С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 сеп 2019, 15:37, 2018 прочитания

Търсят се успешните рекламни кампании през годината

Започна кандидатстването за конкурса "Effie България"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Тази година за 12-и пореден път ще се проведе рекламният конкурс "Effie България", който цели да отличи най-ефективните български кампании. За агенциите това е едно от двете най-важни събития заедно с пролетния творчески фестивал ФАРА, на които могат да премерят рекламни мускули и да се обособят тенденциите на пазара.

Мотото на конкурса тази година гласи "Успешните кампании се познават от пръв поглед", защото според организаторите от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) най-ефективни са кампаниите, който се основават на една-единствена работеща идея, която успява да докосне потребителите.


Условията

Агенции и рекламодатели вече могат да подават своите заявки за "Effie България" в пет категории. Това са "Стоки", "Услуги", "Промоции", "Корпоративни комуникации" и "Социална, медийна, политическа кампания", а сред условията за участие е кампании да бъдат реализирани в периода 1 януари 2018 г. - 30 септември 2019 г.

Отново от БАКА са определили три срока за подаване на заявки – 7, 14 и 22 октомври, като разликата между тях е таксата за участие, съответно 400 лв., 550 лв. и 770 лв. за една заявка. С цел да стимулират повече агенции и рекламодатели да се включат в конкурса има обявени малко по-ниски цени за компании, които за първи път участват.



Заявките за "Effie България" не могат да се подават онлайн, затова всички формуляри и съпътстващи материали трябва да се изпратят до офиса на БАКА.

Оценяването на кампаниите отново става в два етапа. В първия кръг всяка кампания ще бъде журирана самостоятелно, без да се сравнява с останалите в категорията. През втория кръг от оценяването заявките ще бъдат разглеждани и съпоставяни по групи, като при формирането на оценките най-голяма тежест ще имат показаните резултати от рекламните кампании.

Церемонията по награждаването на победителите ще се проведе на 21 ноември.

Обучения

Често срещано затруднение при участие в рекламния конкурс е подготовката на заявките, а именно това е най-важното средство за представяне на кампанията. Затова от БАКА организират на 19 септември семинар на тема "Как да подготвим успешна заявка за Effie". Тази година ще се проведе и рекламно събитие Effie talks, на което ще присъстват представители на журито и агенции от пазара.

В последното издание на "Effie България" призът за най-ефективна агенция за втори пореден път спечели Noble Graphics. На второ и трето място в конкурса се наредиха съответно агенцията Saatchi&Saatchi Sofia и продуцентска къща Switch. Отличието за най-ефективен рекламодател си поделиха Банка ДСК и "Карлсберг България".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Какво прави една реклама ефективна Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

6 дек 2019, 1614 прочитания

Този път има силна конкуренция за директор на БНР 3 Този път има силна конкуренция за директор на БНР

Седем кандидати са подали документи в конкурса за предсрочния избор, след като СЕМ отстрани Светослав Костов след шумен скандал

5 дек 2019, 2271 прочитания

24 часа 7 дни

6 дек 2019, 3318 прочитания

6 дек 2019, 2564 прочитания

6 дек 2019, 1729 прочитания

6 дек 2019, 1603 прочитания

6 дек 2019, 1255 прочитания

Всички новини
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Яж, моли се и гледай порно

Pornhub инвестира усилено в креативни рекламни кампании и подкрепа на социални каузи

Още от Капитал
Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

Да пазиш традицията "Под Балкана"

Животновъдната ферма на семейство Кулови край Карлово е затворила целия цикъл на производство

Четиримилиардната алтернатива

Годината е рекордна за взаимните фондове, като те са сред малкото инвестиции, които бият инфлацията, макар да има и доста на загуба

Румънското управленско дуо: От едната страна на барикадата

Новият премиер Лудовик Орбан и преизбраният президент Клаус Йоханис обещават про-ЕС ера и реформи в Румъния

ЕСМ на 50

Поглед към влиянителния музикален лейбъл навръх 50-годишнината му

Звуковата терапия на Стейси Кент

What a Wonderful World: певицата за нуждата да имаме споделени преживявания в кризисно време

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10