С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
  • K:Reader - изданията
25 сеп 2019, 16:11, 3784 прочитания

Телевизия "Алфа" вече няма да е собственост на партия "Атака"

Съветът за електронни медии прехвърли собствеността на "Фондация Алфа 2018"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
На заседанието си тази сряда Съветът за електронни медии (СЕМ) пререгистрира телевизия "Алфа". Собствеността на канала вече няма да е на партия "Атака" (лицензът е издаден на името на формацията на Волен Сидеров - бел. ред.), а е прехвърлена на "Фондация Алфа 2018". Досега "Алфа" бе прецедент на пазара, като единствената медиа, собственост на политическа партия. Дори регистрираната наскоро телевизия на БСП - Българска свободна телевизия, според регистъра на медийния регулатор е собственост на "Фондация Дума".

Председателя на СЕМ София Владимирова обясни пред "Капитал", че "Алфа" вече няма да е обществен доставчик както беше досега, а търговски. "Смятам, че тази промяна е за добро", коментира Владимирова. "Алфа" бе регистрирана като обществен телевизионен оператор с информационен и образователен профил. Каналът много често бе обект на мониторинг от СЕМ и е била неколкократно санкционирана за език на омразата и етническа нетолерантност.


Поради факта, че досега лиценза на "Алфа" бе собственост на "Атака", каналът бе най-непрозрачният. В отчета за финансите на партията от последните три години няма никакви числа, които могат да подскажат, че се отделят пари за медиата, за разлика от 2012 г. например, когато е записано, че около 605 000 лв. са отишли за нея. "Алфа" не беше регистрирана и в Сметната палата за последните парламентарни избори като доставчик на услуги, т.е. официално не е получила средства за кампанията.

След пререгистрирането на телевизията би трябвало тази непрозрачност да отпадне и вече да бъде по-ясно откъде идват потоците на финансиране в медиата с подчертано проруска ориентация.

Каналът "Алфа" започна да излъчва програмата си с двумесечно забавяне през октомври 2011 г. след няколко отказа за регистрация от СЕМ
. "Атака" обявява старта на собствена телевизия в края на 2009 г. след оттеглянето на подкрепата от телевизия СКАТ на Валери Симеонов, която излъчва предавания на партията. През 2012 г. се завръща на екран дискусионното студио на Волен Сидеров – "Атака", което до 2009 г. се излъчва от СКАТ.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (15 октомври) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (15 октомври)

СЕМ започна процедура за отстраняване на директора на БНР Светослав Костов; Колко инвестират партиите в политическа реклама за местните избори; Interpartners основа група от агенции на Балканите; TikTok забрани политически реклами в платформата си и др.

15 окт 2019, 583 прочитания

"Канал 3" е фаворитът на партиите за предизборна реклама "Канал 3" е фаворитът на партиите за предизборна реклама

Според официалните данни близкият до Пеевски канал е получил най-много средства от политическите формации, ВМРО и ДПС водят по инвестиции в медиите като цяло

13 окт 2019, 1895 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Асоциaцията на европейските журналисти поиска международно разследване за цензурата в БНР

Пред сградата на държавното радио се събраха на протест стотици журналисти в подкрепа на свободата на словото

Сметка за основни операции - струва ли си

Всеки, който ползва рядко банкови услуги, може да се възползва от опцията, но и не само той

Борис Бонев: между гражданите и политиката

Единственият непартиен кандидат се бори за гласове с малък бюджет и без подкрепа от партийни структури

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

Предизборният "Route 66" на арх. Игнатов

Според кандидата на "Демократична България" електронното управление на София ще реши два ключови проблема - с бюрокрацията и с корупцията

20 въпроса: Здравко Петров

Урбанистът познат от "Исторически маршути" издаде книга, която обединява две от архитектуните разходки

Кино: "Писма от Антарктида"

Модерна мелодрама за лъжата от любов