Близо два пъти намалява печалбата на "БТВ медиа груп" през третото тримесечие
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Близо два пъти намалява печалбата на "БТВ медиа груп" през третото тримесечие

Близо два пъти намалява печалбата на "БТВ медиа груп" през третото тримесечие

Приходите на дружеството продължават плавно да растат

3663 прочитания

© Цветелина Белутова


След като през първата половина на годината печалбата на "БТВ медиа груп" постоянно нарастваше, през третото тримесечие дружеството отчита двуцифрен спад. Приходите бавно се увеличават, но след като се сметнат валутните промени през периода. Това става ясно от публикувания отчет на Central European Media Entertprises (CME) - компанията майка на българската медийна група, в която най-голям акционер след придобиването на Time Warner е американският телекомуникационен гигант AT&T.

Първи спад за годината

За периода юли – септември тази година единствено българското дружество от всички бизнеси в портфолиото на CME отчита спад на оперативната печалба преди обезценки и амортизации (OIBDA). Тя намалява с 45.8% до 2.4 млн. долара, без да се вземат предвид разликите във валутните курсове. Валутният фактор слабо се отразява на резултата, като се вземе предвид - печалбата спада с 43.1%. CME оперира още в Румъния, Словакия и Чехия (вижте таблицата). Валутният фактор се отразява на приходите на "БТВ медиа груп", които нарастват с 3.2%. При непроменени курсове те намаляват с 1.7% до малко над 16 млн. долара през третото тримесечие. За същия период миналата година те са били в размер на 16.3 млн. долара.

Приходите от реклама през третото тримесечие намаляват с 0.9% до 9.5 млн. долара, като се вземе предвид валутният фактор. Постъпленията от абонаменти и такси за разпространение на съдържание пък се равняват на 5.5 млн. долара или с 9.3% повече.

Благодарение на силното първо полугодие на българската медийна група финансовите й резултати за деветмесечието нарастват. Печалбата достига 16.4 млн. долара, или 32.6%. повече предвид валутните промени и с 25.6% увеличение без тях. Общите приходи на "БТВ медиа груп", без валутните промени, от януари до септември са близо 58 млн. долара, или с 2.1% по-малко в сравнение с година по-рано. Валутният фактор отново дава увеличение от 4.1%.

В портфолиото на "БТВ медиа груп" влизат телевизионните канали bTV, bTV Cinema, bTV Comedy, bTV Action, bTV Lady и Ring.bg.

Цялата CME отчита лек ръст на приходите за третото тримесечие от 1.3% до близо 138.9 млн. долара, а за деветмесечието намаляват с 1.4% до 469 млн. долара. При променен валутен курс приходите се увеличават със 7.3% от юли до септември и с 5.7% от януари до септември 2019 г.

Компанията майка отчита двуцифрен ръст на оперативната печалба преди обезценки и амортизации. За периода тя се равнява на 41.4 млн. долара, или с 15.8% повече в сравнение с година по-рано. За деветмесечието тя се увеличава със същия процент до 152.8 млн. долара. Ако се вземат предвид разликите във валутните курсове, ръстът е съответно 23.2% за тримесечието и 24.2% за деветмесечието.

Продажба на българския бизнес

На пазара отдавна се коментира, че базираната на Бермудските острови СМЕ обмисля да се оттегли от пазарите в Централна и Източна Европа. Според три независими източника на "Капитал" най-богатият чех Петр Келнер, който се опита да купи "Нова телевизия" през миналата година, най-вероятно ще е новият собственик на "БТВ медиа груп". Те потвърдиха, че преговорите между него и собственика на bTV - американската компания CME, са на финален етап.

След като през първата половина на годината печалбата на "БТВ медиа груп" постоянно нарастваше, през третото тримесечие дружеството отчита двуцифрен спад. Приходите бавно се увеличават, но след като се сметнат валутните промени през периода. Това става ясно от публикувания отчет на Central European Media Entertprises (CME) - компанията майка на българската медийна група, в която най-голям акционер след придобиването на Time Warner е американският телекомуникационен гигант AT&T.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK