Световните реклами на 2019 г.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Световните реклами на 2019 г.

Световните реклами на 2019 г.

Кои са най-добрите международни кампании през годината

5225 прочитания

© Shutterstock


Добрите комуникационни кампании не просто представят конкретен продукт или услуга. Те разказват истории и провокират любопитството на хората, които от своя страна не чакат първия удобен момент, за да превключат рекламата, а с интерес я гледат докрай, запомнят бранда и от зрители се превръщат в потребители. Именно такива са най-добрите международни рекламни кампании в годишното подреждане на американското специализирано издание AdWeek.

Те до голяма степен отразяват значимите обществени събития през 2019 г. Някои от рекламните продукции застъпват кауза, други залагат на откровена комуникация без излишни преувеличения, трети се фокусират върху хумористичните послания. Всички те са резултат от смели идеи, нестандартно мислене и синхрон в работата между агенция и клиент.

Топ 3 реклами

Първите три места в класацията на AdWeek се заемат от брандове в три различни индустрии – спортни стоки, медии и алкохолни напитки.

Кампанията на Nike, озаглавенa "Мечтай по-лудо" (Dream Crazier), дело на агенцията Wieden + Kennedy Portland, е класирана на третото място. Тя беше излъчена за първи път в телевизионната пауза на церемонията по връчването на наградите "Оскар". В рекламата на Nike водеща е темата за предизвикателствата пред жените в спорта, а слоганът й е "Ако искат да те нарекат луд, добре. Покажи им на какво е способен лудият". Кампанията е продължение на миналогодишния клип на бранда - "Мечтай лудо" (Dream Crazy), в който участва американският куотърбек Колин Каперник и предизвика редица полемики в индустрията.

На второ място попада рекламата на изданието The New York Times – "Истината си струва" (The Truth Is Worth It) в партньорство с агенцията Droga5. Във времена, когато работата на журналистите среща натиск и заплахи, поредица от пет рекламни клипа представят различни разследвания на The New York Times, работата на журналистите и рисковете, които често поемат в името на това да представят истината на читателите си. В кампанията са използвани реални аудиозаписи и снимки, събрани в процеса на разследване, които пренасят зрителя на мястото на събитията, далеч отвъд рекламния клип.

Първото място в класацията на AdWeek заема съвместната реклама на HBO и бирения бранд Bud Light. Кампанията Joust (рицарски турнир с кон и копие - от англ. език.) е дело на двете агенции Droga5 и Wieden + Kennedy New York и беше излъчена по време на най-голямото спортно (и рекламно) събитие в САЩ Super Bowl. Рекламата, наподобяваща късометражен филм, преплита сюжета на популярния сериал на HBO Game of Thrones и бирата Bud Light. Клипът привлича вниманието на AdWeek най-вече заради успешната колаборация между два различни бранда и техните агенции, които избират да се представят заедно по време на Super Bowl.

Най-гледаните реклами в YouTube

Всяка година видеоплатформата YouTube, собственост на Google, публикува класация на най-гледаните реклами. На първите места попадат продукции с десетки милиони гледания, привлекли вниманието на потребителите през 2019 г. заради добрата си идея и качествената продукция. Класацията традиционно се базира на годишните данни, представени от платформата за видеосподеляне YouTube Ads Leaderboard.

3. Бранд: Gillette

Режисьор: Ким Гериг

Гледания: 33 млн.

2. Бранд: Hyundai

Творческа агенция: Innocean
Медиа агенция: Canvas Worldwide

Гледания: 38.9 млн.

1. Бранд: Amazon

Творческа агенция: Lucky Generals Медиа агенция: Rufus

Гледания: 39.5 млн.

Добрите комуникационни кампании не просто представят конкретен продукт или услуга. Те разказват истории и провокират любопитството на хората, които от своя страна не чакат първия удобен момент, за да превключат рекламата, а с интерес я гледат докрай, запомнят бранда и от зрители се превръщат в потребители. Именно такива са най-добрите международни рекламни кампании в годишното подреждане на американското специализирано издание AdWeek.

Те до голяма степен отразяват значимите обществени събития през 2019 г. Някои от рекламните продукции застъпват кауза, други залагат на откровена комуникация без излишни преувеличения, трети се фокусират върху хумористичните послания. Всички те са резултат от смели идеи, нестандартно мислене и синхрон в работата между агенция и клиент.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    2.5 avatar :-|
    2.5

    Не мисля че рекламите на Gillette и Nike имаt особена стойност освен като триумф на джендърщината!

  • 2
    eat45544539 avatar :-|
    eat45544539

    До коментар [#1] от "2.5":

    Това са съвременните реклами, които целят да докоснат потербителите емоционално, това е новото поколение реклами и мисля, че имат доста голям успех. Какво е джендърщина?! Не го ли преживяхте вече този "проблем"?!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK