Българска рекламна агенция спечели злато на фестивала Golden Drum
20 Нови
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Българска рекламна агенция спечели злато на фестивала Golden Drum

Равносметката от тазгодишното издание на Golden Drum е 33 подадени заявки от 13 български агенции

Българска рекламна агенция спечели злато на фестивала Golden Drum

Единствената награда за българска кампания тази година е на Saatchi&Saatchi

3888 прочитания

Равносметката от тазгодишното издание на Golden Drum е 33 подадени заявки от 13 български агенции

© Golden Drum


В 26-годишната история на международния рекламен фестивал Golden Drum за втори път българска агенция печели златна награда. Тази година отличие получи Saatchi&Saatchi, част от комуникационната група "Publicis Groupe България", за кампанията "Стопаджия", реализирана за "Audi България".

Кампанията победител

По думите на българската агенция, която работи с Audi вече седем години, клипът цели да поддържа имиджа на системата Quattro на Audi. "Имиджовото й позициониране е важен момент от комуникацията, която изграждаме за бранда, a "Стопаджия" регистрира милиони гледания и то само в рамките на нашия пазар", коментират за "Капитал" от Saatchi&Saatchi. Създадената в България рекламна кампания е адаптирана и на пазарите в Германия, Испания, Русия, Словакия, Пакистан и др.

Кампанията "Стопаджия" донесе на агенцията златно отличие в категория "Филм", която е една от най-оспорваните във фестивала. През годините Saatchi&Saatchi има спечелени още три сребърни награди от Golden Drum.

Любопитен е фактът, че другата златна награда от фестивала, присъждана на българска агенция, е също за кампания на Audi. През 2015 г. NRG Creative Boutique (сега NRG Brands Sofia) спечели златно отличие в категория "Външна реклама" за кампанията си Quattro Conquered The Mountain.

Българското участие

Golden Drum е един от от най-големите рекламни фестивали и е насочен към държавите от т.нар. Нова Европа (Северна, Източна, Централна и Южна Европа, Русия и Близкия изток).

Въпреки че всяка година българските заявки в международния конкурс се увеличават, броят на наградите не се променя значително. Равносметката от 26-о издание на конкурса е 33 подадени заявки от 13 български агенции, четири от тях стигнали до финала и една спечелила награда. За сравнение, миналата година заявките бяха 28 от общо включили се 6 различни агенции и отново Saatchi&Saatchi единствено спечели сребърно отличие.

Всяка година българско участие има и в младежкия рекламен конкурс Young Drummers. Тази година състезателите до 30-годишна възраст трябваше да изготвят постер или серия от постери на тема "Словения, земя на чисти и здравословни води". В надпреварата се включиха агенциите Proximity, част от BBDO Group, и NRG Brands Sofia, чийто проект е измежду тазгодишните финалисти. В предишното издание на Young Drummers екипът на Graffiti BBDO беше класиран на трето място в конкурса.

Българско участие има и в журито на Golden Drum. Тази година сред членовете на т.нар. What жури, което цели да отличи проектите, представили най-добрите решения и най-ефикасните реализации, беше творческият партньор в All Channels Group Марин Костов-Мъро.

Големите победители

В тазгодишното издание на Golden Drum бяха подадени общо 1150 заявки, от които 267 в младежкия конкурс Young Drummers. За четвърта поредна година McCann Worldgroup получи титлата за най-успешна агенционна мрежа и наградата Golden Net. Отличието Golden Rose за най-добра рекламна агенция спечели Publicis Italy в Милано, а най-добра независима рекламна агенция с награда Golden Dragon стана SOK Media от Хелзинки.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK