С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
23 авг 2019, 12:15, 2489 прочитания

Закъснялото сливане на СВЅ и Vіасоm

По-големите по мащаб корпорации в сектора може по-лесно да могат да се конкурират с гиганти като Disney и Netflix, но и са по-малко склонни на рискове

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Закъснялото сливане на СВЅ и Vіасоm

[Shutterstock]
Темата накратко
  • СВЅ Соrр. ce cъглacи нa ycлoвиятa нa Vіасоm зa cливaнe нa cтoйнocт 11.7 млpд. дoлapa.
  • Официалната причина е възможността компаниите по-успешно да се конкурират с останалите гиганти от медийния свят.
Нови и нови въпроси. Така може да се опише накратко обявеното неотдавна сливане между американските медийни компании CBS и Viacom за 11.7 млрд. долара. И въпросите касаят както бъдещето на медиите, така и надеждите за оцеляването им в новия бизнес пейзаж. Очакванията на анализаторите са новата обединена компания да бъде по-конкурентна в медийната и развлекателната индустрия, доминирана все повече от гиганти. Целта на сливането е да бъдат укрепени и засилени позициите на двете дружества - Viacom/CBS, докато се опитват да оспорят лидерството на Netflix и големите амбиции на Disney на пазара за стрийминг на видеосъдържание.

Как се стигна до сделката


Това е третият опит за сливане между двете медийни групи и е значителна победа за Шари Редстоун, която ще оглави новата CBS/Viacom. Така тя сбъдна целта си да обедини наново гиганта, който баща й Съмнър Редстоун изгражда чрез поредица от сливания, преди да ги раздели преди 13 години в две самостоятелни медийни компании. В новите реалности на пазара обаче те не могат да са печеливши разделени. Предишните преговори за сливане бяха неуспешни поради сблъсъци между мениджърите в двете медийни групи при разпределянето на най-високите ръководни позиции и относителната оценка на компаниите.

Новата компания ще носи името ViacomCBS, въпреки че акционерите на CBS ще притежават 61%, а акционерите на Viacom - 39%. Сделката ще бъде реализира изцяло в акции. Сливането ще обедини мрежата на CBS, кабелните канали на Viacom – MTV и Nickelodeon, и филмовото и телевизионно студио Paramount. Заедно те ще притежават 3600 филмови заглавия и над 140 хил. епизода на телевизионни предавания. Очаква се новата компания да генерира близо 28 млрд. долара приходи годишно, както и да съкрати разходите си с близо 500 млн. долара.


Комбинираните сили на CBS и Viacom възлизат на 30 милиарда долара пазарна капитализация. Срещу тази оценка е достатъчно да се погледне Netflix, която пазарът оценява на 137 милиарда долара, и Disney - на 247 милиарда долара. Ето защо Disney купи Fox тази година и защо AT&T придоби Warner Bros. и HBO. Излиза, че бизнесът с филмово студио или телевизионен канал не се счита за достатъчно печеливш, за да оцелее. Единственият начин да си конкурентен на глобален пазар, където стрийминг медиите могат да достигнат милиарди хора за миг, е чрез реални големи размери, с клонове във филмовата и телевизионната продукция и разпространение заедно със специализирана абонаментна услуга, като например планираната Disney+ или предстоящата HBO Маx.
Макар сливането Viacom/CBS да е акт за оцеляване, американските регулатори гледат с все по-голяма тревога на подобни мегаобединения, притеснени от нарастващата липса на конкуренция на пазара на програмни титани.



"Ще създадем мултиплатформена медийна организация от световна класа, която е добре позиционирана за растеж в бързо трансформираща се индустрия", коментира председателят на CBS Corporation и Viacom Шари Редстоун. Редстоун и нейното семейство са мажоритарни собственици на CBS Corporation, Viacom, MTV Networks, BET и филмовото студио Paramount Pictures. След обединението на CBS и Viacom като ViacomCBS Редстоун става председател на съвета на комбинираната компания, считано от 13 август 2019 г. Изпълнителният директор на Viacom Боб Бейкиш ще бъде президент и изпълнителен директор на комбинираната компания.

Защо CBS и Viacom се обединяват

Натискът на технологични гиганти като Amazon, Apple и Netflix и перспективата на медийния пазар големите да стават още по-големи – Disney купуват по-голямата част от 21st Century Fox, а телекомуникационният гигант AT&T се слива с Time Warner, показват задълбочаващите се проблеми на медийния и развлекателния бизнес в САЩ, пише Financial Times.
Компаниите заявиха, че очакват около 500 милиона долара икономии от връзката, която обединява филмово студио, низ от кабелни канали и някои от най-гледаните предавания на американската телевизия като "Теорията за големия взрив" и "60 минути". В допълнение към американските си операции обединената група ще има глобален обхват, включително във Великобритания, Аржентина и Австралия.

Bъпpeĸи гoлямaтa cдeлĸa нa нoвaтa ĸoмпaния щe ѝ бъдe тpyднo нa фoнa нa ĸoнĸypeнтитe ѝ. Wаlt Dіѕnеу нaпpимep paзпoлaгa с oгpoмнa библиoтeĸa oт интeлeĸтyaлнa coбcтвeнocт, a Nеtflіх ce paдвa нa пpeдимcтвoтo дa e пpъв във видeocтpиймингa c нaд 151 млн. платени aбoнaти.

Зa дa ce ĸoнĸypиpa c пo-гoлeмитe игpaчи, тя щe тpябвa дa ce paзpacнe нaй-вeчe чpeз пpидoбивaнeтo нa дpyги фиpми. Шари Редстоун беше голям привърженик на повторното комбиниране на компаниите в условията на силна конкуренция.

Поглъщането на Disney от Fox означаваше, че най-голямото киностудио в света е изсмукало един от основните си конкуренти: Пазарният дял на Disney в кинотеатрите тази година е 37 процента, повече от два пъти от най-близкия му конкурент. Кинематографични вселени като "Междузвездни войни" и Marvel създават паника в индустрията, която води до по-нататъшна консолидация.

По-големите компании може да са по-подходящи за конкуренция с Disney и Netflix по света, но те ще бъдат по-малко заинтересовани да поемат рискове. Конгломерати като WarnerMedia и NBC Universal с глобален обхват ще бъдат насочени към проекти с глобална привлекателност - базирани на утвърдени франчайзи, фокусирани върху възможно най-широката аудитория. Ето защо девет от 10-те най-успешни филма на годината досега или са базирани на комикси, или са римейкове и продължения на други хитови филми. Големите студиа нямат търпение да залагат на нишови проекти, само гарантирани големи хитове. Съюзът на Viacom и CBS може да се окаже по-стабилна организация за този медиен климат, но може да се окаже и по-хомогенен художествено, с по-малко шансове.

Капитал #34

Текстът е част от новия брой на "Капитал". В него ще видите още:

  • Какво разкрива инвеститорският интерес за АЕЦ "Белене"
  • Първата нова мина в България след социализма започва работа
  • Как мобилните телефони заменят кредитните карти

Купете

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (17 септември)

All Channels Communication Group създаде звено за медиа планиране и купуване Connected; "Нова тв" ще може да купи малкия дял в "Нет инфо" и още

17 сеп 2019, 1915 прочитания

Новият играч в медийната реклама Новият играч в медийната реклама

Connected е новият бранд, отделен от портфолиото на All Channels Communication Group

13 сеп 2019, 4864 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (27 август)

Зоя Василева е новият директор "Дигитален отдел" в bTV Media Group; ЕС ще финансира проекти, подкрепящи свободата на медиите; Държавата ще рекламира туризма там, където има повече регистрирани туристи; Volkswagen и Android с нови лога и др.

Споделеното падение на WeWork

За по-малко от 9 месеца основаното в Ню Йорк дружество се превърна от един от най-високооценените стартъпи в САЩ в компания със съмнително бъдеще в инвестиционните кръгове.

Нови схеми, нови измамници

КФН публикува нов списък със сайтове, които предлагат сделки с ценни книжа и валути, без да имат лиценз

Печели ли се от имоти на борсата

Дружествата със специална инвестиционна цел са алтернатива на директната инвестиция, а и изискват по-малки суми

Летящите линейки, които властта не дава на хората

Частните хеликоптери работиха на загуба пет години. Сега е ред на държавата

20 въпроса: Магдалена Малеева

Със същия устрем, ентусиазъм и дисциплина, с които печели титли в тениса, Малеева развива и всички проекти, с които се захваща

Рециклиране за напреднали

Ъпсайклингът е креативност, съчетана с грижа за природата