С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
9 авг 2019, 13:57, 2477 прочитания

PR асоциацията БДВО разкритикува кампанията "Направи го сега"

Според комисията по етика към организацията комуникацията за насърчаване на раждаемостта не отговаря на редица принципи и ценности

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Месец след лансирането на третия етап от кампанията "Направи го сега" на Движението за национална кауза (ДНК) Комисията по професионална етика към Българско дружество за връзки с обществеността (КПЕ) се самосезира и излезе с позиция, базирана на Етичния кодекс на PR специалистите в България.

Кампанията, която цели да насърчи раждаемостта в България, предизвика противоречиви реакции със своите послания, сред които "Майка ти ще се зарадва повече на внуче, отколкото на нов тиган", "Чашка С без силикон", "Селфитата с деца събират повече лайкове" и "Бащинството те прави много по-привлекателен" и др.


КПЕ към БДВО, с председател Даниел Киряков и членове Евелина Христова и Мария Николова, публикува критична позиция, според която са допуснати редица комуникационни грешки.

Грешки...

Инициативата на ДНК, с основател и председател телевизионният водещ и продуцент Андрей Арнаудов, се провежда за трета поредна година. Цялата концепция на "Направи го сега" е създадена от продуцентската компания "Междинна станция", в която продуценти и съсобственици са Андрей Арнаудов и Иван Христов.



КПЕ излиза с позиция по обществено значими теми и такива, които предизвикват полемика сред аудиторията. Комисията разглежда сигнали или се самосезира, като по думите на Даниел Киряков пред "Капитал" крайната цел е да се окаже подкрепа при спорни казуси. В конкретния случай реакцията се базира на наличните материали, публикувани на интернет страницата на ДНК, в социалните мрежи и медии.

По повод третото издание на кампанията от КПЕ посочват, че "създателите не отчитат и не прилагат наличното знание и опит за комуникация на чувствителни теми в публична среда". Те допълват, че "опредметяването на жената води до изкривяване на ценности и на достижения в развитието на човешката цивилизация".

В отговор до комисията от ДНК посочват, че при изготвяне на кампанията са били обсъдени многократно всички активности и послания с разнообразни работни групи.

От комисията посочват, че въпреки кампанията да цели ангажираност тя се постига по провокативен начин по чувствителна за обществото тема. "Организаторите не осъзнават своята отговорност пред аудиториите си и възприемат реакциите срещу тяхната кампания в плоскостта на желана и очаквана популярност", пишат още в позицията си.

Според ДНК забавните и хумористични послания и визии имат за цел да говорят на "съвременен език" на младите хора. Отделно от тях в рамките на кампанията се организират лекции и се излъчват телевизионни клипове, покриващи емоционални и сериозни теми.

Все пак от КПЕ посочват, че ако целта на дадена кампания е да провокира, то изпълнителите й трябва да са наясно с всички последствия, до които би могла да доведе тя. В този случай най-важна е ролята на изпълнителите – комуникационни специалисти, които рискуват доверието на публиката, честността и обективността в общуването и подронване на PR професията.

...и препоръки

В заключение на позицията си от комисията към БДВО публикуват препоръки при следващо провеждане на подобни кампании. Сред тях са провеждане на по-задълбочени изследвания и допитване до фокус групи преди лансиране на кампанията.

"При създаването на посланията за следващите етапи препоръчваме да се комуникират и предишни постигнати резултати. Това създава прозрачност и възможност да се проследи реалното надграждане", пишат още от комисията. Те съветват създателите на "Направи го сега" да се запознаят с ценностите и правилата, заложени в Етичния кодекс на PR специалистите в България, изготвен през 2005 г. от БДВО, Българската асоциация на PR Агенциите (БАПРА), Асоциацията ИМАГИНЕС и членовете на IPRA в България.

Цялата позиция и препоръките на БДВО може да прочетете тук.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: PR БДВО кампания

Прочетете и това

Българската реклама в чужбина Българската реклама в чужбина

Българските рекламни агенции все повече се ориентират към обслужването на клиент на чужди пазари

16 авг 2019, 1468 прочитания

Есента на БНТ 5 Есента на БНТ

Телевизията ще посрещне предстоящия нов телевизионен сезон с финансова криза, без възможност за нови предавания и заварени скъпи проекти

9 авг 2019, 5733 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (13 август)

Есента на БНТ; PR асоциацията БДВО разкритикува кампанията "Направи го сега"; Google пусна възможност за реклами с галерия от снимки в търсачката; Модата на брадите носи на Gilette рекордна загуба и др.

Арх. Борислав Игнатов: Всеки лев от данъците трябва да добавя качество на живота

Кандидатът за кмет на София на "Демократична България" пред "Капитал"

Три заменки в "Младост" не стигат

Столична община предизборно тушира напрежението в квартала, като спаси от застрояване няколко терена. Още 30 подобни случая чакат развръзка

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Ново място: Bug Coffee

Най-новото попълнение на улица "Асен Златаров" 19 идва на мястото на затворилото врати Percolate

За нишките и хората

Чихару Шиота се завръща в Япония с първа голяма ретроспектива