Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (23 юли)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (23 юли)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (23 юли)

КЗК ще разследва Apple по искане на БТК; Трусовете на продуцентския пазар; ГЕРБ вкара още един свой човек в СЕМ; Нова кампания със стари реклами и др.

3413 прочитания

© Капитал


Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар

КЗК ще разследва Apple по искане на БТК

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) ще проверява американския технологичен гигант Apple по искане на БТК. Това става ясно от сайта на регулатора, в който липсват подробности за предмета на спора, с изключение на това, че става дума за злоупотреба с по-силна позиция при договаряне. При този тип производства обичайно става дума за злоупотреби от страна на компании, които не са монополисти в даден сектор, но въпреки това имат възможност да употребяват натиск при сключване на договор.

В дъното на спора са продажбите на iPhone от българския оператор. Явно Apple са поставили такива търговски условия, които БТК смята за лоши и плод на пазарната мощ на производителя на смартфони. А прецедентното е, че в София ще трябва да се явят адвокати на глобален гигант без присъствие в страната.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Трусовете на продуцентския пазар

Тази година есенният телевизионен сезон ще започне без някои от ключовите предавания с най-дълъг живот в ефира, създавани от независими продуценти. Ще има нови състезателни риалити формати, продължение на успешните български сериали с нови сезони, но всичко това при старите бюджети, без излишна разточителност и поемане на рискове от страна на телевизиите.

От "Нова тв" окончателно отпадна "Господари на ефира", a oт програмната схема на конкурентната bTV пък слиза "Шоуто на Слави".

До момента нито "Нова", нито bTV са обявили с какво ще заменят праймтаймовите си комедийни предавания, но са категорични, че имат нужда от свежи предложения от продуцентските компании.

Повече по темата може да прочетете тук>>

ГЕРБ вкара още един свой човек в СЕМ

С гласовете на ГЕРБ, ДПС и 1 глас от "Воля" в сряда парламентът избра Галина Георгиева за член на Съвета за електронни медии (СЕМ) без какъвто и да било дебат. Срещу нейната кандидатура се обявиха БСП и "Обединени патриоти", според които така в СЕМ се ликвидира всякакъв плурализъм. Равносметката в момента е, че ГЕРБ си осигури мнозинство в медийния регулатор и вече има четири гарантирани гласа от петчленния състав на съвета. Кандидатът на левицата Ия Петкова не получи достатъчно подкрепа, въпреки че за нея гласуваха от БСП, "Обединени патриоти" и 7 депутати от "Воля".

Повече по темата може да прочетете тук>>

Удължен е срокът за кандидатстване в студентската категория на рекламния конкурс на БАР

Студентите, които искат да се включат в шестото издание на конкурса BAAwards 2019, могат да го направят до 28 юли, съобщиха организаторите от Българската асоциация на рекламодателите (БАР). Желаещите да се включат трябва да представят рекламно-комуникационна кампания на тема "Пускане на пазара на нов брандиран продукт или услуга в съществуваща категория" в избран от тях бизнес сектор. Проектите се подават на сайта на конкурса и до началото на септември ще бъдат гласувани от професионалисти в сферата на рекламата и маркетинга. Наградата на най-добрата студентска кампания ще се връчи на официална церемония през октомври.

Медиен бизнес

Netflix разочарова с резултатите си за второто тримесечие

Платформата за стрийминг на видео Netflix обяви спад на броя абонати в САЩ за пръв път от осем години, като същевременно е пропуснала и целите си за нови абонати в чужбина. Инвеститорите очаква по-слабо представяне от компанията, но не и толкова лош резултат. След новините акциите паднаха с близо 12%.

За месеците от април до юни Netflix е загубила 130 хил. американски клиенти. Зa paзглeждaния пepиoд ĸлиeнтитe нa ĸoмпaниятa извън САЩ ca ce yвeличили c 2.83 млн. души, ĸoeтo e знaчитeлнo пoд oчaĸвaниятa нa aнaлизaтopитe oт 4.8 млн. нoви aбoнaти. Към момента Netflix има 151.6 млн. абонати в световен мащаб. Общите приходи на компанията за тримесечието пък нараснаха с 26% до 4.92 млрд. долара.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

Publicis Groupe с лек ръст на приходите за второто тримесечие

Френската комуникационна група Publicis Groupe отчете лек ръст на приходите от 0.1% за второто тримесечие на годината до 2.2 млрд. евро. Въпреки бавното нарастване това са добри новини за холдинга, който за периода януари - март 2019 г. отчете спад от 1.6%. Компанията отбеляза понижение от 1.7% в приходите за Северна Америка, който е и най-големият пазар за бизнеса, тъй като продължава да съществува натиск от страна на клиентите в сектора на потребителските стоки, които продължават да намаляват бюджетите си, пише AdAge. През първите шест месеца на 2019 г. приходите в Северна Америка намаляват с 3% на годишна база. Във втория най-голям пазар за Publicis Groupe - Европа, холдингът отчита ръст на приходите от 2.4% до 663 млн. евро.

Повече тук>>

Нова кампания със стари реклами

Белгийският бирен бранд Stella Artois лансира кампания, с която дава нов живот на старите реклами. Редица билбордове от големи градове от цял свят станаха изцяло нова поредица реклами с цел да акцентират на популярността на бранда. Кампанията е дело на белгийския клон на рекламната агенция TBWA. Новите билбордове, позиционирани в Антверпен, включват снимки на реклами на Stella Artois в Ню Йорк, Шанхай, Рио де Жанейро, Лондон, Лос Анджелис и др. Всички те са със слогана "Голямата бира пътува".

В България на подобна рекламна стратегия тази година залагат два бранда. Банка ДСК в партньорство с агенцията Noble Graphics съживи 10-годишната си реклама на жилищен кредит, известна с популярната реплика "Банка ДСК, я".

С реклами от миналата година в българския ефир се представя и брандът "Крадецът на ябълки" с агенция All Channels Communication и слоган "Повтарям, защото ми харесва".

Havas с ново консултантско звено в областта на канабиса

Комуникационната група Havas е първата в бранша, която обяви, че ще развива отделно консултантско звено с фокус върху бизнеса с канабис. То ще оперира под името Havas ECS и ще бъде част от Havas Health & You. Новото звено ще работи с фармацевтични компании, здравни общности и др., които ще бъдат консултирани от експерти и медицински консултанти с опит в прилагането на канабиса за медицински нужди.

Повече тук>>

Colgate купува козметичния бизнес на Filorga за 1.5 млрд. евро

Американският конгломерат за продукти за лична хигиена Colgate-Palmolive купува козметичния бизнес на френската Laboratoires Filorga Cosmetiques (Filorga) за 1.5 млрд. евро. Това обяви компанията, като решението е част от стратегията ѝ с фокус върху бизнеса за грижа за кожата.

Козметичните продукти на френската компания са главно против стареене на кожата. "Придобиването ще е шанс за Colgate да навлезе в бързо развиващия се и голям пазар на търговията на дребно в Азия", коментира главният изпълнителен директор на американския производител Ноел Валас пред Reuters.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Center for Legal Aid - Voice in Bulgaria обяви вакантна позиция за експерт "Комуникации".

Acta Verba обяви вакантна позиция за експерт "PR, маркетинг и събития".

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.