С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
29 юли 2019, 17:11, 2977 прочитания

БГНЕС работи през ново дружество. За старото се иска фалит

Дълг от 600 хил. лв. за данъци и осигуровки е причина за поисканата несъстоятелност

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Управителят на "Агенция БГНЕС" ЕООД е подала молба до Софийски градски съд (СГС) да бъде открито производство по несъстоятелност срещу дружеството. От молбата, която е вписана в Търговския регистър, става ясно, че първоначалната дата на неплатежоспособността е 15 юли тази година, а дружеството дължи 600 хил. лв. от неплатени данъци и осигуровки. Компанията притежава и марката "БГНЕС", която в началото на юни беше обявена за продажба на търг от НАП.

Основателят и собственик на БГНЕС Любчо Нешков каза пред "Капитал", че фирмата, на която се иска несъстоятелност, е стара и тя няма дейност от шест години. Сега се иска нейното закриване, защото тя не може да си събере взиманията. "Става дума за стара фирма. Сайтът и марката "БГНЕС" са собственост на "БГНЕС Груп" и няма опасност за работата на сайта", каза Нешков, който според регистъра е управител и собственик на "БГНЕС Груп". Фирмата, за която сега се иска несъстоятелност, се притежава от Славица Нешкова.


Проверка през търсачката google показва, че има два сайта bgnesagency.com и www.bgnes.com в менюто и на двата сайта се вижда, че главен редактор на медиите е един и същи човек - Георги Пашкулев. Очевидно задълженията на сайта БГНЕС са оставени в старото дружество, а медията продължава дейността си в ново, без задължения.

В началото на юни стана ясно, че НАП продава принудително марката БГНЕС. В сайта на приходната администрация се вижда, че съобщението за продажбата на марката на частната информационна агенция е от 30 май, а срокът за подаване на предложения е бил 21 юни. Началната цена е била 30 500 лв., а търгът трябваше да се състои на 28 юни. Няма публична информация за резултата от търга.

Тогава пред медиите главният редактор на БГНЕС Георги Пашкулев потвърди информацията, като уточни, че става дума за търговски спор, отнесен до съда.



В Патентно ведомство обаче има регистрирана друга марка "Агенция БГНЕС", заявката за която е подадена през юни тази година. Очевидно с нея продължава развитието и работата си bgnesagency.com оттук нататък.

От молбата до СГС се вижда, че старото дружество "Агенция БГНЕС" не може да изпълни изискуеми парични задължения в размер на 607 хил. лв., като 539 хил. от тях са свързани с търговската му дейност. Задълженията на дружеството към Националната агенция за приходите (НАП) са за неплатени данъчни и осигурителни вноски.

От подаваните финансови отчети от "Агенция БГНЕС" се вижда, че дружеството започва да трупа неплатени данъци и осигуровки от 2014 г. насам.

Към датата на подаване на молбата преди близо две седмици приходите на дружеството са незначителни и то е в свръхзадлъжнялост и продължава да трупа задължения за лихви и дори разсрочването им няма да му помогнат да се справи с кризата.

Информационна агенция БГНЕС започва да работи през 2001 г. От Търговския регистър се вижда, че едноличен собственик на капитала на агенцията в размер на 100 хил. лв. е Славица Нешкова, която е и управител на дружеството, което в момента иска несъстоятелност.

Управител и собственик на новото дружество "БГНЕС Груп" е Любчо Нешков.

Преди четири години информационната агенция БГНЕС обяви партньорство с медийната група на руския магнат Александър Лебедев ESI Media, която притежава британския вестник The Independent.

Редакционната политика на БГНЕС през последните години беше по-скоро проправителствена, а по времето на кабинета "Орешарски" там се появяваха анализи в подкрепа на спорните решения на кабинета.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Българската реклама в чужбина Българската реклама в чужбина

Българските рекламни агенции все повече се ориентират към обслужването на клиент на чужди пазари

16 авг 2019, 1092 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (13 август) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (13 август)

Есента на БНТ; PR асоциацията БДВО разкритикува кампанията "Направи го сега"; Google пусна възможност за реклами с галерия от снимки в търсачката; Модата на брадите носи на Gilette рекордна загуба и др.

13 авг 2019, 1340 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (30 юли)

Студио Enthusiasm става част от групата на The Smarts; Tribal Worldwide Sofia е новата творческа агенция на TBI Bank за България и Румъния; Приходите на "БТВ медиа груп" растат и през второто тримесечие; Ангелкова иска 50% повече пари за реклама на туризма и др.

Сметищата на гнева в Русия

Боклукът се превръща в политически проблем, който канализира недоволството и обединява различни групи около една кауза

Как Су-25 полетя към Беларус "през задния вход"

Ремонтът на щурмовите самолети продължава след сложен парламентарен лупинг

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Ново място: Bug Coffee

Най-новото попълнение на улица "Асен Златаров" 19 идва на мястото на затворилото врати Percolate

Кино: "Имало едно време в... Холивуд"

Тарантино с филмово густо за носталгията и нихилизма