Особености на българския телевизионен пазар
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Особености на българския телевизионен пазар

Shutterstock

Особености на българския телевизионен пазар

Секторът продължава да бъде предпазлив в инвестициите си в ново програмно съдържание

Весислава Антонова
6760 прочитания

Shutterstock

© Shutterstock


Статията е част от бизнес доклада КМаркетинг Factbook, който представя комуникационния пазар в България в числа. Научете кои са най-големите рекламни, медийни, PR агенции - колко са техните приходи и кои са техните клиенти. Вижте още или купете изданието.

Без изненада телевизията е медията, която доминира медийния пазар и като привлечена аудитория, и като направени рекламни инвестиции. И това се потвърждава от данните на двете пийпълметрични агенции на пазара - ГАРБ и Nielsen Admosphere - България.

Тази година телевизионния сезон започна без някои от ключовите предавания с най-дълъг живот в ефира, създавани от независими продуценти - "Шоуто на Слави" по bTV и "Господари на ефира" по Nova. От данните на рейтинговите агенции не личи свалянето им да е довело до значително намаляване на рейтингите. В новата си програмна схема като цяло Nova заложи повече на стартиращи тв проекти, а bTV - на изпитани формули и предавания. Ключовите праймтайм продукции (в най-гледаното време - 20 - 22 часа) останаха същите. За bTV това бяха "Фермата" и "България търси талант", което запази рейтинга й висок според ГАРБ и не доведе до отлив на зрители.

Автор: Капитал
Преглед на оригинала
Автор: Капитал
Преглед на оригинала

Конкурентите им от "Нова" пък се фокусират върху производството на филмови продукции и развлекателни праймтайм формати. През този сезон медията разви две нови риалити състезания - "Игри на волята: България" и "Маскираният певец". Според данните на ГАРБ обаче това не води до сериозно увеличение на рейтинга на телевизията.

Обществената БНТ пък е пред програмно изпитание заради сериозния финансов дефицит в медията, който до края на 2019 г. се изчислява на 41 млн. лв. Затова и тя не отчита никакво повишение на рейтинговите си данни на годишна и месечна база. Прави впечатление, че рекламните приходи на БНТ през 2018 г. са два пъти по-големи в сравнение с първите девет месеца на 2019 г., което се дължи на световното първенство по футбол.

Автор: Капитал
Преглед на оригинала
Автор: Капитал
Преглед на оригинала

При големите канали няма сериозни разминавания в данните за периода януари - октомври 2018 г. и същия период на 2019 г. Те отчитат малък ръст в рекламните приходи, което означава, че цената на телевизионната реклама не е претърпяла съществени промени.

Автор: Капитал
Преглед на оригинала

Данните на ГАРБ ясно показват, че най-сериозни са рекламните инвестиции от септември до декември. Причината за това е фактът, че през септември телевизиите обявяват началото на новия телевизионен сезон и съответно новите си програмни проекти. А рекламодателите по традиция увеличават инвестициите си около коледните и новогодишните празници и това отново се вижда през данните.

Автор: Капитал
Преглед на оригинала
Автор: Капитал
Преглед на оригинала
Автор: Капитал
Преглед на оригинала

През летните месеци хората прекарват по-малко време вкъщи пред телевизора и гледаемостта на каналите намалява. Тогава и рекламните бюджети се свиват, но и каналите обявяват специални летни тарифи.

Статията е част от бизнес доклада КМаркетинг Factbook, който представя комуникационния пазар в България в числа. Научете кои са най-големите рекламни, медийни, PR агенции - колко са техните приходи и кои са техните клиенти. Вижте още или купете изданието.

Без изненада телевизията е медията, която доминира медийния пазар и като привлечена аудитория, и като направени рекламни инвестиции. И това се потвърждава от данните на двете пийпълметрични агенции на пазара - ГАРБ и Nielsen Admosphere - България.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK