Вижте тази кампания и направете дете
Кампанията "Направи го сега" за насърчаване на раждаемостта ядоса много хора. Има ли успешни примери за подобни реклами в други държави
Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
Дали инициативата "Направи го сега" на Движението за национална кауза (ДНК) ще успее да насърчи раждаемостта в България все още не се знае, но със сигурност вече успя да създаде полемики сред хората. През последната седмица посланията и визиите на кампанията обиколиха интернет пространството. Слогани като "Майка ти ще се зарадва повече на внуче, отколкото на нов тиган", "Чашка С без силикон", "Селфитата с деца събират повече лайкове" и "Бащинството те прави много по-привлекателен" предизвикаха смесени реакции.
Голяма част от хората изказаха възмущението си, като определиха кампанията за повърхностна или дори обидна и акцентираха на факта, че да бъдеш родител е въпрос на личен и добре премислен избор. Други се фокусираха върху намаляващата раждаемост в България и оцениха кампанията като опит за решаване на проблема. Трети погледнаха хумористично, което доведе до редица забавни преправени визии.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
9 коментара
Цинично е кампания за повишаване на раждаемостта да се насочва към хората - малко са тези, които не искат да имат деца и това е личен въпрос. Организаторите да насочат изискванията си към държавата за създаване на условия за отглеждане, а преди това за раждане на деца, защото и раждането у нас е проблематично за евентуални бъдещи родители без пари.
До коментар [#1] от "evpetra":
ako_triabvashe_da_pravia_kampaniia_za_nasurchavane _na/
Съгласявам се с Вас.
Допадна ми "отговорът" на Любо Аламанов:
https://www.dnevnik.bg/analizi/2019/07/10/3936592_
Също намирам за креативна кампанията на IKEA. :)
Иван И Андрей колко деца имат?
Доста тънкообидни хора има на този свят. За сметка на това жените над 40 без деца често си говорят на тази тема. Информираният избор е едно на ръка, другото е, че да остарееш без деца е едно от най-жестоките преживявания.
Ако тази кампания те стимулира да го избегнеш, значи е много добродетелна и успешна.
До коментар [#1] от "evpetra":
Държавата може и да не е особено отговорна. Факт.
Само че не може за едното да говориш как е личен избор, пък после да пренасяш отговорността на някой друг. Без деца няма кой да плаща пенсии. Нито на родителите си, нито на другите пенсионери.
Хората без деца вредят най-много на себе си, но и на околните.
Ъъъъ, не!
Аз искам да отглеждам индивиди, а не маймуни.
Без среда не става, която случайно донякъде се финансира с данъците ми и после с такси.
Най-ме изкефи с довода за пенсиите - аз защо внасям осигурителни вноски и разчитам децата ми, да ми плащат пенсията??
- Защото, някой ми е взел вноските.
Btw питах си счетоводството: "не искам да се осигурявам, сам ще се погрижа за себе си" - не може, внасяш! Хммм, дали щото не е пробито и си е жива пирамида?!
Много по-добре реклама, насърчаваща раждаемостта, отколкото такава за гейове!
Имам доста приятели, които разполагат с възможности, добри професии и т.н. и въпреки, че не са се отказали да имат деца, просто все не идвал момента !?! Ако дори една двойка да е решила да се забърза по пътя към най-голямото щастие в живота, значи кампанията е успешна!
Пък и не разбирам, защо хората са толкова тесногръди с посланията! Условия нямало, държавата къде е, всякакви оправдания само и само да се избегне личната отговорност! То вярно, че е много комфортно и успиващо да си живееш за себе си, ама да се лишиш от това да си родител, да поемеш пълна отговорност за друго човешко същество, да възпиташ човек е откровено странно! Със сигурност за много пропуснали влака ще дойде момента на осъзнаване, ама...
Кое е вярното твърдение този случай?
- Маркетинговите ни агенции, стагнират от години и разчитат единствено на кампании, които да привличат внимание чрез скандал;
- Интересът на средностатистическия българин се активира единствено при нещо провокативно, скандално или при потенциална награда;
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.