Топ 10 комуникационни групи
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал
Новият брой: Новите визи

Топ 10 комуникационни групи

Shutterstock

Топ 10 комуникационни групи

Приходите на осем от десет групи нарастват, а общият им оборот за 2018 г. се увеличава с близо 14%

5176 прочитания

Shutterstock

© Shutterstock


Статията е част от бизнес доклада КМаркетинг Factbook, който представя комуникационния пазар в България в числа. Научете кои са най-големите рекламни, медийни, PR агенции - колко са техните приходи и кои са техните клиенти. Вижте още или купете изданието.

В България пазарът е доминиран от 10 големи комуникационни групи, които предлагат целия спектър от рекламни и медийни услуги и държат повече от две трети от целия рекламен обем. Някои от тях са част от международни холдинги, а други са независими български групи, тръгнали от една агенция и разраснали се през годините. Традиционно първите пет места в класацията се заемат от едни и същи играчи. Разместване има на четвърта позиция, където тази година застават "Dentsu Aegis Network България", следвани от BBDO Group. Промяна има и в последните места на класацията, където All Channels Communication изпреварва New Moment New Ideas. Приходите на осем от десет групи нарастват, а общият им оборот за 2018 г. се увеличава с близо 14%. Ръстът се дължи основно на добрата година за медиа агенциите и големите бюджети, които управляват.

Отделните агенции не присъстват в следващите класации, тъй като са под шапката на комуникационни холдинги. Всяка от тях може да работи отделно, независимо от останалите агенции в групата, но някои компании избират да централизират управлението на комуникациите си и избират да си партнират с няколко различни агенции в рамките на една група.

Автор: Капитал
Автор: Капитал

Статията е част от бизнес доклада КМаркетинг Factbook, който представя комуникационния пазар в България в числа. Научете кои са най-големите рекламни, медийни, PR агенции - колко са техните приходи и кои са техните клиенти. Вижте още или купете изданието.

В България пазарът е доминиран от 10 големи комуникационни групи, които предлагат целия спектър от рекламни и медийни услуги и държат повече от две трети от целия рекламен обем. Някои от тях са част от международни холдинги, а други са независими български групи, тръгнали от една агенция и разраснали се през годините. Традиционно първите пет места в класацията се заемат от едни и същи играчи. Разместване има на четвърта позиция, където тази година застават "Dentsu Aegis Network България", следвани от BBDO Group. Промяна има и в последните места на класацията, където All Channels Communication изпреварва New Moment New Ideas. Приходите на осем от десет групи нарастват, а общият им оборот за 2018 г. се увеличава с близо 14%. Ръстът се дължи основно на добрата година за медиа агенциите и големите бюджети, които управляват.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Шестото лого на БТК

Шестото лого на БТК

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK