PR асоциацията БДВО разкритикува кампанията "Направи го сега"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

PR асоциацията БДВО разкритикува кампанията "Направи го сега"

ДНК

PR асоциацията БДВО разкритикува кампанията "Направи го сега"

Според комисията по етика към организацията комуникацията за насърчаване на раждаемостта не отговаря на редица принципи и ценности

4928 прочитания

ДНК

© ДНК


Месец след лансирането на третия етап от кампанията "Направи го сега" на Движението за национална кауза (ДНК) Комисията по професионална етика към Българско дружество за връзки с обществеността (КПЕ) се самосезира и излезе с позиция, базирана на Етичния кодекс на PR специалистите в България.

Кампанията, която цели да насърчи раждаемостта в България, предизвика противоречиви реакции със своите послания, сред които "Майка ти ще се зарадва повече на внуче, отколкото на нов тиган", "Чашка С без силикон", "Селфитата с деца събират повече лайкове" и "Бащинството те прави много по-привлекателен" и др.

КПЕ към БДВО, с председател Даниел Киряков и членове Евелина Христова и Мария Николова, публикува критична позиция, според която са допуснати редица комуникационни грешки.

Грешки...

Инициативата на ДНК, с основател и председател телевизионният водещ и продуцент Андрей Арнаудов, се провежда за трета поредна година. Цялата концепция на "Направи го сега" е създадена от продуцентската компания "Междинна станция", в която продуценти и съсобственици са Андрей Арнаудов и Иван Христов.

КПЕ излиза с позиция по обществено значими теми и такива, които предизвикват полемика сред аудиторията. Комисията разглежда сигнали или се самосезира, като по думите на Даниел Киряков пред "Капитал" крайната цел е да се окаже подкрепа при спорни казуси. В конкретния случай реакцията се базира на наличните материали, публикувани на интернет страницата на ДНК, в социалните мрежи и медии.

По повод третото издание на кампанията от КПЕ посочват, че "създателите не отчитат и не прилагат наличното знание и опит за комуникация на чувствителни теми в публична среда". Те допълват, че "опредметяването на жената води до изкривяване на ценности и на достижения в развитието на човешката цивилизация".

В отговор до комисията от ДНК посочват, че при изготвяне на кампанията са били обсъдени многократно всички активности и послания с разнообразни работни групи.

От комисията посочват, че въпреки кампанията да цели ангажираност тя се постига по провокативен начин по чувствителна за обществото тема. "Организаторите не осъзнават своята отговорност пред аудиториите си и възприемат реакциите срещу тяхната кампания в плоскостта на желана и очаквана популярност", пишат още в позицията си.

Според ДНК забавните и хумористични послания и визии имат за цел да говорят на "съвременен език" на младите хора. Отделно от тях в рамките на кампанията се организират лекции и се излъчват телевизионни клипове, покриващи емоционални и сериозни теми.

Все пак от КПЕ посочват, че ако целта на дадена кампания е да провокира, то изпълнителите й трябва да са наясно с всички последствия, до които би могла да доведе тя. В този случай най-важна е ролята на изпълнителите – комуникационни специалисти, които рискуват доверието на публиката, честността и обективността в общуването и подронване на PR професията.

...и препоръки

В заключение на позицията си от комисията към БДВО публикуват препоръки при следващо провеждане на подобни кампании. Сред тях са провеждане на по-задълбочени изследвания и допитване до фокус групи преди лансиране на кампанията.

"При създаването на посланията за следващите етапи препоръчваме да се комуникират и предишни постигнати резултати. Това създава прозрачност и възможност да се проследи реалното надграждане", пишат още от комисията. Те съветват създателите на "Направи го сега" да се запознаят с ценностите и правилата, заложени в Етичния кодекс на PR специалистите в България, изготвен през 2005 г. от БДВО, Българската асоциация на PR Агенциите (БАПРА), Асоциацията ИМАГИНЕС и членовете на IPRA в България.

Цялата позиция и препоръките на БДВО може да прочетете тук.

Месец след лансирането на третия етап от кампанията "Направи го сега" на Движението за национална кауза (ДНК) Комисията по професионална етика към Българско дружество за връзки с обществеността (КПЕ) се самосезира и излезе с позиция, базирана на Етичния кодекс на PR специалистите в България.

Кампанията, която цели да насърчи раждаемостта в България, предизвика противоречиви реакции със своите послания, сред които "Майка ти ще се зарадва повече на внуче, отколкото на нов тиган", "Чашка С без силикон", "Селфитата с деца събират повече лайкове" и "Бащинството те прави много по-привлекателен" и др.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK