С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
3 сеп 2019, 9:21, 1863 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (3 септември)

Колко души работят в БНТ; Facebook тества платени абонаменти в платформата Watch; Какво уби бизнес модела на медиите; "Най-мръсното порно" ще набира средства за почистването на океана и др.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Колко души работят в БНТ

Отговорът на въпроса колко души работят в БНТ сега е сравнително кратък - малко под 2000. Толкова, колкото са били и винаги през последните години. Ако в официалните данни през годините е имало някакво движение, то е, защото една част от служителите са преминали от трудов на граждански договор. В момента според източници на "Капитал" заетите постоянно в БНТ са около 1360 души, а между 500 и 600 са на граждански договор. За сравнение, в bTV Media Group работят 550 души, а в "Нова броудкастинг груп" - 570.

По-детайлно вглеждане в щатното разписание на БНТ показва, че броят служители е прекалено голям и има длъжности, които трудно могат да бъдат описани с какво точно са натоварени. Например БНТ има 43-ма души в отдел "Автотранспорт", като в тази бройка не влизат шофьорите, които всекидневно журналистите използват, за да ходят на събития и да правят живи връзки. Има и 160 превозни средства (леки коли, микробуси и т.н.). В отдел "Маркетинг и продажби" работят 30 души и те докарват на БНТ годишно продажби на рекламно време между 5 и 7 млн. лв. (Близо 200 млн. лв. са приходите от реклама на годишна база на частната bTV без ограниченията, които има БНТ - бел. ред.)
Повече по темата може да прочетете тук>>



Дигитален бизнес

Facebook тества платени абонаменти в платформата Watch

Най-голямата социална мрежа пуска някои платени абонаменти за достъп до съдържание във видеоплатформата си Watch. Сред тях са колежанският канал Dropout, MotorTrend on Demand, собственост на Discovery Communications, и други. На цена от 4.99 долара на месец например абонатите на Dropout ще получат достъп до оригинално съдържание, както и възможност да участват във "виртуални партита", където могат да комуникират с други зрители. Facebook лансира и каталог на цялото съдържание, част от видеоуслугата, за което потребителите могат да се абонират.

Apple ще представи новото си портфолио от продукти на 10 септември

Американският технологичен гигант Apple обяви, че ще представи новото поколение смартфони iPhone на 10 септември. Събитието ще се проведе в централата на компанията в Купертино, а мотото му ще гласи "само иновации". Компанията обяви, че ще излъчва събитието на живо в сайта си. Фокусът ще бъдат новите смартфони iPhone, като ще бъдат представени Pro сериите на iPhone XS и iPhone XS Max, както и обновеният iPhone XR. Обикновено по време на годишното си събитие Apple представя и новите генерации на умните си часовници Apple Watch.

Медиен бизнес

Какво уби бизнес модела на медиите

Последните проучвания показват, че на повечето пазари само 10% от читателската публика е готова да плати за онлайн съдържание, но и средно има място за един-единствен платен медиен абонамент на един потребител.
Преминаването на новините онлайн ги постави в пряка конкуренция с всичко останало. Новини, социални медии, видео по заявка (video-on-demand), игри и сега се борят за част от разпределението на потребителските разходи и време.

Между 2010 г. и 2018 г. ежедневното четене на вестник обаче намалява наполовина, от 25 на 12 минути, докато четенето на списания намалява с 38% от 24 на 15 минути. Следователно и разходите за реклама значително се промениха не в полза на медиите.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Amazon инвестира в разрастването на IMDb TV

Технологичният гигант Amazon увеличава инвестициите си за развитието на стрийминг услугата IMDb TV, която се спонсорира изцяло от реклами. Тя дава достъп на потребителите да гледат безплатни филми и телевизионни предавания по всяко време. Сега компанията преговаря с доставчиците за ексклузивно съдържание, пише WSJ. Според източници на медията Amazon обмисля сделка с Vice Media за излъчването на новинарската емисия Vice News Tonight, която беше отказана от HBO в началото на годината. От компанията обмислят и създаването на линейни канали в рамките на IMDb TV, с фокус върху криминално и лайфстайл съдържание.
Повече тук>>

Рекламен бизнес

"Най-мръсното порно" ще набира средства за почистването на океана

Един от най-популярните сайтове за порно Pornhub е заснел филм на изпълнен с боклуци плаж с цел популяризиране и набиране на средства за почистването на пластмасата от Световния океан.

Всеки път, когато видеото със заглавие "Най-мръсното порно в историята" (Dirtiest Porn Ever) бива гледано, Pornhub ще прави дарение на организацията Ocean Polymers, която планира да пусне кораб, който да събира и обработва пластмасата от моретата и океаните.

Филмът включва двойка, която прави секс на плажа, заобиколена от боклук, за да демонстрира "как пластмасата и отпадъците могат да унищожат една иначе красива сцена".
Повече по темата може да прочетете тук и в тазседмичния брой на "Капитал"



Ralph Lauren лансира кампания в TikTok

Американският моден бранд Ralph Lauren лансира първата си кампания в приложението за стрийминг TikTok, насочено към тийнейджърската аудитория, по повод началото на тенис турнира от големия шлем US Open. В кампанията си Ralph Lauren използва новата услуга на платформата, наречена hashtag challenge - рекламен формат, при който брандовете могат да си взаимодействат с потребителите, като ги насърчават да правят видеоклипове с конкретен хаштаг. За първи път луксозен моден бранд прави кампания в TikTok.

Тя се развива в три етапа. Започва със серия от три видеоклипа с участие на актрисата Даяна Силвърс. Продължава с хаштаг предизвикателството, наречено #WinningRL, което насърчава хората да представят как са победили предизвикателство в реалния си живот. За финал потребителите в САЩ могат да си купят артикули на бранда онлайн през приложението. Кампанията започва на 31 август и продължава до 8 септември.

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (3 септември)



Групата на Dentsu придоби агенцията MuteSix

Японската комуникационна група Dentsu Aegis Network придоби базираната в Лос Анджелис маркетинг агенция MuteSix. Компанията ще се влее в дигиталното звено на холдинга iProspect. Чрез тази сделка групата цели да привлече за свои клиенти по-малки рекламодатели, които искат да се позиционират онлайн. Когато бизнесът им порасне, те хипотетично могат да разширят комуникациите си и в други канали, които да се обслужват отново в рамките на Dentsu. Екипът на MuteSix се състои от 120 човека и обслужва 270 клиента, пише WSJ. Цената на сделката не е обявена, но приходите на американската агенция за 2018 г. са в размер на 17 млн. долара.

Свободни позиции:

"Капитал" обяви вакантна позиция за журналист с фокус върху енергийния сектор.

Сдружение Тук-Там обяви вакантна позиция за дигитален маркетинг координатор.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

3 октомври 2019
Хотел Империал Пловдив

Годишен бизнес форум Industry 4.0


Къде е мястото на България в Индустрия 4.0 и европейската карта на автомобилните производители?
Запазете своето място на форума Industry 4.0, организиран от Капитал, за да почерпите от първа ръка от опита и знанието на глобалните и местни лидери: Daimler, Volvo Group, McKinsey & Company, Schneider Electric, Aurubis и други.

Основни теми на събитието:


  • Перспективите за развитие на индустриалния и автомобилния сектори в страната и региона
  • Бизнес стратегиите за прилагане на нови технологии като AI и 5G на водещи европейски производители
  • Умните решения за по-добро използване на ресурсите и кръгова икономика
  • Конкретните ангажименти на държавата и общините за развитие на индустриалния сектор

Годишен бизнес форум Industry 4.0 Запазете билет

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (17 септември)

All Channels Communication Group създаде звено за медиа планиране и купуване Connected; "Нова тв" ще може да купи малкия дял в "Нет инфо" и още

17 сеп 2019, 1926 прочитания

Новият играч в медийната реклама Новият играч в медийната реклама

Connected е новият бранд, отделен от портфолиото на All Channels Communication Group

13 сеп 2019, 4871 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Търсят се успешните рекламни кампании през годината

Започна кандидатстването за конкурса "Effie България"

Споделеното падение на WeWork

За по-малко от 9 месеца основаното в Ню Йорк дружество се превърна от един от най-високооценените стартъпи в САЩ в компания със съмнително бъдеще в инвестиционните кръгове.

Печели ли се от имоти на борсата

Дружествата със специална инвестиционна цел са алтернатива на директната инвестиция, а и изискват по-малки суми

Рециклиране за напреднали

Ъпсайклингът е креативност, съчетана с грижа за природата

Летящите линейки, които властта не дава на хората

Частните хеликоптери работиха на загуба пет години. Сега е ред на държавата

Да откриеш звука на дървото

Потомственият лютиер Апостол Калоферов навършва 75 години

Кино: "Далеч от брега"

Обикновеният човек срещу статуквото в новия филм на Костадин Бонев