С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
25 юни 2019, 9:19, 2556 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (25 юни)

СЕМ определи финалистите в конкурса за генерални директори на БНР и БНТ; V+O Communication е новата PR и дигитална агенция на Adecco; "Загорка" с нови кенове на изкуството; Omnicom отново стана холдинг на годината на рекламния фестивал в Кан и др.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


СЕМ определи финалистите в конкурса за генерални директори на БНР и БНТ

До последния етап от конкурса от Съвета за електронни медии (СЕМ) допуснаха петима от кандидатите за директор на Българското национално радио (БНР) от общо шестима кандидатствали и шестима за Българската национална телевизия (БНТ) от осем кандидати. Последните два етапа са изслушване на концепции и събеседване и след това - избор чрез явно гласуване в петчленния състав на съвета.

Изслушването на концепциите за генерален директор на БНР ще се състои на 26 и 27 юни. Кандидатите са Светослав Костов, Митко Димитров, Валери Тодоров, Даниела Манолова и сегашният генерален директор на общественото радио Александър Велев.



СЕМ одобри и допускането на шестима кандидати за генерален директор на БНТ до изслушването, което ще се проведе на 3 и 4 юли. Това са Сашо Йовков, Никола Тодоров, Явор Симов, Сашо Диков, Емил Кошлуков и Стоил Рошкев.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Две кандидатури за мястото на Иво Атанасов в СЕМ

На 17 юли изтича мандатът на Иво Атанасов като член на Съветът за електронни медии (СЕМ), избран от парламентарната квота, а миналата седмица изтече срокът, до който депутатите имаха право да номинират нови лица, които да попълнят овакантеното от него място в медийния регулатор. Иво Атанасов бе депутат от БСП в четири парламента, а през 2013 г. бе избран в СЕМ по предложение на левицата.

До края на срока кандидатури за нов член на СЕМ от парламента внесоха само ГЕРБ и БСП. От сайта на парламента става ясно, че левицата е предложила Ия Петкова-Гурбалова, а ГЕРБ - Галина Георгиева.
Повече по темата може да прочетете тук>>

V+O Communication е новата PR и дигитална агенция на Adecco

Българската V+O Communication поема комуникационното обслужване на HR компанията Adecco за България. Агенцията ще отговаря за връзките с медиите, както и за дигиталните комуникации. Партньорството на двете компании започва от юни, а договорът им за обслужване е за период от една година. Изборът на агенция е резултат от проведен общ конкурс за PR и дигитално обслужване, продължил около един месец.

"Партньорството между V+O и Adecco Bulgaria цели да повиши разпознаваемостта на бранда сред кандидатите, които са в търсене на работа, и да направи Adecco предпочитан HR партньор сред големите и средно големите компании у нас. Това ще бъде постигнато чрез изграждане на цялостна дигитална стратегия за съдържание, приложена както чрез социалните мрежи, така и чрез различните инструменти за реклама в интернет", коментират от агенцията пред "Капитал".

"Загорка" с нови кенове на изкуството

В продължение на кампанията "Доброто тук" "Загорка" лансира лимитирана серия кенове, създадени в колаборация с електронния музикален артист и продуцент Иван Шопов и стрийт арт художника Насимо (Станислав Трифонов). Творбите им могат да се видят върху всеки от двата кена, през специален QR код. Единият препраща потребителите към музиката на Иван Шопов и "Авигея", която може да бъде свалена безплатно, а другият дава възможност да се изтеглят безплатни творби на Насимо, подходящи за десктоп и мобилни устройства. Началото на кампанията под мотото "Доброто тук" беше поставено от рекламната агенция Nitram, които работят със "Загорка" от 2018 г.

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (25 юни)



Събитие: Ролята на комуникаторите в представянето на България като атрактивна туристическа дестинация

На 28 юни ще се проведе последното събитие за сезона от поредицата дискусии Comms Talks. Този път темата на разговора ще бъде туризмът в България и как може да се създаде единен, положителен и устойчив "бранд" на страната ни при прогнозиран ръст на туризма въпреки скандалите със застрояването на Черноморието ни. Сред участниците в дискусията ще бъдат Иван Радев от Асоциацията на европейските журналисти, Весела Николаева от Alfa Communications, Десислава Олованова от McCann Sofia, Георги Ауад от Perceptica и Румен Драганов от Национален борд по туризъм. Модератор на събитието ще бъде Мартин Димитров от рекламната агенция Nitram.
Събитието ще се проведе в споделеното работно пространство SOHO, а входът е свободен. Инициативата Comms Talks ще продължи с нови дискусии през септември.
Повече за събитието тук>>

Дигитален бизнес

Корпоративни гиганти ще инвестират в криптовалутата на Facebook

[Reuters]

Социалната мрежа Facebook е осигурила финансиране от страна на други корпоративни гиганти за създаването на своята криптовалута, която ще се казва Libra, пише Wall Street Journal. Според изданието Uber, Paypal, Visa и Mastercard ще инвестират по 10 млн. долара в консорциум, който ще управлява валутата. Парите ще бъдат използвани, за да се създаде криптовалутата, която трябва да влезе в експлоатация през следващата година. Отново според WSJ Facebook има нужда от 1 млрд. долара, за да създаде разплащателната система и криптовалутата.

Компанията очаква партньорите да стигнат 100, което означава, че в тръста ще може да се съберат 100 млрд. долара. Всеки, който има достъп до Whatsapp и Messenger, ще може да се сдобие с валутата срещу долари или други валути, които реално да гарантират Libra. Очаква се тя да бъде въведена в обращение през първата половина на 2020 г.

Рекламен бизнес

Omnicom отново стана холдинг на годината на рекламния фестивал в Кан

Една от най-големите комуникационни групи в света - Omnicom, бешe отличена за втора поредна година за "Холдингова компания на годината" по време на 66-ото издание на международния рекламен фестивал Cannes Lions. Агенциите, част от групата, спечелиха десетки награди във фестивала. Сред тях са DDB с близо 70 лъва, сред които и един титаниев за кампания на BBD Berlin, изготвена за "Репортери без граници". Агенцията BBDO завърши с 68 награди, две от които Grand Prix, а TBWA получи общо 64 отличия, от които 11 златни награди.

Агенция на годината стана Wieden+Kennedy Portland, която спечели и първо място в категорията "Независима агенция на годината". На второ място се класира агенцията McCann New York, а наскоро придобитата от Accenture Droga5 New York завърши на трето място.

Приза "Верига на годината" спечели McCann Worldgroup, следвана от DDB Worldwide и FCB.

Глобалните инвестиции в реклама се забавят, докато пазарът в България продължава да нараства

През изминалата седмица Dentsu Aegis Network, GroupM, част от WPP, и Magna, част от IPG Mediabrands, представиха годишните си доклади за инвестициите в реклама през тази и следващата година. Въпреки разликите в данните на трите компании заключенията им сочат, че глобалните вложения в реклама забавят растежа си. Погледнато по канали, инвестициите в телевизия намаляват и така според данните на компаниите е въпрос на няколко месеца онлайн сегментът да доминира глобалните инвестиции.

За България прогнозата на Dentsu е вложенията в реклама да се увеличат с 9.5% през 2019 г. в сравнение с ръст 9.1% година по-рано. Онлайн рекламата пък ще привлече близо една четвърт от общите рекламни инвестиции през 2019 г., а делът й ще се увеличи още през 2020 г. Телевизията от своя страна продължава да доминира пазара ни с 55% дял от общите рекламни инвестиции.
Повече данни от изследванията може да видите тук>>

Трилентовата търговска марка на Adidas беше обявена за невалидна от Съда на ЕС

[Reuters]

Съдът на Европейския съюз обяви марката на Adidas, изобразяваща три успоредни ленти, за невалидна. Причината е, че ѝ липсва отличителен характер, който да позволява всички 28 членки на ЕС да я разпознаят.
Марката е регистрирана през 2014 г., но две години по-късно срещу нея е отправено искане за обявяване в недействителност, подадено от белгийската компания Shoe Branding Europe BVBA. След това Службата на Европейския съюз за интелектуална собственост (EUIPO) решава, че тя не е трябвало да бъде регистрирана.
Съдът посочва, че марката не представлява някакъв еталон, а е "обикновена фигуративна марка". Adidas, която още може да обжалва пред Съда на Европейския съюз, заяви в свое изявление, че решението е ограничено само до знака с три ивици и не оказва влияние върху други защитени употреби на марката в Европа.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Gucci разширява онлайн търговията си

Компанията, собственик на Gucci – Kering, ще затегне контрола върху онлайн търговията с продукти на марките си и ще фокусира дейността си в собствените сайтове. По този начин ще може да се следят предпочитанията на крайните потребители.

Kering вече обяви, че ще си върне обратно контрола върху уеб продажбите на марки като Balenciaga и Alexander McQueen, които са се продаваха от Yoox Net-A-Porter (YNAP) - онлайн търговец на дребно, който вече е собственик на конкурентната група Richemont.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Local Planet сформира хъб за Азиатско-Тихоокеанския регион

Девет агенции, част от глобалната комуникационна верига Local Planet, се обединиха в регионален хъб Local Planet APAC, отговарящ за обслужването на Азиатско-Тихоокеанския регион. Целта е да се предложи локална комуникационна експертиза на клиентите им. Седалището на новата структура ще бъде ще бъде в Сингапур, защото "това е един от петте най-големи световни финансови центъра в света, оценен и като най- прозрачната страна в световен мащаб", пишат още от комуникационната верига.

Организацията има и българско представителство под името Local Planet Bulgaria, което представлява джойнт венчър между медийна агенция Argent и Local Planet International.

Свободни позиции:

Sarantis Bulgaria обяви вакантна позиция за маркетинг мениджър.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Най-важните бизнес новини: всяка сутрин и вечер в мобилното приложение "Kапитал PRO" Най-важните бизнес новини: всяка сутрин и вечер в мобилното приложение "Kапитал PRO"

Четете бизнес, икономическа, международна и политическа информация в нов удобен формат на своя телефон

10 окт 2019, 1368 прочитания

СЕМ започна процедура за отстраняване на директора на БНР Светослав Костов 1 СЕМ започна процедура за отстраняване на директора на БНР Светослав Костов

Това е първата стъпка за разрешаване на кризата в БНР, следващата седмица се чака окончателно прекратяване на мандата

9 окт 2019, 1842 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Рекламният пазар в България достигна 415 млн. лв. за 2018 г.

Общите инвестициите са пораснали с 12% според данни на асоциацията на комуникационните агенции

Сметка за основни операции - струва ли си

Всеки, който ползва рядко банкови услуги, може да се възползва от опцията, но и не само той

Борис Бонев: между гражданите и политиката

Единственият непартиен кандидат се бори за гласове с малък бюджет и без подкрепа от партийни структури

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

Кеч с корупцията

За близо две години съществуване антикорупционната комисия не само не постигна резултати, но и създаде корупция

Кино: "Писма от Антарктида"

Модерна мелодрама за лъжата от любов

Другари срещу "хулигани"

Изложба изследва хомосексуалността в България по време на комунизма