С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
9 авг 2019, 13:57, 3167 прочитания

PR асоциацията БДВО разкритикува кампанията "Направи го сега"

Според комисията по етика към организацията комуникацията за насърчаване на раждаемостта не отговаря на редица принципи и ценности

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Месец след лансирането на третия етап от кампанията "Направи го сега" на Движението за национална кауза (ДНК) Комисията по професионална етика към Българско дружество за връзки с обществеността (КПЕ) се самосезира и излезе с позиция, базирана на Етичния кодекс на PR специалистите в България.

Кампанията, която цели да насърчи раждаемостта в България, предизвика противоречиви реакции със своите послания, сред които "Майка ти ще се зарадва повече на внуче, отколкото на нов тиган", "Чашка С без силикон", "Селфитата с деца събират повече лайкове" и "Бащинството те прави много по-привлекателен" и др.


КПЕ към БДВО, с председател Даниел Киряков и членове Евелина Христова и Мария Николова, публикува критична позиция, според която са допуснати редица комуникационни грешки.

Грешки...

Инициативата на ДНК, с основател и председател телевизионният водещ и продуцент Андрей Арнаудов, се провежда за трета поредна година. Цялата концепция на "Направи го сега" е създадена от продуцентската компания "Междинна станция", в която продуценти и съсобственици са Андрей Арнаудов и Иван Христов.



КПЕ излиза с позиция по обществено значими теми и такива, които предизвикват полемика сред аудиторията. Комисията разглежда сигнали или се самосезира, като по думите на Даниел Киряков пред "Капитал" крайната цел е да се окаже подкрепа при спорни казуси. В конкретния случай реакцията се базира на наличните материали, публикувани на интернет страницата на ДНК, в социалните мрежи и медии.

По повод третото издание на кампанията от КПЕ посочват, че "създателите не отчитат и не прилагат наличното знание и опит за комуникация на чувствителни теми в публична среда". Те допълват, че "опредметяването на жената води до изкривяване на ценности и на достижения в развитието на човешката цивилизация".

В отговор до комисията от ДНК посочват, че при изготвяне на кампанията са били обсъдени многократно всички активности и послания с разнообразни работни групи.

От комисията посочват, че въпреки кампанията да цели ангажираност тя се постига по провокативен начин по чувствителна за обществото тема. "Организаторите не осъзнават своята отговорност пред аудиториите си и възприемат реакциите срещу тяхната кампания в плоскостта на желана и очаквана популярност", пишат още в позицията си.

Според ДНК забавните и хумористични послания и визии имат за цел да говорят на "съвременен език" на младите хора. Отделно от тях в рамките на кампанията се организират лекции и се излъчват телевизионни клипове, покриващи емоционални и сериозни теми.

Все пак от КПЕ посочват, че ако целта на дадена кампания е да провокира, то изпълнителите й трябва да са наясно с всички последствия, до които би могла да доведе тя. В този случай най-важна е ролята на изпълнителите – комуникационни специалисти, които рискуват доверието на публиката, честността и обективността в общуването и подронване на PR професията.

...и препоръки

В заключение на позицията си от комисията към БДВО публикуват препоръки при следващо провеждане на подобни кампании. Сред тях са провеждане на по-задълбочени изследвания и допитване до фокус групи преди лансиране на кампанията.

"При създаването на посланията за следващите етапи препоръчваме да се комуникират и предишни постигнати резултати. Това създава прозрачност и възможност да се проследи реалното надграждане", пишат още от комисията. Те съветват създателите на "Направи го сега" да се запознаят с ценностите и правилата, заложени в Етичния кодекс на PR специалистите в България, изготвен през 2005 г. от БДВО, Българската асоциация на PR Агенциите (БАПРА), Асоциацията ИМАГИНЕС и членовете на IPRA в България.

Цялата позиция и препоръките на БДВО може да прочетете тук.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: PR БДВО кампания

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

"Репортери без граници": България е попаднала в ситуация на "медийна гражданска война" "Репортери без граници": България е попаднала в ситуация на "медийна гражданска война"

Международната организация помоли президента Румен Радев да помогне за преодоляване на кризата със свободата на медиите

18 окт 2019, 1223 прочитания

Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа

Съоснователят на рекламната агенция Pop Up Agency пред "Капитал"

18 окт 2019, 832 прочитания

24 часа 7 дни

18 окт 2019, 5084 прочитания

18 окт 2019, 2268 прочитания

18 окт 2019, 2028 прочитания

18 окт 2019, 1479 прочитания

18 окт 2019, 1473 прочитания

Всички новини
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (13 август)

Есента на БНТ; PR асоциацията БДВО разкритикува кампанията "Направи го сега"; Google пусна възможност за реклами с галерия от снимки в търсачката; Модата на брадите носи на Gilette рекордна загуба и др.

Още от Капитал
Германски минерални бани

След 13 години усилия българските балнеохотели бяха одобрени от германските здравни каси

Истерията за Стратегия за детето: С нами и Бог, и руската пропаганда

Интересите на ултраконсервативни "християнски" организации, руски хибридчици, "патриоти" и политически опортюнисти са прикрити зад огромния шум в социалните мрежи

Германия си иска парите

Започва сагата с приемането на бюджета на ЕС за периода 2021 - 2027

Нобел за икономика: Как да се правят ефективни реформи

Тазгодишните лауреати намират начин да използват полеви изследвания, за да избегнат политиките тип "проба-грешка"

Джазменът като блусар

Китаристът Джон Скофийлд за това какво наистина има значение в музиката

Спорният Петер Хандке

Нобеловата награда за литература за 2019 г. предизвика възмущение и полемика относно ролята на писателя

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10