С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
30 юли 2019, 9:13, 2343 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (30 юли)

Студио Enthusiasm става част от групата на The Smarts; Tribal Worldwide Sofia е новата творческа агенция на TBI Bank за България и Румъния; Приходите на "БТВ медиа груп" растат и през второто тримесечие; Ангелкова иска 50% повече пари за реклама на туризма и др.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Студио Enthusiasm става част от групата на The Smarts
Радослав Бимбалов, съосновател на The Smarts, Александър Христов, съоновател на "Параграф 42", Гергана Иванова, съосновател на The Smarts и Велина Мавродинова, основател на Enthusiasm.


Българската независима рекламна агенция The Smarts разширява портфолиото си от агенции с едно от най-големите брандинг студиа в България Enthusiasm. Двете компании ще си партнират в посока предлагане на по-широк спектър от комуникационни услуги и имат обща амбиция да работят с клиенти на чужди пазари. Към момента това е единствената комуникационна група в България с отделно брандинг студио в портфолиото си.
Студио Enthusiasm е създадено преди повече от 14 години от Велина Мавродинова, която продължава да бъде творчески директор и основен двигател на бизнеса. През годините компанията е изградила над 100 бранд идентичности в различни сектори, зад които освен лого и опаковка стои и цялостна стратегия за развитие на марките. Сред клиентите на Enthusiasm през годините са Casavino, Coppa Maga, "Вита", "Верея", "Тандем", Harmonica и др. Към момента Enthusiasm остава като самостоятелно юридическо лице, собственост на Велина Мавродинова.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Tribal Worldwide Sofia е новата творческа агенция на TBI Bank за България и Румъния

Рекламната агенция Tribal Worldwide Sofia, част от комуникационната група около guts&brainsDDB, поема творческото обслужване на TBI Bank за България и Румъния. Освен промяна в начина, по който компанията ще комуникира с аудиторията, от TBI Bank уточняват, че ще предприемат и визуални промени с цел да се отличат още от конкурентите си. Това е първата агенция, с която компанията работи за всички линии на двата основни пазара, където оперира. Преди това от TBI Bank са си партнирали на проектна база или за отделни продукти с различни рекламни агенции. Изборът на Tribal Worldwide Sofia е направен след провеждането на конкурс, в който са участвали още агенциите KIWI, Red Lion и Ogilvy от България и MERCURY 360 от Румъния. За обслужването на TBI Bank, които са част от люксембургската финансова група 4finance, ще работи екип от над 10 човека - осем от местната агенция и няколко в Румъния.



Приходите на "БТВ медиа груп" растат и през второто тримесечие

Общите приходи на "БТВ медиа груп" за периода, без да се сметне валутният фактор, са 22.6 млн. долара, с 3.5% по-малко спрямо година по-рано. За шестмесечието приходите са 41.9 млн. долара, също свиване с 2.2% на годишна база. Оперативната печалба продължава да расте. След като през първото тримесечие тя се вдигна с над 120%, сега печалбата е 7.9 млн. долара, 40% повишение спрямо година по-рано. Общо за шестмесечието "БТВ медиа груп" е на печалба от малко над 14 млн. долара, или 62.8% повишение спрямо 2018 г.

Приходите на "БТВ медиа груп" обаче растат, ако се сметнат промените във валутния курс. В този случай оборотът се увеличава с 2.5% за тримесечието и 4.5% за шестмесечието на годишна база. Печалбата пък се увеличава с 47.2% за трите и 72.4% за шестте месеца.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Ангелкова иска 50% повече пари за реклама на туризма

Фотограф: Георги Кожухаров

През следващата година ще бъдат увеличени парите за туристическа реклама на България. Това съобщи ресорният министър на туризма Николина Ангелкова по време на заседание на Националния съвет по туризъм, пише "Дневник".

Тя уточни, че размерът на парите ще бъде обявен в края на август. По думите ѝ министерството иска около 50 процента повече в сравнение с парите за тази година, които са 11 млн. лева. Това се налагало заради голямата международна конкуренция.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Какво е нивото на медийна грамотност сред тийнейджърите

Според изследване на Центъра за развитие на медийната грамотност половината от анкетираните 642-ма учениците между 15 и 19 години в 10 общински среднообразователни и професионални училища се съмняват във всяка информация, публикувана в интернет - мястото, откъдето най-често се информират за случващото се в България и по света. 70% от участниците са сигурни, че могат да разпознават фалшивите новини, защото основно не им звучат достоверно. Според Центъра за развитие на медийна грамотност това означава, че те се доверяват единствено на интуицията си, което в много случаи може да е погрешното решение при разпознаването на фалшивата информация.

Цели 30% от анкетираните ученици казват, че не могат да преценят кое е фалшива информация. "На практика то може да означава, че тези ученици или нямат адекватна своя база за сравнение, или не притежават познания да разпознаят фалшивото съдържание. Това е една голяма група, с която е наложително да се работи допълнително в училище или с други извънкласни форми", пишат още в Центъра за развитие на медиите. Над 30% не се съмняват в достоверността на големите медии. Повече от половината младежи твърдят, че не са попадали на пропагандна информация, като в същото време една трета от анкетираните не могат да дефинират какво е пропаганда.

СЕМ прие предложенията на Светослав Костов за членове на УС на БНР

Съветът за електронни медии (СЕМ) утвърди новия управителен съвет на Българското национално радио, предложен от генералния директор Светослав Костов, който ще управлява през следващите три години. Членовете на УС на БНР са юристите Галя Тренчева и Димитър Димитров и журналистите Мария Маркова и Стефан Ташев.

Галя Тренчева е магистър по "Право" от Университета за национално и световно стопанство. В периода 2017 – 2019 г. е работила като юрисконсулт в дирекция "Правна и човешки ресурси" в Българското национално радио.
Димитър Димитров е магистър по "Право" от Софийския университет "Св. Климент Охридски". До момента на избирането си за член на УС на БНР е практикуващ адвокат в областта на авторското право и сродните права, конкурентното право и др.

Мария Маркова е магистър по българска филология от Шуменския университет "Епископ Константин Преславски" и по "Международни отношения" от Варненския свободен университет. Има над 25 години опит в областта на комуникациите и медиите.

Стефан Ташев е магистър по българска филология от Великотърновски университет "Св. св. Кирил и Методий". Журналист с над 25 години опит като кореспондент, съдебен и криминален репортер, завеждащ отдел и заместник-главен редактор във вестниците "Демокрация", "24 часа" и "Преса". Създател и главен редактор на сайта breaking.bg.

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Виктория Щерева, Лора Сачанска, Натали Спартанска, Петя Маринова и Никол Шопова са петимата финалисти в стипендиантския конкурс на тема "Как ще превърна хобито си в бизнес", който се организира от образователната платформа ARC Academy. Те ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт", създадена съвместно със Saatchi&Saatchi и Висшето училище по мениджмънт. Стипендиите се осигуряват от ЕКОНТ.

Участниците трябваше да разкажат за своето хоби и как биха направили от него реален продукт или услуга, както и подробности за таргет аудиторията и как ще се развива брандът и бизнеса.
Проектите на победителите може да видите тук>>

Дигитален бизнес

Резултатите на Alphabet изненадаха приятно инвеститорите

[Reuters]

Alphabet надмина очакванията на анализаторите по отношение на приходите, успокоявайки загрижеността относно забавянето на растежа на гиганта. Продажбите през трите месеца до края на юни, с изключение на плащания към партньори, са достигнали 31.7 млрд. долара.

Продажбите на реклама нарастват с 16% през тримесечието до юни. Въпреки че ръстът е по-слаб в сравнение с предишни периоди, това все пак е добра новина след лошото представяне през първите месеци на годината, когато страхът от нарастващата конкуренция в дигиталната реклама изпрати акциите на компанията до най-ниското им ниво от 2012 г. насам.
Повече по темата може да прочетете тук>>

За първи път Amazon не постигна прогнозната си печалба

За първи път от две години насам Amazon не постигна прогнозната си печалба. Очаква се това да продължи и през текущото тримесечие, тъй като компанията увеличава разходите си за еднодневна доставка, с което цели да увеличи броя на поръчките.

Печалбата е нараснала до 2.6 млрд. долара през тримесечието, което обаче е по-малко от 2.8 млрд. долара, които прогнозираха анализаторите. Оперативните разходи са скочили с около 21%. Това е в резултат на натиска за намаляване на времето за доставка, което е стратегията на компанията за преодоляване на конкурентите като Walmart, която предлага двудневна доставка без абонаментна такса.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

McDonald’s се извини за реклама, която ядоса италианския вицепремиер

Австрийският клон на американската верига за бързо хранене McDonald's се извини на италианците за рекламна кампания с препратка към мафията, която разгневи италианския министър на вътрешните работи Матео Салвини, пише "Дневник".

Рекламен постер за нови продукти, вдъхновени от Италия, показва снимка на хамбургер до слоган "За истински мамфиоти" - игра на думи от немския глагол "мамфен" (дъвча, ям лакомо) и "мафиоти" (членове на италианските престъпни организации). "Не сме възнамерявали да обидим италианците по какъвто и да било начин и искрено се извиняваме на всеки, който се е почувствал засегнат", каза говорител на компанията.
Повече по темата може да прочетете тук>>


Pepsi купува южноафриканската компания Pioneer Food за 1.7 млрд. долара

Pepsi придобива южноафриканската компания Pioneer Food Group за 1.7 млрд. долара. Американският гигант в производството на безалкохолни напитки обяви, че продуктовото портфолио на Pioneer ще допълни неговото и ще му помогне да разшири пазарното си присъствие на континента. Pepsi предлага 110 ранда (7.94 долара) за акция на Pioneer и това ще бъде втората по големина сделка за компанията от 2010 г. насам.
Повече по темата може да прочетете тук>>

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

"Репортери без граници": България е попаднала в ситуация на "медийна гражданска война" "Репортери без граници": България е попаднала в ситуация на "медийна гражданска война"

Международната организация помоли президента Румен Радев да помогне за преодоляване на кризата със свободата на медиите

18 окт 2019, 1471 прочитания

Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа

Съоснователят на рекламната агенция Pop Up Agency пред "Капитал"

18 окт 2019, 915 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Генералният директор на БНТ Емил Кошлуков започна с кадровите промени

За един ден са освободени от постовете им директорът на новините Уляна Пръмова и програмните директори на БНТ и БНТ2

Още от Капитал
Германски минерални бани

След 13 години усилия българските балнеохотели бяха одобрени от германските здравни каси

Лесният паник бутон на гетата

В ромската "Надежда" в Сливен почти всички са във фейсбук, а евангелски църкви заместват държавата срещу 10% "плосък данък"

Турската офанзива в Сирия: Раздвижване на смъртоносните пясъци

Военната операция на Анкара повишава риска от нова вълна бежанци и терористични атаки в Европа

Нобел за икономика: Как да се правят ефективни реформи

Тазгодишните лауреати намират начин да използват полеви изследвания, за да избегнат политиките тип "проба-грешка"

Джазменът като блусар

Китаристът Джон Скофийлд за това какво наистина има значение в музиката

Кино: "Близнакът"

Анг Лий опитва екшън трилър от ново поколение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10