Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
21 дек 2019, 7:00, 2395 прочитания

Подкрепяме смислените каузи, дори да коства загуба на клиенти

Марта Зичинска, директор маркетинг и комуникации на Mastercard за 21 държави в Централна и Източна Европа

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Г-жо Зичинска, разкажете на първо място за компанията, както я виждате и преживявате?
В един много сериозен бизнес, какъвто са финансовите услуги, мисля, че е изключително необичайно да има такъв бранд като Mastercard – той е изцяло свързан с разплащанията, но още повече с живота на хората, с техните пристрастия и преживявания. Като компания, сме ориентирани основно към емоцията, свързана с покупката на даден продукт, отколкото към самия продукт. Не само това, но развитието ни е осеаземо – в миналото разказвахме истории, а сега ги създаваме. Защото когато хората са част от историята, я припознават като своя и точно заради това ние се стараем да ги поставяме в центъра на събитията.

Нека разгледаме някои световни иновации на Mastercard, например "черната карта" - с какво този продукт е по-различен?
Картата Do Black, продукт на финтех стартъпа Doconomy и Mastercard в Швеция, е перфектен пример за посоката, в която искаме да работим. DO Black е първата карта, която може да спре потребители от свърхконсумацията. Чрез биоразградимата карта, която върви заедно с мобилно приложение, всеки може да знае какъв въглероден отпечатък оставя със своите покупки, съответно да се ограничава и да съдейства за по-чиста природна среда.

На практика истински революционното нещо в картата, е че тя се противопоставя на свръхконсумацията?
Точно така - казваме консумирай по-малко, плащай по-малко. Нашата философия е, че няма смисъл да се противопоставяме на тенденциите и след като светът върви към ограничаване на консуматорството, следва да се съобразим и да диверсифицираме нашия бизнес. Така дори тортата да намалява, ние ще спечелим по-голямо парче от нея, защото сме близо до истинските емоции на хората.


Друга тема, на която Mastercard отделя внимание, е равните възможности – включването на маргиниализираните, на по-бедните или - както с проекта "Последният брой" - разбиването на стереотипи за жените. Разкажете ни малко за него.
"Последният брой" е инициатива, с която искахме да предизвикаме общественото внимание в Полша и да започнем дебат как се говори за на жените в обществото и борбата със сексизма. Набелязахме си най-известното в страната еротично списание и решихме да купим изцяло неговия последен брой. И да го променим. Когато издадохме този всъщност последен брой, най-видимото в него бе липсата на голи жени. Този наш проект представи издание, което разби клишираните образи на жените (а и на мъжете) и ги представи в съвсем нова светлина – облечени и уверени в собствените си умения и качества. Събудихме огромен медиен и обществен интерес преди излизането на последния тираж на списанието. Образуваха се опашки по магазините, защото хората искаха да си купят последния брой на това историческо еротично списание, което беше част от историята на поколения мъже и жени. Разбира се имаше и разочаровани заради този наш ход, но ние поехме риска. Подкрепяме смислените каузи, дори това да ни коства загубата на някои клиенти. Ние събудихме общественото мнение по важен въпрос и създадохме мащабен дебат. Може да е капка в океана, но ние дадохме нашата капка. Ако повече компании правят същото, малките капки ще имат ефекта на снежната топка.

Малките бизнеси навсякъде по света срещат затруднения. Разкажете ни за инициативата "Business Facelift - Добрият знак".
Това е текущ проект на Mastercard в Полша. Нашето впечатление е, че малките бизнеси бавно замират, особено в големите градове. А техните собственици нямат нито знанията, нито средствата да ги променят към добро. Така че решихме да им помогнем, като им осигурим един нов и модерен външен вид на обектите им, при единственото условие - да започнат приемането на картови разплащания. Резултатите бяха забележителни, прекрасни. Хората ни споделяха, че само за няколко месеца бизнесът им е потръгнал с десетки проценти нагоре.

Как виждате и усещате България в темите, които засегнахме?
България е изключително напреднала в сферата на платежните услуги и следователно е благодатна среда за работа по всички споменати теми. Възприемчивостта към новите неща е много висока и България е готова за иновации. Предстои да се върши огромно количество работа, но смятам, че сме в добро време на добро място.

Тоест очакваме големи проекти на Mastercard в България?
Да, със сигурност. За малкия бизнес замисляме големи неща, а вече имаме и проект с "Дневник" – "Разбира се, може с карта", който представя и подкрепя малките бизнеси в България. За 2020 г. сме предвидили да издадем пътеводител с малки обекти, където е възможно да се плаща с карта и да споделим техните успешни истории.

КМаркетинг Factbook

Текстът е част от специалното издание КМаркетинг Factbook, което представя в дълбочина медийния сектор в България. От изданието:

Топ 10 на комуникационни групи, медийни, рекламни и PR агенции
Най-големите рекламодатели на пазара
Данни за комуникационния пазар през 2018 г. и прогноза за 2019 г.

Изданието е включено в абонаментния план Капитал PRO, но може да бъде закупено и самостоятелно тук.

Прочетете

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

ПРОФОН ще подпомогне изпълнители и продуценти с авансови възнаграждения ПРОФОН ще подпомогне изпълнители и продуценти с авансови възнаграждения

Към българските правоносители ще бъдат насочени близо 1 млн. лв.

1 апр 2020, 693 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (31 март) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (31 март)

Комуникационни съвети по време на криза; InGlobo вече е с нов издател; IAB - САЩ: Коронавирусът ще повлияе рекламните инвестиции повече, отколкото кризата през 2008 г. Рекламите на CNN и IKEA и др.

31 мар 2020, 1430 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
С мрежата си TheBalkanHub Интерпартнерс създава успешни кампании на 8 пазара в региона на Балканите

"За една агенция ключови са опит, креативност и резултати – в този ред!" споделя Катя Димитрова, собственик и управляващ партньор на групата

Още от Капитал
Ваксина срещу комуникационна криза

6 съвета как компаниите да адаптират комуникационните си стратегии към новата реалност

Съвети при борсова зараза

"Капитал" разговаря с мениджърите на няколко от най-големите управляващи дружества в България

Защо се бавим с бързите тестове

Националният кризисен щаб и премиерът са абсолютно против използването им в България

Масови тестове или карантина без край

България не може да издържи повече от два месеца със спряла икономика, а разхлабване на мерките без масово тестване носи голям икономически и здравен риск

Кино: "Двамата папи"

Дуел на възгледи за ценностите във време на изпитание

20 въпроса: Надежда Цекулова

Журналистката е в основата на сайт, който събира научни статии и ресурси на български за коронавируса

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10