С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 5 сеп 2019, 11:43, 10523 прочитания

Яж, моли се и гледай порно

Pornhub инвестира усилено в креативни рекламни кампании и подкрепа на социални каузи

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Темата накратко
  • Най-големият сайт за възрастни цели да разруши табутата за индустрията и хората, които гледат порно.
  • Така компанията се надява да привлече повече традиционни рекламодатели на сайта си.
Сексът продължава да бъде тема табу в много общества, а гледането на порно - тайно, често дори срамно, преживяване. Порно индустрията обаче постоянно се разраства и повече от всичко иска да разчупи консервативните норми.

Най-яркият пример за това е гигантът в индустрията Pornhub. От години най-големият порно сайт инвестира усилено в реклама, а кампаниите му са комбинация от хумор и провокация. Без значение дали става въпрос за билборд на Times Square или заснемане на "Най-мръсното порно" с цел набиране на пари за почистване на световния океан, Pornhub има за цел да разруши дългогодишните табута, а оттам да привлече и повече традиционни рекламодатели в сайта си.


Реклама като по учебник

Лидер в бизнеса с филми за възрастни е базираната в Люксембург MindGeek. Според последния й публичен финансов отчет за 2015 г. компанията генерира 460 млн. долара приходи и загуба от 47.9 млн. долара. Компанията, известна с това, че предлага безплатно съдържание за възрастни, е собственик на редица сайтове. След тях са YouPorn, RedPorn и най-посещаваният Pornhub. За да стане атрактивен за рекламодателите, порно сайтът изгражда имидж на модерен и разчупващ стереотипите бизнес именно чрез нестандартни собствени кампании, които включително му носят награда на най-големия рекламен фестивал Cannes Lions.

С 33.5 млрд. посещения за 2018 г. (вижте инфографиката) Pornhub залага на три основни рекламни стълба – маркетинг през съдържание, подкрепа на социални каузи и данни.



Основна съставка в рекламната стратегия на Pornhub е хуморът. През 2014 г. той беше първият порно сайт, който издигна билборд на Times Square, гласящ "Всичко, от което имате нужда, е една ръка". Pornhub се стреми в комуникацията си да въвлича и потребителите. Същата година сайтът лансира първата си национална тв кампания и обяви конкурс за най-добър сценарий. Освен реализиране на рекламната му идея победителят получи и едногодишен договор като творчески директор на компанията.

Pornhub е пионер и в груповото финансиране, лансирайки кампания в Indiegogo за събиране на средства за заснемане на първия порно клип в Космоса. Oт необходимите 3.4 млн. долара компанията събра едва 236 хил. долара, но беше отразена от редица медии.

Макар Pornhub да не може да се рекламира в социалните мрежи, компанията е активна в Twitter, където залага на маркетинга в реално време. През профила си публикува и редица хумористични илюстрации с близки до хората сексуални препратки. Сред популярните слогани на компанията са "Най-големият "Направи-го-сам" сайт на САЩ", "Отворени 24 часа" или хаштагът #everybodydoesit (всеки го прави – бел.ред.).

Преди четири години сайтът пусна и собствена линия за дрехи с открояващо се оранжевото лого на бранда. Проектът се разрасна в партньорство с различни млади или вече установени модни компании, сред които американската Blackfist и канадският бранд Moose Knuckles, които, освен да популяризират Pornhub, чрез тях изграждат и собствения си имидж. Тази година преди летния сезон компанията пусна и специални мъжки бански, които рекламира като "прикриващи плажната ерекция".



Порно с кауза

Най-големият порно сайт активно подкрепя социални каузи, които по естествен начин обвърза със съдържанието си. Миналата седмица Pornhub публикува филм за възрастни на изпълнен с боклуци плаж, откъдето идва и заглавието му - "Най-мръсното порно в историята". За всяко гледане компанията ще прави дарение на организацията Ocean Polymers, която планира да пусне кораб за събиране на пластмасата от моретата и океаните.

През 2015 г. сайтът започва кампания за превенция на рака на тестисите. В клип, част от съдържанието на Pornhub, популярна порно актриса обяснява на мъжката аудитория "как да издържа по-дълго", като действията, които се прилагат, са всъщност преглед на тестисите. Кампанията "Гледането на порно може да спаси живота ви" получи "Златен лъв" на най-големия рекламен фестивал Cannes Lions.

През годините Pornhub подкрепя и инициативи срещу рака на гърдата. За всяко изгледано видео със заглавие "малки гърди" или "големи гърди" компанията дарява средства за лечението му. При всяко гледане на клип за възрастни с описание "голям пенис" пък Pornhub засажда едно дърво в САЩ. До момента засадените дървета са над 15.4 хил.



Данни в действие

С база данни, събрана от над 92 млн. посещения на ден, Pornhub знае по-добре от всяка друга платформа какво и кога обичат да гледат потребителите й. Информация като престой на сайта, най-търсени термини, най-гледани категории, моментите, в които потребителите спират видеата или ги повтарят, може да бъдат ценен ресурс за рекламодателите, които да намерят своята аудитория в точния момент. По думите на вицепрезидента на MindGeek Катрин Дън пред Quartz компанията обаче не продава ценна потребителска информация или анализи на трети страни.

Любопитни данни могат да бъдат намерени в блога на Pornhub, където сайтът представя някои навици на потребителите си, като по този начин отново напомня, че почти всеки гледа порно и това е нормално. Покрай премиерата на "Отмъстителите" например търсенията на съдържание, свързано с филма, в Pornhub са нараснали с близо 3000%.

Покрай нашумелите конспиративно теории за Зона 51 пък се засилва интересът на потребителите към извънземни. В някои от пиковите дни търсенията на порно видеа с "извънземни" надхвърлят 50 хиляди.

Секси и за рекламодатели

Палитрата от данни в комбинация с активностите на Pornhub, променящи имиджа на порно индустрията, правят сайта атрактивен за все повече рекламодатели. Ако преди години основните клиенти на платформата бяха секс магазините, сега в порно сайта се рекламират и гиганти като Unilever. С бранда си за ножчета за бръснене Dollar Shave Club компанията лансира рекламни банери в Pornhub с текст "Ако използвате нашите продукти, няма да ви се налага толкова често да посещавате този сайт". Компанията Kraft Heinz пък пренесе в порно платформата food porn кампанията на замразените храни Devour Frozen Food, а модният бранд Diesel таргетира гей аудиторията на сайта с кампания за мъжко бельо.

Някои големи компании продължават хумористичния тон на Pornhub и през своите реклами в сайта, но все пак подобни примери остават по-скоро изключение. Сайтът е предпочитано място за малки рекламодатели, които целят да избегнат големите си конкуренти и да изпъкнат пред публиката. "Цената на реклама в сайтове за възрастни е значително по-ниска от тази в мейнстрийм сайтовете", казва пред Digiday вицепрезидентът на Pornhub Кори Прайс. Той допълва, че все пак обаче не трябва да се забравя, че потребителите и на двете места са едни и същи хора.

Политиците също проявяват (рекламен) интерес към порно сайта. През май тази година в Pornhub се появиха банери на датския политик Йоаким Олсън от дясноцентристкия либерален алианс, който агитира хората да гласуват за него. Пред медиите той потвърди, че умишлено е публикувал рекламата си с цел потребителите на сайта да се забавляват.

През 2016 г. в платформата за видеа за възрастни се появи и ликът на Доналд Тръмп с различни негови емблематични цитати, които се появяват в зависимост от търсенията в Pornhub. Банерите пренасочваха потребителите към сайта за даренията за предизборната кампания на Тръмп с автоматично попълнена сума от 69 долара.

Подобно на съдържанието в сайта и рекламната стратегия на Pornhub е открита и без цензура. Така най-големият порно сайт се стреми да разруши стереотипите, като по този начин задоволява желанията освен на потребителите и на рекламодателите.

Капитал #36

Текстът е част от седмичния "Капитал". В броя ще видите още:

- Ще загуби ли ГЕРБ София
- Как климатичната криза заплашва хранителната индустрия
- Валентин Златев влезе официално в хотелиерския си бизнес

Купете

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (10 ноември) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (10 ноември)

Как ще се промени вестник "Сега"; Кой иска да управлява БНР; Изхабените думи според комуникационните експерти; Антитръстовите регулатори на ЕС срещу Facebook и Google; Започна записването за "Рекламна академия 2020"; За Huawei - "Най силната история си ти!"

10 дек 2019, 1261 прочитания

Какво прави една реклама ефективна Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

6 дек 2019, 4404 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (10 септември)

Търсят се успешните рекламни кампании през годината; Започва инициатива #БезПорноЖурналистика; Facebook с приложение за запознанствa и още

Още от Капитал
LVMH тества границите на лукса

Може ли шик конгломератът да се разрасне още

Uber вече не е готин

Лондон удари силно Uber и вече има нови, по-евтини приложения за споделени пътувания

Да пазиш традицията "Под Балкана"

Животновъдната ферма на семейство Кулови край Карлово е затворила целия цикъл на производство

Трудните книжки

Министерството на труда предлага подмяна на сегашните трудови книжки с нови, без да може да обясни защо не ги цифровизира

Звуковата терапия на Стейси Кент

What a Wonderful World: певицата за нуждата да имаме споделени преживявания в кризисно време

Гледни точки

Новата поредица прожекции "Киноточка" започва с документален филм за музиката в киното

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10