С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 5 сеп 2019, 11:43, 9839 прочитания

Яж, моли се и гледай порно

Pornhub инвестира усилено в креативни рекламни кампании и подкрепа на социални каузи

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Темата накратко
  • Най-големият сайт за възрастни цели да разруши табутата за индустрията и хората, които гледат порно.
  • Така компанията се надява да привлече повече традиционни рекламодатели на сайта си.
Сексът продължава да бъде тема табу в много общества, а гледането на порно - тайно, често дори срамно, преживяване. Порно индустрията обаче постоянно се разраства и повече от всичко иска да разчупи консервативните норми.

Най-яркият пример за това е гигантът в индустрията Pornhub. От години най-големият порно сайт инвестира усилено в реклама, а кампаниите му са комбинация от хумор и провокация. Без значение дали става въпрос за билборд на Times Square или заснемане на "Най-мръсното порно" с цел набиране на пари за почистване на световния океан, Pornhub има за цел да разруши дългогодишните табута, а оттам да привлече и повече традиционни рекламодатели в сайта си.


Реклама като по учебник

Лидер в бизнеса с филми за възрастни е базираната в Люксембург MindGeek. Според последния й публичен финансов отчет за 2015 г. компанията генерира 460 млн. долара приходи и загуба от 47.9 млн. долара. Компанията, известна с това, че предлага безплатно съдържание за възрастни, е собственик на редица сайтове. След тях са YouPorn, RedPorn и най-посещаваният Pornhub. За да стане атрактивен за рекламодателите, порно сайтът изгражда имидж на модерен и разчупващ стереотипите бизнес именно чрез нестандартни собствени кампании, които включително му носят награда на най-големия рекламен фестивал Cannes Lions.

С 33.5 млрд. посещения за 2018 г. (вижте инфографиката) Pornhub залага на три основни рекламни стълба – маркетинг през съдържание, подкрепа на социални каузи и данни.



Основна съставка в рекламната стратегия на Pornhub е хуморът. През 2014 г. той беше първият порно сайт, който издигна билборд на Times Square, гласящ "Всичко, от което имате нужда, е една ръка". Pornhub се стреми в комуникацията си да въвлича и потребителите. Същата година сайтът лансира първата си национална тв кампания и обяви конкурс за най-добър сценарий. Освен реализиране на рекламната му идея победителят получи и едногодишен договор като творчески директор на компанията.

Pornhub е пионер и в груповото финансиране, лансирайки кампания в Indiegogo за събиране на средства за заснемане на първия порно клип в Космоса. Oт необходимите 3.4 млн. долара компанията събра едва 236 хил. долара, но беше отразена от редица медии.

Макар Pornhub да не може да се рекламира в социалните мрежи, компанията е активна в Twitter, където залага на маркетинга в реално време. През профила си публикува и редица хумористични илюстрации с близки до хората сексуални препратки. Сред популярните слогани на компанията са "Най-големият "Направи-го-сам" сайт на САЩ", "Отворени 24 часа" или хаштагът #everybodydoesit (всеки го прави – бел.ред.).

Преди четири години сайтът пусна и собствена линия за дрехи с открояващо се оранжевото лого на бранда. Проектът се разрасна в партньорство с различни млади или вече установени модни компании, сред които американската Blackfist и канадският бранд Moose Knuckles, които, освен да популяризират Pornhub, чрез тях изграждат и собствения си имидж. Тази година преди летния сезон компанията пусна и специални мъжки бански, които рекламира като "прикриващи плажната ерекция".



Порно с кауза

Най-големият порно сайт активно подкрепя социални каузи, които по естествен начин обвърза със съдържанието си. Миналата седмица Pornhub публикува филм за възрастни на изпълнен с боклуци плаж, откъдето идва и заглавието му - "Най-мръсното порно в историята". За всяко гледане компанията ще прави дарение на организацията Ocean Polymers, която планира да пусне кораб за събиране на пластмасата от моретата и океаните.

През 2015 г. сайтът започва кампания за превенция на рака на тестисите. В клип, част от съдържанието на Pornhub, популярна порно актриса обяснява на мъжката аудитория "как да издържа по-дълго", като действията, които се прилагат, са всъщност преглед на тестисите. Кампанията "Гледането на порно може да спаси живота ви" получи "Златен лъв" на най-големия рекламен фестивал Cannes Lions.

През годините Pornhub подкрепя и инициативи срещу рака на гърдата. За всяко изгледано видео със заглавие "малки гърди" или "големи гърди" компанията дарява средства за лечението му. При всяко гледане на клип за възрастни с описание "голям пенис" пък Pornhub засажда едно дърво в САЩ. До момента засадените дървета са над 15.4 хил.



Данни в действие

С база данни, събрана от над 92 млн. посещения на ден, Pornhub знае по-добре от всяка друга платформа какво и кога обичат да гледат потребителите й. Информация като престой на сайта, най-търсени термини, най-гледани категории, моментите, в които потребителите спират видеата или ги повтарят, може да бъдат ценен ресурс за рекламодателите, които да намерят своята аудитория в точния момент. По думите на вицепрезидента на MindGeek Катрин Дън пред Quartz компанията обаче не продава ценна потребителска информация или анализи на трети страни.

Любопитни данни могат да бъдат намерени в блога на Pornhub, където сайтът представя някои навици на потребителите си, като по този начин отново напомня, че почти всеки гледа порно и това е нормално. Покрай премиерата на "Отмъстителите" например търсенията на съдържание, свързано с филма, в Pornhub са нараснали с близо 3000%.

Покрай нашумелите конспиративно теории за Зона 51 пък се засилва интересът на потребителите към извънземни. В някои от пиковите дни търсенията на порно видеа с "извънземни" надхвърлят 50 хиляди.

Секси и за рекламодатели

Палитрата от данни в комбинация с активностите на Pornhub, променящи имиджа на порно индустрията, правят сайта атрактивен за все повече рекламодатели. Ако преди години основните клиенти на платформата бяха секс магазините, сега в порно сайта се рекламират и гиганти като Unilever. С бранда си за ножчета за бръснене Dollar Shave Club компанията лансира рекламни банери в Pornhub с текст "Ако използвате нашите продукти, няма да ви се налага толкова често да посещавате този сайт". Компанията Kraft Heinz пък пренесе в порно платформата food porn кампанията на замразените храни Devour Frozen Food, а модният бранд Diesel таргетира гей аудиторията на сайта с кампания за мъжко бельо.

Някои големи компании продължават хумористичния тон на Pornhub и през своите реклами в сайта, но все пак подобни примери остават по-скоро изключение. Сайтът е предпочитано място за малки рекламодатели, които целят да избегнат големите си конкуренти и да изпъкнат пред публиката. "Цената на реклама в сайтове за възрастни е значително по-ниска от тази в мейнстрийм сайтовете", казва пред Digiday вицепрезидентът на Pornhub Кори Прайс. Той допълва, че все пак обаче не трябва да се забравя, че потребителите и на двете места са едни и същи хора.

Политиците също проявяват (рекламен) интерес към порно сайта. През май тази година в Pornhub се появиха банери на датския политик Йоаким Олсън от дясноцентристкия либерален алианс, който агитира хората да гласуват за него. Пред медиите той потвърди, че умишлено е публикувал рекламата си с цел потребителите на сайта да се забавляват.

През 2016 г. в платформата за видеа за възрастни се появи и ликът на Доналд Тръмп с различни негови емблематични цитати, които се появяват в зависимост от търсенията в Pornhub. Банерите пренасочваха потребителите към сайта за даренията за предизборната кампания на Тръмп с автоматично попълнена сума от 69 долара.

Подобно на съдържанието в сайта и рекламната стратегия на Pornhub е открита и без цензура. Така най-големият порно сайт се стреми да разруши стереотипите, като по този начин задоволява желанията освен на потребителите и на рекламодателите.

Капитал #36

Текстът е част от седмичния "Капитал". В броя ще видите още:

- Ще загуби ли ГЕРБ София
- Как климатичната криза заплашва хранителната индустрия
- Валентин Златев влезе официално в хотелиерския си бизнес

Купете

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (22 октомври) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (22 октомври)

Келнер взима bTV; Близо два пъти намалява печалбата на "БТВ медиа груп" през третото тримесечие; Светослав Костов все пак е отстранен от БНР и др.

22 окт 2019, 758 прочитания

"Репортери без граници": България е попаднала в ситуация на "медийна гражданска война" "Репортери без граници": България е попаднала в ситуация на "медийна гражданска война"

Международната организация помоли президента Румен Радев да помогне за преодоляване на кризата със свободата на медиите

18 окт 2019, 2156 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (10 септември)

Търсят се успешните рекламни кампании през годината; Започва инициатива #БезПорноЖурналистика; Facebook с приложение за запознанствa и още

Още от Капитал
Rifiniti отскочи на глобално ниво

Българско-американският стартъп е купен от FM:Systems - един от световните лидери в мениджмънта на работното пространство

В милиардната паяжина на Спайдърмен

Sony и Disney първо се скараха, а после се разбраха за филмовите права върху комиксовия герой

Истерията за Стратегия за детето: С нами и Бог, и руската пропаганда

Интересите на ултраконсервативни "християнски" организации, руски хибридчици, "патриоти" и политически опортюнисти са прикрити зад огромния шум в социалните мрежи

Да сготвиш Боби Михайлов

Как расистките изстъпления на агитките, които властта използва за собствена употреба, свалиха президента на БФС и отекнаха по света

Спорният Петер Хандке

Нобеловата награда за литература за 2019 г. предизвика възмущение и полемика относно ролята на писателя

Кино: "Близнакът"

Анг Лий опитва екшън трилър от ново поколение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10