Боян Иванович: Време е за следващото ниво - да преживяваме комуникацията с помощта на технологиите
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Боян Иванович: Време е за следващото ниво - да преживяваме комуникацията с помощта на технологиите

Боян Иванович е изпълнителен директор на комуникационна агенция Intelday Solutions. Агенцията е на пазара от 2001 година и от създаването си е една от водещите в сектора. В основата на бизнеса на компанията стои стратегическото консултиране, интегрираните комуникации и иновативните решения, базирани на анализ на данни.

Боян Иванович: Време е за следващото ниво - да преживяваме комуникацията с помощта на технологиите

Изпълнителният директор на комуникационна агенция Intelday Solutions за предстоящите предизвикателства в бизнеса

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за нейтив пакети.
6445 прочитания

Боян Иванович е изпълнителен директор на комуникационна агенция Intelday Solutions. Агенцията е на пазара от 2001 година и от създаването си е една от водещите в сектора. В основата на бизнеса на компанията стои стратегическото консултиране, интегрираните комуникации и иновативните решения, базирани на анализ на данни.

© Intelday Solutions


Комуникациите постоянно се развиват и надграждат. Какви са новостите и предизвикателствата за комуникационния бизнес?

Предизвикателството се състои в това всички ние в сектора да успеем да предоставяме и новите, и вече утвърдените продукти и услуги в нова среда и постоянно променящ се контекст. Дори не е необходимо да споменавам скоростта, с която се разпространява информацията, при това по все по-неочаквани канали и форми. Наложително е да се съобразяваме с различния светоглед на младите хора, които навлизат в бизнеса и управлението. Това е съвсем ново предизвикателство, но и невероятна възможност компаниите в нашия сектор да са иновативни. Затова и ние се стремим да развиваме оригинални комуникационни решения, които да откликнат на днешната нестандартна виртуална вселена.

Едно такова комуникационно решение е въвеждането на социалното приложение TikTok в услуга на клиентите ни. С включването на този канал в комуникационния микс постигнахме завидни резултати и само за две седмици надминахме последователите от другите социални медии, залагайки само на органично съдържание. Именно съдържанието носи смисъла на една кампания - без креативни, таргетирани и добре обмислени послания, тя няма как да е ефективна, колкото и да е ефектна откъм визуализации.

От друга страна, все повече комуникационни агенции наблягат на данните и анализа на потребителското поведение - зона, която като че ли бе запазена основно за маркетинг агенциите. С трансформацията на комуникационния пазар наблюдението на потребителските нагласи започна да придобива все по-централна роля при изграждането на комуникационни стратегии. Ние ще продължим да комбинираме данните с креативността, подход, който трябва да е в основата на стратегическите комуникации, за да прогнозират бъдещите тенденции и зареждат PR кампаниите и кризисния мениджмънт със съдържание.

Фотограф: Intelday Solutions

Вие работите и на чужди пазари, виждате ли на практика тези промени в глобален мащаб? Променят ли се практиките и разбиранията в България? Как подхожда Intelday?

Измерването на комуникационните усилия е ключова услуга в портфейла не само на нашата компания, но и на почти всички съвременни комуникационни агенции, защото те стоят в основата на базираните на данни оценка и управление на риска и дават възможност да се прогнозира поведението на потребителите.

В глобален план това е изискване и на бизнесите към комуникаторите, които винаги са търсили ефективност на инвестициите и ефект от комуникациите, които да са измерими и проследими и доказано да подкрепят целите и развитието на компаниите. Измерването на ефекта от комуникацията е стандартна, но и ключова практика от поне десетилетие. В България под натиска на клиентите все повече наши колеги започнаха да предлагат подобна услуга. За Intelday това не е просто услуга от портфолиото ни, а сме вградили изследванията, анализа на данни, информация и поведение в целия процес на стратегическо планиране и предоставяне на комуникационни услуги.

Като ексклузивни партньори на глобалните мрежи PROI и Cathay Communications работим по някои от най-вълнуващите проекти и клиенти в световен мащаб. Тези партньорства създават за нас нови пазарни възможности и дългосрочни механизми за обмен на информация и глобално ноу-хау.

