Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (8 октомври)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (8 октомври)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (8 октомври)

СЕМ глоби БНР с 27 хил. лв. заради прекъсването на "Хоризонт"; Битката за спасяването на обществените медии; Обявиха членовете на журито на рекламния конкурс "Effie България" 2019; Vice придоби онлайн медията Refinery29 и др.

3704 прочитания

© Капитал


Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар

СЕМ глоби БНР с 27 хил. лв. заради прекъсването на "Хоризонт"

Генералният директор на БНР Светослав Костов
Фотограф: Надежда Чипева

Съветът за електронни медии (СЕМ) наложи на Българското национално радио (БНР) две санкции в размер на 27 хил. лв. Първата глоба е в размер на 7 хил. лв. заради нарушаване на индивидуалната лицензия за непредоставяне на радиопрограма 24 часа. Тя бе нарушена с близо петчасовото спиране на програма "Хоризонт" на 13 септември.

Втората глоба е 20 хил. лв. за нарушаване на принципа за гарантиране правото на информация, също свързано със спирането на основната програма на БНР.

Повече за глобата и причините за нея може да прочетете тук>>

Битката за спасяването на обществените медии

И двете обществени медии в България - БНТ и БНР, са изпаднали в криза, каквато отдавна не ги е връхлитала. Нещо повече - те дават всички признаци, че кризата ще се задълбочава. Крайният резултат от това най-вероятно ще е дестабилизирани медии, неспособни да служат на обществото.

Кризата в БНТ започна като финансова, докато при БНР тя е по-скоро управленска.

Естеството на кризите в БНТ и БНР може да е различно, но ефектът от тях е един и същ. Случващото се подкопава доверието в тях и обществения им характер. Общ е и коренът на проблемите - провелите се конкурси за генерални директори.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Бавната промяна на месечните списания

Макар сергиите и павилионите по улиците да са отрупани с месечни списания, потребителите все по-рядко посягат към цветните лъскави издания. Основен фокус на медиите на развитите пазари е публикуването на ексклузивно онлайн съдържание и предлагането на нови продукти в допълнение на печатните издания. Издателите на месечни списания в България вече също вървят по тези стъпки.

Медиа агенциите, с които "Капитал" разговаря, са категорични, че месечните списания продължават да са интересен канал. В дигиталната ера печатните издания се опитват да предложат на читателите 360-градусово преживяване, за да бъдат атрактивни за тях и рекламодателите, адаптирайки се към новите им навици.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Обявиха членовете на журито на рекламния конкурс "Effie България" 2019

Общо 19 представители на комуникационни агенции, рекламодатели, медии, агенции за пазарни изследвания и независими консултанти ще оценяват подадените заявки в 12-ото издание на рекламния конкурс "Effie България".

Оценяването на кампаниите отново става в два етапа. В първия кръг всяка кампания ще бъде журирана самостоятелно, без да се сравнява с останалите в категорията. През втория кръг от оценяването заявките ще бъдат разглеждани и съпоставяни по групи, като при формирането на оценките най-голяма тежест ще имат показаните резултати от рекламните кампании.

В състава на журито влизат:

Анастасия Томешкова, директор бизнес трансформации в Brandworks, част от Publicis Groupe България;

Валентина Белчева, маркетинг директор за Югоизточна и Централна Европа "Продукти без лекарско предписание" в SANOFI;

Велимира Петрова, търговски директор в Nova Broadcasting Group;

Галя Прокопиева, изпълнителен директор на "Икономедиа";

Гергана Иванова, управляващ партньор в агенцията The Smarts;

Грета Колева, управляващ директор на Proximity Sofia, част от BBDO Group;

Десислава Проева, директор "Продажби" в bTV Media Group;

Елиза Грънчарова, маркетинг директор в "Кока-Кола България";

Зорница Тодорова, мениджър за България, New Age Media към Cinema City Bulgaria;

Иво Алтънов, управляващ директор на Noble Graphics;

Калина Жулева, управляващ партньор в Generator;

доц. д-р Кристиян Постаджиян, преподавател по реклама в Нов български университет;

Марчела Абрашева, регионален директор за Югоизточна Европа на Kantar TNS;

Мартин Димитров, творчески директор на Nitram;

Мария Гергинова, управляващ директор, Mindshare, част от Ogilvy Bulgaria;

Мирослава Георгиева, търговски директор в GFK България;

Петя Стоянова, директор "Маркетинг комуникации" в А1;

Силвия Костова, началник управление "Корпоративни комуникации и маркетинг" на Пощенска банка;

Юлиан Добрев, създател и директор "Изследвания" на агенцията BluePoint.

Дигитален бизнес

Instagram с нова услуга, за да стимулира продажбите през приложението

Източник: Reuters

Компаниите с профили в социалната мрежа Instagram, собственост на Facebook, ще могат да изпращат известия на потребителите за нови артикули. За целта при публикуване на истории или снимки в платформата с артикул, който предстои да бъде пуснат на пазара, брандовете могат да добавят бутон за напомняне, който потребителите да активират. Напомнянето ще се случва както един ден преди лансирането на стоката, така и 15 минути преди това. Потребителите ще могат да осъществят и покупка през Instagram чрез вграденото приложение Checkout, което е сред приоритетите за развитие на социалната платформа.

Към момента до новата услуга имат достъп едва 10 световни модни компании, сред които Adidas и Levi’s .

Интернет секторът е донесъл 2.1 трлн. долара на САЩ през 2018 г.

Бързо развиващият се интернет сектор е донесъл 2.1 трлн. долара на американската икономика през 2018 г., или около 10% от целия брутен вътрешен продукт на страната. Данните идват от лобистката група Internet Association, в която влизат гиганти като Amazon, Facebook, Alphabet (Google), Twitter, Uber и стотици други по-малки компании.

Според доклада на асоциацията интернет секторът вече е четвъртият по големина в страната след недвижимите имоти, правителствения и производството. Интернет индустрията дава работа директно на 6 млн. души, сочи още докладът, или 4% от всички работещи в САЩ. Индиректно свързани с индустрията са още 13 млн. работни места.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Медиен бизнес

Vice придоби онлайн медиата Refinery29

Vice Media, една от големите американски дигитални компании, придоби онлайн медиата Refinery29 с цел да привлече женската аудитория. Цената на сделката не е оповестена, пише изданието AdAge, но се очаква да бъде приключена до края на годината. През 2016 г. според публикации на Bloomberg медиата е оценена на повече от 450 млн. долара, но миналата година беше принудена да съкрати 10% от служителите си, след като отчете по-ниски приходи от прогнозираните.

Refinery29 ще остане отделен бранд, който ще се развива самостоятелно. Медиата организира също събития, има собствено студио и се обслужва от отделна творческа агенция. Vice и Refinery29 общо достигат до 350 млн. уникални потребители на месец.

Disney забрани на Netflix да рекламира в нейни платформи

Конкуренцията между стрийминг гигантите в привличането на зрители се засилва. Нова стъпка в борбата на Disney е блокирането на рекламите на Netflix в платформите ABC, FX, Freeform и National Geographic. Все пак стрийминг компанията ще може да лансира рекламни съобщения в спортната платформа ESPN, тъй като няма подобно съдържание в портфолиото си. Решението е следствие и от скорошното лансиране на стрийминг услугата Disney+. Потребителите ще имат достъп до съдържанието през ноември, като вече са започнали предварителните абонаменти за услугата на цена от 6.99 долара на месец.

Рекламен бизнес

Гледай цената, не рекламата

Веригата за бързо хранене Burger King отново привлече вниманието на потребителите с нестандартна рекламна кампания. Докато всички залагат на красив дизайн и впечатляващ текст, от веригата поставят акцента върху ниската цена на най-популярното им меню. Затова новата рекламна кампания на Burger King в Белгия изглежда незавършена, с разбъркани снимки, обикновен шрифт и бял фон. Надписът пък гласи "Работихме усилено над цената, не над рекламата". Кампанията е дело на агенцията Buzzman.

Свободни позиции:

"Капитал" търси кандидати за есенната си стажантска програма.

* Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK