С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 23 юли 2019, 15:01, 3381 прочитания

Приходите на "БТВ медиа груп" растат и през второто тримесечие

Печалбата на групата продължава дa се увеличава със значителни темпове

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Приходите на "БТВ медиа груп" са се повишили през второто тримесечие, след като се сметнат валутните промени през периода. Печалбата на групата също продължава да расте с огромни темпове. Това показват данните от доклада за периода на Central European Media Entertprises (CME) - компанията, майка на българската медийна група, в която най-голям акционер след придобиването на Time Warner е американският телекомуникационен гигант AT&T.

Валутният фактор


Общите приходи на "БТВ медиа груп" за периода, без да се сметне валутният фактор, са 22.6 млн. долара, с 3.5% по-малко спрямо година по-рано. За шестмесечието приходите са 41.9 млн. долара, също свиване с 2.2% на годишна база. Оперативната печалба продължава да расте. След като през първото тримесечие тя се вдигна с над 120%, сега печалбата е 7.9 млн. долара, 40% повишение спрямо година по-рано. Общо за шестмесечието "БТВ медиа груп" е на печалба от малко над 14 млн. долара, или 62.8% повишение спрямо 2018 г.

Приходите на "БТВ медиа груп" обаче растат, ако се сметнат промените във валутния курс. В този случай оборотът се увеличава с 2.5% за тримесечието и 4.5% за шестмесечието на годишна база. Печалбата пък се увеличава с 47.2% за трите и 72.4% за шестте месеца.

В портфолиото на "БТВ медиа груп" влизат телевизионните канали bTV, bTV Cinema, bTV Comedy, bTV Action, bTV Lady и Ring.bg.



Цялата CME отчита минимален ръст под 1% на приходите за тримесечието, до 183.6 млн. долара. За цялото полугодие се наблюдава свиване с 2% до 330 млн. долара. Оперативната печалба за тримесечието се увеличава с 21% до 60.4 млн. долара, а за шестмесечието е 88.1 млн. долара. Компанията отбелязва, че резултатите на групата са силно изкривени заради промени във валутните курсове. При постоянен валутен курс приходите на групата за тримесечието се увеличават с 8%, а печалбата – с 29%.

"Не можехме да се надяваме на по-силни резултати през второто тримесечие", коментира Майкъл Дел Нин, един от двамата изпълнителни директори на европейската група. "Ако разгледаме резултатите на групата и вземем предвид промените във валутния курс, това е най-силното ни второ тримесечие от четири години насам."

Все още без сделка

В края на март тази година CME обяви официално, че започва процес по преглеждане на алтернативи за бизнеса, включително и пълна или частична продажба на групата, сливане, или рекапитализация. Още тогава от компанията коментираха, че не са сигурни, че проучването ще доведе до сделка, както и че няма определени срокове за процеса.

Изминалото тримесечие беше по-тихо по отношение на потенциално придобиване на CME и нов собственик няма, нито публична информация за такива планове. Според информации на българския пазар, ако все пак има сделка за смяна на собствеността на CME (а съответно и на "БТВ медиа груп"), то тя ще се случи най-рано в края на годината.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (10 ноември) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (10 ноември)

Как ще се промени вестник "Сега"; Кой иска да управлява БНР; Изхабените думи според комуникационните експерти; Антитръстовите регулатори на ЕС срещу Facebook и Google; Започна записването за "Рекламна академия 2020"; За Huawei - "Най силната история си ти!"

10 дек 2019, 1178 прочитания

Какво прави една реклама ефективна Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

6 дек 2019, 4282 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Студио Enthusiasm става част от групата на The Smarts

Брандинг компанията е петата агенция в портфолиото на комуникационната група

Още от Капитал
LVMH тества границите на лукса

Може ли шик конгломератът да се разрасне още

Uber вече не е готин

Лондон удари силно Uber и вече има нови, по-евтини приложения за споделени пътувания

PISA 2018: Образование с часовников механизъм

Тревожно ниските резултати на 15-годишните в България по индикаторите за функционална грамотност се проектират в бъдещето на страната

Румънското управленско дуо: От едната страна на барикадата

Новият премиер Лудовик Орбан и преизбраният президент Клаус Йоханис обещават про-ЕС ера и реформи в Румъния

Нова концепция: Bagri by Boykovski

"Искаме да придадем повече характер на заведението и на храната, която предлагаме"

Камион желание

Отново за мобилните кухни, уличната храна и къде да я опитаме този месец

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10