Търсят се успешните рекламни кампании през годината
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Търсят се успешните рекламни кампании през годината

В последното издание на "Effie България" призът за най-ефективна агенция за втори пореден път спечели Noble Graphics

Търсят се успешните рекламни кампании през годината

Започна кандидатстването за конкурса "Effie България"

2585 прочитания

В последното издание на "Effie България" призът за най-ефективна агенция за втори пореден път спечели Noble Graphics

© БАКА


Тази година за 12-и пореден път ще се проведе рекламният конкурс "Effie България", който цели да отличи най-ефективните български кампании. За агенциите това е едно от двете най-важни събития заедно с пролетния творчески фестивал ФАРА, на които могат да премерят рекламни мускули и да се обособят тенденциите на пазара.

Мотото на конкурса тази година гласи "Успешните кампании се познават от пръв поглед", защото според организаторите от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) най-ефективни са кампаниите, който се основават на една-единствена работеща идея, която успява да докосне потребителите.

Условията

Агенции и рекламодатели вече могат да подават своите заявки за "Effie България" в пет категории. Това са "Стоки", "Услуги", "Промоции", "Корпоративни комуникации" и "Социална, медийна, политическа кампания", а сред условията за участие е кампании да бъдат реализирани в периода 1 януари 2018 г. - 30 септември 2019 г.

Отново от БАКА са определили три срока за подаване на заявки – 7, 14 и 22 октомври, като разликата между тях е таксата за участие, съответно 400 лв., 550 лв. и 770 лв. за една заявка. С цел да стимулират повече агенции и рекламодатели да се включат в конкурса има обявени малко по-ниски цени за компании, които за първи път участват.

Заявките за "Effie България" не могат да се подават онлайн, затова всички формуляри и съпътстващи материали трябва да се изпратят до офиса на БАКА.

Оценяването на кампаниите отново става в два етапа. В първия кръг всяка кампания ще бъде журирана самостоятелно, без да се сравнява с останалите в категорията. През втория кръг от оценяването заявките ще бъдат разглеждани и съпоставяни по групи, като при формирането на оценките най-голяма тежест ще имат показаните резултати от рекламните кампании.

Церемонията по награждаването на победителите ще се проведе на 21 ноември.

Обучения

Често срещано затруднение при участие в рекламния конкурс е подготовката на заявките, а именно това е най-важното средство за представяне на кампанията. Затова от БАКА организират на 19 септември семинар на тема "Как да подготвим успешна заявка за Effie". Тази година ще се проведе и рекламно събитие Effie talks, на което ще присъстват представители на журито и агенции от пазара.

В последното издание на "Effie България" призът за най-ефективна агенция за втори пореден път спечели Noble Graphics. На второ и трето място в конкурса се наредиха съответно агенцията Saatchi&Saatchi Sofia и продуцентска къща Switch. Отличието за най-ефективен рекламодател си поделиха Банка ДСК и "Карлсберг България".

Тази година за 12-и пореден път ще се проведе рекламният конкурс "Effie България", който цели да отличи най-ефективните български кампании. За агенциите това е едно от двете най-важни събития заедно с пролетния творчески фестивал ФАРА, на които могат да премерят рекламни мускули и да се обособят тенденциите на пазара.

Мотото на конкурса тази година гласи "Успешните кампании се познават от пръв поглед", защото според организаторите от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) най-ефективни са кампаниите, който се основават на една-единствена работеща идея, която успява да докосне потребителите.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK