Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (17 декември)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (17 декември)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (17 декември)

Кои са най-големите комуникационни агенции в България; Какво търсят българите в Google

3845 прочитания

© Капитал


Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар

Най-големите комуникационни агенции в България

Бизнесът на най-големите комуникационни агенции в страната продължава да расте и през 2018 г. Това показва новата годишна класация, която "Капитал" организира за четвърта поредна година. За пръв път тя е събрана в отделно издание - KMarketing Factbook, което чертае картина за пазара през през погледа на участниците в него и подробни данни за развитието му.

Изданието KMarketing Factbook е част от абонаментния план "Капитал PRO". Всички читатели с такъв абонамент ще получат списанието онлайн или на хартия в зависимост от това каква опция са избрали. В него ще намерят пълната класация на най-големите агенции, с творчески, дигитален и BTL профил, както и топ 10 на PR агенциите и топ 10 на медийните агенции в страната. В изданието ще прочетете още кои компании инвестират най-много в телевизионна реклама и кои медии привличат най-голям дял от бюджетите им. Как се развива онлайн рекламата в България и как се променя поведението на потребителите също са сред представените теми в първото издание на KMarketing Factbook.

Всички читатели, които не са "Капитал PRO" абонати, ще могат да купят списанието оттук.

Обобщена информация от изданието може да прочетете тук>>

Залепено на стената

В света на изкуството не е трудно да предизвикаш сензация. Понякога за това са нужни единствено банан и тиксо. Миналата седмица италианският художник Маурицио Кателан представи арт инсталация на банан, залепен за стената с парче сиво тиксо, струваща 120 хил. долара. Инсталацията доби още по-широка популярност, след като грузинският творец Дейвид Дейтуна изяде демонстративно скъпия банан. Много брандове, включително български, се възползваха от вече привлеченото внимание на хората по темата и заложиха на похвата маркетинг в реално време. За няколко дни социалните мрежи преливаха от публикации на залепени със сиво тиксо продукти, като по този начин брандовете се опитаха да достигнат до потребителите си чрез актуалната тема на деня.

Сред първите компании, които се включиха в темата на глобално ниво, беше веригата Burger King, която залепи един свой пържен картоф и му обяви цена от 0.01 евро. Зад идеята стои агенцията Buzzman.

Според Ангел Искрев, творчески директор на агенцията proof., която обслужва веригата за бургери Skapto, които също се включиха с публикация по темата, важното при използването на подобен рекламен подход е компаниите да си отговорят защо искат да станат част от тази тема на разговор и какво искат да кажат. "Ако има смислени отговори, то подходът работи добре за ангажираността към марката, стига да не се прави самоцелно и с късна реакция", допълва той.

На българския пазар с публикации по темата се включиха още брандът Corny и Антон Георгиев, автор на книгата "Морски записи".

Какво търсят българите в Google

Резултатите от изборите за европарламент, морбили, Чернобил, африканска чума и Брекзит – това са темите, които са вълнували българите най-много тази година поне според търсенията им в Google, пише "Дневник".

Това са първите пет резултата в графата "характерни търсения" за 2019 г. Следват ги легионерска болест, електронна винетка, ЗМИП (Закон за мерките срещу изпирането на пари), инфлуенсър и електрическа тротинетка.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Бюджетът на БНТ за 2020 г. е колкото дълга й

Общо 70 млн. лв. ще е бюджетът на БНТ за 2020 г., решиха народните представители при второто четене на проектозакона за бюджета за следващата година. Според ръководството на телевизията до края на 2020 г. дълговете на БНТ ще са достигнали сумата от 71 млн. лв.

Още докато течеше обсъждането и гласуването в парламентарната комисия по култура и медии, генералният директор Емил Кошлуков обяви, че тази сума е крайно недостатъчна за медия, която на практика е във фалит.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Дигитален бизнес

YouTube въвежда по-строги правила за допустимо съдържание на видеоклиповете

YouTube обяви по-строги правила за допустимо съдържание на видеоклипове, като вече ще се трие съдържание с прикрити заплахи, обиди, и тормоз на расов и полов признак и сексуална ориентация, пише "Дневник".

Повече няма да се допуска например съдържание, в което се борави с оръжие, докато се говори за някой човек или се поставя лицето му върху запис от видеоигра с насилие.

Освен триене на съдържание при многократни нарушения може да се приложи и ограничаване или премахване на приходите на авторите от YouTube чрез забрана на платени реклами във видеоклиповете им.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Facebook ще събира данни и от виртуална реалност

Най-голямата социална мрежа обяви, че ще събира данни за поведението на потребителите, които използват устройствата за виртуална реалност на компанията Oculus, собственост на Facebook. На базата на дейността им във виртуалната реалност ще им се показва релевантно съдържание, включително реклами, във Facebook. Oculus събира информация за това как потребителите взаимодействат помежду си, както и какво им е поведението в игри и приложения, като например какви приложения купуват. Компанията събира информация за гласови команди в Oculus и информация за местоположението на потребителите.

Бъдещето на Google

След като Сергей Брин и Лари Пейдж напуснаха Alphabet, компанията - майка на Google, съответно като президент и изпълнителен директор, двамата оставят смесено наследство на Сундар Пичай, досега изпълнителен директор на Google, а сега такъв и на компанията майка.

Доминиращото положение на Google привлече погледите на регулаторите - от Брюксел до Вашингтон, политиците са обединени против прекалено голямата власт на Google и използването на лични данни от потребителите. ЕС глоби Google с около 9 млрд. евро само за последните две години.

Несъгласието на служителите също расте: 20 хил. души напуснаха Google преди повече от година заради реакцията на компанията спрямо обвинения в сексуални посегателства.

Дали, напускайки, двамата основатели искат да прехвърлят тези проблеми на някой друг, или пък искат да се фокусират върху по-малките проекти на компанията предстои да разберем.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Медиен бизнес

Netflix може да загуби 4 млн. абонати в САЩ

Акциите на Netflix се понижиха, след като американската инвестиционна компания Needham понижи оценката си за стрийминг платформата от неутрален на надценен. Според анализаторите на Needham инвеститорите трябва да продават акции на Netflix, защото очакват платформата да загуби милиони американски абонати следващата година в резултат на повишаващата се конкуренция в сектора и сравнително високите абонаментни такси.

Инвеститорската компания очаква Netflix да загуби 4 млн. американски потребители през 2020 г. През лятото платформата отчете първия спад на броя платени американски абонати от 2011 г. насам.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Грета Тунберг стана най-младата "Личност на годината" на списание Time

16-годишната шведска активистка Грета Тунберг е "Личност на годината" на списание Time, пише "Дневник".

Тунберг даде началото на глобално движение, като избяга от училище – от август 2018 г. тя започна да прекарва дните си пред шведския парламент, държейки надпис: "Училищна стачка за климата".

"Тунберг не предлага магическо решение, но успя да създаде глобална смяна на поведението, като превърна среднощните тревоги на милиони в световно движение, призоваващо за спешна промяна", описва я Time.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

Цветът на 2020: класическо синьо

Цветът на задаващата се 2020 г. ще бъде Classic Blue ("класическо, типично синьо")", обяви институтът Pantone. В скалата от цветове той е под номер Pantone 19-4052.

Всяка година американският институт подробно анализира световните тенденции - от случващото се по модните подиуми и развлекателния бизнес до медиите и цялостното настроение в обществата - за да прогнозира кой може да е предпочитаният цвят за следващите 12 месеца, пише "Дневник". Мнозина дизайнери и модисти се съобразяват с избора му.

"Класическото синьо изразява стабилност, постоянство и свързаност", обяснява през "Асошиейтед прес" Лаура Пресман, вицепрезидент на Pantone.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Свободни позиции:

"Еконт" обяви вакантна позиция за маркетинг специалист.

* Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK