С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 25 окт 2019, 12:00, 29962 прочитания

7/8 неизвестни

Ясни са само каналът и часът на шоуто. Но не и източниците на приходи, екипът, съдържанието и финансирането

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Секретно. В този стил тв водещият Слави Трифонов учреди партията си и сглобява телевизията си. След няколкомесечно отсъствие от екран той вече е собственик на "Тв Стара Загора" и обяви завръщането си пред зрители в началото на ноември. И толкова. Без въпроси от медии и с режисирано изявление по темата във Facebook. А всички неизвестни с математиката как и до колко зрители ще достига, какви ще са рекламният модел и нужният бюджет и финансиране поне за първите месеци остават без отговори.

Епизод 1: Покупка


За купената телевизия се чу неофициално, и то още през септември, а се оказва, че сделката е от началото на октомври. Тогава в Търговския регистър Слави Трифонов е вписан като краен собственик на старозагорското дружество "Статис", което притежава регистрация за кабелна телевизия с национален обхват на име "Тв Стара Загора". Сменен е съветът на директорите на компанията, а като членове в него са записани хора от екипа на водещия. Сред тях са Евгени Димитров-Маестрото, който ръководеше бенда в "Шоуто на Слави". Той е и директор на новия канал, който съвсем скоро ще промени името си и ще се казва - 7/8 TV. В съвета на директорите влизат още Ася Тодорова (до неотдавна главен продуцент в "Шоуто на Слави" - бел. ред.) и Диана Младенова (изпълнителен продуцент). Цената на сделката за "ТВ Стара Загора" не е посочена, но неофициално на пазара се твърди, че е около 500 хил. лв. Трифонов е придобил телевизията от адвоката Дамян Георгиев. Променен е и адресът: той вече не е в Ст. Загора, а в София на бул. "България" 1, НДК, зала 12. Същата сграда, в която е и офисът на bTV, но на този адрес има регистрирани много компании. Там е и офисът на компанията на Трифонов "Седем осми".

Епизод 2: Вечерно шоу

Програмата на новия канал 7/8 TV ще се снима в София. Слави Трифонов и екипът му имат договор с "Доли медиа студио", които разполагат със свой модерен студиен комплекс в квартал "Левски Г". Оттам преди години излъчваше каналът на Цветан Василев TV7.



От 4 ноември Трифонов отново ще е в ефира на собствен канал и ще води "Вечерното шоу на Слави Трифонов", което ще започва всяка делнична вечер в 22 часа. И това е всичко, което се обявява официално. Слави Трифонов избягва пряк досег с журналисти и не е отговарял на въпроси. Същото важи и за сценаристите му.

Новият телевизионен проект ще започне с петчасова собствена програма, която ще се излъчва всеки делничен ден от 19 до 24 часа, бе обявено в излъчено във фейсбук интервю. "Избрахме да започнем създаването на програма в праймтайма, защото тогава хората гледат най-много телевизия", заяви Трифонов. И допълни: "Ще заложим на ентъртейнмънт и свободно изразено мнение."

Водещият вече е говорил с няколко журналисти, които да развият свои рубрики. Сред поканените по информация на "Капитал" са били Миролюба Бенатова, Милен Цветков, Валя Ахчиева, Иван Гарелов. До момента единствено Бенатова написа във Facebook, че е имала среща с шоумена и партиен лидер, но не е приела поканата му.

Секунди за реклама

Телевизията ще се издържа от реклама, лаконичен е Трифонов. Тарифата и обещаваният зрителски интерес не са известни. Евгени Димитров прави срещи с директорите на водещите медиа агенции на пазара, за да обсъди с тях как ще работят и как ще набират рекламодатели през тях. Четири агенции потвърдиха пред "Капитал", че такива срещи са се състояли, но засега се въздържат от коментар, за да видят каква програма ще предложи екипът на телевизията.

Според Светослав Дъбов от агенция Argent създаването и налагането на нов телевизионен канал през 2019 г. е скъпо и рисковано начинание. "От една страна, обемът на тв рекламния пазар е значителен (240 млн. лв. според БАКА за 2018 г.), от друга - това е зрял пазар с много и утвърдени играчи и е трудно да се намери незаета ниша. От трета страна, има силни телевизионни групи, които взимат лъвския пай от рекламните бюджети за телевизия", обръща внимание Дъбов.

По думите му обаче, със сигурност това, че Слави Трифонов ще е лице на водещото предаване на телевизията, е най-силният й коз. От екипа на шоумена твърдят, че двата проекта - телевизионният и политическият, ще са независими един от друг, но това твърдение ще трябва бъде доказано и на практика.

"Най-големите рекламодатели избягват политическата обвързаност и поне в началото e възможно някои от тях да се въздържат от реклама в 7/8 TV. Така или иначе тези компании имат годишни сделки с телевизионните групи, в които рекламират, т.е. техните телевизионни бюджети за 2019 г. отдавна са разпределени", коментира Дъбов. Той е категоричен, че рекламодателите са предпазливи, когато става въпрос за нова медиа.

От Argent и останалите агенции, с които "Капитал" разговаря все пак имат и позитивен ъгъл, според тях ще има и такива рекламодатели, които ще се възползват от липсата на рекламен шум и от възможността да бъдат сред първите, което ще им осигури добра "видимост" сред зрителите на канала.

Трите Х

Слави Трифонов обяви, че няма да разчита на пийпълметричните агенции ГАРБ и "Нилсен": "С цялото ми уважение към тези агенции, аз съм абониран и за двете – ГАРБ, агенцията, която измерва bTV, дава по-висок рейтинг на bTV, а тази, която мери "Нова", дава по-висок рейтинг на нея. Това е все едно по едната телевизия да казват, че мачът е спечелен от ЦСКА, а по другата - от "Левски"." Затова шоуменът обмисля друг вариант – да иска обобщени данни от големите доставчици на телевизионен сигнал, като е сключил и договор със социологическата агенция "Галъп интернешънъл" за пийпълметрия.

"Нишова, още повече новостартираща телевизия, трудно би могла да промени статуквото", коментира Светослав Дъбов от Argent. По думите му разликите в данните на двете пийпълметрични системи са много по-големи от статистическата грешка, като това най-вероятно се дължи на използваните извадки. "Въпреки това данните от пийпълметричните системи са много по-достоверни от тези от дневници например. Последните отчитат декларирано, а не измерено с технически средства консумиране на телевизия", каза Дъбов.

Другата голяма неизвестна е колко е осигуреното финансиране за начало - най-малко за наем на студио и заплати на екипа. Поне във формата на шоуто по bTV той е бил от поне 100 души (дори да са на минимална заплата това значи годишен разход поне 1 млн. лв.). "Капитал" потърси директора на новата телевизия Евгени Димитров, за да получи още информация за канала, но той каза, че няма какво да добави към вече излъченото интервю във фейсбук.

Другият проблем е, че телевизията засега е невидима. В момента Димитров води и разговори с големите кабелни и сателитни оператори каналът да влезе в пакетите им, тъй като досега старозагорската телевизия не е влизала в основните им пакети. Вече са сключени договори с А1, "Булсатком", Vivacom, Net1, а 7/8 TV е поискала и 78 позиция в програмата им, обяви Трифонов.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

14 ноември 2019
София хотел Балкан

Седма Годишна конференция "Банките и бизнесът"


Какви са плановете за въвеждане на иновации и растеж на водещите банки в България?
Разберете на конференцията на Капитал "Банките и бизнесът". Събитието предоставя възможности на представители на банките и на бизнеса да обсъдят помежду си важни въпроси, да търсят решения и да помагат на пазара да расте.

Водещи теми в програмата:

  • Банковият сектор през 2020
  • Изводите от стрес тестовете
  • Ефектът от запазването на ниските лихви
  • PSD 2 - възможности и рискове
  • Иновации и технологични решения
Седма Годишна конференция "Банките и бизнесът" Запазете билет

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (12 ноември) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (12 ноември)

Местните избори 2019 - с най-евтина кампания в медиите; guts&brainsDDB спечелиха две награди в конкурса "Effie Унгария"; Кои са финалистите в "Effie България" 2019 г.; Discovery иска да създаде собствена стрийминг платформа, Новата кампания на WSJ и др.

12 ное 2019, 1092 прочитания

Дефицитът на БНТ вече е 71 млн. лв 4 Дефицитът на БНТ вече е 71 млн. лв

Депутатите смятат да вдигнат леко бюджета на телевизията за 2020 г. до 70 млн. лв., а за БНР - до 47.44 млн. лв.

9 ное 2019, 2661 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Кои са победителите в конкурса на Българската асоциация на рекламодателите

За надпреварата бяха подадени общо 62 заявки

Още от Капитал
Хранителна добавка към лекарствения бизнес

Германският генеричен гигант Stada купи чешкия производител на хранителни добавки Walmark в показателна за дефектите на свръхрегулирания лекарствен пазар сделка

Да копаеш дъното за Доган

Държавата изненадващо отпусна 220 млн. лв. за драгиране на плавателния канал в пристанище Варна. Съмненията са, че пристанището на Ахмед Доган ще е основният печеливш, а държавните терминали ще трябва да го догонват

Омраза за двойна употреба

На фона на практиката обвинението срещу природозащитника Тома Белев изпъква като политическо

Климатично северно сияние

Как Финландия ще стане въглеродно неутрална до 2035 г.

20 въпроса: Христо Христозов

"Практиката показва, че бързите решения имат висока цена и рядко са устойчиви"

Пчелен опит

Пчеларството става все по-разпространено хоби сред градските хора

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10