С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
17 окт 2019, 12:57, 2880 прочитания

Близо два пъти намалява печалбата на "БТВ медиа груп" през третото тримесечие

Приходите на дружеството продължават плавно да растат

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
След като през първата половина на годината печалбата на "БТВ медиа груп" постоянно нарастваше, през третото тримесечие дружеството отчита двуцифрен спад. Приходите бавно се увеличават, но след като се сметнат валутните промени през периода. Това става ясно от публикувания отчет на Central European Media Entertprises (CME) - компанията майка на българската медийна група, в която най-голям акционер след придобиването на Time Warner е американският телекомуникационен гигант AT&T.

Първи спад за годината


За периода юли – септември тази година единствено българското дружество от всички бизнеси в портфолиото на CME отчита спад на оперативната печалба преди обезценки и амортизации (OIBDA). Тя намалява с 45.8% до 2.4 млн. долара, без да се вземат предвид разликите във валутните курсове. Валутният фактор слабо се отразява на резултата, като се вземе предвид - печалбата спада с 43.1%. CME оперира още в Румъния, Словакия и Чехия (вижте таблицата). Валутният фактор се отразява на приходите на "БТВ медиа груп", които нарастват с 3.2%. При непроменени курсове те намаляват с 1.7% до малко над 16 млн. долара през третото тримесечие. За същия период миналата година те са били в размер на 16.3 млн. долара.

Приходите от реклама през третото тримесечие намаляват с 0.9% до 9.5 млн. долара, като се вземе предвид валутният фактор. Постъпленията от абонаменти и такси за разпространение на съдържание пък се равняват на 5.5 млн. долара или с 9.3% повече.

Благодарение на силното първо полугодие на българската медийна група финансовите й резултати за деветмесечието нарастват. Печалбата достига 16.4 млн. долара, или 32.6%. повече предвид валутните промени и с 25.6% увеличение без тях. Общите приходи на "БТВ медиа груп", без валутните промени, от януари до септември са близо 58 млн. долара, или с 2.1% по-малко в сравнение с година по-рано. Валутният фактор отново дава увеличение от 4.1%.



В портфолиото на "БТВ медиа груп" влизат телевизионните канали bTV, bTV Cinema, bTV Comedy, bTV Action, bTV Lady и Ring.bg.

Цялата CME отчита лек ръст на приходите за третото тримесечие от 1.3% до близо 138.9 млн. долара, а за деветмесечието намаляват с 1.4% до 469 млн. долара. При променен валутен курс приходите се увеличават със 7.3% от юли до септември и с 5.7% от януари до септември 2019 г.

Компанията майка отчита двуцифрен ръст на оперативната печалба преди обезценки и амортизации. За периода тя се равнява на 41.4 млн. долара, или с 15.8% повече в сравнение с година по-рано. За деветмесечието тя се увеличава със същия процент до 152.8 млн. долара. Ако се вземат предвид разликите във валутните курсове, ръстът е съответно 23.2% за тримесечието и 24.2% за деветмесечието.

Продажба на българския бизнес

На пазара отдавна се коментира, че базираната на Бермудските острови СМЕ обмисля да се оттегли от пазарите в Централна и Източна Европа. Според три независими източника на "Капитал" най-богатият чех Петр Келнер, който се опита да купи "Нова телевизия" през миналата година, най-вероятно ще е новият собственик на "БТВ медиа груп". Те потвърдиха, че преговорите между него и собственика на bTV - американската компания CME, са на финален етап.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (25 февруари) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (25 февруари)

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама; За по-строг контрол върху сайтовете за онлайн продажби; Facebook спира да сподeля данни за устройствата на потребителите; Мухлясалият бургер на Burger King и др.

25 фев 2020, 770 прочитания

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама 1 Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

21 фев 2020, 2901 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Втори опит: Келнер взима bTV

Фондът на чешкия бизнесмен PPF е съвсем близо до сключването на сделка за целия бизнес на американската компания CME

Още от Капитал
Шопинг в Ямбол

Двама бизнесмени от региона строят ритейл парк за 12 млн. лв. с финансиране от банка и еврофондове

Отчети това

Как умните електромери могат да намалят сметките за ток

Борбата с престъпността каквато можеше да бъде

Държавата предлага адекватна стратегия за наказателна политика, която обаче няма намерение да спазва

Коронавирусът приближава към пандемия

Бързата и разумна реакция може да намали щетите от масовото разпространение на заразата

Календар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

Имало едно време в "Червената къща"

Какво се случи в "Червената къща" и какво е бъдещето на сградата с дълга история на "Любен Каравелов" 15

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10