Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (23 юли)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (23 юли)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (23 юли)

КЗК ще разследва Apple по искане на БТК; Трусовете на продуцентския пазар; ГЕРБ вкара още един свой човек в СЕМ; Нова кампания със стари реклами и др.

3166 прочитания

© Капитал


Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар

КЗК ще разследва Apple по искане на БТК

Източник: Reuters

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) ще проверява американския технологичен гигант Apple по искане на БТК. Това става ясно от сайта на регулатора, в който липсват подробности за предмета на спора, с изключение на това, че става дума за злоупотреба с по-силна позиция при договаряне. При този тип производства обичайно става дума за злоупотреби от страна на компании, които не са монополисти в даден сектор, но въпреки това имат възможност да употребяват натиск при сключване на договор.

В дъното на спора са продажбите на iPhone от българския оператор. Явно Apple са поставили такива търговски условия, които БТК смята за лоши и плод на пазарната мощ на производителя на смартфони. А прецедентното е, че в София ще трябва да се явят адвокати на глобален гигант без присъствие в страната.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Трусовете на продуцентския пазар

Тази година есенният телевизионен сезон ще започне без някои от ключовите предавания с най-дълъг живот в ефира, създавани от независими продуценти. Ще има нови състезателни риалити формати, продължение на успешните български сериали с нови сезони, но всичко това при старите бюджети, без излишна разточителност и поемане на рискове от страна на телевизиите.

От "Нова тв" окончателно отпадна "Господари на ефира", a oт програмната схема на конкурентната bTV пък слиза "Шоуто на Слави".

До момента нито "Нова", нито bTV са обявили с какво ще заменят праймтаймовите си комедийни предавания, но са категорични, че имат нужда от свежи предложения от продуцентските компании.

Повече по темата може да прочетете тук>>

ГЕРБ вкара още един свой човек в СЕМ

Фотограф: Юлия Лазарова

С гласовете на ГЕРБ, ДПС и 1 глас от "Воля" в сряда парламентът избра Галина Георгиева за член на Съвета за електронни медии (СЕМ) без какъвто и да било дебат. Срещу нейната кандидатура се обявиха БСП и "Обединени патриоти", според които така в СЕМ се ликвидира всякакъв плурализъм. Равносметката в момента е, че ГЕРБ си осигури мнозинство в медийния регулатор и вече има четири гарантирани гласа от петчленния състав на съвета. Кандидатът на левицата Ия Петкова не получи достатъчно подкрепа, въпреки че за нея гласуваха от БСП, "Обединени патриоти" и 7 депутати от "Воля".

Повече по темата може да прочетете тук>>

Удължен е срокът за кандидатстване в студентската категория на рекламния конкурс на БАР

Студентите, които искат да се включат в шестото издание на конкурса BAAwards 2019, могат да го направят до 28 юли, съобщиха организаторите от Българската асоциация на рекламодателите (БАР). Желаещите да се включат трябва да представят рекламно-комуникационна кампания на тема "Пускане на пазара на нов брандиран продукт или услуга в съществуваща категория" в избран от тях бизнес сектор. Проектите се подават на сайта на конкурса и до началото на септември ще бъдат гласувани от професионалисти в сферата на рекламата и маркетинга. Наградата на най-добрата студентска кампания ще се връчи на официална церемония през октомври.

Медиен бизнес

Netflix разочарова с резултатите си за второто тримесечие

Източник: Reuters

Платформата за стрийминг на видео Netflix обяви спад на броя абонати в САЩ за пръв път от осем години, като същевременно е пропуснала и целите си за нови абонати в чужбина. Инвеститорите очаква по-слабо представяне от компанията, но не и толкова лош резултат. След новините акциите паднаха с близо 12%.

За месеците от април до юни Netflix е загубила 130 хил. американски клиенти. Зa paзглeждaния пepиoд ĸлиeнтитe нa ĸoмпaниятa извън САЩ ca ce yвeличили c 2.83 млн. души, ĸoeтo e знaчитeлнo пoд oчaĸвaниятa нa aнaлизaтopитe oт 4.8 млн. нoви aбoнaти. Към момента Netflix има 151.6 млн. абонати в световен мащаб. Общите приходи на компанията за тримесечието пък нараснаха с 26% до 4.92 млрд. долара.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

Publicis Groupe с лек ръст на приходите за второто тримесечие

Френската комуникационна група Publicis Groupe отчете лек ръст на приходите от 0.1% за второто тримесечие на годината до 2.2 млрд. евро. Въпреки бавното нарастване това са добри новини за холдинга, който за периода януари - март 2019 г. отчете спад от 1.6%. Компанията отбеляза понижение от 1.7% в приходите за Северна Америка, който е и най-големият пазар за бизнеса, тъй като продължава да съществува натиск от страна на клиентите в сектора на потребителските стоки, които продължават да намаляват бюджетите си, пише AdAge. През първите шест месеца на 2019 г. приходите в Северна Америка намаляват с 3% на годишна база. Във втория най-голям пазар за Publicis Groupe - Европа, холдингът отчита ръст на приходите от 2.4% до 663 млн. евро.

Повече тук>>

Нова кампания със стари реклами

Белгийският бирен бранд Stella Artois лансира кампания, с която дава нов живот на старите реклами. Редица билбордове от големи градове от цял свят станаха изцяло нова поредица реклами с цел да акцентират на популярността на бранда. Кампанията е дело на белгийския клон на рекламната агенция TBWA. Новите билбордове, позиционирани в Антверпен, включват снимки на реклами на Stella Artois в Ню Йорк, Шанхай, Рио де Жанейро, Лондон, Лос Анджелис и др. Всички те са със слогана "Голямата бира пътува".

В България на подобна рекламна стратегия тази година залагат два бранда. Банка ДСК в партньорство с агенцията Noble Graphics съживи 10-годишната си реклама на жилищен кредит, известна с популярната реплика "Банка ДСК, я".

С реклами от миналата година в българския ефир се представя и брандът "Крадецът на ябълки" с агенция All Channels Communication и слоган "Повтарям, защото ми харесва".

Havas с ново консултантско звено в областта на канабиса

Комуникационната група Havas е първата в бранша, която обяви, че ще развива отделно консултантско звено с фокус върху бизнеса с канабис. То ще оперира под името Havas ECS и ще бъде част от Havas Health & You. Новото звено ще работи с фармацевтични компании, здравни общности и др., които ще бъдат консултирани от експерти и медицински консултанти с опит в прилагането на канабиса за медицински нужди.

Повече тук>>

Colgate купува козметичния бизнес на Filorga за 1.5 млрд. евро

Американският конгломерат за продукти за лична хигиена Colgate-Palmolive купува козметичния бизнес на френската Laboratoires Filorga Cosmetiques (Filorga) за 1.5 млрд. евро. Това обяви компанията, като решението е част от стратегията ѝ с фокус върху бизнеса за грижа за кожата.

Козметичните продукти на френската компания са главно против стареене на кожата. "Придобиването ще е шанс за Colgate да навлезе в бързо развиващия се и голям пазар на търговията на дребно в Азия", коментира главният изпълнителен директор на американския производител Ноел Валас пред Reuters.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Center for Legal Aid - Voice in Bulgaria обяви вакантна позиция за експерт "Комуникации".

Acta Verba обяви вакантна позиция за експерт "PR, маркетинг и събития".

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK