С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
15 окт 2019, 9:15, 2130 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (15 октомври)

СЕМ започна процедура за отстраняване на директора на БНР Светослав Костов; Колко инвестират партиите в политическа реклама за местните избори; Interpartners основа група от агенции на Балканите; TikTok забрани политически реклами в платформата си и др.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


СЕМ започна процедура за отстраняване на директора на БНР Светослав Костов

Съветът за електронни медии (СЕМ) започна процедура по предсрочното прекратяване на мандата на генералния директор на БНР Светослав Костов. В рамките на откритата процедура СЕМ даде пет работни дни срок на Костов, в който той да изложи своите мотиви и съображения по основанията и производството.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Колко инвестират партиите в политическа реклама за местните избори



За първите десет дни от изборната кампания най-много привлечени средства за политическа реклама е декларирала телевизия "Канал 3", а най-много официално похарчени средства е обявила ВМРО – БНД - 106 827 лв.

Общата стойност на подписаните договори, публикувани от наблюдаваните от екипа на медии, възлиза на 756 356 лв. Тези изводи обаче са на фона на едно сравнително ново явление - договори за безвъзмездно отразяване на част от участниците.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Interpartners основа група от агенции на Балканите

Българската комуникационна агенция Interpartners инициира създаването на партньорска мрежа от агенции на Балканите под бранда The Balkan Hub. В нея влизат още шест комуникационни компании, сред които WhiteAd от Гърция, румънската Media Concept Store, Domino Communications от Сърбия, New Moment Albania, New Moment Skopje и хърватската Communications Lab. Мотото на новата структура е United Marketers of the Balkans, а по думите на Катя Димитрова, управляващ партньор на Interpartners, целта на The Balkan Hub е да обслужва "бизнеси с единен координационен център – а именно, пазара на произход, и работеща като един екип на 7 пазара – гъвкаво, лесно, ориентирано към измерими резултати в името на нашите клиенти".

S Media има нов изпълнителен директор

Издателят на cпиcанията Glamour, "Икономист", Top Gear, Good Food, "BBC Знание" и собственик редица онлайн медии има нов изпълнителен директор. Управленската позиция се заема от Максим Майер, който преди това беше управител на "Мит Прес" и редакционен директор на списание "Мениджър". Той има над 30 години опит в журналистиката. Сред изданията, за които е работил, са вестниците "Кооперативно село" и "Народна младеж", бил е старши репортер в "168 часа", заместник главен редактор на "Стандарт" и "Пари".

Обучения:

London School of Public Relations започва три нови курса през октомври

През октомври започват три курса на London School of Public Relations в България. Това са "PR и мениджмънт на репутацията", "Презентационни умения и управление на влиянието", "Бранд мениджмънт и изграждане на работодателска марка". По време на курсовете студентите ще рaботят върху реални казуси, а лекторите ще споделят своя практически опит.
Повече може да прочетете тук>>

Събитие:

Анимацията в рекламата

Съоснователят на българското студио ROBO Иван Попов - Заека ще разкаже за професионалния си път в света на анимацията и как се адаптира тя в рекламата. Събитието е част от платформата Praktika на рекламната агенция The Smarts и ще се проведе на 29 октомври 2019, от 18:30 ч. в Gramophone Club. Студиото е специализирано във видео продукция, анимация, дизайн на персонажи, както и 2D и 3D графики за движение. Сред клиентите им са Coca Cola, Viber, Danone, Netflix, А1 и др., а проекти имат освен в България, в САЩ, Азия, Англия и Германия.
Повече за събитието може да видите тук>>

Дигитален бизнес

TikTok забрани политически реклами в платформата си

След като приложението за стрийминг TikTok забрани публикуването на съдържание, свързано с протестите в Хонконг и ЛГБТ движението, сега платформата забранява и политическите реклами. Официалната причина, представена от компанията, е, че този тип реклами не пасват на основното съдържание в приложението от кратки музикални видеа. "В тази връзка, няма да позволим реклами, които промотират или са опозиция на даден кандидат, сегашен лидер, политическа партия или съдържание на федерално, общинско или държавно ниво", казва вицепрезидентът "Глобални бизнес решения" на TikTok Блейк Чандлий. От компанията уточняват, че платформата иска да бъде място, където потребителите могат да покажат творческата си страна и да се асоциира с позитивно и креативно съдържание.

Медиен бизнес

Тв реклами vs. реклами в подкасти

Новият конкурент за вниманието на потребителите са подкастите. Според изследване на BBC потребителите, които избягват реклами, са с 22% по-склонни да се ангажират с даден бранд, ако чуят за него в подкаст, отколкото ако го видят по телевизията. Данните, посочват също, че с 12% е по-голяма вероятността слушателите да запомнят бранда, ако е споменат в съдържание на подкаст. За изследването от BBC са се допитали до повече от 260 човека, които редовно слушат подкасти и често избягват традиционните реклами.

Журналистите от "Монд" с право на вето върху нови собственици

Жрналистите от френския "Монд" вече могат да избират кой да купува акции от вестника им – след публична битка със собствениците заради намесата на противоречив чешки магнат. Екипът на "Монд" винаги е имал думата по отношение на управлението на компанията. От създаването му през 1944 г. те притежаваха контролния дял акции, но през 2010 г. се наложи да се откажат от този контрол заради тежкото му финансово състояние.

Повече по темата можете да видите тук


Рекламен бизнес

Adidas направи спортен сутиен за жени след мастектомия

По повод месеца за борба с рака на гърдата спортният бранд Adidas и дизайнерката Стела МакКартни лансираха спортен сутиен за жени след мастектомия. Неговият дизайн е подходящ и удобен за следоперативното им състояние. Спортният сутиен е с преден цип за по-лесно обличане и специални джобове от вътрешната страна на чашките. Рекламно лице на кампанията е британската боксьорка Мишел Аборо, която е оцеляла след рак на гърдата.

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (15 октомври)

Фотограф: Adidas


Свободни позиции:

Продуцентската компания Shoot, част от групата на The Smarts, обяви вакантна позиция.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (19 ноември) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (19 ноември)

Новата кампания на БФС - равенство във футбола и обединение срещу дискриминацията; Агенцията ExpandX и Wness TV започват да предлагат съвместна услуга; Браншови организации с инициатива за подобряване и развитие на дигиталната среда в България; Коледният дух в рекламата на John Lewis и др.

19 ное 2019, 1167 прочитания

Защо телевизиите не разказват бизнес истории 5 Защо телевизиите не разказват бизнес истории

Ситуацията може да се промени чрез промени в Закона за радиото и телевизията

18 ное 2019, 5170 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Близо два пъти намалява печалбата на "БТВ медиа груп" през третото тримесечие

Приходите на дружеството продължават плавно да растат

Още от Капитал
Искам ново и по-хубаво жилище

Преориентирането на търсенето към по-качествени имоти в София води до лек ръст в средните цени

Кой, ако не той

"Български пощи" може да използват дружество на Пеевски за подизпълнител на задачата да разнасят вестници и списания

Пресъхналият Перник

Приблизително 60 хил. души ще бъдат засегнати от бъдещия воден режим в област Перник

След Гешев 2.0, Цацаров 2.0 - радостта е двойна

Властта лъже Европа и гражданите, че ще въведе контрол над всесилния главен прокурор. Прави обратното

20 въпроса: Силвия Великова

Казва, че не знае какво е рутина. И това личи от факта, че толкова години тя не е загубила хъса да задава въпроси

Канадска вълна

Писателят Дени Терио за работния си процес и защо Канада е страна на "две самотности"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10