Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (13 август)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (13 август)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (13 август)

Есента на БНТ; PR асоциацията БДВО разкритикува кампанията "Направи го сега"; Google пусна възможност за реклами с галерия от снимки в търсачката; Модата на брадите носи на Gilette рекордна загуба и др.

2864 прочитания

© Капитал


Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар

Есента на БНТ

Малко преди началото на новия телевизионен сезон дали БНТ ще предложи нов качествен телевизионен продукт на аудиторията и какъв ще е той все още е неясно. Засега генералният директор на телевизията Емил Кошлуков удържа предварително даденото обещание и спира от ефир "Стани богат".

На пазара придоби публичност договорената цена и за друго предаване кулинарното "Бързо, лесно, вкусно". Една от скъпите продукции, за която е почти сигурно, че повече няма да се появи в ефира на БНТ1 и затова са уведомени и рекламните агенции, е спортната игра "Спортисимо".

За предаването "Пътеки" на Деница Гергова, което се занимава със здравословен начин на живот, Кошлуков уточни, че е препозиционирано в есенната програмна схема – един път седмично, с увеличено времетраене от 45 минути.

Новият генерален директор уточни, че вече са прекратени някои договори за закупуване на филмови пакети и програми, както и рекламни контракти, а реализираните от това икономии са от порядъка на 4 млн. лева.

Що се отнася до договорите за спортни права, телевизията вече води преговори с УЕФА и ФИФА с цел постигане на по-изгодни за БНТ условия.

Повече за плановете на БНТ може да прочетете тук>>

PR асоциацията БДВО разкритикува кампанията "Направи го сега"

Месец след лансирането на третия етап от кампанията "Направи го сега" на Движението за национална кауза (ДНК) Комисията по професионална етика към Българско дружество за връзки с обществеността (КПЕ) се самосезира и излезе с позиция, базирана на Етичния кодекс на PR специалистите в България.

Кампанията, която цели да насърчи раждаемостта в България, предизвика противоречиви реакции със своите послания, сред които "Майка ти ще се зарадва повече на внуче, отколкото на нов тиган", "Чашка С без силикон", "Селфитата с деца събират повече лайкове" и "Бащинството те прави много по-привлекателен" и др.

КПЕ към БДВО, с председател Даниел Киряков и членове Евелина Христова и Мария Николова, публикува критична позиция, според която са допуснати редица комуникационни грешки.

Повече за посочените грешки и препоръки на комисията може да видите тук>>

Източник: ДНК

Дигитален бизнес

Google пусна възможност за реклами с галерия от снимки в търсачката

След като през май Google обяви, че ще лансира реклами с галерия от снимки в търсачката, те вече са факт в бета версия на няколко езика. Сред тях са английски, френски, испански, немски, японски, португалски, италиански, руски, шведски и полски. Този тип реклами се появяват най-отгоре в резултатите в търсачката и могат да включват до 8 снимки, които потребителите да разглеждат със слайд. Всяка снимка може да има отделно описание, а в края на галерията агенциите и рекламодателите могат да добавят call-to-action бутон.

Facebook планира да свърже съобщенията в Instagram с Messenger

Източник: Reuters

Интернет гигантът Facebook предприема първи стъпки по обединяване на платформите си. Собственикът на Instagram обмисля да интегрира съобщенията от платформата за споделяне на снимки с тези в приложението Messenger. Това ще даде възможност на потребителите в Instagram да общуват с тези, които използват Messenger, нещо, което не се случва към този момент. Новият продукт ще бъде наречен Instagram Direct, а за по бързото му интегриране служителите на приложението за споделяне на снимки вече работят тясно с екипа на Facebook Messenger, пише Bloomberg.

Медиен бизнес

Финансовите резултати на Disney се оказаха под очакванията

Финансовите резултати на американския развлекателен концерн Walt Disney за второто тримесечие се оказаха под очакванията на анализаторите. Основната причина за това са разходите на компанията покрай развитието на стрийминг услуги, както и адаптирането на активи, закупени от 21st Century Fox.

За април-юни Disney отчете печалба на акция от 1.35 долара, което е значително под осреднената прогноза на анализаторите. Инвестициите в нови онлайн услуги доведоха до загуба от 553 млн. долара в бизнеса с директни потребители.

Същевременно развлекателният гигант обяви цените за абонамент на стрийминг услугите си. Disney+ ще струва 12.99 долара на месец, атакувайки директно конкурента Netflix.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Vivendi преговаря за продажбата на 10% от Universal на Tencent

Френският медиен гигант Vivendi преговаря за продажбата на 10% от музикалния си лейбъл Universal Music Group (UMG) на китайския технологичен конгломерат Tencent в опит да разшири присъствието си в Азия. UMG e най-голямата музикална компания в света, следвана от Sony Music Entertainment и Warner Music, а в портфолиото й са артисти като Лейди Гага, Тейлър Суифт, Дрейк и Кендрик Ламар.

Медийната група на милиардера Венсан Болоре съобщи, че сделката би дала на UMG предварителна оценка от 30 млрд. евро, както и че Tencent ще имат опция да придобият още 10% от капитала.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

Модата на брадите носи на Gilette рекордна загуба

Световният номер едно в производството на самобръсначки и ножчета за бръснене Gillette е отчел рекордни загуби. През второто тримесечие на 2019 г. Procter & Gamble, компанията, собственик на бранда, е отчела загуби на стойност 5.24 млрд. долара, пише "Дневник", позовавайки се на различни източници.

Този спад на резултатите се дължи на нарасналата конкуренция, колебанията във валутните курсове, но най-вече на модата на брадите. Все по-рядкото бръснене сви пазара на самобръсначки и ножчета в развитите страни, каза финансовият директор на P&G.

През януари в една реклама марката окуражи мъжете да променят "токсичното" си поведение, като сексуален тормоз, агресивност и др. Gillette се надяваше да привлече повече клиенти, възползвайки се от популярността на MeToo. Този рекламен ход доведе до силно разделение. Мнозина верни клиенти на марката призоваха за бойкота ѝ в социалните мрежи.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Реклама на Coca-Cola с гей двойки предизвика призив за бойкот в Унгария

Рекламна кампания на Coca-Cola в Унгария предизвика разгорещени дебати, остри критики и призиви за бойкот от членове на управляващата национал-консервативна партия "Фидес", пише "Дневник".

Рекламите под мотото "Любовта е любов" са заради предстоящият голям музикален фестивал Sziget, но причината за разгорелите се страсти е, че на тях са изобразени еднополови двойки.

В сряда започва т.нар. "Революцията на любовта" (Love Revolution) - събитие, което ще продължи една седмица в Будапеща и част от него са плакатите из града с щастливи гей двойки и посланието "нула захар, нула предразсъдъци".

Повече по темата може да прочетете тук>>

Пхенян насърчава използването на севернокорейска козметика

Северна Корея насърчава жените от средната класа, които се грижат за красотата си, да избират родни козметични продукти вместо чужди марки с цел да повиши своята самодостатъчност на фона на затегнатите международни санкции. Рекламирането на родните козметични продукти е политическа стратегия, пише "Дневник".

По-рано тази година севернокорейската държавна телевизия излъчи водеоклип за Пхенянската козметична фабрика, в който жена заменя продуктите на френския бранд Chanel с продукти родно производство.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Свободни позиции:

Cross Source обяви вакантни позиции за копирайтър, специалист "Комуникации" и специалисти в дигиталния маркетинг.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK