Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (5 ноември)
9 Нови
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (5 ноември)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (5 ноември)

Комбинацията на Келнер; СЕМ откри процедура за избор на нов директор на БНР; Вестник "К" спира да излиза от началото на следващата година; Facebook пусна секция за новини; Познатата реклама по време на Хелоуин и др.

2615 прочитания

© Капитал


Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар

Комбинацията на Келнер

В края на миналата седмица CME съобщи, че ще бъде купена от PPF - инвестиционната компания на Келнер, при оценка от 2.1 млрд. долара. Което означава нов собственик на група от пет телевизии: освен bTV в България и в още четири държави - Румъния, Чехия, Словакия и Словения.

В "БТВ медиа груп" като миноритарен собственик с 6% все още участва и рекламният и медиен консултант Красимир Гергов. От PPF коментираха пред "Капитал", че сделката между фонда и CME не влияе върху дела на Гергов в българското дружество, т.е. той запазва участието си. Преди две седмици Гергов заяви пред "Капитал", че не планира да продава. Но той има връзка към потенциалния бъдещ партньор на Келнер. Повече по темата може да прочетете тук>>

СЕМ откри процедура за избор на нов директор на БНР

Съветът за електронни медии (СЕМ) реши да започне процедура за избор на нов генерален директор на Българското национално радио (БНР). Решението е взето единодушно от петимата членовете на регулатора.

Кандидатите да ръководят БНР могат да подават документи до 5 декември в медийния регулатор, а представянето на концепциите им за развитието на радиото пред СЕМ ще бъде на 20 и 21 януари. Новият директор ще бъде избран на 22 януари. Повече по темата може да прочетете тук>>

Фотограф: Анелия Николова

Вестник "К" спира да излиза от 1 януари 2020 г. Това съобщи неговият главен главен редактор Копринка Червенкова на церемонията по връчването на годишните награди на Съюза на българските журналисти, пише "Дневник". Там тя получи отличието "Златно перо" в категорията "Печат". Пред "Дневник" Червенкова коментира, че причините за спирането на изданието са финансови. В края на юли 2018 г. излезе последният брой на седмичника "Култура", който просъществува повече от 60 години. Повече по темата може да прочетете тук>>

Новата директива за авторското право в цифровия пазар налага промени и в България

На 26 март т.г. Европейският парламент прие окончателен текст на Директивата относно авторското право в цифровия единен пазар, а на 6 юни тя влезе в сила. България следва да транспонира директивата в законодателството си в срок до 7 юни 2021 г. Страната ни ще има възможност дотогава да анализира изискванията и възможните ефекти на директивата, за да успее да адаптира националното законодателство към новата регламентация, съобразявайки се с последиците за потребителите и бизнеса.

Повече за директивата може да прочетете тук>>

eDesign получи отличие в конкурса AWWWARDS

Българската уеб агенция eDesign получи награда в международния конкурс за уеб дизайн AWWWARDS. В него се оценяват сайтове на множество компании от цял свят, а отличието на eDesign е присъдено за собствения им уебсайт. Проектите в конкурса се оценяват от творческо жури, съставено от 150 арт директори и дигитални експерти, сред които специалисти от Apple, Droga 5, Accenture, TBWA, Ogilvy и други. На случаен принцип поне 16 човека от всички тях оценяват проект, а в зависимост от събраните точки той получава награда или не. Критерии са: дизайн, ползваемост, креативност и съдържание. Други две комисии на журито оценяват технологиите зад сайта и мобилното преживяване. eDesign в отличена с награди и от трите оценяващи журита.

Publicis Groupe и Next Consult започват да предлагат съвместна услуга

Комуникационната група Publicis Groupe България и консултантската Next Consult, която е и внедрител на Salesforce за България, ще си партнират в създаването на инструмент за изграждане на технологична инфраструктура на клиентите, чрез която могат да подобрят потребителското изживяване. "Партньорството ни с Next Consult надгражда портфейла от услуги на Publicis Groupe България с бизнес консултиране и по-богат набор от технологични решения. Това ще доведе до по-силен стратегически продукт за нас и по-бързи и осезаеми резултати за клиентите", коментира за медиите Николай Неделчев, изпълнителен директор на Publicis Groupe България.

Фотограф: Mike Blake

Twitter - най-влиятелната услуга за кратки съобщения и една от най-популярните социални мрежи в света, спира от 22 ноември разпространяването на политическа реклама, пише "Дневник". "Решихме да прекратим всякаква политическа реклама в Twitter в глобален мащаб", обяви главният изпълнителен директор на компанията Джак Дорси. "Вярваме, че разпространяването на политическо послание трябва да бъде заслужено, а не купено."

Последната политическа реклама ще бъде разпространена на 15 ноември. Ще има някои изключения, като например рекламите в подкрепа участието на гласоподавателите в избори.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Facebook пусна секция за новини

Най-голямата социална мрежа Facebook пуска експериментална секция за новинарско съдържание, пише "Дневник". Facebook News ще бъде достъпна засега само за някои американски потребители. Социалната мрежа иска да има специално място, на което хората да четат и да подреждат новинарско съдържание според интересите си. То обаче ще се появява и в основния фийд, а темите ще бъдат разделени, например "бизнес", "забавление", "здраве", "наука и техника", "спорт". Повече по темата може да прочетете тук>>

Високите разходи снижиха акциите на Google

Акциите на Alphabet, компанията - майка на Google, загубиха 2% от стойността си, след излизането на отчета за третото тримесечие. Причината за притеснението на инвеститорите са все по-големите разходи на фирмата, както и наемането на 6400 служители.

Общо за третото тримесечие Alphabet отчита 40.5 млрд. долара приходи, 20% повишение спрямо година по-рано. Скокът при разходите обаче е още по-голям – 25%, до 31.3 млрд. долара, с 1.7 млрд. долара над очакванията на анализаторите. Повече по темата може да прочетете тук>

Рекламен бизнес

Познатата реклама по време на Хелоуин

Традиционно покрай Хелоуин рекламните агенции могат да развихрят въображението си в кампаниите на своите клиенти. Вместо това обаче на позната рекламна закачка заложи автомобилният бранд BMW, който често се съревновава с прекия си конкурент Mercedes-Benz в кампаниите си. Този път в публикация в Twitter BMW представи свой "костюм за Хелоуин", сложен върху Mercedes-AMG, а заглавието гласи "Сега всяка кола може да се облече като своя супергерой".

Мненията за публикацията бяха разнопосочни. От една страна, тя рекламира и конкурентния бранд, а от друга, използва вече добре позната рекламна идея. През 2013 г. Pepsi публикува реклама на свое кенче с наметало на Coca-Сola и слоган "Пожелаваме ви страшен Хелоуин". Тогава не закъсня и реакцията на Coca-cola, които смениха единствено слогана с "Всеки иска да бъде герой".

* Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK