Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (22 октомври)
21 Нови
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (22 октомври)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (22 октомври)

Келнер взима bTV; Близо два пъти намалява печалбата на "БТВ медиа груп" през третото тримесечие; Светослав Костов все пак е отстранен от БНР и др.

2696 прочитания

© Капитал


Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

PPF

Българската държава може и да блокира най-богатия чех Петр Келнер да купи "Нова телевизия" през миналата година, но той най-вероятно ще е новият собственик на другата голяма медийна компания на местния пазар - bTV Media Group. Три независими източника на "Капитал" потвърдиха, че преговорите между него и собственика на bTV - американската компания CME, са на финален етап. Официалното обявяване на сделката се очаква днес или до дни.

PPF - фондът, контролиран от Петр Келнер, се очаква да придобие контрола върху цялата група CME, която освен bTV притежава едни от най-големите телевизии (като дял от рекламния пазар и аудитория) в още четири държави - Румъния, Чехия, Словакия и Словения.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Близо два пъти намалява печалбата на "БТВ медиа груп" през третото тримесечие

След като през първата половина на годината печалбата на "БТВ медиа груп" постоянно нарастваше, през третото тримесечие дружеството отчита двуцифрен спад. Приходите бавно се увеличават, но след като се сметнат валутните промени през периода.

За периода юли – септември тази година единствено българското дружество от всички бизнеси в портфолиото на CME отчита спад на оперативната печалба преди обезценки и амортизации (OIBDA). Тя намалява с 45.8% до 2.4 млн. долара, без да се вземат предвид разликите във валутните курсове. Валутният фактор се отразява на приходите на "БТВ медиа груп", които нарастват с 3.2%. При непроменени курсове те намаляват с 1.7% до малко над 16 млн. долара през третото тримесечие.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Фотограф: Надежда Чипева

На заседанието си в четвъртък членовете на Съвета за електронни медии с пълно единодушие гласуваха за предсрочно прекратяване мандата на генералния директор на БНР Светослав Костов.

Според медийните надзорници спирането на програмата на общественото радио за пет часа на 13 септември е достатъчно грубо нарушение, защото засяга конституционното правото на информация на гражданите.

За временно изпълняващ длъжността на Костов е определен Антон Митов, който сега е директор на архива на БНР.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа

Основателят на рекламната агенция Pop Up Agency Максимилиан Калед разказва пред "Капитал" как за 48 часа екипът му от бриф разработва готов комуникационен проект. Те имат собствена методология за решаване на казуси и залагат повече на бързото изпълнение на проектите, отколкото на дългосрочните партньорства.

В първия ден след получаването на брифа екипът изготвя проучване, генерира множество идеи, от които в края на деня избира една-единствена. Вторият ден от работата си с клиента от Pop Up Agency използват за създаване на прототип, надграждане на идеята и представянето й на клиента.

Интервюто с Максимилиан Калед може да прочетете тук>>

Огнян Попов, ритейл маркетинг визионер, основател и изпълнителен директор на "Проспекто груп", разказва за глобални тенденции в развитието на ритейл маркетинга. Компанията му има офиси в София, Будапеща и Букурещ, а преди това е работил като афилиейт мениджър в дигитална агенция Blue Mango Interactive в Холандия, част от световния лидер WPP. Според него търговците, които разчитат на остарели практики в областта и не реагират на време на тези промени, ги очакват сериозни предизвикателства и борба за оцеляване.

Цялото интервю може да прочетете тук>>

ОИСР предлага нов данък за тех гигантите

"Отбелязваме истински напредък за справяне с данъчните предизвикателства, произлизащи от дигитализацията на икономиката, и за постигане на консенсусно решение за реформа на основаната на правила международна данъчна система." Това заявиха от Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР) при публикуването на плановете си за нови данъци за тех гигантите.

Предложенията ще дадат на правителствата повече правомощия за облагането на компании като Apple, Facebook и Google и ще означават, че те ще плащат повече данъци там, където продават продуктите си и правят печалба.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Медиен бизнес

Стрийминг гигантът Netflix е добавил общо 6.8 млн. нови абонати през третото тримесечие, което се явява като последното за компанията преди навлизането на конкуренцията от страна на Disney и Apple, пише Financial Times. От тях 520 хил. са в САЩ, което е под очакванията на анализаторите, и 6.3 млн. извън САЩ – над очакванията на пазара. Приходите са 5.25 млрд. долара, 31% увеличение спрямо същия период на миналата година, а печалбата – 665 млн. долара спрямо 403 млн. долара през третото тримесечие на 2018 г.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Дрейтън Бърд е една от най-значимите фигури в областта на директния маркетинг и реклама за последния четвърт век. Има 52 години практически опит в онлайн и офлайн маркетингa. През 2003 г. Chartered Institute of Marketing определя Дрейтън Бърд като един от 50-те специалисти в света, оформили развитието на съвременния маркетинг, затова получава прозвището Бащата на маркетингa. "Дневник" разговаря с него за това как се става успешен копирайтър и кои са работещите рекламни послания.

Цялото интервю може да прочетете тук>>

100 години Citroen

За да отпразнува 100-годишнината от създаването му, френският автомобилен бранд Citroen лансира поредица от 100 илюстрации, всяка изобразяваща ключово събитие от конкретната година. В комбинация всяка принт реклама показва и модела Citroen, произведен в този период. Освен като статични илюстрации те могат да бъдат видени и като анимирани видеа на сайта на Citroen за латиноамериканския пазар, придружени с обяснения за историческите събития. Идеята е дело на базираната в Буенос Айрес агенция Hoy.

ARC Academy обяви свободна стажантска позиция.

* Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK