Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
24 дек 2019, 11:58, 5250 прочитания

Особености на българския телевизионен пазар

Секторът продължава да бъде предпазлив в инвестициите си в ново програмно съдържание

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Статията е част от бизнес доклада КМаркетинг Factbook, който представя комуникационния пазар в България в числа. Научете кои са най-големите рекламни, медийни, PR агенции - колко са техните приходи и кои са техните клиенти. Вижте още или купете изданието.

Без изненада телевизията е медията, която доминира медийния пазар и като привлечена аудитория, и като направени рекламни инвестиции. И това се потвърждава от данните на двете пийпълметрични агенции на пазара - ГАРБ и Nielsen Admosphere - България.


Тази година телевизионния сезон започна без някои от ключовите предавания с най-дълъг живот в ефира, създавани от независими продуценти - "Шоуто на Слави" по bTV и "Господари на ефира" по Nova. От данните на рейтинговите агенции не личи свалянето им да е довело до значително намаляване на рейтингите. В новата си програмна схема като цяло Nova заложи повече на стартиращи тв проекти, а bTV - на изпитани формули и предавания. Ключовите праймтайм продукции (в най-гледаното време - 20 - 22 часа) останаха същите. За bTV това бяха "Фермата" и "България търси талант", което запази рейтинга й висок според ГАРБ и не доведе до отлив на зрители.

Илюстрация

Илюстрация


Конкурентите им от "Нова" пък се фокусират върху производството на филмови продукции и развлекателни праймтайм формати. През този сезон медията разви две нови риалити състезания - "Игри на волята: България" и "Маскираният певец". Според данните на ГАРБ обаче това не води до сериозно увеличение на рейтинга на телевизията.

Обществената БНТ пък е пред програмно изпитание заради сериозния финансов дефицит в медията, който до края на 2019 г. се изчислява на 41 млн. лв. Затова и тя не отчита никакво повишение на рейтинговите си данни на годишна и месечна база. Прави впечатление, че рекламните приходи на БНТ през 2018 г. са два пъти по-големи в сравнение с първите девет месеца на 2019 г., което се дължи на световното първенство по футбол.

Илюстрация

Илюстрация


При големите канали няма сериозни разминавания в данните за периода януари - октомври 2018 г. и същия период на 2019 г. Те отчитат малък ръст в рекламните приходи, което означава, че цената на телевизионната реклама не е претърпяла съществени промени.

Илюстрация


Данните на ГАРБ ясно показват, че най-сериозни са рекламните инвестиции от септември до декември. Причината за това е фактът, че през септември телевизиите обявяват началото на новия телевизионен сезон и съответно новите си програмни проекти. А рекламодателите по традиция увеличават инвестициите си около коледните и новогодишните празници и това отново се вижда през данните.

Илюстрация

Илюстрация

Илюстрация


През летните месеци хората прекарват по-малко време вкъщи пред телевизора и гледаемостта на каналите намалява. Тогава и рекламните бюджети се свиват, но и каналите обявяват специални летни тарифи.


КМаркетинг Factbook

Текстът е част от специалното издание КМаркетинг Factbook, което представя в дълбочина медийния сектор в България. От изданието:

Топ 10 на комуникационни групи, медийни, рекламни и PR агенции
Най-големите рекламодатели на пазара
Данни за комуникационния пазар през 2018 г. и прогноза за 2019 г.

Изданието е включено в абонаментния план Капитал PRO, но може да бъде закупено и самостоятелно тук.

Купете

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Ваксина срещу комуникационна криза Ваксина срещу комуникационна криза

6 съвета как компаниите да адаптират комуникационните си стратегии към новата реалност

27 мар 2020, 1433 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (24 март) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (24 март)

Рекламните фестивали ФАРА и Cannes Lions се отлагат; Telenor лансира кампания с домашни видеа; Призивите за дистанциране на компаниите и др.

24 мар 2020, 1430 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Предизвикателствата на комуникационния пазар

Ниски цени и често провеждане на конкурси

Още от Капитал
По кой път вървим в лабиринта на кризата

Правителството е принудено да взима в много голяма степен чувствителни решения и не трябва да допуска никакво съмнение в тях

Колко ще продължи?

Има различни сценарии за край на здравната криза, всички с не особено далечен хоризонт

Бушоните срещу икономическия шок

Страната влиза в кризата с прилични финансови буфери, но те бързо могат да се стопят. На какво може да разчита бизнесът

До Азия и обратно по време на пандемия

Какво се случва по летища, в градския транспорт и туристически обекти в Тайланд, Малайзия и Сингапур в условия на разпространяващ се вирус

Шоу по време на пандемия

Как културата и шоубизнесът се променят насред постоянните трусове

Кино: "Двамата папи"

Дуел на възгледи за ценностите във време на изпитание

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10