С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
9 юли 2019, 9:11, 3041 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (9 юли)

Очаквано СЕМ избра Емил Кошлуков за генерален директор на БНТ; Вагоните на IKEA; "Forbes България" има нов издател; Нова политическа коректност заля Nike и др.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Очаквано СЕМ избра Емил Кошлуков за генерален директор на БНТ

Фотограф: Юлия Лазарова

Емил Кошлуков ще управлява БНТ през следващите три години, след като Съветът за електронни медии (СЕМ) го избра за генерален директор на обществената телевизия (БНТ) още при първото гласуване. Към момента мандатът на генералния директор е три години, но в парламента има внесен законопроект от депутати на ГЕРБ, в който се предвижда увеличаването му на 5 години. Кошлуков поема управлението на медията с подкрепа от три гласа.

Пред медийния регулатор Кошлуков каза, че ако стане генерален директор, ще спре предаването "Стани богат", защото телевизията не може да си позволи толкова скъпо предаване независимо от високия рейтинг. Той уточни, че и друго емблематично за обществената медия предаване "Референдум" има много скъп договор с агенция "Алфа Рисърч" и това прави бюджета му много висок.
Повече за професионалния път на Кошлуков и целите му като генерален директор БНТ може да прочетете тук>>

Вагоните на IKEA



В новата си лятна рекламна кампания IKEA преобрази два спални вагона на влакове към Варна и Бургас в партньорство с БДЖ, които отскоро отдават площи за реклама. В рамките на кампанията "Вагон турист" пътуващите към морето могат да се насладят на общо 10 нови купета, обзаведени с мебели от лятната серия на шведския бранд. Пътниците нямат предварителна информация кои точно са новите вагони, за да могат да бъдат изненадани на случаен принцип. Всяко от купетата има и различно име според темата на обзавеждането му, сред които са "Синята лагуна", "Цветно лято" и др.

Кампанията е дело на рекламната агенция The Smarts, които работят с IKEA от началото на 2018 г. "Вагон турист" ще продължи до края на август, а идеята е "още веднъж да покаже как "домът означава много" и колко е важно да правим така, че да ни е приятно и да разполагаме с всички удобства – независимо от мястото", обясняват от агенцията.

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (9 юли)



"Forbes България" има нов издател

След като в началото на тази година Attica Eva прекрати издаването на "Forbes България" заради решението на лицензодателя да отдаде лиценза на друг местен издател, вече стана ясно кой е той. Списанието ще се издава от "Българска бизнес медия", като първият брой ще излезе през септември, а през първата половина на 2020 г. ще бъде последвано и от онлайн издание, пишат в прессъобщение до медиите. Обявеният месечен тираж на "Forbes България" ще бъде 14 хил. броя, а над 70% от съдържанието ще бъде местно.

Управител на "Българска бизнес медия" според информацията, представена в Търговския регистър, е бившият главен редактор на "Forbes България" (от 2013 до 2017 г.) Йордан Матеев. Едноличен собственик на капитала на издателството пък е Фондацията за насърчаване на предприемачеството.

Кои са големите банки рекламодатели в България

Най-големият рекламодател в телевизия и пресата сред банките в България е Първа инвестиционна банка (ПИБ). Това показват данните на Nielsen Admosphere за брутните рекламни инвестиции през 2018 г., изчислени на база официалните тарифи на медиите. Лидерът ПИБ с общ бюджет от над 7.6 млн. лв., от които близо 133 хил. лв. са насочени към преса. След нея в класацията се нарежда Обединена българска банка (ОББ) с брутни рекламни инвестиции от над 7.4 млн. лв., от които над 97% са инвестирани в телевизия. С общ бюджет от над 6.3 млн. лв. на третото място според класацията на Nielsen Admosphere е Уникредит Булбанк, като едва 45 хил. лв. са насочени към преса. Представените брутни бюджети не съответстват на обема на активите на банките, също представени в изследването. По този показател подредбата в топ 3 е Уникредит Булбанк, Банка ДСК и ОББ. Чак след това се нарежда рекламният лидер ПИБ.

"Радио София" с нов директор


След като досегашният директор на "Радио София" Светослав Костов беше избран за генерален директор на Българското национално радио, позицията му вече се заема от Роселина Петкова. Тя е автор и водещ на рубриката "Еспресо с Роси" в сутрешния блок на "Радио София".

Родената през 1991 г. Петкова е завършила "Социология" в Нов български университет и има опит като репортер, редактор, продуцент на актуални предавания и водещ на новини в различни медии. Завършила е Master Class обучения на The Guardian в Лондон.

Инсталация на "Пиринско Ледено" сред селекцията на Ads of the World

Проект за новия бранд "Пиринско ледено", част от портфолиото на "Карлсберг България", попадна в селекцията на международния сайт Ads of the World, който събира най-креативните реклами от цял свят. С цел да активира присъствието на марката по време на годишното събитие "Капана Фест", беше изградена инсталация, представляваща интерактивен леден тунел, отговарящ на основното послание на марката "Родено от леда, за да освежава". Над 6 хил. посетители са преминали през него и са се запознали с бирения бранд отблизо. Проектът е дело на агенцията 121 Agency.

Започна кандидатстването в студентската категория на рекламния конкурс на БАР

Студенти вече могат да подават заявки за участие в шестото издание на конкурса BAAwards 2019, организиран от Българската асоциация на рекламодателите (БАР). Желаещите да се включат трябва да представят рекламно-комуникационна кампания на тема "Пускане на пазара на нов брандиран продукт или услуга в съществуваща категория" в избран от тях бизнес сектор. Крайният срок е 21 юли, а проектите се подават на сайта на конкурса. До 25 август ще бъдат гласувани най-добрите проекти от жури, съставено от професионалисти в сферата на рекламата и маркетинга. Наградата на най-добрата студентска кампания ще се връчи на официална церемония през октомври.

Дигитален бизнес

Google пуска интернет балона си в Кения

Технологичният гигант Google ще изпрати в небето над Кения интернет балони по проекта си Loon, пише Reuters. Потенциалните клиенти на компанията обаче - най-вече телекоми, се съмняват в новата технология, която компанията използва, за да достигне до райони без възможност за интернет връзка.

Новата технология е създадена, за да позволи на заселниците в планините да купят 4G мрежа на пазарни цени за неопределен период от време. Окончателното одобрение на услугата ще бъде подписано този месец от кенийския авиационен орган.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

Нова политическа коректност заля Nike

По повод Деня на независимостта на САЩ спортният бранд Nike пусна в търговската мрежа специален модел маратонки Air Max 1 USA. Брандът реши да отпразнува празника с модел в цветовете на американския флаг, като от задната страна на маратонката има и бродерия, която изобразява флага, създаден от Бетси Рос и актуален в далечната 1777 г. Малко след лансирането на продукта обаче нова политическа коректност заля Nike и принуди компанията да изтегли модела от търговската мрежа.

Първата реакция беше на губернатора на Аризона Дъг Дърси, който обяви, че е наредил да се изтеглят всички пари, с които държавата е планирала да подпомогне Nike за откриване на завод в близост до Финикс. Сенаторът Том Круз пък публикува в Twitter, че маратонките са насочени само към хора, които мразят сегашния американски флаг. За оттегляне на модела Air Max 1 USA се обяви и новото рекламно лице на Nike, американският куотърбек Колин Каперник, според когото знамето е обиден символ заради връзката му с ерата на робството. Така за пореден път за потушаване на репутационната криза даден бранд е принуден да изтегли конкретен продукт въпреки на пръв поглед да не съществува проблем.

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (9 юли)



"Байерн Мюнхен" иска компенсация от BMW за провалена спонсорска сделка

Германският футболен отбор "Байерн Мюнхен" ще поиска компенсация в размер между 10 и 20 млн. евро от автомобилния производител BMW за провалената, вече договорена, спонсорска сделка. Тя е била за 800 млн. евро и ако беше сключена, щеше да се превърне в най-голямата в историята на Бундеслигата.
Договорът между производителя на автомобили и германския футболен отбор трябваше да влезе в сила най-късно през 2025 г. и да е с валидност от десет години. В бъдеще се предвиждаше BMW да стане и нов акционер в Bayern München AG.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Свободни позиции:

Банка ДСК обяви вакантна позиция за Marketing research Expert.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

"Репортери без граници": България е попаднала в ситуация на "медийна гражданска война" "Репортери без граници": България е попаднала в ситуация на "медийна гражданска война"

Международната организация помоли президента Румен Радев да помогне за преодоляване на кризата със свободата на медиите

18 окт 2019, 1444 прочитания

Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа

Съоснователят на рекламната агенция Pop Up Agency пред "Капитал"

18 окт 2019, 900 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Ерата на онлайн списанията

Вицепрезидентът "Mаркетинг, разработки и анализи" в медийната група Condé Nast Стефани Фрийд пред "Капитал"

Още от Капитал
Новите инженери на "Бош"

Германската група направи инженеринг център в София, който разработва технологии за автомобилната индустрия

Да сготвиш Боби Михайлов

Как расистките изстъпления на агитките, които властта използва за собствена употреба, свалиха президента на БФС и отекнаха по света

Германия си иска парите

Започва сагата с приемането на бюджета на ЕС за периода 2021 - 2027

Турската офанзива в Сирия: Раздвижване на смъртоносните пясъци

Военната операция на Анкара повишава риска от нова вълна бежанци и терористични атаки в Европа

20 въпроса: Даниела Костова

Тя претворява различни житейски ситуации в работата си като художник, а най-амбициозният й проект беше реализиран това лято във Виена

Кино: "Близнакът"

Анг Лий опитва екшън трилър от ново поколение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10