С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
12 ное 2019, 9:15, 2034 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (12 ноември)

Местните избори 2019 - с най-евтина кампания в медиите; guts&brainsDDB спечелиха две награди в конкурса "Effie Унгария"; Кои са финалистите в "Effie България" 2019 г.; Discovery иска да създаде собствена стрийминг платформа, Новата кампания на WSJ и др.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
На българския пазар

Местните избори 2019 - с най-евтина кампания в медиите


Общата стойност на медийното отразяване на кампанията за местните избори според официално обявените договори е 1 905 604 лв. (без ДДС). От партиите и коалициите най-голяма похарчена сума е отчела ВМРО-БНД - 318 381 лв. (без ДДС), а телевизията с най-много официално договорени изборни отразявания е БНТ - общо 321 986 лв. (без ДДС).

Декларираната общо сума е значително по-малка в сравнение с разходите за медийно отразяване в предишни кампании. Например към 27 май т.г. цената на предизборната кампания в медиите за европейските избори е общо 3 281 413 лв. (без ДДС).
Повече по темата може да прочетете тук>>

Депутатите смятат да вдигнат бюджетите на БНТ, БНР и БТА



Депутатите от комисията по култура и медии в Народното събрание подкрепиха на първо четене бюджетите на обществените медии БНТ, БНР, и БТА за 2020 г. За телевизията са предвидени близо 70 млн. лв., което означава, че медията получава над 2 млн. лв. повече от 2019 г .Според генералния директор на БНТ Емил Кошлуков определената сума е крайно недостатъчна за медия, която на практика е във фалит.

За радиото се отпускат малко над 47.44 млн. лв., което е с 2.75 млн. лв. повече, сравнено с 2019 г. От медията обясняват, че е заложен ръст от 10% ръст на заплатите. БТА получава бюджет от 5.8 млн. лв., което е близо половин милион повече в сравнение с предходната година.
Повече по темата може да прочетете тук>>

guts&brainsDDB и Tribal Worldwide Sofia спечелиха две награди в конкурса "Effie Унгария"

Рекламната агенция guts&brainsDDB в партньорство с Tribal Worldwide Sofia спечели две бронзови награди в унгарското издание на конкурса за ефективност Effie. Двете агенции, част от групата около DDB, получават отличията за кампания, изготвена за "Telenor Унгария" в категория "Сезонна телеком кампания". guts&brainsDDB работи с телекома от ребрандирането му в България през 2013 г., а малко след това пое обслужването и в Унгария. Концепцията за празничната рекламна кампания е адаптирана от българския на унгарския пазар.



Кои са финалистите в "Effie България" - 2019 г.

Общо 21 рекламни кампании стигнаха до финала на 12-о издание на конкурса "Effie България", организиран от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА). Той цели да отличи най-ефективните български реклами през годината. Агенции и рекламодатели ще премерят сили в пет категории: "Стоки", "Услуги", "Промоции", "Корпоративни комуникации" и "Социална, медийна, политическа кампания". Победителите ще бъдат обявени на 24 ноември на официална церемония.
Финалистите:

КАТЕГОРИЯ : СТОКИ

Българско пиво по британска рецепта
Бранд: "Загорка IPA"
Клиент: "Загорка" АД
Агенция: NITRAM
Медийна агенция: Dentsu Red Star
Дигитална агенция: Xplora
Продуцентска къща: Filmmaker

Нежна грижа всеки ден
Бранд: РОСА
Клиент: The Coca Cola Company
Агенция: Noble Graphics
Продуцентска къща: Switch
Медийна агенция: Zenith Advertising & Communications

Novanight – интегрирана кампания
Бранд: Novanight
Клиент: "Санофи България"
Агенция: Red Lion (част от Publicis Groupe - България)
Медийна агенция: Mindshare

С баба на кафе
Бранд: Nova Brasilia
Клиент: "Якобс Дау Егбертс България"
Агенция: Saatchi & Saatchi Sofia (част от Publicis Groupe - България)
Стратегическа агенция: Brandworks (част от Publicis Groupe - България)
Медийна агенция: "Хавас Груп България"

Summer Forever
Бранд: Somersby
Клиент: Carlsberg Bulgaria
Агенция: Noble Graphics
Продуцентска къща: Clamer Productions Studio
Медийна агенция: Initiative Bulgaria

#WI-FI BG Bar
Бранд: WI-FI BG Bar Сердикийски Комикси
Клиент: Colibri Publishers
Агенция: McCann Sofia

КАТЕГОРИЯ: УСЛУГИ

А1 Кредитна карта
Бранд: А1 - България
Клиент: А1 - България
Агенция: Saatchi & Saatchi Sofia (част от Publicis Groupe - България)
Продукционно студио: KnowHow Films
Медийна агенция: Mindshare
Творческа дигитална агенция: Next-DC
Стратегическа агенция: Brandworks (част от Publicis Groupe - България)

Банка ДСК, я!
Бранд: Банка ДСК
Клиент: Банка ДСК
Агенция: Noble Graphics
Медийна агенция: "Кафе Комюникейшънс София"
Продуцентска къща: Miramar Film

Верига от любими продукти
Бранд: "Лидл"
Клиент: ЛИДЛ - България
Агенция: Saatchi & Saatchi Sofia (част от Publicis Groupe - България)
Стратегическа агенция: Brandworks (част от Publicis Groupe - България)

Добри заеми, добри приятели
Бранд: Easy Credit
Клиент: Easy Credit
Агенция: Saatchi & Saatchi Sofia (част от Publicis Groupe - България)
Продуцентска компания: PushPull Productions
Стратегическа агенция: Brandworks (част от Publicis Groupe - България)

Летни моменти
Бранд: ИКЕА
Клиент: ИКЕА
Агенция: The Smarts
Продуцентска къща: SHOOT!
Интернет маркетинг: e//marketing
PR агенция: Paragraph 42
Медийна агенция: Mindshare

Покани зимата вкъщи
Бранд: Лидл
Клиент: ЛИДЛ - България
Агенция: Saatchi & Saatchi Sofia (част от Publicis Groupe -България)
Стратегическа агенция: Brandworks (част от Publicis Groupe - България)

Потребителски кредит "Мама"
Бранд: Уникредит Булбанк
Клиент: Уникредит Булбанк
Агенция: The Smarts
Продуцентска компания: Global Group
Медийна агенция: "МС София"

Свежите Супергерои
Бранд: Kaufland България
Клиент: "Кауфланд България"
Агенция: Noble Graphics
Продуцентска къща: Switch
Медийна агенция: Mindshare
Медийна агенция: ББДО Груп/Медия Дайрекшън ОМД
Студио за анимация и постпродукция: Bunch of Pixels

Чатботът EVA – малка иновация с голям залог
Бранд: Пощенска банка
Клиент: Пощенска банка АД
Агенция: ББДО Груп/Графити ББДО
Дигитална агенция: Digital ID
PR агенция: ББДО Груп/Проксимити София

КАТЕГОРИЯ: ПРОМОЦИИ

Влез в стила на лятото
Бранд: Coca-Cola
Клиент: Coca-Cola Bulgaria
Агенция: McCann Sofia
Дигитална агенция: Digital ID

Супер селска дистрибуция
Бранд: Гурменица
Клиент: Ростар БГ
Агенция: NITRAM

КАТЕГОРИЯ: КОРПОРАТИВНИ КОМУНИКАЦИИ

Твоята първа работа има значение
Бранд: TELUS International Europe
Клиент: TELUS International Europe
Агенция: ББДО Груп/Проксимити София
Медийна агенция: ББДО Груп/Медия Дайрекшън ОМД

КАТЕГОРИЯ: СОЦИАЛНА, МЕДИЙНА, ПОЛИТИЧЕСКА

LoveErrors
Бранд: Български фонд за жените
Клиент: Български фонд за жените
Агенция: Direct Media KRES
Партньор: Avon България
Медийна агенция: JCDecaux Image JSC
Медийна агенция: Метрореклама
Медийна агенция: Ad Spot

Chivas Venture - Мрънкачи vs. Предприемачи
Бранд: Chivas Regal Bulgaria
Клиент: Перно Рикар България
Агенция: Saatchi & Saatchi Sofia (част от Publicis Groupe България)
Стратегическа агенция: Brandworks (част от Publicis Groupe България)
Дигитална агенция: Digitas Sofia (част от Publicis Groupe България)

SOS Rivers
Бранд: WWF
Клиент: WWF Bulgaria
Агенция: ББДО Груп/Графити ББДО
PR агенция: ББДО Груп/ Проксимити София
Медийна агенция: ББДО Груп/Медия Дайрекшън ОМД
Производство и рисърч: B2N

Българите гледат обществените медии, но не им вярват

Проучване на фондация "Конрад Аденауер" за обществените медии в Югоизточна Европа показва, че 81% от българите смятат, че обществените медии са важни за демокрацията, но 69% са на мнение, че върху тях се упражнява политическо влияние, пише "Дневник".

Само 24% изпитват доверие към обществената телевизия и 31% - към радиото, докато частните медии се радват на малко по-висок авторитет. Но дори най-достойната за доверие медия – частните радиа, имат едва 41% аудитория, която казва, че изпитва високо или много високо доверие към тях.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Дигитален бизнес

TikTok ще продава реклами през Yandex

Китайското приложение за стрийминг TikTok, насочено към тийнейджърската аудитория, започва партньорство за продажба на реклама през платформата Yandex, наричана още руския Google. В блога на Yandex компанията разяснява, че ще предлага видеореклами във формат, адаптиран специално за TikTok. Говорител на Yandex коментира пред специализираното издание AdAge, че рекламите ще бъдат насочени към руската публика в платформата на TikTok, като плановете са да разширят аудиторията си и в Казахстан и Беларус.

Медиен бизнес

Discovery иска да създаде собствена стрийминг платформа

Медийният гигант Discovery обяви, че обмисля да комбинира своя набор от телевизионни канали в стрийминг услуга, която да бъде достъпна директно за потребителите в САЩ, пише AdAge. Сред каналите, собственост на Discovery, са HGTV, Animal Planet, TLC и Discovery Channel. Ако Discovery комбинира тези канали в една стрийминг услуга, ще стане директен конкурент на Hulu, собственост на Walt Disney, която от години оперира на пазара.

Рекламен бизнес

WSJ предизвиква потребителите да четат качествена журналистика

В новата си рекламна кампания The Wall Street Journal предизвиква потребителите да четат качествена журналистика въпреки цялата информация, която ги залива онлайн и офлайн. В 90-секунден спот са представени хора, които живеят в телефоните и компютрите си, биват заливани от емотикони, pop-up реклами, коментари от интернет тролове, клюкарски вестници и списания и множество безсмислени публикации. Именно в това пренасищане от съдържание е необходимо човек да повиши изискванията си и да се фокусира върху качествената информация. Затова и слоганът на рекламата на WSJ е Read yourself better, а видеото завършва с репликата "Никой никога не е направил нещо голямо, четейки дребни неща". Кампанията е изготвена от британската агенция The&Partnership.



Facebook адаптира логото си за всички свои платформи

Най-голямата социална мрежа представи новото си лого, което вече ще присъства във всяка нейна платформа. В публикация в блога си от Facebook обясниха, че компанията иска по този начин да обедини всичките си брандове и да бъде прозрачна към собствеността си. Така при стартиране на приложенията Instagram или Whatsapp потребителите ще виждат и логото на Facebook, което ще адаптира цвета си в зависимост от платформата. В Whatsapp например ще бъде зелено, а в Instagram с преливащи цветове.



Свободни позиции:

Horizons Bulgaria обяви вакантна позиция за маркетинг координатор.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Какво прави една реклама ефективна Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

6 дек 2019, 367 прочитания

Този път има силна конкуренция за директор на БНР 1 Този път има силна конкуренция за директор на БНР

Седем кандидати са подали документи в конкурса за предсрочния избор, след като СЕМ отстрани Светослав Костов след шумен скандал

5 дек 2019, 1739 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Създадена е втора работна група за промени в Закона за радиото и телевизията

В нея представителите на медиите са БНТ, БНР, "Нова", "Канал 3", "Скат" и изненадващо bTV

Още от Капитал
За кого е модерната MBA диплома

MBA отдавна вече не е просто образование по мениджмънт, като фокусът се е изместил към обучение в лидерство

Спас Русев: Увеличихме стойността на Vivacom от 750 млн. до 1.3 млрд. евро

Планирам други инвестиции в България след приключване на сделката за БТК

"Санкциите" за заменките: Възмездие или втори подарък

Сумата, която държавата търси от фирмите, участвали в заменки на гори, изглежда трудносъбираема

Новата еврокомисия: по-малко целувки

Климатичните промени ще са основен приоритет на новия председател Урсула фон дер Лайен, което вещае големи промени за енергийната политика на България

Камион желание

Отново за мобилните кухни, уличната храна и къде да я опитаме този месец

Кино: "Болка и слава"

Алмодовар вълнуващо за спектакъла на живота и корените на творчеството

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10