С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
6 авг 2019, 9:17, 1800 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (6 август)

proof. поема дигиталното обслужване на "Пиринско"; Генералният директор на БНТ Емил Кошлуков започна с кадровите промени; Реклама по номадски; Залепете дъвка на лицето на Борис Джонсън и др.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


proof. поема дигиталното обслужване на "Пиринско"


Българската рекламна агенция proof. поема дигиталните комуникации на бирените брандове "Пиринско"и "Пиринско Ледено", част от портфолиото на Carlsberg Bulgaria. Двете компании ще си партнират за период от една година, а по обслужването на брандовете от агенцията ще работят общо осем души екип, сред които творчески специалисти, двама акаунти и един стратег. "Пиринско Ледено" се насочва към по-млада аудитория и се стремим да използваме иновативни подходи и дигитални канали, за да ги достигнем, но да запазим същността на бранда "Пиринско", който винаги е бил близо до планината", коментира пред "Капитал" Ангел Искрев, творчески директор и партньор в proof.

В първия им съвместен проект агенцията направи представяне на "Пиринско Ледено" на връх Вихрен, като изненада туристите с бира след продължително изкачване. Активацията беше заснета и вече има над 300 хил. гледания в YouTube и Facebook и над хиляда споделяния. "Искахме да разкажем неговия слоган "Родено от леда, за да освежава" в реална обстановка и среда. Връх Вихрен е най-високият връх в "родната" планина на бранда — Пирин, а след три часа поход до него, хората със сигурност имат нужда от освежаване", обяснява още Искрев.

Генералният директор на БНТ Емил Кошлуков започна с кадровите промени



Генералният директор на БНТ Емил Кошлуков е освободил от поста началника на Дирекция "Информация" Уляна Пръмова. Решението е било взето от управителния съвет на медията, без предварително да бъде уведомена самата Пръмова. Тя заяви, че подава заявление за напускане на БНТ, още когато Кошлуков бе избран за и.д. генерален директор на телевизията.

На мястото на Пръмова е назначена Мариела Драголова, която е изпълнителен продуцент на актуалното политическо предаване "Още от деня", на което допреди няколко месеца Емил Кошлуков беше водещ.
Според източници на "Капитал" освен Пръмова от постовете им са отстранени програмният директор на БНТ Надя Костова и директорът на БНТ2 Геновева Момчева.
Повече за кадровите промени може да прочетете тук>>

Реклама по номадски

Вече шест години рекламистите Фарис Якоб и Роузи Якоб живеят номадски начин на живот. Той е от Великобритания, а тя от САЩ, но нито едно от двете места не е техен дом. Те обикалят света почти без багаж и работят върху рекламните стратегии на различни брандове или помагат на агенции да развият творческото си мислене. Работата им до голяма степен се базира на теорията им, че оригиналността е мит, а добрите проекти са резултат от трансформацията на вече съществуващи решения.

Затова и наричат малката си номадска агенция Genius Steals, която основават заедно след години работа в големи рекламни агенции. Сред клиентите им са Coca-Coca, Subway, Nestle, Iab Mexico, The Guardian, Ogilvy и др., като целта им е да не поемат дълги проекти, за да имат свободата да работят по различни казуси.
Повече за живота и работата на Фарис и Роузи Якоб може да прочетете тук>>

БГНЕС работи през ново дружество. За старото се иска фалит

[БГНЕС]

Управителят на "Агенция БГНЕС" ЕООД е подала молба до Софийски градски съд (СГС) да бъде открито производство по несъстоятелност срещу дружеството. От молбата, която е вписана в Търговския регистър, става ясно, че първоначалната дата на неплатежоспособността е 15 юли тази година, а дружеството дължи 600 хил. лв. от неплатени данъци и осигуровки. Компанията притежава и марката "БГНЕС", която в началото на юни беше обявена за продажба на търг от НАП.

Основателят и собственик на БГНЕС Любчо Нешков каза пред "Капитал", че фирмата, на която се иска несъстоятелност, е стара и тя няма дейност от шест години. Сега се иска нейното закриване, защото тя не може да си събере взиманията.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Първото издание на Noble Academy ще се проведе през октомври

Независимата рекламна агенция Noble Graphics в партньорство с най-големия рекламен фестивал Cannes Lions организира първото издание на събитието Noble Academy. В рамките на инициативата, която ще се проведе на 25 и 26 октомври в Нов български университет, присъстващите ще могат да чуят лекции и да присъстват на уъркшопове на международни специалисти в сферата на комуникациите, сред които Стив Лейтъм, мениджър "Таланти и обучение" в Cannes Lions, криейтив директорът на METROPLEX Сам Сондърс, Дорис Данер вицепрезидент на TBWA за Централа и Източна Европа, и др.

Целта на Noble Academy е да вдигне нивото на пазара, като запознае младите специалисти в сферата на маркетинга и рекламата с новите тенденции в изграждането на стратегии, работещи бизнес модели и успешни творчески подходи. Билети за събитието към момента се продават на преференциални цени от 350 евро, а местата са ограничени до 100.

БНТ обяви конкурс за предаване за разследваща журналистика

Концепции се приемат както от журналисти от обществената медия, така и от външни автори и продуценти, пише "Дневник". Проекти се приемат в деловодството на телевизията на ул. "Сан Стефано" 29 не по-късно от 30 септември. Конкурс за предаване за разследваща журналистика беше обявен и през януари тази година, но до неговия краен срок (30 март) не бяха получени предложения.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Дигитален бизнес

Повече търсачки в Android

[Reuters]

Tехнологичният гигант Alphabet, компанията - майка на Google, ще добави алтернативни търсачки в смартфоните с операционна система Android. От началото на следващата година потребителите ще могат да избират между Google и три други конкурентни търсачки, които да ползват на своите смартфони или таблети. Какви ще бъдат новите опции за търсене ще се разбере след наддаване на конкурентни фирми.

Промяната е резултат от наложената от ЕС глоба в края на миналата година. Компанията Alphabet беше глобена с 4.3 млрд. евро заради използването на Android за незаконно поддържане на монопол на мобилното търсене.

Spotify увеличава приходите и абонатите

Spotify обяви, че вече има 108 млн. премиум абонати, което е 30% повече на годишна база, но е малко под очакванията на анализаторите от 108.5 млн. Приходите от премиум абонати, които осигуряват около 90% от общите постъпления, са се покачили до 1.5 млрд. евро през периода.

Месечно активните клиенти, които включват потребителите на безплатната версия, са нараснали с 29% до 232 млн. и са над очакванията за 227.7 млн. на Refinitiv. Spotify очаква през третото тримесечие този брой да достигне между 240 и 245 млн.

Приходите през второто тримесечие са нараснали до 1.67 млрд. евро при 1.27 млрд. година по-рано. Нетната загуба е намаляла значително - до 76 млн. евро.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

Рекламната индустрия има нова цел – инфлуенсърите

Бумът на маркетинга чрез инфлуенсъри, подхранван отчасти от Instagram, идва поради факта, че потребителите, и особено младото поколение, избягват традиционните медии. Резултатът е, че рекламодателите се отказват от пространства като вестници и телевизия и рекламират чрез инфлуенсърите.

Критиците твърдят, че инфлуенсър маркетингът може да убие традиционните рекламни агенции, защото подкопава цените. Големите агенции трябва да се ориентират в свят, в който няма стандартизация, но има фалшиви последователи и лоши инфлуенсъри. Липсва и стандартизация около ценообразуването. Заплащането на инфлуенсърите може да варира от 100 долара до десетки хиляди долари например. Почти няма ясни метрики и по отношение на показателите за измерване на производителността - а именно възвръщаемост на инвестициите, която изисква от самия инфлуенсър да предостави парола за акаунта си, за да може това да бъде следено.
Повече за развитието на инфлуенсър маркетинга може да прочетете тук>>

Залепете дъвка на лицето на Борис Джонсън


Множество постери с лика на новия британски премиер Борис Джонсън бяха залепени из Лондон, окуражавайки минувачите да отпуснат парата, като залепят дъвките си върху лицето му. Те са дело на рекламната агенция Don't Panic, а мотото им е #stickittotheman. Агенцията има двойна цел - от една страна, да помогне на хората с протеста им срещу Джонсън, който не е избран от хората, а от членове на Консервативната партия. От друга страна, постерите биха могли да спомогнат за решаване на проблема с изхвърлянето на дъвки, чието чистене от улиците струва 60 млн. паунда според доклад от 2017 г.

Свободни позиции:

Агенцията Saatchi&Saatchi търси стажанти за позициите дизайнер, копирайтър и акаунт.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Българската реклама в чужбина Българската реклама в чужбина

Българските рекламни агенции все повече се ориентират към обслужването на клиент на чужди пазари

16 авг 2019, 1109 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (13 август) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (13 август)

Есента на БНТ; PR асоциацията БДВО разкритикува кампанията "Направи го сега"; Google пусна възможност за реклами с галерия от снимки в търсачката; Модата на брадите носи на Gilette рекордна загуба и др.

13 авг 2019, 1344 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Има ли живот след bTV

Политическото шоу на Слави Трифонов ще продължи най-вероятно в ефира на TV1 през септември

Защо се бавят бързите влакове

КЗК връща в спечелени от чужди компании търгове за нови жп линии играчи като Ковачки, "Водстрой" и "Джи Пи груп"

Българската реклама в чужбина

Българските рекламни агенции все повече се ориентират към обслужването на клиент на чужди пазари

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Кино: "Имало едно време в... Холивуд"

Тарантино с филмово густо за носталгията и нихилизма

Вдъхновението Хидра

Малкият, но изключително красив гръцки остров е не просто ваканционна дестинация, но и център на модерното изкуство