С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
  • K:Reader - изданията
3 2 окт 2019, 15:42, 1975 прочитания

СЕМ глоби БНР с 27 хил. лв. заради прекъсването на "Хоризонт"

Очаква се в края на седмицата да даде старт на процедура за предсрочно прекратяване мандата на генералния директор на радиото

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Съветът за електронни медии (СЕМ) наложи на Българското национално радио (БНР) две санкции в размер на 27 000 лева. Това стана на заседанието на регулатора в сряда.

Първата глоба е в размер на 7000 лева заради нарушаване на индивидуалната лицензия за непредоставяне на радиопрограма 24 часа. Тя бе нарушена с близо петчасовото спиране на програма "Хоризонт" на 13 септември.


Втората глоба е 20 000 лева за нарушаване на принципа за гарантиране правото на информация, също свързано със спирането на основната програма на БНР.

Ефектите, които предизвика спирането на основната програма на радиото - "Хоризонт", и задълбочилата се впоследствие криза в медиата, свързана с натиска за отстраняване на журналиста на общественото радио Силвия Великова, несъмнено са много по-големи от предвидените в закона глоби. Затова и по
време на извънредното си заседание в края на миналата седмица медийният регулатор даде срок от седем дни на генералния директор на радиото Светослав Костов да подаде оставка. В противен случай СЕМ ще подготви проект за предсрочното прекратяване на мандата му. Костов обаче твърди категорично, че не възнамерява да подаде оставка.

Наложените днес глоби ще станат част от мотивите за отстраняването на генералния директор.



Независимо от евентуалното му отстраняване обаче основният проблем в кризата с общественото радио остава нерешен - да бъде изяснено откъде е дошъл натискът за отстраняването на журналистката Силвия Великова заради критичната й позиция по процедурата за избора на новия главен прокурор.

СЕМ вече е изпратил сигнал до прокуратурата за това - след срещата с редколегията на "Хоризонт", на която бяха изнесени факти за външен натиск над журналисти и над самия генерален директор.

Именно в резултат на натиск първоначално бе свалена от ефир и бе отнет ресорът правосъдие на Силвия Великова, а впоследствие за близо пет часа бе изключен сигналът на програма "Хоризонт".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (15 октомври) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (15 октомври)

СЕМ започна процедура за отстраняване на директора на БНР Светослав Костов; Колко инвестират партиите в политическа реклама за местните избори; Interpartners основа група от агенции на Балканите; TikTok забрани политически реклами в платформата си и др.

15 окт 2019, 584 прочитания

"Канал 3" е фаворитът на партиите за предизборна реклама "Канал 3" е фаворитът на партиите за предизборна реклама

Според официалните данни близкият до Пеевски канал е получил най-много средства от политическите формации, ВМРО и ДПС водят по инвестиции в медиите като цяло

13 окт 2019, 1896 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Битката за спасяването на обществените медии

И БНР, и БНТ са в криза. Затова става все по-неотложен дебатът за излизането им от нея

Ново време за "Славянска беседа"

Двама френски предприемачи са купили 2 хил кв. м за близо 3 млн. евро, за да направят офиси и споделено простраство

Борис Бонев: между гражданите и политиката

Единственият непартиен кандидат се бори за гласове с малък бюджет и без подкрепа от партийни структури

Предизборният "Route 66" на арх. Игнатов

Според кандидата на "Демократична България" електронното управление на София ще реши два ключови проблема - с бюрокрацията и с корупцията

Кеч с корупцията

За близо две години съществуване антикорупционната комисия не само не постигна резултати, но и създаде корупция

20 въпроса: Здравко Петров

Урбанистът познат от "Исторически маршути" издаде книга, която обединява две от архитектуните разходки

Кино: "Писма от Антарктида"

Модерна мелодрама за лъжата от любов