С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
  • K:Reader - изданията
1 24 сеп 2019, 9:45, 2712 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (24 септември)

Българската агенция SiteMedia Consultancy получи награда на Platinum PR Awards 2019; "Репортери без гараници": Ужасени сме от политическия натиск в БНР и още

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Българската агенция SiteMedia Consultancy получи награда на Platinum PR Awards 2019

[The Site]

SiteMedia Consultancy получи отличието Агенция на годината от една от най-авторитетните световни медии за комуникации PR News в класацията Platinum PR Awards 2019. Компаниите са оценявани по постигнатите резултати през последната година, реализирани проекти, работа с клиенти, иновативни подходи, възможности за развитие, нестандартни работни решения, цялостно отношение към работния процес и много други постижения. Церемонията по награждаването се състоя в неделя в Ню Йорк.

Агенцията получи и почетни плакети в няколко други категории на Platinum PR Awards 2019: PR Team of the Year, CEO of the Year и Community Relations

Агенция SiteMedia Consultancy се e съревновавала с компании от бранша като FleishmanHillard, Hill+Knowlton, Burson Cohn Wolfe, Ruder Finn, Weber Shandwick, Edelman, Ketchum, Mastercard, IBM, HP Inc., и др. Тя е единствената агенция от Източна Европа, спечелила награди на Platinum PR Awards 2019.



PR News e издание, което е насочено към комуникационната и маркетинг общност в корпорации, агенции и неправителствени организации.

"Репортери без граници": Ужасени сме от политическия натиск в БНР

В своя позиция международната неправителствена организация "Репортери без граници" (RSF) коментира, че е "ужасена от политическия натиск, който доведе до опит за отстраняване на водеща в националното радио и след това – до спиране на излъчването Българското национално радио за повече от пет часа".

В изявлението си "Репортери без граници" разказват накратко събитията около опита да бъде отстранена водещата на "Преди всички" по БНР - Силвия Великова, подкрепата за нея от колегите ѝ и спирането на излъчването.

"Този опит да се запуши устата на журналист, за да се защити единственият кандидат на управляващата партия за главен прокурор, илюстрира липсата на независимост в българските обществени медии и контрола, който определени политици упражняват над редакционната им линия", коментира Полин Адес - Мавел, директорът на RSF за ЕС и Балканите. "След увеличаващия се тормоз върху независимите медии перспективата Иван Гешев да бъде назначен за главен прокурор на 24 октомври е, че прокуратурата ще увеличи натиска върху журналистите още повече."

Повече по темата четете тук

Издателство Attica Eva има ново управление
Поля Александрова

[Личен архив]

Журналистката Поля Александрова е новият главен редакционен директор (Chief Editorial Director) и заместник-генерален мениджър (Deputy General Manager) в издателската група "Атика Ева Медия Груп". Тези позиции тя ще съчетава и с отговорността главен редактор на женското списание Eva. Последното ще е факт от следващия брой на изданието. Александрова се завръща в медийната група след кратко прекъсване. Тя има опит 13 години в групата като главен редактор на Grazia. През последните три години има опит като директор маркетинг и комуникации.

Списание Eva е създадено от Милена Попова и дълги години тя беше негов главен редактор и основен двигател. През юли тази година чрез Фейсбук профила си тя каза на аудиторията на списанието, че се разделя с него. Към момента Милена Попова ще остане в компанията като консултант, а генерален мениджър на този етап е Янис Манакос. Мажоритарен собственик "Атика Ева медия груп" е гръцката Attica Publications Group, която държи дял от 65% в групата. Останалите 35% са на "Нова броудкастинг груп", собственост на братя Домусчиеви.

След промяната в управлението на издателската група стратегията е да бъде направена пълна дигитална трансформация, като това включва не просто да развива сайтовете си, а да предлага 360-градусово преживяване на клиентите и аудиторията, като създава съдържание за различни актуални платформи.

"Особено силно ще развиваме събитията, където вече може да се похвалим с доста разнообразен календар", допълни пред "Капитал" Поля Александрова.

В портфолиото на Attica Eva освен женското писание Eva влиза още международният бранд за дамска аудитория Grazia, мъжкото списание Esquire и светското ОК!, сайтът www.missbloom.bg, eva.bg, esquire.bg, graziaonline.bg. Към групата издания на Attica Eva скоро се присъедини и списание InGlobo. Преди повече от година то беше в едно портфолио заедно с политическото списание A-Specto, което спря да излиза през лятото на 2018 г.

Започна работа онлайн платформата за маркетинг курсове Xplora Academy

На 18 септември беше обявено началото на Xplora Academy. Тя е онлайн платформа за маркетинг курсове, обяснени на човешки език от експерти и преподаватели в областта. "Експлора академи" започва работа като отделна компания - дъщерна на маркетинг и дигитална агенция "Експлора БГ", заедно с Ленко Йорданов. "Експлора БГ" държи 80% от новоучереденото дружество, а Ленко Йорданов - 20%. Йорданов има опция да придобие още 5% и още 5% при определени условия. "Експлора" вкарва в новата компания целия си обучителен бизнес. Тя е водила корпоративни обучения на компании като: Schneider Electric, Konica Minolta, Visa, Walmark, Nestle и др.

Академията започва обученията с основи на facebook рекламата.

Медиен бизнес

Британският медиен регулатор Ofcom настоява за механизъм за облагане на онлайн медиите, за да се подпомогне финансирането на общественото разпространение

Британският медиен регулатор Ofcom започна да прави преглед на начините за финансиране на обществените радио и телевизия, особено с оглед на преобразуващия се заради цифровите технологии сектор. Netflix, YouTube и други онлайн медийни платформи трябва да допринесат за финансиране на предоставянето на обществени услуги за излъчване, ако е необходимо чрез данък, предложи Ofcom.

Предоставяйки "лично виждане" на аудитория от телевизионни ръководители, Шарън Уайт, напускащият ръководител на Ofcom, заяви, че е убедена, че онлайн платформите трябва да се активизират финансово и да отговорят на своята страна на "социалния договор".

Коментарите на Уайт подчертават потенциалното значение на прегледа на Ofcom на радиоразпръскването в публичния сектор, който разглежда как обществената телевизия може да бъде финансирана и доставена в сектор, който се трансформира от цифровите технологии. Особено притеснение има за новинарски програми, предоставяни от радио- и телевизионни оператори като BBC, ITV и Channel 4, които могат да се борят да задържат вниманието на зрителите, разчитащи на онлайн видеоуслуги.

Повече по темата четете тук.

Дигитален бизнес

За да удържи на конкуренцията, Netflix ще създава повече продукции

[Reuters]

Тази година Netflix е увеличила драстично европейските си продукции - те са 221, а от тях 153 са оригинално съдържание. Общият бюджет е над 1 млрд. долара, което е повече от 50% увеличение спрямо 2018 г. Само във Великобритания компанията ще вложи 500 млн. долара, за да създаде повече от 50 сериала и филми. Компанията ще бърка все по-дълбоко в джобовете си, за да се бори с новата конкуренция, сред която се нареждат новите стрийминг платформи на Disney и Apple, съобщи Guardian.

Това е първият път, когато Netflix разкрива детайли по какъв начин изразходва средства за правенето и лицензирането на британски сериали като "Черното огледало" и "Короната". На конференция в петък съоснователят и главен изпълнителен директор на компанията Рийд Хейстингс каза, че бюджетът за продукции на Великобритания се нарежда на второ място след този на САЩ.

Повече по темата четете тук.

Заради риск за личните данни Facebook замрази десетки хиляди приложения

В края на миналата седмица Facebook преустанови действието на десетки хиляди приложения поради риск за спазването на личната неприкосновеност на потребителите, съобщи Euronews. Основание за това е дала вътрешна проверка на милиони приложения.

Facebook е извършила проверката след скандала с Cambridge Analytica миналата година, когато стана известно, че британската компания е осъществявала кампании за манипулация на американските и британските избиратели. Това е било извършено чрез приложения на Facebook по време на референдума за Брекзит и президентските избори в САЩ през 2016 г.

Проверката на приложенията е извършена с помощта на стотици експерти от различни сфери, а спрените приложения са продукт на 400 разработчици. Вицепрезидентът на Facebook заяви, че тяхното замразяване не означава непременно, че те са опасни за потребителите. Той допълни, че част от приложенията са спрени, защото не са дали информацията, която Facebook е поискала от тях.

Реклама

"Кока-Кола България" пуска специална лимитирана серия кенове

[Кока-Кола България]

Coca-Cola пуска на пазара в България специална лимитирана серия кенове от своята популярна напитка, посветена на Пловдив като европейската столица на културата за 2019 г. Жителите и гостите на града ще намерят серията от четири кена с тематичен дизайн, които представят емблематични за Пловдив исторически обектиБалабановата къща, Античният театър, Римският стадион и Етнографският музей в града.

Партньорството между Системата на "Кока-Кола" в България и фондация "Пловдив - Европейска столица на културата 2019" не е случайно. Именно в Града под тепетата е произведена първата за България бутилка от емблематичната напитка, и то с етикет на кирилица. Мисията на проекта "Кока-Кола" и Пловдив заедно" е да направи европейската столица на културата за 2019 г. запомнена, културните й постижения и архитектура да бъдат популяризирани и признати, а туризмът в града да бъде насърчен. В основата му е залегнало отговорното отношение към природата, обществото и света около нас. Тези ценности са част от ДНК-то на компаниите в Системата на "Кока-Кола" и заедно със стремежа към устойчиво развитие създават стойност както за имиджа на града, така и за бизнеса и обществото в него.

Различният първи учебен ден

Неправителствената организация Sandy Hook Promise предпочете да покаже една по-различна представа за първия учебен ден с новата си разтърсваща рекламна кампания. В нея деца показват какво са получили за училище от родителите си, а с всеки следващ разказ носи разказа на децата за... изстрели и летящи куршуми около тях.

Момиче превързва друго момиче с новия си чифт чорапи, докато друго се крие в тоалетната, за да напише на майка си "Обичам те", чувайки стъпките на убиеца. Това са част от начините, с които се поставя проблемът с училищните престрелки. Те са над 22 само на територията на САЩ от началото на годината.

60-секундният спот е създаден от агенция DDBO - Ню Йорк, която за работата си с този клиент вече е печелила и "Златен лъв" от рекламния фестивал в Кан. Той е адаптиран и за радио, печат и билбордове.


Свободни позиции:
Одиторската компания KPMG търси Web designer

* Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (15 октомври) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (15 октомври)

СЕМ започна процедура за отстраняване на директора на БНР Светослав Костов; Колко инвестират партиите в политическа реклама за местните избори; Interpartners основа група от агенции на Балканите; TikTok забрани политически реклами в платформата си и др.

15 окт 2019, 624 прочитания

"Канал 3" е фаворитът на партиите за предизборна реклама "Канал 3" е фаворитът на партиите за предизборна реклама

Според официалните данни близкият до Пеевски канал е получил най-много средства от политическите формации, ВМРО и ДПС водят по инвестиции в медиите като цяло

13 окт 2019, 1913 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Европейският медиен алианс ще стимулира неограниченото видеосъдържание през всички платформи

Професионална конференция по темата събра мениджърите на компании като СМЕ, Antenna Group, ProSiebenSat.1, Mediaset и др.

Ново време за "Славянска беседа"

Двама френски предприемачи са купили 2 хил кв. м за близо 3 млн. евро, за да направят офиси и споделено простраство

Арабският пробив на IPS

Българската семейна компания "Интернешънъл пауър съплай" завърши ключов проект за Saudi Aramco

Формулата на Манолова: кмет-омбудсман

Обещанието за допитване до хората по всички важни въпроси носи предизборни дивиденти, но и рискове от прекомерни очаквания и блокажи

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

20 въпроса: Здравко Петров

Урбанистът познат от "Исторически маршути" издаде книга, която обединява две от архитектуните разходки

Кино: "Писма от Антарктида"

Модерна мелодрама за лъжата от любов