С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 10 сеп 2019, 15:24, 4211 прочитания

"Нова тв" ще може да купи малкия дял в "Нет инфо"

Комисията за защита на конкуренцията отново ще гледа искането на притежаваната от Домусчиев телевизия да придобие пълен контрол над онлайн групата

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) отново ще гледа искането на "Нова броудкастинг груп" да придобие пълен контрол над най-голямата онлайн група на българския пазар "Нет инфо", става ясно от публикувано на сайта на регулатора определение. Част от "Нет инфо" са имейл платформата abv.bg, платформата за видеосъдържание Vbox7, Vesti.bg, Dariknews.bg, Sinoptik.bg, Edna.bg, Gong.bg, Grabo.bg, Trendo.bg и др.

"Нова", която от април е под контрола на братята Кирил и Георги Домусчиеви, държи дял от 70% в дружеството, а 30% са поделени между Радосвет Радев и Христо Христов. Делът на Радев е 27%, а на Христов 3%. От определението на регулатора се вижда, че Върховният административен съд (ВАС) е разпоредил на КЗК да започне да разглежда сделката. Тя стоеше замразена от времето, когато чешкият милиардер Петр Келнер води преговори с шведския собственик MTG за закупуване на медийната група, а регулаторът със слаби аргументи забрани сделката. Сега, когато телевизията е под контрола на Домусчиев, явно преградите падат.


Продажбата на миноритарния дял е залегнала в устава на "Нет инфо". Според документа от септември 2016 г. включително всеки септември малкият собственик може да поиска да продаде участието си на големия. Според последния отчет на "Нет инфо" това е направено през есента на 2017 г.

Оттук започват неофициалните информации за течащи преговори между тогавашния основен акционер в "Нова тв" - MTG, и дуета Радев - Христов. Проблем се явява цената, като по информация на "Капитал" търсената сума за 30% дял е била от порядъка на 11 млн. евро. А последната най-висока оферта от скандинавците е била от началото на тази година и е била почти наполовина - 12 млн. лв.

След покупката на телевизията от Домусчиеви в онлайн дружеството започнаха конфликти. Изпълнителният директор на групата сайтове Христо Христов бе освободен от "Нет инфо" след скандал, в който той обяви, че вижда "засилена намеса в редакторската политика на сайтовете "Гонг", "Вести" и "Дарикнюз". Коментарът му бе провокиран от факта, че преди това дългогодишният журналист от спортния сайт gong.bg и негов главен редактор от създаването му Николай Александров напусна. Според официалната версия това е станало по "взаимно съгласие", но неофициално - след натиск от страна на новите собственици на "Нова", които притежават и футболния клуб "Лудогорец", докато Александров е привърженик на ЦСКА.



Към момента Домусчиеви не са постигнали споразумение с миноритарните съдружници. "Нямаме споразумение и още не дискутираме", каза пред Капитал Христо Христов. Но предвид бързината, с която братята получиха разрешение от КЗК да купят телевизията, подобна развръзка се чака и тук. Вероятно през октомври регулаторът ще го даде. Останалото изглежда въпрос на време и преговори по цената.
Онлайн тандемът "Нова" и "Дарик"

Обединението на уеб бизнеса на "Нова" и "Дарик" започна през пролетта на 2013 г. Тогава групата на "Дарик" се споразумя да придобие "Нет инфо.БГ" от финландската Sanoma International, която реши да напусне българския медиен пазар, след като купи "Нет инфо.БГ" през 2008 г. срещу близо 29 млн. евро.

В надпревара за компанията миналата година освен "Дарик" имаше още няколко кандидата, сред които бе и "Нова". Няколко месеца след като "Дарик" се споразумя със Sanoma за "Нет инфо", през юли сделката все още не бе приключила. Вместо това в нея се включи и "Нова броудкастинг груп" и така двете групи - "Дарик" и "Нова", решиха да направят свое обединение. За да приключи цялостното споразумение, се очакваше прехвърлянето на уеб бизнеса на "Дарик" в новата структура, което реално е станало преди няколко дни, в края на януари 2014 г.

Както бе обявено, акционерната собственост върху новата интернет група ще бъде поделена в съотношение 70 към 30. "Нова броудкастинг груп" ще държи по-големия дял в "Дарик нет", а групата на "Дарик" ще вземе 30% в замяна на апорта на дяловете си в "Дарикнюз". Промяната вече е внесена в Търговския регистър и чака вписване. От документите става ясно, че "Дарик нюз" е била оценена на 7.11 млн. лв., което пък отрежда оценка на цялата нова онлайн компания, включително с "Нет инфо", от около 23.7 млн. лв.

Интернет компания се управляваше от изпълнителния директор Христо Христов (доведен син на собственика на "Дарик радио" - Радосвет Радев), самия Радосвет Радев като зам.-председател на съвета на директорите и главния изпълнителен директор на "Нова" Дидие Щосел.

По споразумение "Нова" има опция да изкупи миноритарните дялове на "Дарик" през следващите пет години. През годините това така и не се случи.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Новият играч в медийната реклама Новият играч в медийната реклама

Connected е новият бранд, отделен от портфолиото на All Channels Communication Group

13 сеп 2019, 3573 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (10 септември) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (10 септември)

Търсят се успешните рекламни кампании през годината; Започва инициатива #БезПорноЖурналистика; Facebook с приложение за запознанствa и още

10 сеп 2019, 2091 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
ПИК-ът на отровената среда

Очернянето на годеницата на кандидат-кмет на София от кафявия сайт "ПИК" за първи път породи консенсус сред политици, журналисти и PR-и за това какво НЕ е журналистиката

Моят все по-скъп банкер

Банките започнаха да повишават таксите, като засилване на тенденцията, която не е нова, се очаква от есента

"Шпионският" скандал: 17 мига от есента

Разследването срещу лидера на Движение "Русофили" Николай Малинов изглежда повече като за предизборна вътрешнополитическа употреба, отколкото като реален шпионски скандал с Москва

Сметка за 600 милиона: обществените поръчки в края на мандата на Фандъкова

Дългосрочните поръчки за сметосъбиране, поддръжка и RDF бяха раздадени преди изборите и оставят следващия кмет с вързани ръце

Ковачки цапа, всички му плащат

Горенето на отпадъци става с разрешението на държавните институции въпреки съмненията за спазване на еконормите

Разходка в Прага

Бира, трева и музеи. Из града, който "те сграбчва за реверите и не те пуска да си отидеш"

Ново място: Книжарница на издателство "Рибка"

Книжарницата има за цел да предложи пълноценна селекция от детска литература на български език