С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
17 окт 2019, 12:57, 2263 прочитания

Близо два пъти намалява печалбата на "БТВ медиа груп" през третото тримесечие

Приходите на дружеството продължават плавно да растат

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
След като през първата половина на годината печалбата на "БТВ медиа груп" постоянно нарастваше, през третото тримесечие дружеството отчита двуцифрен спад. Приходите бавно се увеличават, но след като се сметнат валутните промени през периода. Това става ясно от публикувания отчет на Central European Media Entertprises (CME) - компанията майка на българската медийна група, в която най-голям акционер след придобиването на Time Warner е американският телекомуникационен гигант AT&T.

Първи спад за годината


За периода юли – септември тази година единствено българското дружество от всички бизнеси в портфолиото на CME отчита спад на оперативната печалба преди обезценки и амортизации (OIBDA). Тя намалява с 45.8% до 2.4 млн. долара, без да се вземат предвид разликите във валутните курсове. Валутният фактор слабо се отразява на резултата, като се вземе предвид - печалбата спада с 43.1%. CME оперира още в Румъния, Словакия и Чехия (вижте таблицата). Валутният фактор се отразява на приходите на "БТВ медиа груп", които нарастват с 3.2%. При непроменени курсове те намаляват с 1.7% до малко над 16 млн. долара през третото тримесечие. За същия период миналата година те са били в размер на 16.3 млн. долара.

Приходите от реклама през третото тримесечие намаляват с 0.9% до 9.5 млн. долара, като се вземе предвид валутният фактор. Постъпленията от абонаменти и такси за разпространение на съдържание пък се равняват на 5.5 млн. долара или с 9.3% повече.

Благодарение на силното първо полугодие на българската медийна група финансовите й резултати за деветмесечието нарастват. Печалбата достига 16.4 млн. долара, или 32.6%. повече предвид валутните промени и с 25.6% увеличение без тях. Общите приходи на "БТВ медиа груп", без валутните промени, от януари до септември са близо 58 млн. долара, или с 2.1% по-малко в сравнение с година по-рано. Валутният фактор отново дава увеличение от 4.1%.



В портфолиото на "БТВ медиа груп" влизат телевизионните канали bTV, bTV Cinema, bTV Comedy, bTV Action, bTV Lady и Ring.bg.

Цялата CME отчита лек ръст на приходите за третото тримесечие от 1.3% до близо 138.9 млн. долара, а за деветмесечието намаляват с 1.4% до 469 млн. долара. При променен валутен курс приходите се увеличават със 7.3% от юли до септември и с 5.7% от януари до септември 2019 г.

Компанията майка отчита двуцифрен ръст на оперативната печалба преди обезценки и амортизации. За периода тя се равнява на 41.4 млн. долара, или с 15.8% повече в сравнение с година по-рано. За деветмесечието тя се увеличава със същия процент до 152.8 млн. долара. Ако се вземат предвид разликите във валутните курсове, ръстът е съответно 23.2% за тримесечието и 24.2% за деветмесечието.

Продажба на българския бизнес

На пазара отдавна се коментира, че базираната на Бермудските острови СМЕ обмисля да се оттегли от пазарите в Централна и Източна Европа. Според три независими източника на "Капитал" най-богатият чех Петр Келнер, който се опита да купи "Нова телевизия" през миналата година, най-вероятно ще е новият собственик на "БТВ медиа груп". Те потвърдиха, че преговорите между него и собственика на bTV - американската компания CME, са на финален етап.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Агенцията ExpandX и Wness TV започват да предлагат съвместна услуга Агенцията ExpandX и Wness TV започват да предлагат съвместна услуга

През Goldies media group двете компании ще работят върху създаването на видеопродукции

14 ное 2019, 1529 прочитания

ЕК одобри KKR да купи германския издател Axel Springer ЕК одобри KKR да купи германския издател Axel Springer

Според комисията новата структура на компанията няма да доведе до промени на пазара

13 ное 2019, 1242 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Втори опит: Келнер взима bTV

Фондът на чешкия бизнесмен PPF е съвсем близо до сключването на сделка за целия бизнес на американската компания CME

Още от Капитал
Тази карта ми излезе златна

Защо лихвите по кредитни карти не падат и как да платим по-малко по тях

Раждането на 5G в България

2020-а ще бъде годината на едни от най-големите търгове за честоти досега, даващи началото на изграждането на 5G мрежа

Кой, ако не той

"Български пощи" може да използват дружество на Пеевски за подизпълнител на задачата да разнасят вестници и списания

Канадска вълна

Писателят Дени Терио за работния си процес и защо Канада е страна на "две самотности"

Филм след филм

Забравени класики и модерно авторско кино на "Киномания" 2019

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10