С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
7 яну 2020, 9:07, 2627 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (7 януари)

Световните реклами и тенденции 2019/2020

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Световните реклами и тенденции 2019/2020

Най-добрите международни кампании през 2019 г.


Американското специализирано издание AdWeek публикува класация на най-добрите рекламни кампании през изминалата година. Първите места се заемат от продукции, които застъпват кауза, залагат на откровена комуникация без излишни преувеличения или се фокусират върху хумористични послания, представени по интересен начин.

На трето място е класирана кампанията на Nike, озаглавенa "Мечтай по-лудо" (Dream Crazier), дело на агенцията Wieden + Kennedy Portland.





На второ място попада рекламата на изданието The New York Times – "Истината си струва" (The Truth Is Worth It) в партньорство с агенцията Droga5.



Първото място в класацията на AdWeek заема съвместната реклама на HBO и бирения бранд Bud Light. Кампанията Joust (рицарски турнир с кон и копие - от англ. език.) е дело на двете агенции Droga5 и Wieden + Kennedy New York.


Повече за рекламите може да прочетете тук>>

Най-гледаните реклами в YouTube през 2019 г.

Всяка година видеоплатформата YouTube, собственост на Google, публикува класация на най-гледаните реклами на база данните на YouTube Ads Leaderboard.

3. Бранд: Gillette
Режисьор: Ким Гериг
Гледания: 33 млн.



2. Бранд: Hyundai
Творческа агенция: Innocean
Медиа агенция: Canvas Worldwide
Гледания: 38.9 млн.



1. Бранд: Amazon
Творческа агенция: Lucky Generals
Медиа агенция: Rufus
Гледания: 39.5 млн.



Инфлуенсър маркетингът през 2020 г.

Според данни от Influencer Marketing Hub глобалните разходи за маркетинг чрез инфлуенсъри през 2019 г. се очаква да бъдат около 6.5 млрд. долара в сравнение с 1.7 млрд. долара през 2016 г. Инфлуенсър маркетингът несъмнено ще бъде сред предпочитаните от компаниите похвати за достигане на аудиторията си и през 2020 г. От изданието AdAge прогнозират какви ще бъдат тенденции в комуникацията чрез лидери на мнение през предстоящата година.

1. Стандартизирани метрики

Измерването на резултатите от кампании чрез лидери на мнение се случва основно на база метрики в социалните мрежи, като брой харесвания, гледания, брой последователи и др. От AdAge прогнозират, че през 2020 г. критериите, които компаниите ще следят, ще бъдат продажби, конверсии и ще изискват подробни доклади за провеждането на кампаниите от лидерите на мнение.

2. Добри брифове = успешни кампании

Често при работата с инфлуенсъри контролът върху съдържанието е или изцяло в съдателя му, или брандовете налагат идеите си. За да не бъде партньорството им в двете крайности, компаниите все повече ще залагат на ясно разписани брифове към лидерите на мнение, които подобно на рекламните агенции да превърнат в кампании, пречупени през собствената им призма.

3. Дългосрочни партньорства


Дългосрочните партньорства на брандовете с лидери на мнение ще засилят доверието на публиката и ще дадат сигурност на инфлуенсърите. В комбинацията с ясни измерители и данни за кампаниите инфлуенсърите ще могат да участват в създаването на нови продукти или лансирането на нови брандове на компаниите, с които работят, защото познават отблизо потребителите им.

Най-рекламираните марки преди и сега

Навлизането в ново десетилетие е повод за равносметка. От спеиализираното изданието AdAge проследяват кои са най-големите рекламодатели в САЩ и как се променят инвестициите им в медии за 10 години. В списъка на топ 10 компаниите от 2009 г. до 2018 г. няма големи промени, но има значителни размествания в позициите. Amazon навлиза като единствения ритейлър в първите места, а американската застрахователна компания Geico от 10-о място се изкачва до първата позиция. Apple пък дори не попада сред първенците преди 10 години, когато iPhone тепърва навлизаше на пазара. Телекомите Verizon и АТ&Т се задържат сред най-големите инвеститори през изминалото десетилетие. Сред компаниите, които през годините продължават да влагат милиони в реклами, са още Ford, Chevrolet и McDonald’s.


Spotify спира политическите реклами в платформата от 2020 г.

От началото на 2020 г. платформата за стрийминг на музика Spotify ще забрани политическите реклами. Това ще важи както за музикалното съдържание, така и за подкастите. Решението е валидно само за САЩ, тъй като Spotify не продава рекламно пространство за политически кампании в други държави. Сред рекламодателите в платформата до момента са били Бърни Сандърс и Националният комитет на републиканците.

В края на миналата година приложението за стрийминг TikTok също забрани политическите реклами.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кампания за тв платформа спечели "Рекламна академия 2020" Кампания за тв платформа спечели "Рекламна академия 2020"

В тазгодишното издание се включиха рекорден брой студенти

18 фев 2020, 2085 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (18 февруари) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (18 февруари)

Забранена ли е наистина рекламата на хазарт; Новата кампания на "Сердика център"; Unilever спира рекламите за деца на храни и напитки и др.

18 фев 2020, 1261 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
25 години PR революция с M3 Communications Group, Inc.

Компанията е реализирала над 5000 проекта, работила е с повече от 200 клиенти от целия свят в различни сектори и е спечелила десетки международни награди

Още от Капитал
Пазарът на жилища в София: Силен сезон, с първи епизоди на спадове

Ръст на сделките и застой в средните цени през 2019 г. Купувачите са млади, търсят нови сгради, сделките стават по-бавно и доминират двустайните апартаменти

Малайзийски полет към село Щръклево

Община Русе даде предварително съгласие да продаде летището си на дружество с малайзийско участие. Проектът на компанията е за 57 млн. лв.

Андон Балтаков: Не искам да звуча като прогноза за облачно време

Генералният директор на БНР пред "Капитал"

За дизайнерите с любов

Българският стартъп Artery Team представя местни и международни дизайнерски марки в Etsy

Книга: Макс Блехер - "Случки в близката нереалност"

Десетилетия след написването им, сюрреалистичните истории на румънския писател намират нова публика

Wi-Fi free

Все повече хора искат да преодолеят зависимостта си от технологиите. Бизнесът харесва това

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10