С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
10 сеп 2019, 9:17, 3107 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (10 септември)

Търсят се успешните рекламни кампании през годината; Започва инициатива #БезПорноЖурналистика; Facebook с приложение за запознанствa и още

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Търсят се успешните рекламни кампании през годината

За 12-и пореден път ще се проведе рекламният конкурс "Effie България", който цели да отличи най-ефективните български кампании.

Агенции и рекламодатели вече могат да подават своите заявки в пет категории. Това са "Стоки", "Услуги", "Промоции", "Корпоративни комуникации" и "Социална, медийна, политическа кампания", а сред условията за участие е кампании да бъдат реализирани в периода 1 януари 2018 г. - 30 септември 2019 г.



Организаторите от БАКА са определили три срока за подаване на заявки – 7, 14 и 22 октомври, като разликата между тях е таксата за участие, съответно 400 лв., 550 лв. и 770 лв. за една заявка. С цел да стимулират повече агенции и рекламодатели да се включат в конкурса има обявени малко по-ниски цени за компании, които за първи път участват.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Медийна асоциация започва инициатива #БезПорноЖурналистика

Асоциацията на европейските журналисти (АЕЖ) - България, обяви в своя позиция, че категорично осъжда порнографския компромат, публикуван от сайта ПИК, и започна инициатива, целяща да ограничи финансирането на подобен тип "журналистика".

От асоциацията призовават институции, организации, политически партии и други да се присъединят към инициативата #БезПорноЖурналистика, като изпратят съобщение на bezporno@aej-bulgaria.org. С изпращането на съобщение те се ангажират, че няма да рекламират в сайтове и други медии, разпространяващи клевети и компромати.

Десетки медии и журналисти се обединиха с позиция за спазване на етичните и моралните стандарти в професията, а повод е публикация на лични снимки в сайта ПИК.


InterImage поема комуникационното обслужване на Schneider Electric

PR агенцията InterImage поема публичните комуникации на френската индустриална група Schneider Electric в България. Мениджърът "Маркетингови комуникации" в компанията Калина Петкова коментира пред медиите, че сред причините за избор на InterImage е големият интерес, който агенцията е проявила към бизнеса на Schneider Electric още от самото начало на конкурса. "Този естествен интерес към темите на една компания винаги е обещаващ за бъдещото сътрудничество с агенция", допълва тя. Екипът на агенцията ще си партнира освен с маркетинговия отдел на компанията в централата й в София, но и с отдел "Човешки ресурси", който е в Пловдив, където се намира производствената база на компанията.

SiteMedia Consultancy спечели награда от конкурса Digital PR Awards

Комуникационната агенция SiteMedia Consultancy беше отличена в тазгодишния конкурс Digital PR Awards, организиран от международното издание PR News. Българската агенция беше избрана за победител в категория Online Community за онлайн кампанията #daretoWOWandCare, реализирана за NIVEA. За същата кампания SiteMedia Consultancy има и две номинации в категорията Influencer Communications, както и т.нар. WOW! Campaign на годината, която отличава най-интересните кандидатствали проекти за цялата година. SiteMedia Consultancy е и единствената агенция от Източна Европа с награда и номинации на Digital PR Awards 2019.

Удължен е срокът за кандидатстване в рекламния конкурс на БАР

Рекламодатели и комуникационни агенции, които искат да се включат в конкурса BaAwards 2019 г., организиран от Българската асоциация на рекламодателите (БАР), могат да подават своите заявки вече до 15 септември в сайта на надпреварата. Сред условията за участие е кампаниите да са реализирани в периода 1 януари 2018 г. - 30 юни 2019 г.

Кандидатите ще се състезават в пет категории - "Пускане на пазара на нов продукт или услуга под нов бранд или като деноминатор на съществуващ бранд", "Иновация в продукт или услуга и/или ребрандинг", "Корпоративен ребрандинг", "Бранд активационна кампания на продукт/услуга с бизнес насоченост" и "Бранд активационна кампания за корпоративна социална отговорност".

Дигитален бизнес

Facebook пусна приложение за запознанства

Най-голямата социална мрежа лансира приложение за запознанства за потребителите на американския пазар. То е интегрирано като услуга във Facebook и се нарича Facebook Dating. Потребителите могат да си създадат профил, като използват снимки и информация за себе си както от Instagram, така и от Facebook. От компанията обявиха, че до края на годината те ще могат да публикуват и кратките си истории от Instagram директно в профила си за запознанства. През функцията Secret Crush пък потребителите на Facebook Dating дават възможност на приложението да ги свърже директно с някого от последователите им в Instagram. Така за първи път интернет гигантът обвързва функциите на двете си платформи - Facebook и Instagram.

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (10 септември)

[Facebook]
Facebook прави лицевото разпознаване достъпно за всички потребители

Facebook прави технологията си за разпознаване на лица достъпна за всички потребители, като те имат възможност да я спрат. Това стана ясно миналата седмица след изявление на компанията, в което още се съобщи за спирането на функцията Tag Suggestions.

Функцията за разпознаване на лица е достъпна за някои потребители на Facebook от декември 2017 г. Тя има допълнителни приложения като това да изпраща известия до потребителите, ако някой друг използва тяхната профилна снимка.

За потребителите, които активират лицевото разпознаване, функцията за предложения за отбелязване ще е достъпна, когато става въпрос за снимка, на която са те.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес


Яж, моли се и гледай порно

От години най-големият порносайт Pornhub инвестира усилено в реклама, а кампаниите му са комбинация от хумор и провокация. Без значение дали става въпрос за билборд на Times Square или заснемане на "Най-мръсното порно" с цел набиране на пари за почистване на Световния океан, Pornhub има за цел да разруши дългогодишните табута, а оттам да привлече и повече традиционни рекламодатели в сайта си.

С 33.5 млрд. посещения за 2018 г. Pornhub залага на три основни рекламни стълба – маркетинг през съдържание, подкрепа на социални каузи и данни.

Палитрата от данни в комбинация с активностите на Pornhub, променящи имиджа на порноиндустрията, правят сайта атрактивен за все повече рекламодатели. Ако преди години основните клиенти на платформата бяха сексмагазините, сега в порносайта се рекламират и гиганти като Unilever.

Повече за рекламната стратегия на Pornhub може да прочетете тук>>

Dior изтегли рекламен клип заради обвинение в расизъм

Френският моден бранд изтегли свой рекламен клип, в който участва Джони Деп, заради обвинение в липса на културно разбиране. Кампанията представя новия парфюм на бранда с името Sauvage, като в клипа освен актьора участва и индианката Канку Уан. Тя танцува в традиционно облекло на фона на запален огън и свирещия на китара Деп. Зрителите обявиха клипа за расистки и обвиниха бранда в присвояване на индианската култура. При лансирането на кампанията от Dior определиха видеото за автентично пътешествие дълбоко към коренните жители на Америка. Въпреки това няколко часа по-късно компанията изтегли рекламния клип от всички социални мрежи.



Свободни позиции:

Nitram обяви вакантна позиция за social media manager.

Digital vision обяви вакантна позиция за копирайтър.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

14 ноември 2019
София хотел Балкан

Седма Годишна конференция "Банките и бизнесът"


Какви са плановете за въвеждане на иновации и растеж на водещите банки в България?
Разберете на конференцията на Капитал "Банките и бизнесът". Събитието предоставя възможности на представители на банките и на бизнеса да обсъдят помежду си важни въпроси, да търсят решения и да помагат на пазара да расте.

Водещи теми в програмата:

  • Банковият сектор през 2020
  • Изводите от стрес тестовете
  • Ефектът от запазването на ниските лихви
  • PSD 2 - възможности и рискове
  • Иновации и технологични решения
Седма Годишна конференция "Банките и бизнесът" Запазете билет

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (12 ноември) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (12 ноември)

Местните избори 2019 - с най-евтина кампания в медиите; guts&brainsDDB спечелиха две награди в конкурса "Effie Унгария"; Кои са финалистите в "Effie България" 2019 г.; Discovery иска да създаде собствена стрийминг платформа, Новата кампания на WSJ и др.

12 ное 2019, 868 прочитания

Дефицитът на БНТ вече е 71 млн. лв 4 Дефицитът на БНТ вече е 71 млн. лв

Депутатите смятат да вдигнат леко бюджета на телевизията за 2020 г. до 70 млн. лв., а за БНР - до 47.44 млн. лв.

9 ное 2019, 2630 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
"Нова тв" ще може да купи малкия дял в "Нет инфо"

Комисията за защита на конкуренцията отново ще гледа искането на притежаваната от Домусчиев телевизия да придобие пълен контрол над онлайн групата

Още от Капитал
Сбогом, кабели

Първите дошли в автосектора се изнасят първи към по-евтини дестинации

Внимавай с Aliexpress

Кои са най-честите рискове при покупки от китайската онлайн платформа

Местните избори отвъд резултатите

В София и други градове проличаха възможности за по-широк фронт срещу наложения от ГЕРБ модел на управление

"Шах!" със зенитни ракети

Разполагането на руски противовъздушни комплекси С-400 в Сърбия би било тежък удар по сигурността на България и НАТО

20 въпроса: Христо Христозов

"Практиката показва, че бързите решения имат висока цена и рядко са устойчиви"

Пчелен опит

Пчеларството става все по-разпространено хоби сред градските хора

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10