С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
27 авг 2019, 9:17, 1956 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (27 август)

Зоя Василева е новият директор "Дигитален отдел" в bTV Media Group; ЕС ще финансира проекти, подкрепящи свободата на медиите; Държавата ще рекламира туризма там, където има повече регистрирани туристи; Volkswagen и Android с нови лога и др.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Зоя Василева е новият директор "Дигитален отдел" в bTV Media Group


Дългодишният кадър Зоя Василева става директор на дигиталния отдел в bTV Media Group. Тя запазва и предишната си управленска позиция в медийната група като мениджър "Дигитални продажби". Сред отговорностите на Василева са развитието на онлайн платформите на bTV Media Group и координирането на всички процеси по създаване и позициониране на развлекателното съдържание на медиата в дигитална среда.

Преди да стане част от медиата през 2017 г., тя управлява дигиталните отдели на Delta Digital и Delta Media. Зоя Василева има магистърска степен по "Бизнес администрация" от университета DePaul University - Charles H. Kellstadt Graduate School of Business, както и по "Маркетинг" от УНСС.

ЕС ще финансира проекти, подкрепящи свободата на медиите



Европейският съюз отпуска близо 4.2 млн. евро по грантова програма за финансиране на проекти, свързани със свободата на медиите и разследващата журналистика. Бюджетът е разделен в три направления. Общо 1.5 млн. евро ще подпомогнат пилотни проекти за изготвянето на европейски механизъм за реакция при нарушаване на свободата на медиите. 1.4 млн. евро се отделят за финансиране за трансгранична разследваща журналистика. Останалите 1.3 млн. евро ще бъдат насочени към проекти в подкрепа на разследващата журналистика и свободата на медиите в ЕС.

За безвъзмездни средства могат да кандидатстват медии и журналистически сдружения от всички страни членки на ЕС, а крайния срок е 27 септември.

Повече за програмата може да научите тук>>

Държавата ще рекламира туризма там, където има повече регистрирани туристи

Държавата ще насочва средства за реклама на туризма според броя на регистрираните туристи в местата за настаняване, пише "Дневник". "Фактор за засилване притока на повече туристи към България ще бъде и подготвяният механизъм за стимулиране на организирания туризъм чрез насочена реклама. Той ще бъде основно за крилата на сезона - месец май, юни, септември, и ще се базира върху броя регистрирани туристи в местата за настаняване", е казала Ангелкова, цитирана от пресцентъра си.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Дигитален бизнес

Facebook ще спре да следи какво правят хората в други сайтове

Социалната мрежа Facebook ще позволи на потребителите да видят каква информация е събрала за тях чрез други сайтове и приложения. Ако пожелаят, те ще могат да "прекъснат връзката ѝ" със своя фейсбук акаунт, пише "Дневник".

Чрез плъгините за "харесвания" и "споделяния", вградени в други сайтове, тя получава данни за сърфирането на потребителите, дори когато не са в социалната мрежа или ако изобщо нямат акаунт. "Няма да знаем кои сайтове сте посетили или какво сте правили там, нито ще използваме данните, връзката с които сте изтрили, за да таргетираме към вас реклами във "Фейсбук", "Инстаграм" или "Месинджър", гласи съобщението, публикувано в сайта на компанията.

Тя нарича тези данни Off-Facebook Activity и функцията за изтриването ѝ ще е достъпна за начало в Ирландия, Южна Корея и Испания.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Google спира да предоставя данни на телекомите за покритието на мрежите им

[Reuters]

Google спря услугата Insights, която предоставяше на мобилните оператори. Чрез нея те следяха за слабите места в мрежите си. Според компанията обаче е възможно споделянето на данни от потребители на Android да наруши сигурността и да бъде причина за санкции от регулаторите.

Безплатната услуга Insights на Google стартира през март 2017 г. Тя представлява карта, на която са показани местата с добър сигнал и скоростта на връзката. Данни се получаваха от потребители със смартфони с операционна система Android, каквато имат 75% от мобилните телефони по света.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Медиен бизнес

Закъснялото сливане на СВЅ и Vіасоm

Това е третият опит за сливане между двете медийни групи CBS и Viacom, които с разделиха преди 13 години в две самостоятелни медийни компании. В новите реалности на пазара обаче те не могат да са печеливши разделени. Предишните преговори за сливане бяха неуспешни поради сблъсъци между мениджърите в двете медийни групи при разпределянето на най-високите ръководни позиции и относителната оценка на компаниите.

Новата компания ще носи името ViacomCBS, въпреки че акционерите на CBS ще притежават 61%, а акционерите на Viacom - 39%. Сделката ще бъде реализира изцяло в акции. Сливането ще обедини мрежата на CBS, кабелните канали на Viacom – MTV и Nickelodeon, и филмовото и телевизионно студио Paramount. Заедно те ще притежават 3600 филмови заглавия и над 140 хил. епизода на телевизионни предавания. Очаква се новата компания да генерира близо 28 млрд. долара приходи годишно, както и да съкрати разходите си с близо 500 млн. долара. Комбинираните сили на CBS и Viacom възлизат на 30 милиарда долара пазарна капитализация.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Apple инвестира още 5 млрд. долара в сериали и шоуформати

Apple инвестира повече от 6 млрд. долара за създаването на оригинални шоуформати и филми, след като след два месеца стартира новата си видеострийминг услуга. Големият размер на средствата се обяснява с амбициите на компанията да настигне конкуренти като Netflix, Disney и HBO.

Производителят на iPhone се подготвя за своя мултимедиен пробив от години и за целта назначи Джейми Ерлихт и Зак ван Амбург - двамата известни бивши директори на Sony Pictures Television, за ръководители на отдела.

Apple инвестира стотици милиони долари за сериала The Morning Show, в който ще участват известни артисти като Дженифър Анистън, Рийз Уидърспун и Стив Карел. Според източници на FT цената на епизод ще е по-висока от тази на популярния сериал Game of Thrones. Тя е около 15 млн. долара за всяка серия от последния сезон.

Научнофантастичната драма See, в която ще участва известният с ролята си в Aquaman Джейсън Момоа, е другата скъпа продукция, която Apple подготвя.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

Volkswagen с ново лого

Близо 20 години след последната промяна на логото си, автомобилният производител Volkswagen представи нов дизайн на емблемата. Официалното обявяване на новото лого ще се случи по време на автомобилното изложение във Франкфурт през септември, но компанията представи визията му. Логото вече няма да бъде триизмерно с цел да може лесно да се адаптира в дигиталното пространство, а фонът му ще бъде черен мат. Volkswagen последно промени логото си през 2000 г.

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (27 август)



Android също представи новото си лого

Операционната система Android, собственост на Google, представи новото си лого. За първи път основният цвят в него ще бъде черният, а не зеленият, а до името ще присъства и талисманът на бранда - зеленото извънземно. Според компанията предишният цвят е бил по-труден за четене, особено за хората със зрителни увреждания, пише AdAge.

Освен логото си Android обяви, че променя и имената на версиите на операционната система. До момента те бяха с имената на различни сладки, като KitKat или Oreo, но вече компанията залага на числата. Така новата версия ще носи името Android 10.

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (27 август)



След сериала "Чернобил" в Airbnb се появи мода за "съветски жилища"

Покрай популярността на сериала "Чернобил" все повече хора - главно от Русия и бившите съветски републики, рекламират жилищата си в платформата за споделено настаняване Airbnb, като залагат именно на любопитството към времената на социализма, пише "Дневник", позовавайки се на сайта Фонтанка.ру. Подобни апартаменти се предлагат в Минск, Мурманск, Тбилиси, Будапеща, Талин, Санкт Петербург. Други стопани залагат на модерността в обзавеждането, като добавят плакати, картички и сувенири отпреди края на 80-те, с които само загатват за атмосферата на онези години.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Свободни позиции:

Cross Source обяви вакантни позиции за копирайтър и специалист "Комуникации".

Агенцията reforma обяви вакантна позиция за младши дизайнер.

Netpeak обяви вакантна позиция за младши SEO специалист.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

"Репортери без граници": България е попаднала в ситуация на "медийна гражданска война" "Репортери без граници": България е попаднала в ситуация на "медийна гражданска война"

Международната организация помоли президента Румен Радев да помогне за преодоляване на кризата със свободата на медиите

18 окт 2019, 1140 прочитания

Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа

Съоснователят на рекламната агенция Pop Up Agency пред "Капитал"

18 окт 2019, 797 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Какво уби бизнес модела на медиите

Основните промени в начина, по който потребителите прекарват времето и харчат парите си, създадоха смъртоносно конкурентно поле за медиите

Още от Капитал
Германски минерални бани

След 13 години усилия българските балнеохотели бяха одобрени от германските здравни каси

Да сготвиш Боби Михайлов

Как расистките изстъпления на агитките, които властта използва за собствена употреба, свалиха президента на БФС и отекнаха по света

Решения за софийските проблеми

Какво предлагат кандидатите за кметския пост по ключови за града въпроси

Турската офанзива в Сирия: Раздвижване на смъртоносните пясъци

Военната операция на Анкара повишава риска от нова вълна бежанци и терористични атаки в Европа

Kалендар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

20 въпроса: Даниела Костова

Тя претворява различни житейски ситуации в работата си като художник, а най-амбициозният й проект беше реализиран това лято във Виена

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10