С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
29 юли 2019, 17:11, 3943 прочитания

БГНЕС работи през ново дружество. За старото се иска фалит

Дълг от 600 хил. лв. за данъци и осигуровки е причина за поисканата несъстоятелност

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Управителят на "Агенция БГНЕС" ЕООД е подала молба до Софийски градски съд (СГС) да бъде открито производство по несъстоятелност срещу дружеството. От молбата, която е вписана в Търговския регистър, става ясно, че първоначалната дата на неплатежоспособността е 15 юли тази година, а дружеството дължи 600 хил. лв. от неплатени данъци и осигуровки. Компанията притежава и марката "БГНЕС", която в началото на юни беше обявена за продажба на търг от НАП.

Основателят и собственик на БГНЕС Любчо Нешков каза пред "Капитал", че фирмата, на която се иска несъстоятелност, е стара и тя няма дейност от шест години. Сега се иска нейното закриване, защото тя не може да си събере взиманията. "Става дума за стара фирма. Сайтът и марката "БГНЕС" са собственост на "БГНЕС Груп" и няма опасност за работата на сайта", каза Нешков, който според регистъра е управител и собственик на "БГНЕС Груп". Фирмата, за която сега се иска несъстоятелност, се притежава от Славица Нешкова.


Проверка през търсачката google показва, че има два сайта bgnesagency.com и www.bgnes.com в менюто и на двата сайта се вижда, че главен редактор на медиите е един и същи човек - Георги Пашкулев. Очевидно задълженията на сайта БГНЕС са оставени в старото дружество, а медията продължава дейността си в ново, без задължения.

В началото на юни стана ясно, че НАП продава принудително марката БГНЕС. В сайта на приходната администрация се вижда, че съобщението за продажбата на марката на частната информационна агенция е от 30 май, а срокът за подаване на предложения е бил 21 юни. Началната цена е била 30 500 лв., а търгът трябваше да се състои на 28 юни. Няма публична информация за резултата от търга.

Тогава пред медиите главният редактор на БГНЕС Георги Пашкулев потвърди информацията, като уточни, че става дума за търговски спор, отнесен до съда.



В Патентно ведомство обаче има регистрирана друга марка "Агенция БГНЕС", заявката за която е подадена през юни тази година. Очевидно с нея продължава развитието и работата си bgnesagency.com оттук нататък.

От молбата до СГС се вижда, че старото дружество "Агенция БГНЕС" не може да изпълни изискуеми парични задължения в размер на 607 хил. лв., като 539 хил. от тях са свързани с търговската му дейност. Задълженията на дружеството към Националната агенция за приходите (НАП) са за неплатени данъчни и осигурителни вноски.

От подаваните финансови отчети от "Агенция БГНЕС" се вижда, че дружеството започва да трупа неплатени данъци и осигуровки от 2014 г. насам.

Към датата на подаване на молбата преди близо две седмици приходите на дружеството са незначителни и то е в свръхзадлъжнялост и продължава да трупа задължения за лихви и дори разсрочването им няма да му помогнат да се справи с кризата.

Информационна агенция БГНЕС започва да работи през 2001 г. От Търговския регистър се вижда, че едноличен собственик на капитала на агенцията в размер на 100 хил. лв. е Славица Нешкова, която е и управител на дружеството, което в момента иска несъстоятелност.

Управител и собственик на новото дружество "БГНЕС Груп" е Любчо Нешков.

Преди четири години информационната агенция БГНЕС обяви партньорство с медийната група на руския магнат Александър Лебедев ESI Media, която притежава британския вестник The Independent.

Редакционната политика на БГНЕС през последните години беше по-скоро проправителствена, а по времето на кабинета "Орешарски" там се появяваха анализи в подкрепа на спорните решения на кабинета.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

"Репортери без граници": България е попаднала в ситуация на "медийна гражданска война" "Репортери без граници": България е попаднала в ситуация на "медийна гражданска война"

Международната организация помоли президента Румен Радев да помогне за преодоляване на кризата със свободата на медиите

18 окт 2019, 1446 прочитания

Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа

Съоснователят на рекламната агенция Pop Up Agency пред "Капитал"

18 окт 2019, 902 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (30 юли)

Студио Enthusiasm става част от групата на The Smarts; Tribal Worldwide Sofia е новата творческа агенция на TBI Bank за България и Румъния; Приходите на "БТВ медиа груп" растат и през второто тримесечие; Ангелкова иска 50% повече пари за реклама на туризма и др.

Още от Капитал
Втори живот за старата техника

Къде се приемат електроуредите и как става рециклирането им

Новите инженери на "Бош"

Германската група направи инженеринг център в София, който разработва технологии за автомобилната индустрия

Истерията за Стратегия за детето: С нами и Бог, и руската пропаганда

Интересите на ултраконсервативни "християнски" организации, руски хибридчици, "патриоти" и политически опортюнисти са прикрити зад огромния шум в социалните мрежи

Да сготвиш Боби Михайлов

Как расистките изстъпления на агитките, които властта използва за собствена употреба, свалиха президента на БФС и отекнаха по света

Шведска маса в гората

Три места в Швеция, където отглеждат и събират храната си сами по устойчивата формула "от земята в чинията"

Спорният Петер Хандке

Нобеловата награда за литература за 2019 г. предизвика възмущение и полемика относно ролята на писателя

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10