С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
23 юли 2019, 9:17, 2673 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (23 юли)

КЗК ще разследва Apple по искане на БТК; Трусовете на продуцентския пазар; ГЕРБ вкара още един свой човек в СЕМ; Нова кампания със стари реклами и др.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


КЗК ще разследва Apple по искане на БТК

[Reuters]

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) ще проверява американския технологичен гигант Apple по искане на БТК. Това става ясно от сайта на регулатора, в който липсват подробности за предмета на спора, с изключение на това, че става дума за злоупотреба с по-силна позиция при договаряне. При този тип производства обичайно става дума за злоупотреби от страна на компании, които не са монополисти в даден сектор, но въпреки това имат възможност да употребяват натиск при сключване на договор.

В дъното на спора са продажбите на iPhone от българския оператор. Явно Apple са поставили такива търговски условия, които БТК смята за лоши и плод на пазарната мощ на производителя на смартфони. А прецедентното е, че в София ще трябва да се явят адвокати на глобален гигант без присъствие в страната.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Трусовете на продуцентския пазар



Тази година есенният телевизионен сезон ще започне без някои от ключовите предавания с най-дълъг живот в ефира, създавани от независими продуценти. Ще има нови състезателни риалити формати, продължение на успешните български сериали с нови сезони, но всичко това при старите бюджети, без излишна разточителност и поемане на рискове от страна на телевизиите.

От "Нова тв" окончателно отпадна "Господари на ефира", a oт програмната схема на конкурентната bTV пък слиза "Шоуто на Слави".

До момента нито "Нова", нито bTV са обявили с какво ще заменят праймтаймовите си комедийни предавания, но са категорични, че имат нужда от свежи предложения от продуцентските компании.
Повече по темата може да прочетете тук>>

ГЕРБ вкара още един свой човек в СЕМ

Фотограф: Юлия Лазарова

С гласовете на ГЕРБ, ДПС и 1 глас от "Воля" в сряда парламентът избра Галина Георгиева за член на Съвета за електронни медии (СЕМ) без какъвто и да било дебат. Срещу нейната кандидатура се обявиха БСП и "Обединени патриоти", според които така в СЕМ се ликвидира всякакъв плурализъм. Равносметката в момента е, че ГЕРБ си осигури мнозинство в медийния регулатор и вече има четири гарантирани гласа от петчленния състав на съвета. Кандидатът на левицата Ия Петкова не получи достатъчно подкрепа, въпреки че за нея гласуваха от БСП, "Обединени патриоти" и 7 депутати от "Воля".
Повече по темата може да прочетете тук>>

Удължен е срокът за кандидатстване в студентската категория на рекламния конкурс на БАР

Студентите, които искат да се включат в шестото издание на конкурса BAAwards 2019, могат да го направят до 28 юли, съобщиха организаторите от Българската асоциация на рекламодателите (БАР). Желаещите да се включат трябва да представят рекламно-комуникационна кампания на тема "Пускане на пазара на нов брандиран продукт или услуга в съществуваща категория" в избран от тях бизнес сектор. Проектите се подават на сайта на конкурса и до началото на септември ще бъдат гласувани от професионалисти в сферата на рекламата и маркетинга. Наградата на най-добрата студентска кампания ще се връчи на официална церемония през октомври.

Медиен бизнес

Netflix разочарова с резултатите си за второто тримесечие

[Reuters]

Платформата за стрийминг на видео Netflix обяви спад на броя абонати в САЩ за пръв път от осем години, като същевременно е пропуснала и целите си за нови абонати в чужбина. Инвеститорите очаква по-слабо представяне от компанията, но не и толкова лош резултат. След новините акциите паднаха с близо 12%.
За месеците от април до юни Netflix е загубила 130 хил. американски клиенти. Зa paзглeждaния пepиoд ĸлиeнтитe нa ĸoмпaниятa извън САЩ ca ce yвeличили c 2.83 млн. души, ĸoeтo e знaчитeлнo пoд oчaĸвaниятa нa aнaлизaтopитe oт 4.8 млн. нoви aбoнaти. Към момента Netflix има 151.6 млн. абонати в световен мащаб. Общите приходи на компанията за тримесечието пък нараснаха с 26% до 4.92 млрд. долара.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

Publicis Groupe с лек ръст на приходите за второто тримесечие

Френската комуникационна група Publicis Groupe отчете лек ръст на приходите от 0.1% за второто тримесечие на годината до 2.2 млрд. евро. Въпреки бавното нарастване това са добри новини за холдинга, който за периода януари - март 2019 г. отчете спад от 1.6%. Компанията отбеляза понижение от 1.7% в приходите за Северна Америка, който е и най-големият пазар за бизнеса, тъй като продължава да съществува натиск от страна на клиентите в сектора на потребителските стоки, които продължават да намаляват бюджетите си, пише AdAge. През първите шест месеца на 2019 г. приходите в Северна Америка намаляват с 3% на годишна база. Във втория най-голям пазар за Publicis Groupe - Европа, холдингът отчита ръст на приходите от 2.4% до 663 млн. евро.
Повече тук>>

Нова кампания със стари реклами

Белгийският бирен бранд Stella Artois лансира кампания, с която дава нов живот на старите реклами. Редица билбордове от големи градове от цял свят станаха изцяло нова поредица реклами с цел да акцентират на популярността на бранда. Кампанията е дело на белгийския клон на рекламната агенция TBWA. Новите билбордове, позиционирани в Антверпен, включват снимки на реклами на Stella Artois в Ню Йорк, Шанхай, Рио де Жанейро, Лондон, Лос Анджелис и др. Всички те са със слогана "Голямата бира пътува".

В България на подобна рекламна стратегия тази година залагат два бранда. Банка ДСК в партньорство с агенцията Noble Graphics съживи 10-годишната си реклама на жилищен кредит, известна с популярната реплика "Банка ДСК, я".

С реклами от миналата година в българския ефир се представя и брандът "Крадецът на ябълки" с агенция All Channels Communication и слоган "Повтарям, защото ми харесва".


Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (23 юли)



Havas с ново консултантско звено в областта на канабиса

Комуникационната група Havas е първата в бранша, която обяви, че ще развива отделно консултантско звено с фокус върху бизнеса с канабис. То ще оперира под името Havas ECS и ще бъде част от Havas Health & You. Новото звено ще работи с фармацевтични компании, здравни общности и др., които ще бъдат консултирани от експерти и медицински консултанти с опит в прилагането на канабиса за медицински нужди.
Повече тук>>

Colgate купува козметичния бизнес на Filorga за 1.5 млрд. евро

Американският конгломерат за продукти за лична хигиена Colgate-Palmolive купува козметичния бизнес на френската Laboratoires Filorga Cosmetiques (Filorga) за 1.5 млрд. евро. Това обяви компанията, като решението е част от стратегията ѝ с фокус върху бизнеса за грижа за кожата.
Козметичните продукти на френската компания са главно против стареене на кожата. "Придобиването ще е шанс за Colgate да навлезе в бързо развиващия се и голям пазар на търговията на дребно в Азия", коментира главният изпълнителен директор на американския производител Ноел Валас пред Reuters.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Свободни позиции:

Management Financial Group (MFG) обяви вакантна позиция за бранд мениджър.

TESY обяви вакантна позиция за Head of marketing.

Center for Legal Aid - Voice in Bulgaria обяви вакантна позиция за експерт "Комуникации".

Acta Verba обяви вакантна позиция за експерт "PR, маркетинг и събития".

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

"Репортери без граници": България е попаднала в ситуация на "медийна гражданска война" "Репортери без граници": България е попаднала в ситуация на "медийна гражданска война"

Международната организация помоли президента Румен Радев да помогне за преодоляване на кризата със свободата на медиите

18 окт 2019, 1444 прочитания

Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа

Съоснователят на рекламната агенция Pop Up Agency пред "Капитал"

18 окт 2019, 900 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Приходите на "БТВ медиа груп" растат и през второто тримесечие

Печалбата на групата продължава дa се увеличава със значителни темпове

Още от Капитал
Втори живот за старата техника

Къде се приемат електроуредите и как става рециклирането им

Новите инженери на "Бош"

Германската група направи инженеринг център в София, който разработва технологии за автомобилната индустрия

Истерията за Стратегия за детето: С нами и Бог, и руската пропаганда

Интересите на ултраконсервативни "християнски" организации, руски хибридчици, "патриоти" и политически опортюнисти са прикрити зад огромния шум в социалните мрежи

Турската офанзива в Сирия: Раздвижване на смъртоносните пясъци

Военната операция на Анкара повишава риска от нова вълна бежанци и терористични атаки в Европа

Джазменът като блусар

Китаристът Джон Скофийлд за това какво наистина има значение в музиката

Спорният Петер Хандке

Нобеловата награда за литература за 2019 г. предизвика възмущение и полемика относно ролята на писателя

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10