За последната година имаме реализирани редица кампании с наши партньори в САЩ и Европа, а в началото на тази стартираме големи комуникационни проекти във фармацевтичния сектор, бързооборотните стоки и сферата на телекомуникациите. Този бизнес модел поддържа погледа ни към комуникациите свеж и винаги в режим на предизвикателство. Това ни помага както да се развиваме като екип, така и да въвеждаме в реалната си работа новите и добри практики в професията и бизнеса.

Последното признание за нашата работа дойде преди месец, когато спечелихме две награди за постижения от най-голямата световна организация на комуникационните консултанти International Communications Consultancy Organization (ICCO). Intelday стана първата и единствена българска агенция, която печели първа награда в категорията Public Affairs. Второто признание е персонално за мен в категорията Rising Star of the Year, която отличава млади лидери, доказали своя професионализъм и лидерски качества и с най-голям потенциал за бъдещо развитие и постижения.

И накрая, каква е вашата визия за бъдещето на комуникационната индустрия и кой ще е основният двигател на промяна?

С една дума - технологиите. В едно изречение - време е да преминем на следващото ниво - да преживяваме комуникацията с помощта на технологиите.

Според последните проучвания на медийното поведение, потребителите се информират почти изцяло от социалните медии, като често използват телевизията и радиото като фонов шум, докато вършат нещо друго. Това рефлектира и върху рекламните бюджети. Въпреки че телевизията все още е доминиращ канал по отношение на нетните рекламни инвестиции и постоянно говорим, че дигиталните медии я настигат и дори понякога надминават по този показател, бизнесът не е проактивен, а реактивен на тези промени. Днес социалните медии изпълняват изцяло базисните функции на медиите, а именно информационната, развлекателната, социалната и политическата. В този смисъл те играят кардинално важна роля в оформянето на обществените настроения.

Потребителите вече са се прехвърлили в социалните платформи и ако бизнесът и особено ние, комуникационните консултанти, не реагираме с адекватни промени на нашите бизнес модели и практики, ние рискуваме да продължаваме да догонваме потребителя по пътя му в дигиталното пространство, вместо да вървим с него.

Тази промяна ще стане особено осезаема с въвеждането на революционни технологии като 5G, която обещава да трансформира редица индустрии, и смятам, почти изцяло сектора на комуникациите. Разгръщането на технологията 5G ще отключи нова вселена за комуникаторите и ще позволи, в рамките на съществуващите законови регулации, да достигнем до потребителите по напълно нови канали. Умните домове на бъдещето ще осигурят редица нови посоки за комуникация с потребителите и ще доведат до създаването на микро общности, които ще са новото предизвикателство пред съвременния комуникатор.

Ако днес все още говорим за потребление на съдържание и емоционално свързване с бранд, продукт, компания, 5G технологията ще осигури възможността реално да изпитваме и да създаваме лично и споделено преживяване. Истината е, че ние все още не сме подготвени да преживяваме комуникацията и да не сме само реципиент. С въвеждането на тези технологии, комуникацията ще достигне пълния си потенциал да бъде преживяване и да създава смислен разговор.

Агенцията

Intelday Solutions е ексклузивен партньор за България в най-голямата световна мрежа от независими комуникационни агенции PROI Worldwide, която оперира на над 50 пазара. Компанията e част и от глобалната мрежа от комуникационни консултанти на Cathay Communication, която е най-новото допълнение към глобалната Cathay Group, състояща се от консултанти в сферата на правни, данъчни, счетоводни, управление на интелектуалната собственост и инвестиционни услуги, и подпомага бизнесите, които планират инвестиции в Китай и експортно ориентирани китайски компании.

Комуникациите постоянно се развиват и надграждат. Какви са новостите и предизвикателствата за комуникационния бизнес?

Предизвикателството се състои в това всички ние в сектора да успеем да предоставяме и новите, и вече утвърдените продукти и услуги в нова среда и постоянно променящ се контекст. Дори не е необходимо да споменавам скоростта, с която се разпространява информацията, при това по все по-неочаквани канали и форми. Наложително е да се съобразяваме с различния светоглед на младите хора, които навлизат в бизнеса и управлението. Това е съвсем ново предизвикателство, но и невероятна възможност компаниите в нашия сектор да са иновативни. Затова и ние се стремим да развиваме оригинални комуникационни решения, които да откликнат на днешната нестандартна виртуална вселена.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK