Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (1 октомври)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (1 октомври)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (1 октомври)

А1 България пуска нова платформа за интерактивна телевизия; СЕМ поиска оставката на генералния директор на БНР; Актьори и поети се обявиха срещу жълто-кафява журналистика и уволнения на свободомислещи хора в медиите; Vox Media придоби New York Magazine

Весислава Антонова
3038 прочитания

© Капитал


Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар

А1 България пуска нова платформа за интерактивна телевизия

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров
Фотограф: Надежда Чипева

Телекомуникационната компания А1 България пуска от 1 октомври нова платформа за интерактивна телевизия - A1 Xplore TV. Платформата ще бъде достъпна както за абонати в оптичната, така и за такива в кабелната мрежа, както и през мобилното приложение A1 Xplore TV Go и браузър версия.

Потребителите ще имат достъп до над 200 телевизионни канала, с опция за връщане и гледане на вече излъчено съдържание 7 дни назад. През мобилното приложение каналите ще са над 80. За първи път в България ще бъдат пуснати пет 4К канала, като два от тях ще са преведени на български. Един от каналите ще е включен във всички пакети.

В следващите месеци в платформата ще бъде добавена опция и за достъп до популярните видеострийминг платформи, като планът е те да бъдат пакетирани към услугата. Причината услугата да стартира без тази опция е процесът по сертификация, обясняват от компанията.

Именно в категорията "Видеотека" платформата ще предлага видео по поискване. Там ще попада и цялото съдържание на HBO GО във FULL HD.

A1 има амбицията да развива собствен каталог с филми от големите студиа. Идеята е около 3-6 месеца след свалянето им от киноекраните, те да бъдат включвани в платформата, но достъпът до отделните продукции ще се заплаща.

СЕМ поиска оставката на генералния директор на БНР

Генералният директор на БНР Светослав Костов
Фотограф: Надежда Чипева

На извънредното си заседанието в петък Съветът за електронни медии (СЕМ) поиска оставката на генералния директор на БНР Светослав Костов. На него присъстваха четирима от членовете му: председателят София Владимирова, Розита Еленова, Ивелина Димитрова и Галина Георгиева. Решението беше взето единодушно. Отсъстваше Бетина Жотева, която е в отпуска. Ако се съди по позицията й за кризата в БНР на предишното заседание, тя също щеше да подкрепи колегите си.

"Отговорност се поема по един-единствен начин – с оставка, и аз очаквам генералният директор на БНР да поеме своята отговорност по този начин. Това е и моят призив към него", каза председателят на СЕМ София Владимирова.

Ако до края на следващата седмица Светослав Костов не освободи сам поста, медийните надзорници заявиха готовност да започнат процедура по предсрочно прекратяване на мандата му.

Повече по темата четете тук

Intelday Solutions пое PR обслужването на формата "Маскираният певец"

PR агенция Intelday Solutions пое комуникационното обслужване на новия музикален формат на "Нова тв" – "Маскираният певец". Екипът на агенцията се грижи за поддържането на социалните канали, комуникационната стратегия, връзките с медии и мениджмънта на събитията.

В музикалния риалити формат известни българи приемат предизвикателството да живеят скрити зад маски в продължение на три месеца.

"Взаимното доверие и силната мотивация на екипа, ангажиран с реализирането на кампанията, са голям плюс в партньорството ни с Intelday Solutions", каза PR мениджър на Nova Broadcasting Group Милена Младенова.

Intelday подкрепя комуникационно редица продукции на Nova Broadcasting Group, сред които: "Черешката на тортата", "Кошмари в кухнята" и "Шеф под прикритие", както и авторските уеб сериали "Следвай ме" и "Не така, брат" на "7 Talents".

Започва майсторският клас на IAB Bulgaria

На 5 октомври започва майсторският клас по дигитален маркетинг на IAB Bulgaria. Той не само дава базови практически знания и покрива всички аспекти на дигиталния маркетинг, но информацията идва от най-добрите специалисти от реалния бизнес на българския пазар. Курсът е предназначен за всеки, който иска да се занимава с онлайн кампании, да знае как да определи най-правилния подход и канал спрямо целите си и да разчете правилно резултатите.

Сред лекторите на есенното издание ще бъдат представители от: "BTV Медия Груп", "Дневник", Investor, "Нетинфо", OLX, Dentsu Aegis Network, Digital Connection, Interactive Share, proof., xplora.bg, Crimtan, Netpeak, Advertise.bg, EasyAds, Httpool, ABC Design & Communication и други.

Пълната програма на курса можете да видите тук

Актьори и поети се обявиха срещу жълто-кафява журналистика и уволнения на свободомислещи хора в медиите

Младите творци от популярния формат "Актьори срещу поети" са създали видеопърформанс, посветен на все по-мрачната медийна среда в България. Клипът е реакция срещу продължаващите скандални уволнения на свободомислещи хора в медиите, вълната от жълто-кафява журналистика, която залива публичното пространство, и масовото равнодушие на хората.

Видеото представлява поетически прочит на едноименното парче на Христо Петров, познат на мнозина като Ицо Хазарта. Текстът е песента му "Заради тебе", включена в новия му албум "Неправилен рап".

Видеопърформансът е обръщение към "тези, които заглушават свободните, онези, които превръщат думите в порно и всички, които нямат проблем с това".

Сценарият е на поета Иван Ланджев, наскоро отличен с наградата "Орфеев венец", а режисьор е Павел Веснаков. Освен Иван Ланджев, в клипа участват актьорите Станислав Кертиков (един от основателите на "Актьори срещу поети"), Надя Керанова и Неда Спасова, както и поетът Стефан Икога.

Дигитален бизнес

Google ще ограничи Google News и във Франция, за да не плаща на медиите

Европейската директива за авторското право даде надежда на издатели на печатни медии, че ще бъдат компенсирани за онлайн разпространението на тяхно съдържание, тъй като от години насам губят приходи от отлив на реклами заради това, че трети страни използват публикациите им. В основния враг на издателите се превърна услугата Google News, чрез която технологичният гигант показва авторско съдържание, но по силата на новоприетата европейска директива това трябваше да спре.

Вместо това обаче сега става ясно, че Google предпочита да заобиколи тази промяна. Компанията обяви, че няма да заплаща на френски издатели, за да показва тяхното съдържание, а вместо това ще промени начина, по който статиите се показват в търсачката. Новината предизвика недоволството на Париж, тъй като Франция е първата държава, която трансферира директивата в националното си законодателство. Сега опасенията са, че Google ще приложи същата тактика и в други държави.

Преди известно време компанията изцяло елиминира услугата Google News в Испания след приемането на подобен закон.

Повече по темата четете тук

Facebook ще предоставя криптираните съобщения в WhatsApp на британската полиция

Източник: Reuters

Социалната мрежа Fасеbооk щe бъдe пpинyдeнa дa пpeдocтaвя дocтъп нa пoлициятa във Beлиĸoбpитaния дo ĸpиптиpaнитe, зaщитeни cъoбщeния нa пoтpeбитeлитe нa чaт ycлyгaтa WhаtѕАрр. Инфopмaциятa стана известна oт статия нa Вlооmbеrg, в ĸoято се цитиpa пoвepитeлeн изтoчниĸ, ĸaтo зaдължeниeтo нa ĸoмпaниятa e чacт oт дoгoвop нa бaзиpaнитe в CAЩ тexнoлoгични ĸoмпaнии c бpитaнcĸoтo пpaвитeлcтвo зa oĸaзвaнe нa cътpyдничecтвo пpи paзcлeдвaнe нa тeжĸи пpecтъплeния, ĸaтo тepopизъм, yбийcтвa и пeдoфилия.

Cъглacнo дoгoвopa, ĸoйтo тpябвa дa бъдe финaлизиpaн пpeз oĸтoмвpи, CAЩ и Beлиĸoбpитaния, нямa дa paзcлeдвaт взaимнo гpaждaнитe нa дpyгaтa cтpaнa, ĸaтo бpитaнcĸитe фиpми cъщo ce зaдължaвaт дa ocигypявaт инфopмaция нa пpaвитeлcтвoтo в CAЩ, нo въпpocнaтa инфopмaция нямa дa мoжe дa бъдe изпoлзвaнa ĸaтo дoĸaзaтeлcтвo в cъдa зa cмъpтни пpиcъди, информира Вlооmbеrg.

Повече по темата четете тук

Google спечели ключово дело във връзка с правото "да бъдеш забравен"

Източник: Reuters

Съдът на Европейския съюз отсъди, че правото един индивид "да бъде забравен" от търсачката Google не може да бъде приложено на глобално ниво. Според решението компанията трябва да премахва връзки към злепоставящи резултати от търсенето за определени индивиди или компании само в Европа, но не и в други страни, след като получи искане за това.

Делото се водеше между Google и френската комисия за защита на личните данни. През 2015 г. регулаторът разпореди на компанията да премахне резултати от търсенето за страници, които съдържат информация, уронваща престижа и доброто име на даден човек.

През 2016 г. търсачката пусна функция, която предотвратява показването на резултатите за европейски потребители, но информацията бе видима от други страни. Впоследствие Google протестира срещу санкция от 100 хил. евро, наложена от френския регулатор.

Повече по темата четете тук

Медиен бизнес

Vox Media придоби New York Magazine

След повече от 50 години самостоятелен живот на пазара на печатни медии в Съединените щати легендарното издание New York Magazine вече има нов собственик.

Дигиталната медийна компания Vox Media се съгласи да купи 100% от списанието, което години наред се занимава с живота, културата, политиката и стила като цяло с особен акцент върху Ню Йорк. Към момента нито една от двете компаниите не разкриват стойността на сделката.

Докато консолидациите в медийната индустрия обикновено означават намаляване на разходите за сметка на качествената журналистика, Vox и New York Magazine заявиха, че комбинацията им е нещо различно. Те обединяват много успешно печатно издание, уебсайтове, подкаст съдържание и няколко телевизионни предавания. Според изпълнителен директор на New York Media Памела Васерщайн тази сделка е блестяща възможност за бранда New York Magazine.

Основан от Милтън Глейзър и Клей Фелкер през 1968 г. като конкурент на "Ню Йоркър", New York Magazine беше по-смел и не толкова учтив и се утвърди като люлка на новата журналистика. С течение на времето тя придобива по-национален мащаб, публикувайки много забележителни статии за американската култура от писатели като Том Улф, Джими Бреслин, Нора Ефрон и др.

Vox Media, Inc. е американска компания за дигитални медии. Основана е през юли 2005 г. като SportsBlogs Inc. от Джером Армстронг, Тайлър Блезински и Маркос Мулицас, а през 2011 г. е преобразувана на Vox Media. Притежава шест марки - The Verge, Vox, SB Nation, Eater, Polygon и Curbed - както и преди, Racked и Recode. Бизнес направленията на компанията включват издателската платформа Chorus, Concert, Vox Creative, Vox Entertainment и Vox Media Podcast Network.

Още по темата четете тук

Европейският медиен алианс ще стимулира неограниченото видеосъдържание през всички платформи

Главните изпълнителни директори на водещите европейски телевизионните оператори, членове на Европейския медиен алианс (EMA), се споразумяха за сътрудничество, с което да посрещнат предизвикателствата пред индустрията и да подобрят рекламните възможности в полза на рекламодателите и телевизиите.

На среща в Гърция те се фокусира върху общите предизвикателства, с които се сблъскват телевизионните оператори заради липсата на единна рамка, която забавя разпространението на неограничено видеосъдържание през всички платформи на пазарите в Европа и пречи на рекламодателите да се възползват пълноценно от потенциала на премиум инвентара в Европа.

Още по темата четете тук

Рекламен бизнес

Първа бранд кампания на LEGO след 30 години тишина

Датската компания за играчки LEGO лансира първата си бранд кампания след повече от 30 години тишина в тази сфера. Тя носи името Rebuild the World ("Възстанови света") и е разработвана в продължение на година и половина от френската агенция BETC. Марката се позиционира като "глобална сила, която може да вдъхновява за творчество".

Видеото е заснето в чилийския град Валпараисо, където специално са пребоядисани част от сградите, за да съвпадат с цветовете на частичките конструктор, с които компанията е известна. Интересното за тях пък е, че се появяват чак в последните секунди – през останалото време истински лица влизат в ролите на полицаи, пожарникари, фризьори и цивилни граждани. Тяхното облекло също съответства на това от вселената на LEGO и могат да се огъват като фигурки.

Главните герои са двама – ловецът и заекът, които се впускат в гонитба из градските улици. Това обаче предизвика смущение сред потребителите, тъй като някои от тях свързват подобни сюжети с насилието над животни.

Отделни части от клипа, който можете да видите по-долу, ще се появят и офлайн, на статични и анимирани билбордове във Великобритания и Америка.

* Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK