Защо телевизиите не разказват бизнес истории
Ситуацията може да се промени чрез промени в Закона за радиото и телевизията


Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
Представете си, че утре България подписва договор с Volkswagen за построяване новия завод на компанията у нас. Голяма част от телевизиите, включително и най-гледаните, ще съобщят за "крупен инвеститор" в сектора на автомобилната индустрия, но няма да кажат кой е той. Защото това може да се изтълкува като скрита реклама. Това обаче е обикновен факт и означава, че телевизиите са спестили част от истината пред зрителите. Основната причина това да се случва е тълкуванието на Закона за радиото и телевизията от страна на големите канали, които смятат, че споменаването дори и на името на някоя компания може да бъде разтълкувано като реклама и съответно да доведе до глоба за медията.
Темата за образа на бизнеса (и по-специално българския) в медиите е важна и дебатите по нея се водят повече от 15 години. "Българите не познават своята икономика. Това е потресаващо на фона на факта, че от десетилетия икономиката е най-важната тема в държавата", категорични бяха участниците на провелата се в понеделник дискусия "Да извадим успеха от анонимност!".
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
5 коментара
"Една компания построи един супермаркет в един град". Тази компания, примерно Kaufland, е инвестирала 20 милиона лева суха пара да изгради цялата инфраструктура около своя обект плюс градинка и детска площадка за всички селяни, изцяло на своя разноска ... но Ганьо НЕМА да съобщи името й по телевизията "за да не й прави реклама"!!! Завист, простотия и примитивизъм, така както само ние можем.
В Америка (къде другаде?) телевизиите имат такава висока професионална етика към своите конкуренти, благодарение на която една телевизия може да покани за интервю популярно лице на конкурентна телевизия, и не само да съобщи името на конкурентната медиа, ами и кога точно се излъчва предаването на въпросния човек при конкуренцията. Това е win-win ситуация, при която ти идваш от конкурентна телевизия да ми направиш моето предаване като мой гост, и най-малкото което аз мога да направя е да съобщя кога и къде излъчват твоето предаване, като знак на професионална етика. Това, разбира се, е Америка. А сега back to Bulgaristan, където нивото на примитивизъм е толкова главозамяйващо, че според bTV не съществува такава телевизия като NOVA, а според NOVA не съществува bTV. Сакън да не споменем името на конкурентната телевизия за да не легитимираме нейното съществуване пред зрителите, и разбира се...да не й правим реклама!
Браво за инициативата! Въпреки това - поне докато не спрат да разказват основно за катастрофи - няма да прогледам новини отново.
До коментар [#2] от "olga_kokoshkina":
Искам да кажа, че бях върло изненадан да видя подобна етика и в България. Телекомите в България си сътрудничат като бизнес отношения, инфраструктура и кадри. Трябва да се каже - това е впечатляващо и позитивно за всеки човек от тази индустрия.
Гого Лозанов какво мисли по въпроса :)Хахаха
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход