през годината

Какви са впечатленията ви от нивото на ФАРА тази година и заявките във фестивала?

Васил Петраков: Нивото на цялостната работа е по-ниско тази година. Това се вижда включително и от по-малкия брой заявки на големите агенции. От друга страна, ми направи хубаво впечатление колко силна година имат Nitram, които са едва на три години. Много добра кампания на Noble graphics, която спечели Grand prix за "Свежите супергерои" на "Кауфланд". Много силна година за The Smarts, които правят хубави и пробивни неща за Ikea.

Йоана Панчева: Според мен по-малко хора от индустрията посетиха фестивала, включително и по-малко клиенти.

Йордан Жечев: Единствената ми критика е, че не се продължи започналият миналата година разговор за съвместната работа на клиенти и агенции.

Имахте ли разминавания от гледна точка на оценки на журито и вашето възприятие за кампаниите ви?

Васил Петраков: Понякога се случва кампания, която вярваме, че е много добра, да не допадне на журито или пък друга, която възприемаме просто за добра, журито да оцени много високо. Останах изненадан, че клипът на Efbet не беше оценен в категорията Film craft, което е кампания на агенцията DNA, част от групата ни.

Йордан Жечев: Мислехме си, че кампанията на EVN с акушерките например ще има награди.

Интервюто взе Сирма Пенкова

Капитал брой 24

Текстът е част от седмичния Капитал. В новия брой ще прочетете още:

  • Изборите: Технология на подчинението
  • Ще стигне ли военният бюджет за всички
  • А1 и НАП: Развален телефон за 80 млн. лв.

Купете

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Най-важните бизнес новини: всяка сутрин и вечер в мобилното приложение "Kапитал PRO" Най-важните бизнес новини: всяка сутрин и вечер в мобилното приложение "Kапитал PRO"

Четете бизнес, икономическа, международна и политическа информация в нов удобен формат на своя телефон

10 окт 2019, 1366 прочитания

СЕМ започна процедура за отстраняване на директора на БНР Светослав Костов 1 СЕМ започна процедура за отстраняване на директора на БНР Светослав Костов

Това е първата стъпка за разрешаване на кризата в БНР, следващата седмица се чака окончателно прекратяване на мандата

9 окт 2019, 1842 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
СЕМ отстрани Анета Милкова от конкурса за генерален директор на БНР

До финалния етап на състезанието са допуснати петима кандидати

Доктор Ружа и пътят на милиардите

Само до есента на 2016 г. схемата OneCoin е събрала над 3.3 млрд. eвро, а печалбата е над 2 млрд. евро

Арабският пробив на IPS

Българската семейна компания "Интернешънъл пауър съплай" завърши ключов проект за Saudi Aramco

Фандъкова, когато не е кмет

Желанието на настоящата кметица е да се еманципира от ГЕРБ и да спечели на своя страна "умните и красивите"

Формулата на Манолова: кмет-омбудсман

Обещанието за допитване до хората по всички важни въпроси носи предизборни дивиденти, но и рискове от прекомерни очаквания и блокажи

Изкуство на ръба

"Фриндж" в Единбург е най-големият фестивал на изкуствата в света