С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 дек 2019, 9:15, 1579 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (3 декември)

Saatchi&Saatchi Sofia е най-ефективната рекламна агенция за 2019 г.; България е на 29-о място по медийна грамотност; Коледната кампания на Apple и др.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Saatchi&Saatchi Sofia е най-ефективната рекламна агенция за 2019 г.

В 12-ото издание на конкурса "Effie България" рекламната агенция Saatchi&Saatchi Sofia, част от комуникационната група "Publicis Groupe България", беше отличена за най-ефективна агенция на годината.
Агенцията спечели общо четири награди за кампании на Easy Credit, Chivas Regal Bulgaria, Nova Brasilia и Lidl. На второ място се класира независимата агенция Noble Graphics. Третото място зае агенцията Brandworks, също част от групата на "Publicis Groupe България".

Отличието за най-ефективен рекламодател спечели Coca-Cola Bulgaria, а с равен брой точки на второ място се класираха Easy Credit, "Санофи България" и WWF Bulgaria.
Повече за конкурса и целия списък с наградените агенции и кампании може да видите тук>>



Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (3 декември)

[БАКА]

България е на 29-о място по медийна грамотност

За трета поредна година институт "Отворено общество" публикува индекс за медийна грамотност в Европа, който оценява потенциалната устойчивост към разпространението на фалшиви новини в 35 европейски държави, като се използват индикатори за медийна свобода, образование и доверие между хората. Начело на класацията са Финландия, Дания и Холандия, следвани от Швеция и Естония. България отново е сред последните 10 в подреждането, като заема 29-о място и се изкачва с две позиции спрямо 2018 г. Румъния и Гърция заемат съответно 28-о и 27-о място, а след България в класацията попадат Сърбия и Черна гора. На последно място е Северна Македония. България е единствената страна от Централна и Източна Европа, която не регистрира спад.

Как технологиите променят медийната екосистема

Традиционните информационни бюра се трансформират в хибридни нюзруми, които са базирани на цифрови платформи. През 2019 г. всички сериозно и все по-масово инвестират в защита на сайтове и бази данни от хакери и в проверка на фактите. Журналистиката на данните очевидно се увеличава. А малките медии, повечето от които са цифрови, сега представляват по-голямата част от новинарските центрове. Журналистите също използват множество нови техники и платформи, за да ангажират по-добре аудиторията си и да спечелят доверието й.

Новинарските мениджъри пък твърдят, че представят повече истории от обществен интерес и цитират повече източници, за да увеличат доверието на публиката.
Повече за промените може да прочетете тук>>

Работната група за промени в медийния закон стана двойно по-голяма

За близо седмица след създаването й експертната група, която обсъжда и предстои да предложи промени в Закона за радиото и телевизията, нарасна двойно, но в нея продължават да липсват ключови експерти по медийно право. В групата влизат основно представители на медиите - частни и обществени, като доминиращо е присъствието на търговските оператори, обединени в Асоциацията на българските радио- и телевизионни оператори (АБРО). Липсата на медийно-правните експерти, които в България за жалост не са много, обаче прави впечатление, защото ключов акцент в работата по закона ще е формирането на мисията на обществените медии и обвързването й с модела на финансиране.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Валя Ахчиева напуска БНТ

Валя Ахчиева обяви във видео във Facebook, че напуска БНТ, като съобщи, че е подала оставката си до генералния директор Емил Кошлуков в петък, пише "Дневник".

Ахчиева ще продължи да прави разследвания и ще ги излъчва онлайн в YouTube. Тя уточнява, че работата й с Euroactive, където има рубрика от няколко месеца, продължава. В началото на годината предаването й "Открито" беше свалено от ефир още от предишния директор Константин Каменаров, който обяви конкурс за разследващо предаване и използва това като повод.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Жалба след местния вот: Facebook не спазва българското изборно законодателство

Сигнал срещу дружеството Facebook е постъпил в Централната избирателна комисия заради неспазване на изисквания на Изборния кодекс по време на местните избори тази есен, пише "Дневник". Той е подаден от медийната и онлайн компания "Нет инфо", в което "Нова тв" на братята Кирил и Георги Домусчиеви държи мажоритарния дял.

В сигнала се посочва, че дружеството е публикувало договорите си с възложителите на политическа реклама, но не е изпратило тарифите си до Сметната палата и избирателната комисия, както изисква българското законодателство.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Дигитален бизнес

Автоматизирано закупуване на реклами в подкасти

Подкастите стават все по-привлекателни за рекламодателите, затова и продажбата на рекламно пространство в тях постепенно следва модела на дигиталните реклами. Американската група за продажби на реклами в подкасти Midroll Media например залага на програматик закупуване, пише WSJ. По думите на изпълнителния директор на компанията майка Stitcher Ерик Диън пред изданието подкастите трябва да предлагат всички възможности за рекламни формати и закупуване, за да привличат по-голяма част от инвестициите на рекламодателите. Според Рейчъл Лоуенщайн, асоцииран директор на Invention+ в агенцията Mindshare, собственост на WPP, подкастите преминават от елемент, който е добре да имаш в неразделна част от стратегията на рекламодателите.

Рекламен бизнес

Коледната кампания на Apple

Коледните и новогодишните празници са добър повод за компаниите да докоснат емоциите на потребителите и да ги пренесат в своите рекламни истории. Новата кампания на Apple не прави изключение. Тази година компанията избра да комуникира своя iPad и да постави семейните отношения в основата на рекламния клип. Във видео, с продължителност малко над 3 минути, брандът разказва историята на семейство с две малки момичета, които заедно отиват на гости за празниците на своя дядо. По пътя родителите им дават устройството, за да се забавляват, а когато стигат при дядо си и за да не му пречат. Момичетата обаче решават да го разведрят, като му подаряват не просто iPad, а емоция. Рекламата е продуцирана от Smuggler’s Mark Molloy.



Renault Clio за любовта

В новата си рекламна кампания френският автомобилен производител Renault залага на откровен сюжет за любовта между две хомосексуални жени. Те са най-добри приятелки още от деца, но през тийнейджърските си години осъзнават, че между тях има нещо повече. След време едната от тях се омъжва, но бракът й бързо се разпада и тогава осъзнава, че единствената й любов е приятелката й. Така двете се събират и създават семейство. Рекламният клип, продължава малко над две минути и балансирано представя хубавите, но и трудните моменти от една връзка, които присъстват както при хомосексуалните, така и при хетеросексуалните двойки. Историята пък е разказана през сцени в кола Renault Clio, без брандът да бъде непрестанно набиван на очи.



Свободни позиции:

"Икономедиа" търси стажант в отдел "Маркетинг и продажби".

"Дневник" обяви вакантни позиции за журналисти.

* Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Николай Неделчев: Ние даваме на клиентите творчески решения, базирани на данни Николай Неделчев: Ние даваме на клиентите творчески решения, базирани на данни

Основателят и главен изпълнителен директор на "Publicis Groupe България" за ключовите бизнес направления на водещата маркетинг и комуникационна група в страната

13 дек 2019, 390 прочитания

Най-големите комуникационни агенции в България Най-големите комуникационни агенции в България

За четвърта поредна година "Капитал" организира класация на водещите агенции в страната по приходи

13 дек 2019, 489 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
"Репортери без граници" не приеха твърдението на властта, че медиите работят свободно

Бойко Борисов покани организацията да предложи законодателни промени, които да гарантират на медиите независимост

Още от Капитал
Бъдещият софийски жк "Галакси"

Срещу необявена цена "Галакси инвестмънт груп" стана собственик на най-големия парцел за строителство в рамките на София

Къде е еко-то в данъка за колите

Новите данъчни идеи на София се мотивират със замърсяването на въздуха, но реално нямат връзка с това

Язовир "Черна дупка"

Пресъхването на язовир "Студена" заплаши Перник с пълно безводие до края на годината и разкри огромните пропуски при управлението на водите в България

Трудните книжки

Министерството на труда предлага подмяна на сегашните трудови книжки с нови, без да може да обясни защо не ги цифровизира

20 въпроса: Даниел Ненчев

Телевизионният водещ издаде "Идеи без граници", първата си книга

Театър: "За едно явление от електричеството"

"Възраждане" променя камерното си пространство до неузнаваемост за пиесата по Чехов

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10