Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
16 дек 2019, 9:00, 3073 прочитания

SiteMedia Consultancy: Комуникационната 2019-а в 21 точки

Годината е динамична и успешна за професионалната общност

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Това трябваше да е обикновена реклама на SiteMedia Consultancy. Но какво ли е обикновеното при нас. Вместо това решихме да подарим на комуникационната общност кратък обзор на годината. В 21 точки, разбира се:

1. 2019 беше динамична година. Беше интересна година. На моменти прекалено.


2. След като от години много комуникационни специалисти говорим как ПР професията вече е на ниво мениджмънт, IPRA (една от най-големите световни асоциации на ПР експерти) предефинира какво е ПР. А именно:

"Public relations is a decision-making management practice tasked with building relationships and interests between organizations and their publics based on the delivery of information through trusted and ethical communication methods."
Ружа Загорска, изпълнителен директор

3. Все повече български агенции и комуникационни специалисти печелят международни награди. Името на България се чува все повече и повече.

4. Българска ПР агенция стана Агенция на годината за цял свят.



5. Българи са номинирани за "ПР лидер" и "Изгряваща звезда" от ICCO.

6. Български агенции и специалисти печелят или стигат до финала на много престижни конкурси – от местни и регионални до световни.

7. През годината продължихме да надграждаме професията с нови услуги, достойни за световния пазар.

8. Една от основните теми през годината беше Community Branding (изграждане на общност).

9. Започнаха много кампании с наноинфлуенсъри като част от стратегии за изграждане на общности. Посрещнати са много добре.

10. Една подтема беше силно засегната – Citizens Communications Management. Двата пъти предизборни кампании и отношението на хората го доказаха.

11. Някои комуникационни практики по време на предизборните кампании преминаха граници, които не трябва да се преминават. Обединеният комуникационен пазар реагира твърдо и остро се противопостави.

12. Университетите все повече разбират, че практиците имат на какво да научат студентите и канят много колеги да изнасят лекции. Комбинацията между теория и практика дава добри резултати.

13. Расте едно прекрасно младо поколение в комуникациите, което има бляскаво бъдеще. Да, няма да е лесно, но то какво ли ни е било лесно.

14. Отпразнувахме за поредна година 7 юли - професионалния празник на ПР специалистите.

15. Общността ни се сплотява все повече. Имаме си търкания, но нормално. Важното е, че заедно развиваме пазара.

16. Все повече се развива концепцията за "изнесени офиси". Все повече компании го прилагат на все по-хубави локации. Дава страхотен резултат.

17. СЗО най-накрая прие насериозно заплахата от антиваксърите и постави "Доброволното отказване от ваксини" като една от най-големите заплахи за човечеството през годината. Все повече се говори по темата. Липсата на комуникации ражда чудовища.

18. Разви се Центърът за анализи и кризисни комуникации, има огромна нужда от него.

19. Липсата на предварителна кампания съсипа усилията да се приеме подобрен вариант на Стратегията за детето. Така хиляди деца остават в риск.

20. Media relations вече е под 15% от нашата дейност.

21. ПР или стратегическите комуникации вече са неизменна част от управленските функции на всяка организация. Клиентите ни се доверяват все повече. И разчитат все повече на нашата подкрепа за развитие на целия си бизнес. Страхотно бъдеще очаква професията ни.

2019-а година беше много динамична и много успешна за комуникационната ни общност. Надяваме се и следващата да е такава.

Екипът на SiteMedia Consultancy ви пожелава светли празници и успешна Нова година!

#нитоденбезусмивка
#нитоденбезкомуникации
#нитоденбезнещоново
#bapra #bdvo #pr #communications
#crisescommunications
#communitybranding
#21точки

КМаркетинг Factbook

Текстът е част от специалното издание КМаркетинг Factbook, което представя в дълбочина медийния сектор в България. От изданието:

Топ 10 на комуникационни групи, медийни, рекламни и PR агенции
Най-големите рекламодатели на пазара
Данни за комуникационния пазар през 2018 г. и прогноза за 2019 г.

Изданието е включено в абонаментния план Капитал PRO, но може да бъде закупено и самостоятелно тук.

Купете

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Ваксина срещу комуникационна криза Ваксина срещу комуникационна криза

6 съвета как компаниите да адаптират комуникационните си стратегии към новата реалност

27 мар 2020, 1094 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (24 март) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (24 март)

Рекламните фестивали ФАРА и Cannes Lions се отлагат; Telenor лансира кампания с домашни видеа; Призивите за дистанциране на компаниите и др.

24 мар 2020, 1408 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Никога досега не е било толкова лесно да стигнеш до масовата публика

Томислав Цолов, основател и генерален мениджър на APRA Porter Novelli

Още от Капитал
По кой път вървим в лабиринта на кризата

Правителството е принудено да взима в много голяма степен чувствителни решения и не трябва да допуска никакво съмнение в тях

Колко ще продължи?

Има различни сценарии за край на здравната криза, всички с не особено далечен хоризонт

Непреодолимата сила на короната

Как извънредното положение ще се отрази на облигационните отношения

За маската на един лекар

Българската здравна система посреща най-сериозното си изпитание през последните десетилетия в недобра форма

Моне за всеки ден

Изложба преживяване в ново пространство за дигитални арт събития в Барселона ни потапя във вселената на Клод Моне

Добри новини

За конструктивната журналистика и начините да намалим стреса от информационния поток

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10