Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
22 окт 2019, 9:29, 2679 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (22 октомври)

Келнер взима bTV; Близо два пъти намалява печалбата на "БТВ медиа груп" през третото тримесечие; Светослав Костов все пак е отстранен от БНР и др.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Втори опит: Келнер взима bTV

[PPF]

Българската държава може и да блокира най-богатия чех Петр Келнер да купи "Нова телевизия" през миналата година, но той най-вероятно ще е новият собственик на другата голяма медийна компания на местния пазар - bTV Media Group. Три независими източника на "Капитал" потвърдиха, че преговорите между него и собственика на bTV - американската компания CME, са на финален етап. Официалното обявяване на сделката се очаква днес или до дни.

PPF - фондът, контролиран от Петр Келнер, се очаква да придобие контрола върху цялата група CME, която освен bTV притежава едни от най-големите телевизии (като дял от рекламния пазар и аудитория) в още четири държави - Румъния, Чехия, Словакия и Словения.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Близо два пъти намалява печалбата на "БТВ медиа груп" през третото тримесечие



След като през първата половина на годината печалбата на "БТВ медиа груп" постоянно нарастваше, през третото тримесечие дружеството отчита двуцифрен спад. Приходите бавно се увеличават, но след като се сметнат валутните промени през периода.

За периода юли – септември тази година единствено българското дружество от всички бизнеси в портфолиото на CME отчита спад на оперативната печалба преди обезценки и амортизации (OIBDA). Тя намалява с 45.8% до 2.4 млн. долара, без да се вземат предвид разликите във валутните курсове. Валутният фактор се отразява на приходите на "БТВ медиа груп", които нарастват с 3.2%. При непроменени курсове те намаляват с 1.7% до малко над 16 млн. долара през третото тримесечие.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Светослав Костов все пак е отстранен от БНР

Фотограф: Надежда Чипева

На заседанието си в четвъртък членовете на Съвета за електронни медии с пълно единодушие гласуваха за предсрочно прекратяване мандата на генералния директор на БНР Светослав Костов.

Според медийните надзорници спирането на програмата на общественото радио за пет часа на 13 септември е достатъчно грубо нарушение, защото засяга конституционното правото на информация на гражданите.
За временно изпълняващ длъжността на Костов е определен Антон Митов, който сега е директор на архива на БНР.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа

Основателят на рекламната агенция Pop Up Agency Максимилиан Калед разказва пред "Капитал" как за 48 часа екипът му от бриф разработва готов комуникационен проект. Те имат собствена методология за решаване на казуси и залагат повече на бързото изпълнение на проектите, отколкото на дългосрочните партньорства.

В първия ден след получаването на брифа екипът изготвя проучване, генерира множество идеи, от които в края на деня избира една-единствена. Вторият ден от работата си с клиента от Pop Up Agency използват за създаване на прототип, надграждане на идеята и представянето й на клиента.
Интервюто с Максимилиан Калед може да прочетете тук>>

The Future of Retail: Все още голяма част от търговските вериги инвестира под 5% от своите бюджети в дигитална реклама

Огнян Попов, ритейл маркетинг визионер, основател и изпълнителен директор на "Проспекто груп", разказва за глобални тенденции в развитието на ритейл маркетинга. Компанията му има офиси в София, Будапеща и Букурещ, а преди това е работил като афилиейт мениджър в дигитална агенция Blue Mango Interactive в Холандия, част от световния лидер WPP. Според него търговците, които разчитат на остарели практики в областта и не реагират на време на тези промени, ги очакват сериозни предизвикателства и борба за оцеляване.
Цялото интервю може да прочетете тук>>

Дигитален бизнес

ОИСР предлага нов данък за тех гигантите

"Отбелязваме истински напредък за справяне с данъчните предизвикателства, произлизащи от дигитализацията на икономиката, и за постигане на консенсусно решение за реформа на основаната на правила международна данъчна система." Това заявиха от Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР) при публикуването на плановете си за нови данъци за тех гигантите.

Предложенията ще дадат на правителствата повече правомощия за облагането на компании като Apple, Facebook и Google и ще означават, че те ще плащат повече данъци там, където продават продуктите си и правят печалба.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Медиен бизнес

Netflix е добавила 6.5 млн. нови абонати в последното тримесечие без конкуренция


Стрийминг гигантът Netflix е добавил общо 6.8 млн. нови абонати през третото тримесечие, което се явява като последното за компанията преди навлизането на конкуренцията от страна на Disney и Apple, пише Financial Times. От тях 520 хил. са в САЩ, което е под очакванията на анализаторите, и 6.3 млн. извън САЩ – над очакванията на пазара. Приходите са 5.25 млрд. долара, 31% увеличение спрямо същия период на миналата година, а печалбата – 665 млн. долара спрямо 403 млн. долара през третото тримесечие на 2018 г.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

Как се пише рекламно послание, което работи

Дрейтън Бърд е една от най-значимите фигури в областта на директния маркетинг и реклама за последния четвърт век. Има 52 години практически опит в онлайн и офлайн маркетингa. През 2003 г. Chartered Institute of Marketing определя Дрейтън Бърд като един от 50-те специалисти в света, оформили развитието на съвременния маркетинг, затова получава прозвището Бащата на маркетингa. "Дневник" разговаря с него за това как се става успешен копирайтър и кои са работещите рекламни послания.
Цялото интервю може да прочетете тук>>

100 години Citroen

За да отпразнува 100-годишнината от създаването му, френският автомобилен бранд Citroen лансира поредица от 100 илюстрации, всяка изобразяваща ключово събитие от конкретната година. В комбинация всяка принт реклама показва и модела Citroen, произведен в този период. Освен като статични илюстрации те могат да бъдат видени и като анимирани видеа на сайта на Citroen за латиноамериканския пазар, придружени с обяснения за историческите събития. Идеята е дело на базираната в Буенос Айрес агенция Hoy.

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (22 октомври)



Свободни позиции:

"Агринайзър" обяви вакантна позиция за дигитален маркетинг специалист.

Metric DS обяви вакантна позиция за Digital account executive и Media planner.

ARC Academy обяви свободна стажантска позиция.

* Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Репортери без граници" осъди натиска на властта над "Капитал" и "Дневник" 2 "Репортери без граници" осъди натиска на властта над "Капитал" и "Дневник"

Организацията смята, че запорът на активи на Иво и Галя Прокопиеви се извършва, за да се измести вниманието от скандала за търговия с влияние в хазарта

23 май 2020, 4136 прочитания

Рекламна спортна пауза Рекламна спортна пауза

Как ще се отрази на рекламните инвестиции отменянето на големите спортни събития през годината

22 май 2020, 1120 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Българска рекламна агенция спечели злато на фестивала Golden Drum

Единствената награда за българска кампания тази година е на Saatchi&Saatchi

Още от Капитал
От скала до хотел: 30 години по-късно в Созопол

Многогодишната история за държавен парцел на брега на морето в Созопол, филмов съюз, съдилища и строителна криза е към развръзка

Мигът на електронните подписи

Георги Димитров, член на съвета на директорите на "Евротръст" пред "Капитал"

Софийският адрес за френски макарони

Chez Fefe е първият специализиран бутик, който приготвя традиционния десерт

Гръцка рецепта за добра криза

Атина се справи отлично с епидемията. Сега идва рецесията

Домът, моят приятел

Виртуална изложба представя погледа на тридесет фотографи към дома като "жив организъм"

Чуваме ли се? А разбираме ли се?

Онлайн общуването срещу срещите на живо

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10