Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (3 декември)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (3 декември)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (3 декември)

Saatchi&Saatchi Sofia е най-ефективната рекламна агенция за 2019 г.; България е на 29-о място по медийна грамотност; Коледната кампания на Apple и др.

2480 прочитания

© Капитал


Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар

Saatchi&Saatchi Sofia е най-ефективната рекламна агенция за 2019 г.

В 12-ото издание на конкурса "Effie България" рекламната агенция Saatchi&Saatchi Sofia, част от комуникационната група "Publicis Groupe България", беше отличена за най-ефективна агенция на годината.

Агенцията спечели общо четири награди за кампании на Easy Credit, Chivas Regal Bulgaria, Nova Brasilia и Lidl. На второ място се класира независимата агенция Noble Graphics. Третото място зае агенцията Brandworks, също част от групата на "Publicis Groupe България".

Отличието за най-ефективен рекламодател спечели Coca-Cola Bulgaria, а с равен брой точки на второ място се класираха Easy Credit, "Санофи България" и WWF Bulgaria.

Повече за конкурса и целия списък с наградените агенции и кампании може да видите тук>>

Източник: БАКА

България е на 29-о място по медийна грамотност

За трета поредна година институт "Отворено общество" публикува индекс за медийна грамотност в Европа, който оценява потенциалната устойчивост към разпространението на фалшиви новини в 35 европейски държави, като се използват индикатори за медийна свобода, образование и доверие между хората. Начело на класацията са Финландия, Дания и Холандия, следвани от Швеция и Естония. България отново е сред последните 10 в подреждането, като заема 29-о място и се изкачва с две позиции спрямо 2018 г. Румъния и Гърция заемат съответно 28-о и 27-о място, а след България в класацията попадат Сърбия и Черна гора. На последно място е Северна Македония. България е единствената страна от Централна и Източна Европа, която не регистрира спад.

Как технологиите променят медийната екосистема

Традиционните информационни бюра се трансформират в хибридни нюзруми, които са базирани на цифрови платформи. През 2019 г. всички сериозно и все по-масово инвестират в защита на сайтове и бази данни от хакери и в проверка на фактите. Журналистиката на данните очевидно се увеличава. А малките медии, повечето от които са цифрови, сега представляват по-голямата част от новинарските центрове. Журналистите също използват множество нови техники и платформи, за да ангажират по-добре аудиторията си и да спечелят доверието й.

Новинарските мениджъри пък твърдят, че представят повече истории от обществен интерес и цитират повече източници, за да увеличат доверието на публиката.

Повече за промените може да прочетете тук>>

Работната група за промени в медийния закон стана двойно по-голяма

За близо седмица след създаването й експертната група, която обсъжда и предстои да предложи промени в Закона за радиото и телевизията, нарасна двойно, но в нея продължават да липсват ключови експерти по медийно право. В групата влизат основно представители на медиите - частни и обществени, като доминиращо е присъствието на търговските оператори, обединени в Асоциацията на българските радио- и телевизионни оператори (АБРО). Липсата на медийно-правните експерти, които в България за жалост не са много, обаче прави впечатление, защото ключов акцент в работата по закона ще е формирането на мисията на обществените медии и обвързването й с модела на финансиране.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Валя Ахчиева напуска БНТ

Валя Ахчиева обяви във видео във Facebook, че напуска БНТ, като съобщи, че е подала оставката си до генералния директор Емил Кошлуков в петък, пише "Дневник".

Ахчиева ще продължи да прави разследвания и ще ги излъчва онлайн в YouTube. Тя уточнява, че работата й с Euroactive, където има рубрика от няколко месеца, продължава. В началото на годината предаването й "Открито" беше свалено от ефир още от предишния директор Константин Каменаров, който обяви конкурс за разследващо предаване и използва това като повод.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Жалба след местния вот: Facebook не спазва българското изборно законодателство

Сигнал срещу дружеството Facebook е постъпил в Централната избирателна комисия заради неспазване на изисквания на Изборния кодекс по време на местните избори тази есен, пише "Дневник". Той е подаден от медийната и онлайн компания "Нет инфо", в което "Нова тв" на братята Кирил и Георги Домусчиеви държи мажоритарния дял.

В сигнала се посочва, че дружеството е публикувало договорите си с възложителите на политическа реклама, но не е изпратило тарифите си до Сметната палата и избирателната комисия, както изисква българското законодателство.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Дигитален бизнес

Автоматизирано закупуване на реклами в подкасти

Подкастите стават все по-привлекателни за рекламодателите, затова и продажбата на рекламно пространство в тях постепенно следва модела на дигиталните реклами. Американската група за продажби на реклами в подкасти Midroll Media например залага на програматик закупуване, пише WSJ. По думите на изпълнителния директор на компанията майка Stitcher Ерик Диън пред изданието подкастите трябва да предлагат всички възможности за рекламни формати и закупуване, за да привличат по-голяма част от инвестициите на рекламодателите. Според Рейчъл Лоуенщайн, асоцииран директор на Invention+ в агенцията Mindshare, собственост на WPP, подкастите преминават от елемент, който е добре да имаш в неразделна част от стратегията на рекламодателите.

Рекламен бизнес

Коледната кампания на Apple

Коледните и новогодишните празници са добър повод за компаниите да докоснат емоциите на потребителите и да ги пренесат в своите рекламни истории. Новата кампания на Apple не прави изключение. Тази година компанията избра да комуникира своя iPad и да постави семейните отношения в основата на рекламния клип. Във видео, с продължителност малко над 3 минути, брандът разказва историята на семейство с две малки момичета, които заедно отиват на гости за празниците на своя дядо. По пътя родителите им дават устройството, за да се забавляват, а когато стигат при дядо си и за да не му пречат. Момичетата обаче решават да го разведрят, като му подаряват не просто iPad, а емоция. Рекламата е продуцирана от Smuggler’s Mark Molloy.

Renault Clio за любовта

В новата си рекламна кампания френският автомобилен производител Renault залага на откровен сюжет за любовта между две хомосексуални жени. Те са най-добри приятелки още от деца, но през тийнейджърските си години осъзнават, че между тях има нещо повече. След време едната от тях се омъжва, но бракът й бързо се разпада и тогава осъзнава, че единствената й любов е приятелката й. Така двете се събират и създават семейство. Рекламният клип, продължава малко над две минути и балансирано представя хубавите, но и трудните моменти от една връзка, които присъстват както при хомосексуалните, така и при хетеросексуалните двойки. Историята пък е разказана през сцени в кола Renault Clio, без брандът да бъде непрестанно набиван на очи.

Свободни позиции:

"Икономедиа" търси стажант в отдел "Маркетинг и продажби".

"Дневник" обяви вакантни позиции за журналисти.

* Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK