С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
28 юни 2019, 14:39, 4039 прочитания

Директорът на "Радио София" Светослав Костов поема управлението на БНР

За спортния журналист гласуваха трима членове на СЕМ, бившият директор на "Радио София" Митко Димитров получи два гласа

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
На днешното си заседание Съветът за електронни медии (СЕМ) избра генерален директор на Българското национално радио (БНР) още по време на първото гласуване. Той е Светослав Костов, директор на софийската програма на БНР - "Радио София".

Основният му конкурент беше бившият директгор на "Радио София" Митко Димитров. За кандидатурата на Костов гласуваха трима от членовете на СЕМ - председателят на регулатора София Владимирова (парламентарната квота на ГЕРБ), Бетина Жотева (от квотата на президента Росен Плевнелиев) и Розита Еленова (парламентарна квота, предложена от Български демократичен център на Христо Ковачки). Останалите двама - Иво Атанасов (парламентарна квота БСП) и Ивелина Димитрова (от квотата на президента Румен Радев), подкрепиха концепцията на Димитров.


На финала на заседанието на медийния регулатор София Владимирова каза, че за общественото радио най-важно е да има стабилност, уважение и свобода. "Днешният избор е споделен риск между СЕМ и новият генерален директор", посочи тя.

Пред "Капитал" новият генерален директор на БНР Светослав Костов коментира, че в кратки срокове ще бъде готов да предложи състава на управителния съвет и се надява до две седмици той да бъде одобрен и да започнат да работят. Мандатът на стария управителен съвет, който работи с досегашния генерален директор Александър Велев, изтича на 8 юли.

Костов допълни, че има много идеи в концепциите на неговите конкуренти - Митко Димитров, Валерий Тодоров, Александър Велев и Даниела Манолова, които харесва, и планира да се срещне с тях, за да обсъдят дали биха могли да работят заедно.



Кой е новият директор
Светослав Костов

[БНР]

Светослав Костов е магистър по български език и френски език от Пловдивския университет "Паисий Хилендарски", има специализация по журналистика. Стажувал е във Френското национално радио. Преподава "Радиожурналистика" и "Спортен коментар" в Националната спортна академия "В. Левски".

Професионалната кариера на Костов започва като репортер във в. "Пловдивски новини" през 1995 г. В радио "Веселина" (Пловдив) ръководи екип "Спорт". От 1998 г. работи в системата на БНР – първо в "Радио Пловдив", после в програма "Хоризонт" – репортер, редактор новини, коментатор, водещ на актуални и на развлекателни предавания все в спортната редакция. Бил е водещ на предаванията "Хора, пътища, автомобили" и "Спорт и музика". Бил е продуцент на "Актуални предавания и спорт" в Програма "Хоризонт". През последните 3 години е директор на "Радио София". Зае позицията в мандата на доскорошния генерален директор Александър Велев. На конкурса за генерален директор на радиото се явява за втори път.

Акцентите от концепцията


Основните акценти в концепцията на Светослав Костов са привличане на младата аудитория, административна, редакционна и творческа реформа, създаване на регионална радиостанция във Велико Търново и на радиоомбудсман, който ще решава обществени проблеми от различен характер, свързани с администрацията и институциите.

Все пак в концепцията си Костов говореше не толкова за реформи, колкото за "оцеляване" на БНР. "Ако хората в БНР си мислят, че радиото има още много голямо бъдеще като медия, може би ще ви се стори крайно, но аз виждам края на радиото между 7 и 10 години като аналогово радио. Защото просто поколението, което идва, няма да слуша радио", каза той. Той каза, че вярва на хората в радиото, които са "достатъчно адекватни на променящата се медийна среда, работещите в радиото имам предвид, за да можем да седнем и да водим един диалог да постигнем баланс. Защото и те ще бъдат доволни от това, което ще се получи, не само като финанси, но и като продукт", заяви Светослав Костов.

Светослав Костов има намерение за три месеца да възстанови радио "България" като подкаст - в момента то съществува само като сайт. Той вярва, че може да го превърне и в част от европейски мултимедиен проект, за да се бори с хибридната война.

Според Костов е нужна оптимизация в БНР, където в момента работят малко над 1300 души. По информация на кандидата повечето от тях са на възраст над средната.

Пълния текст на концепцията му може да прочетете на сайта на СЕМ.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Българската реклама в чужбина Българската реклама в чужбина

Българските рекламни агенции все повече се ориентират към обслужването на клиент на чужди пазари

16 авг 2019, 1078 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (13 август) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (13 август)

Есента на БНТ; PR асоциацията БДВО разкритикува кампанията "Направи го сега"; Google пусна възможност за реклами с галерия от снимки в търсачката; Модата на брадите носи на Gilette рекордна загуба и др.

13 авг 2019, 1339 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Как да си купите брой на "Капитал" онлайн - на pdf или на хартия

Седмичният брой на "Капитал" вече може да бъде купен на pdf или на хартия от библиотеката на сайта

Сметищата на гнева в Русия

Боклукът се превръща в политически проблем, който канализира недоволството и обединява различни групи около една кауза

Три заменки в "Младост" не стигат

Столична община предизборно тушира напрежението в квартала, като спаси от застрояване няколко терена. Още 30 подобни случая чакат развръзка

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

За нишките и хората

Чихару Шиота се завръща в Япония с първа голяма ретроспектива

БАЗА данни

Какво показва годишната изложба в СГХГ на номинираните за наградата за съвременно изкуство БАЗА