На българския пазар
СЕМ определи финалистите в конкурса за генерални директори на БНР и БНТ
До последния етап от конкурса от Съвета за електронни медии (СЕМ) допуснаха петима от кандидатите за директор на Българското национално радио (БНР) от общо шестима кандидатствали и шестима за Българската национална телевизия (БНТ) от осем кандидати. Последните два етапа са изслушване на концепции и събеседване и след това - избор чрез явно гласуване в петчленния състав на съвета.
Изслушването на концепциите за генерален директор на БНР ще се състои на 26 и 27 юни. Кандидатите са Светослав Костов, Митко Димитров, Валери Тодоров, Даниела Манолова и сегашният генерален директор на общественото радио Александър Велев.
СЕМ одобри и допускането на шестима кандидати за генерален директор на БНТ до изслушването, което ще се проведе на 3 и 4 юли. Това са Сашо Йовков, Никола Тодоров, Явор Симов, Сашо Диков, Емил Кошлуков и Стоил Рошкев.
Две кандидатури за мястото на Иво Атанасов в СЕМ
На 17 юли изтича мандатът на Иво Атанасов като член на Съветът за електронни медии (СЕМ), избран от парламентарната квота, а миналата седмица изтече срокът, до който депутатите имаха право да номинират нови лица, които да попълнят овакантеното от него място в медийния регулатор. Иво Атанасов бе депутат от БСП в четири парламента, а през 2013 г. бе избран в СЕМ по предложение на левицата.
До края на срока кандидатури за нов член на СЕМ от парламента внесоха само ГЕРБ и БСП. От сайта на парламента става ясно, че левицата е предложила Ия Петкова-Гурбалова, а ГЕРБ - Галина Георгиева.
V+O Communication е новата PR и дигитална агенция на Adecco
Българската V+O Communication поема комуникационното обслужване на HR компанията Adecco за България. Агенцията ще отговаря за връзките с медиите, както и за дигиталните комуникации. Партньорството на двете компании започва от юни, а договорът им за обслужване е за период от една година. Изборът на агенция е резултат от проведен общ конкурс за PR и дигитално обслужване, продължил около един месец.
"Партньорството между V+O и Adecco Bulgaria цели да повиши разпознаваемостта на бранда сред кандидатите, които са в търсене на работа, и да направи Adecco предпочитан HR партньор сред големите и средно големите компании у нас. Това ще бъде постигнато чрез изграждане на цялостна дигитална стратегия за съдържание, приложена както чрез социалните мрежи, така и чрез различните инструменти за реклама в интернет", коментират от агенцията пред "Капитал".
"Загорка" с нови кенове на изкуството
В продължение на кампанията "Доброто тук" "Загорка" лансира лимитирана серия кенове, създадени в колаборация с електронния музикален артист и продуцент Иван Шопов и стрийт арт художника Насимо (Станислав Трифонов). Творбите им могат да се видят върху всеки от двата кена, през специален QR код. Единият препраща потребителите към музиката на Иван Шопов и "Авигея", която може да бъде свалена безплатно, а другият дава възможност да се изтеглят безплатни творби на Насимо, подходящи за десктоп и мобилни устройства. Началото на кампанията под мотото "Доброто тук" беше поставено от рекламната агенция Nitram, които работят със "Загорка" от 2018 г.

Събитие: Ролята на комуникаторите в представянето на България като атрактивна туристическа дестинация
На 28 юни ще се проведе последното събитие за сезона от поредицата дискусии Comms Talks. Този път темата на разговора ще бъде туризмът в България и как може да се създаде единен, положителен и устойчив "бранд" на страната ни при прогнозиран ръст на туризма въпреки скандалите със застрояването на Черноморието ни. Сред участниците в дискусията ще бъдат Иван Радев от Асоциацията на европейските журналисти, Весела Николаева от Alfa Communications, Десислава Олованова от McCann Sofia, Георги Ауад от Perceptica и Румен Драганов от Национален борд по туризъм. Модератор на събитието ще бъде Мартин Димитров от рекламната агенция Nitram.
Събитието ще се проведе в споделеното работно пространство SOHO, а входът е свободен. Инициативата Comms Talks ще продължи с нови дискусии през септември.Дигитален бизнес
Корпоративни гиганти ще инвестират в криптовалутата на Facebook

Социалната мрежа Facebook е осигурила финансиране от страна на други корпоративни гиганти за създаването на своята криптовалута, която ще се казва Libra, пише Wall Street Journal. Според изданието Uber, Paypal, Visa и Mastercard ще инвестират по 10 млн. долара в консорциум, който ще управлява валутата. Парите ще бъдат използвани, за да се създаде криптовалутата, която трябва да влезе в експлоатация през следващата година. Отново според WSJ Facebook има нужда от 1 млрд. долара, за да създаде разплащателната система и криптовалутата.
Компанията очаква партньорите да стигнат 100, което означава, че в тръста ще може да се съберат 100 млрд. долара. Всеки, който има достъп до Whatsapp и Messenger, ще може да се сдобие с валутата срещу долари или други валути, които реално да гарантират Libra. Очаква се тя да бъде въведена в обращение през първата половина на 2020 г.
Рекламен бизнес
Omnicom отново стана холдинг на годината на рекламния фестивал в Кан
Една от най-големите комуникационни групи в света - Omnicom, бешe отличена за втора поредна година за "Холдингова компания на годината" по време на 66-ото издание на международния рекламен фестивал Cannes Lions. Агенциите, част от групата, спечелиха десетки награди във фестивала. Сред тях са DDB с близо 70 лъва, сред които и един титаниев за кампания на BBD Berlin, изготвена за "Репортери без граници". Агенцията BBDO завърши с 68 награди, две от които Grand Prix, а TBWA получи общо 64 отличия, от които 11 златни награди.
Агенция на годината стана Wieden+Kennedy Portland, която спечели и първо място в категорията "Независима агенция на годината". На второ място се класира агенцията McCann New York, а наскоро придобитата от Accenture Droga5 New York завърши на трето място.
Приза "Верига на годината" спечели McCann Worldgroup, следвана от DDB Worldwide и FCB.
Глобалните инвестиции в реклама се забавят, докато пазарът в България продължава да нараства
През изминалата седмица Dentsu Aegis Network, GroupM, част от WPP, и Magna, част от IPG Mediabrands, представиха годишните си доклади за инвестициите в реклама през тази и следващата година. Въпреки разликите в данните на трите компании заключенията им сочат, че глобалните вложения в реклама забавят растежа си. Погледнато по канали, инвестициите в телевизия намаляват и така според данните на компаниите е въпрос на няколко месеца онлайн сегментът да доминира глобалните инвестиции.
За България прогнозата на Dentsu е вложенията в реклама да се увеличат с 9.5% през 2019 г. в сравнение с ръст 9.1% година по-рано. Онлайн рекламата пък ще привлече близо една четвърт от общите рекламни инвестиции през 2019 г., а делът й ще се увеличи още през 2020 г. Телевизията от своя страна продължава да доминира пазара ни с 55% дял от общите рекламни инвестиции.
Повече данни от изследванията може да видите тук>>
Трилентовата търговска марка на Adidas беше обявена за невалидна от Съда на ЕС

Съдът на Европейския съюз обяви марката на Adidas, изобразяваща три успоредни ленти, за невалидна. Причината е, че ѝ липсва отличителен характер, който да позволява всички 28 членки на ЕС да я разпознаят.
Gucci разширява онлайн търговията си
Компанията, собственик на Gucci – Kering, ще затегне контрола върху онлайн търговията с продукти на марките си и ще фокусира дейността си в собствените сайтове. По този начин ще може да се следят предпочитанията на крайните потребители.
Kering вече обяви, че ще си върне обратно контрола върху уеб продажбите на марки като Balenciaga и Alexander McQueen, които са се продаваха от Yoox Net-A-Porter (YNAP) - онлайн търговец на дребно, който вече е собственик на конкурентната група Richemont.
Local Planet сформира хъб за Азиатско-Тихоокеанския регион
Девет агенции, част от глобалната комуникационна верига Local Planet, се обединиха в регионален хъб Local Planet APAC, отговарящ за обслужването на Азиатско-Тихоокеанския регион. Целта е да се предложи локална комуникационна експертиза на клиентите им. Седалището на новата структура ще бъде ще бъде в Сингапур, защото "това е един от петте най-големи световни финансови центъра в света, оценен и като най- прозрачната страна в световен мащаб", пишат още от комуникационната верига.
Организацията има и българско представителство под името Local Planet Bulgaria, което представлява джойнт венчър между медийна агенция Argent и Local Planet International.
Свободни позиции:
Sarantis Bulgaria обяви вакантна позиция за маркетинг мениджър.
*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]
На българския пазар
0 коментара