Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (12 ноември)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (12 ноември)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (12 ноември)

Местните избори 2019 - с най-евтина кампания в медиите; guts&brainsDDB спечелиха две награди в конкурса "Effie Унгария"; Кои са финалистите в "Effie България" 2019 г.; Discovery иска да създаде собствена стрийминг платформа, Новата кампания на WSJ и др.

3075 прочитания

© Капитал


На българския пазар

Местните избори 2019 - с най-евтина кампания в медиите

Общата стойност на медийното отразяване на кампанията за местните избори според официално обявените договори е 1 905 604 лв. (без ДДС). От партиите и коалициите най-голяма похарчена сума е отчела ВМРО-БНД - 318 381 лв. (без ДДС), а телевизията с най-много официално договорени изборни отразявания е БНТ - общо 321 986 лв. (без ДДС).

Декларираната общо сума е значително по-малка в сравнение с разходите за медийно отразяване в предишни кампании. Например към 27 май т.г. цената на предизборната кампания в медиите за европейските избори е общо 3 281 413 лв. (без ДДС).

Повече по темата може да прочетете тук>>

Депутатите смятат да вдигнат бюджетите на БНТ, БНР и БТА

Депутатите от комисията по култура и медии в Народното събрание подкрепиха на първо четене бюджетите на обществените медии БНТ, БНР, и БТА за 2020 г. За телевизията са предвидени близо 70 млн. лв., което означава, че медията получава над 2 млн. лв. повече от 2019 г .Според генералния директор на БНТ Емил Кошлуков определената сума е крайно недостатъчна за медия, която на практика е във фалит.

За радиото се отпускат малко над 47.44 млн. лв., което е с 2.75 млн. лв. повече, сравнено с 2019 г. От медията обясняват, че е заложен ръст от 10% ръст на заплатите. БТА получава бюджет от 5.8 млн. лв., което е близо половин милион повече в сравнение с предходната година.

Повече по темата може да прочетете тук>>

guts&brainsDDB и Tribal Worldwide Sofia спечелиха две награди в конкурса "Effie Унгария"

Рекламната агенция guts&brainsDDB в партньорство с Tribal Worldwide Sofia спечели две бронзови награди в унгарското издание на конкурса за ефективност Effie. Двете агенции, част от групата около DDB, получават отличията за кампания, изготвена за "Telenor Унгария" в категория "Сезонна телеком кампания". guts&brainsDDB работи с телекома от ребрандирането му в България през 2013 г., а малко след това пое обслужването и в Унгария. Концепцията за празничната рекламна кампания е адаптирана от българския на унгарския пазар.

Кои са финалистите в "Effie България" - 2019 г.

Общо 21 рекламни кампании стигнаха до финала на 12-о издание на конкурса "Effie България", организиран от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА). Той цели да отличи най-ефективните български реклами през годината. Агенции и рекламодатели ще премерят сили в пет категории: "Стоки", "Услуги", "Промоции", "Корпоративни комуникации" и "Социална, медийна, политическа кампания". Победителите ще бъдат обявени на 24 ноември на официална церемония.

Финалистите:

КАТЕГОРИЯ : СТОКИ

Българско пиво по британска рецепта

Бранд: "Загорка IPA"

Клиент: "Загорка" АД

Агенция: NITRAM

Медийна агенция: Dentsu Red Star

Дигитална агенция: Xplora

Продуцентска къща: Filmmaker

Нежна грижа всеки ден

Бранд: РОСА

Клиент: The Coca Cola Company

Агенция: Noble Graphics

Продуцентска къща: Switch

Медийна агенция: Zenith Advertising & Communications

Novanight – интегрирана кампания

Бранд: Novanight

Клиент: "Санофи България"

Агенция: Red Lion (част от Publicis Groupe - България)

Медийна агенция: Mindshare

С баба на кафе

Бранд: Nova Brasilia

Клиент: "Якобс Дау Егбертс България"

Агенция: Saatchi & Saatchi Sofia (част от Publicis Groupe - България)

Стратегическа агенция: Brandworks (част от Publicis Groupe - България)

Медийна агенция: "Хавас Груп България"

Summer Forever

Бранд: Somersby

Клиент: Carlsberg Bulgaria

Агенция: Noble Graphics

Продуцентска къща: Clamer Productions Studio

Медийна агенция: Initiative Bulgaria

#WI-FI BG Bar

Бранд: WI-FI BG Bar Сердикийски Комикси

Клиент: Colibri Publishers

Агенция: McCann Sofia

КАТЕГОРИЯ: УСЛУГИ

А1 Кредитна карта

Бранд: А1 - България

Клиент: А1 - България

Агенция: Saatchi & Saatchi Sofia (част от Publicis Groupe - България)

Продукционно студио: KnowHow Films

Медийна агенция: Mindshare

Творческа дигитална агенция: Next-DC

Стратегическа агенция: Brandworks (част от Publicis Groupe - България)

Банка ДСК, я!

Бранд: Банка ДСК

Клиент: Банка ДСК

Агенция: Noble Graphics

Медийна агенция: "Кафе Комюникейшънс София"

Продуцентска къща: Miramar Film

Верига от любими продукти

Бранд: "Лидл"

Клиент: ЛИДЛ - България

Агенция: Saatchi & Saatchi Sofia (част от Publicis Groupe - България)

Стратегическа агенция: Brandworks (част от Publicis Groupe - България)

Добри заеми, добри приятели

Бранд: Easy Credit

Клиент: Easy Credit

Агенция: Saatchi & Saatchi Sofia (част от Publicis Groupe - България)

Продуцентска компания: PushPull Productions

Стратегическа агенция: Brandworks (част от Publicis Groupe - България)

Летни моменти

Бранд: ИКЕА

Клиент: ИКЕА

Агенция: The Smarts

Продуцентска къща: SHOOT!

Интернет маркетинг: e//marketing

PR агенция: Paragraph 42

Медийна агенция: Mindshare

Покани зимата вкъщи

Бранд: Лидл

Клиент: ЛИДЛ - България

Агенция: Saatchi & Saatchi Sofia (част от Publicis Groupe -България)

Стратегическа агенция: Brandworks (част от Publicis Groupe - България)

Потребителски кредит "Мама"

Бранд: Уникредит Булбанк

Клиент: Уникредит Булбанк

Агенция: The Smarts

Продуцентска компания: Global Group

Медийна агенция: "МС София"

Свежите Супергерои

Бранд: Kaufland България

Клиент: "Кауфланд България"

Агенция: Noble Graphics

Продуцентска къща: Switch

Медийна агенция: Mindshare

Медийна агенция: ББДО Груп/Медия Дайрекшън ОМД

Студио за анимация и постпродукция: Bunch of Pixels

Чатботът EVA – малка иновация с голям залог

Бранд: Пощенска банка

Клиент: Пощенска банка АД

Агенция: ББДО Груп/Графити ББДО

Дигитална агенция: Digital ID

PR агенция: ББДО Груп/Проксимити София

КАТЕГОРИЯ: ПРОМОЦИИ

Влез в стила на лятото

Бранд: Coca-Cola

Клиент: Coca-Cola Bulgaria

Агенция: McCann Sofia

Дигитална агенция: Digital ID

Супер селска дистрибуция

Бранд: Гурменица

Клиент: Ростар БГ

Агенция: NITRAM

КАТЕГОРИЯ: КОРПОРАТИВНИ КОМУНИКАЦИИ

Твоята първа работа има значение

Бранд: TELUS International Europe

Клиент: TELUS International Europe

Агенция: ББДО Груп/Проксимити София

Медийна агенция: ББДО Груп/Медия Дайрекшън ОМД

КАТЕГОРИЯ: СОЦИАЛНА, МЕДИЙНА, ПОЛИТИЧЕСКА

LoveErrors

Бранд: Български фонд за жените

Клиент: Български фонд за жените

Агенция: Direct Media KRES

Партньор: Avon България

Медийна агенция: JCDecaux Image JSC

Медийна агенция: Метрореклама

Медийна агенция: Ad Spot

Chivas Venture - Мрънкачи vs. Предприемачи

Бранд: Chivas Regal Bulgaria

Клиент: Перно Рикар България

Агенция: Saatchi & Saatchi Sofia (част от Publicis Groupe България)

