С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
  • K:Reader - изданията
1 23 юли 2019, 15:01, 3166 прочитания

Приходите на "БТВ медиа груп" растат и през второто тримесечие

Печалбата на групата продължава дa се увеличава със значителни темпове

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Приходите на "БТВ медиа груп" са се повишили през второто тримесечие, след като се сметнат валутните промени през периода. Печалбата на групата също продължава да расте с огромни темпове. Това показват данните от доклада за периода на Central European Media Entertprises (CME) - компанията, майка на българската медийна група, в която най-голям акционер след придобиването на Time Warner е американският телекомуникационен гигант AT&T.

Валутният фактор


Общите приходи на "БТВ медиа груп" за периода, без да се сметне валутният фактор, са 22.6 млн. долара, с 3.5% по-малко спрямо година по-рано. За шестмесечието приходите са 41.9 млн. долара, също свиване с 2.2% на годишна база. Оперативната печалба продължава да расте. След като през първото тримесечие тя се вдигна с над 120%, сега печалбата е 7.9 млн. долара, 40% повишение спрямо година по-рано. Общо за шестмесечието "БТВ медиа груп" е на печалба от малко над 14 млн. долара, или 62.8% повишение спрямо 2018 г.

Приходите на "БТВ медиа груп" обаче растат, ако се сметнат промените във валутния курс. В този случай оборотът се увеличава с 2.5% за тримесечието и 4.5% за шестмесечието на годишна база. Печалбата пък се увеличава с 47.2% за трите и 72.4% за шестте месеца.

В портфолиото на "БТВ медиа груп" влизат телевизионните канали bTV, bTV Cinema, bTV Comedy, bTV Action, bTV Lady и Ring.bg.



Цялата CME отчита минимален ръст под 1% на приходите за тримесечието, до 183.6 млн. долара. За цялото полугодие се наблюдава свиване с 2% до 330 млн. долара. Оперативната печалба за тримесечието се увеличава с 21% до 60.4 млн. долара, а за шестмесечието е 88.1 млн. долара. Компанията отбелязва, че резултатите на групата са силно изкривени заради промени във валутните курсове. При постоянен валутен курс приходите на групата за тримесечието се увеличават с 8%, а печалбата – с 29%.

"Не можехме да се надяваме на по-силни резултати през второто тримесечие", коментира Майкъл Дел Нин, един от двамата изпълнителни директори на европейската група. "Ако разгледаме резултатите на групата и вземем предвид промените във валутния курс, това е най-силното ни второ тримесечие от четири години насам."

Все още без сделка

В края на март тази година CME обяви официално, че започва процес по преглеждане на алтернативи за бизнеса, включително и пълна или частична продажба на групата, сливане, или рекапитализация. Още тогава от компанията коментираха, че не са сигурни, че проучването ще доведе до сделка, както и че няма определени срокове за процеса.

Изминалото тримесечие беше по-тихо по отношение на потенциално придобиване на CME и нов собственик няма, нито публична информация за такива планове. Според информации на българския пазар, ако все пак има сделка за смяна на собствеността на CME (а съответно и на "БТВ медиа груп"), то тя ще се случи най-рано в края на годината.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (15 октомври) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (15 октомври)

СЕМ започна процедура за отстраняване на директора на БНР Светослав Костов; Колко инвестират партиите в политическа реклама за местните избори; Interpartners основа група от агенции на Балканите; TikTok забрани политически реклами в платформата си и др.

15 окт 2019, 795 прочитания

"Канал 3" е фаворитът на партиите за предизборна реклама "Канал 3" е фаворитът на партиите за предизборна реклама

Според официалните данни близкият до Пеевски канал е получил най-много средства от политическите формации, ВМРО и ДПС водят по инвестиции в медиите като цяло

13 окт 2019, 1978 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Студио Enthusiasm става част от групата на The Smarts

Брандинг компанията е петата агенция в портфолиото на комуникационната група

Доктор Ружа и пътят на милиардите

Само до есента на 2016 г. схемата OneCoin е събрала над 3.3 млрд. eвро, а печалбата е над 2 млрд. евро

Ново време за "Славянска беседа"

Двама френски предприемачи са купили 2 хил кв. м за близо 3 млн. евро, за да направят офиси и споделено простраство

Арабският пробив на IPS

Българската семейна компания "Интернешънъл пауър съплай" завърши ключов проект за Saudi Aramco

Фандъкова, когато не е кмет

Желанието на настоящата кметица е да се еманципира от ГЕРБ и да спечели на своя страна "умните и красивите"

В Белград, на чисто

С изложбата The Cleaner Марина Абрамович показва творчеството си в родния Белград след 44-годишно отсъствие