С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
23 окт 2019, 15:11, 2844 прочитания

Българска рекламна агенция спечели злато на фестивала Golden Drum

Единствената награда за българска кампания тази година е на Saatchi&Saatchi

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
В 26-годишната история на международния рекламен фестивал Golden Drum за втори път българска агенция печели златна награда. Тази година отличие получи Saatchi&Saatchi, част от комуникационната група "Publicis Groupe България", за кампанията "Стопаджия", реализирана за "Audi България".

Кампанията победител


По думите на българската агенция, която работи с Audi вече седем години, клипът цели да поддържа имиджа на системата Quattro на Audi. "Имиджовото й позициониране е важен момент от комуникацията, която изграждаме за бранда, a "Стопаджия" регистрира милиони гледания и то само в рамките на нашия пазар", коментират за "Капитал" от Saatchi&Saatchi. Създадената в България рекламна кампания е адаптирана и на пазарите в Германия, Испания, Русия, Словакия, Пакистан и др.

Кампанията "Стопаджия" донесе на агенцията златно отличие в категория "Филм", която е една от най-оспорваните във фестивала. През годините Saatchi&Saatchi има спечелени още три сребърни награди от Golden Drum.

Любопитен е фактът, че другата златна награда от фестивала, присъждана на българска агенция, е също за кампания на Audi. През 2015 г. NRG Creative Boutique (сега NRG Brands Sofia) спечели златно отличие в категория "Външна реклама" за кампанията си Quattro Conquered The Mountain.





Българското участие

Golden Drum е един от от най-големите рекламни фестивали и е насочен към държавите от т.нар. Нова Европа (Северна, Източна, Централна и Южна Европа, Русия и Близкия изток).

Въпреки че всяка година българските заявки в международния конкурс се увеличават, броят на наградите не се променя значително. Равносметката от 26-о издание на конкурса е 33 подадени заявки от 13 български агенции, четири от тях стигнали до финала и една спечелила награда. За сравнение, миналата година заявките бяха 28 от общо включили се 6 различни агенции и отново Saatchi&Saatchi единствено спечели сребърно отличие.

Всяка година българско участие има и в младежкия рекламен конкурс Young Drummers. Тази година състезателите до 30-годишна възраст трябваше да изготвят постер или серия от постери на тема "Словения, земя на чисти и здравословни води". В надпреварата се включиха агенциите Proximity, част от BBDO Group, и NRG Brands Sofia, чийто проект е измежду тазгодишните финалисти. В предишното издание на Young Drummers екипът на Graffiti BBDO беше класиран на трето място в конкурса.

Българско участие има и в журито на Golden Drum. Тази година сред членовете на т.нар. What жури, което цели да отличи проектите, представили най-добрите решения и най-ефикасните реализации, беше творческият партньор в All Channels Group Марин Костов-Мъро.

Големите победители

В тазгодишното издание на Golden Drum бяха подадени общо 1150 заявки, от които 267 в младежкия конкурс Young Drummers. За четвърта поредна година McCann Worldgroup получи титлата за най-успешна агенционна мрежа и наградата Golden Net. Отличието Golden Rose за най-добра рекламна агенция спечели Publicis Italy в Милано, а най-добра независима рекламна агенция с награда Golden Dragon стана SOK Media от Хелзинки.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (19 ноември) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (19 ноември)

Новата кампания на БФС - равенство във футбола и обединение срещу дискриминацията; Агенцията ExpandX и Wness TV започват да предлагат съвместна услуга; Браншови организации с инициатива за подобряване и развитие на дигиталната среда в България; Коледният дух в рекламата на John Lewis и др.

19 ное 2019, 1167 прочитания

Защо телевизиите не разказват бизнес истории 5 Защо телевизиите не разказват бизнес истории

Ситуацията може да се промени чрез промени в Закона за радиото и телевизията

18 ное 2019, 5170 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
7/8 неизвестни

Ясни са само каналът и часът на шоуто. Но не и източниците на приходи, екипът, съдържанието и финансирането

Още от Капитал
Искам ново и по-хубаво жилище

Преориентирането на търсенето към по-качествени имоти в София води до лек ръст в средните цени

Трудни времена за SoftBank

След фиаското с WeWork империята на Масайоши Сон има нужда от промяна

Малките в голямата игра за София

Как ще се управлява столицата при новата конфигурация в общинския съвет и при районните кметове

Пресъхналият Перник

Приблизително 60 хил. души ще бъдат засегнати от бъдещия воден режим в област Перник

Ново място: Смесен магазин "Зоя"

Веригата за био продукти се разширява с обект на пл. "Гарибалди"

Кино: "В кръг"

Социален гняв през директно кино в новия филм на Стефан Командарев

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10