Стратегическа агенция: Brandworks (част от Publicis Groupe България)

Дигитална агенция: Digitas Sofia (част от Publicis Groupe България)

SOS Rivers

Бранд: WWF

Клиент: WWF Bulgaria

Агенция: ББДО Груп/Графити ББДО

PR агенция: ББДО Груп/ Проксимити София

Медийна агенция: ББДО Груп/Медия Дайрекшън ОМД

Производство и рисърч: B2N

Българите гледат обществените медии, но не им вярват

Проучване на фондация "Конрад Аденауер" за обществените медии в Югоизточна Европа показва, че 81% от българите смятат, че обществените медии са важни за демокрацията, но 69% са на мнение, че върху тях се упражнява политическо влияние, пише "Дневник".

Само 24% изпитват доверие към обществената телевизия и 31% - към радиото, докато частните медии се радват на малко по-висок авторитет. Но дори най-достойната за доверие медия – частните радиа, имат едва 41% аудитория, която казва, че изпитва високо или много високо доверие към тях.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Дигитален бизнес

TikTok ще продава реклами през Yandex

Китайското приложение за стрийминг TikTok, насочено към тийнейджърската аудитория, започва партньорство за продажба на реклама през платформата Yandex, наричана още руския Google. В блога на Yandex компанията разяснява, че ще предлага видеореклами във формат, адаптиран специално за TikTok. Говорител на Yandex коментира пред специализираното издание AdAge, че рекламите ще бъдат насочени към руската публика в платформата на TikTok, като плановете са да разширят аудиторията си и в Казахстан и Беларус.

Медиен бизнес

Discovery иска да създаде собствена стрийминг платформа

Медийният гигант Discovery обяви, че обмисля да комбинира своя набор от телевизионни канали в стрийминг услуга, която да бъде достъпна директно за потребителите в САЩ, пише AdAge. Сред каналите, собственост на Discovery, са HGTV, Animal Planet, TLC и Discovery Channel. Ако Discovery комбинира тези канали в една стрийминг услуга, ще стане директен конкурент на Hulu, собственост на Walt Disney, която от години оперира на пазара.

Рекламен бизнес

WSJ предизвиква потребителите да четат качествена журналистика

В новата си рекламна кампания The Wall Street Journal предизвиква потребителите да четат качествена журналистика въпреки цялата информация, която ги залива онлайн и офлайн. В 90-секунден спот са представени хора, които живеят в телефоните и компютрите си, биват заливани от емотикони, pop-up реклами, коментари от интернет тролове, клюкарски вестници и списания и множество безсмислени публикации. Именно в това пренасищане от съдържание е необходимо човек да повиши изискванията си и да се фокусира върху качествената информация. Затова и слоганът на рекламата на WSJ е Read yourself better, а видеото завършва с репликата "Никой никога не е направил нещо голямо, четейки дребни неща". Кампанията е изготвена от британската агенция The&Partnership.

Facebook адаптира логото си за всички свои платформи

Най-голямата социална мрежа представи новото си лого, което вече ще присъства във всяка нейна платформа. В публикация в блога си от Facebook обясниха, че компанията иска по този начин да обедини всичките си брандове и да бъде прозрачна към собствеността си. Така при стартиране на приложенията Instagram или Whatsapp потребителите ще виждат и логото на Facebook, което ще адаптира цвета си в зависимост от платформата. В Whatsapp например ще бъде зелено, а в Instagram с преливащи цветове.

Свободни позиции:

Horizons Bulgaria обяви вакантна позиция за маркетинг координатор.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK