Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (7 януари)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (7 януари)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (7 януари)

Световните реклами и тенденции 2019/2020

2903 прочитания

© Капитал


Световните реклами и тенденции 2019/2020

Най-добрите международни кампании през 2019 г.

Американското специализирано издание AdWeek публикува класация на най-добрите рекламни кампании през изминалата година. Първите места се заемат от продукции, които застъпват кауза, залагат на откровена комуникация без излишни преувеличения или се фокусират върху хумористични послания, представени по интересен начин.

На трето място е класирана кампанията на Nike, озаглавенa "Мечтай по-лудо" (Dream Crazier), дело на агенцията Wieden + Kennedy Portland.

На второ място попада рекламата на изданието The New York Times – "Истината си струва" (The Truth Is Worth It) в партньорство с агенцията Droga5.

Първото място в класацията на AdWeek заема съвместната реклама на HBO и бирения бранд Bud Light. Кампанията Joust (рицарски турнир с кон и копие - от англ. език.) е дело на двете агенции Droga5 и Wieden + Kennedy New York.

Повече за рекламите може да прочетете тук>>

Най-гледаните реклами в YouTube през 2019 г.

Всяка година видеоплатформата YouTube, собственост на Google, публикува класация на най-гледаните реклами на база данните на YouTube Ads Leaderboard.

2. Бранд: Hyundai

Творческа агенция: Innocean Медиа агенция: Canvas Worldwide

Гледания: 38.9 млн.

1. Бранд: Amazon

Творческа агенция: Lucky Generals
Медиа агенция: Rufus

Гледания: 39.5 млн.

Инфлуенсър маркетингът през 2020 г.

Според данни от Influencer Marketing Hub глобалните разходи за маркетинг чрез инфлуенсъри през 2019 г. се очаква да бъдат около 6.5 млрд. долара в сравнение с 1.7 млрд. долара през 2016 г. Инфлуенсър маркетингът несъмнено ще бъде сред предпочитаните от компаниите похвати за достигане на аудиторията си и през 2020 г. От изданието AdAge прогнозират какви ще бъдат тенденции в комуникацията чрез лидери на мнение през предстоящата година.

1. Стандартизирани метрики

Измерването на резултатите от кампании чрез лидери на мнение се случва основно на база метрики в социалните мрежи, като брой харесвания, гледания, брой последователи и др. От AdAge прогнозират, че през 2020 г. критериите, които компаниите ще следят, ще бъдат продажби, конверсии и ще изискват подробни доклади за провеждането на кампаниите от лидерите на мнение.

2. Добри брифове = успешни кампании

Често при работата с инфлуенсъри контролът върху съдържанието е или изцяло в съдателя му, или брандовете налагат идеите си. За да не бъде партньорството им в двете крайности, компаниите все повече ще залагат на ясно разписани брифове към лидерите на мнение, които подобно на рекламните агенции да превърнат в кампании, пречупени през собствената им призма.

3. Дългосрочни партньорства

Дългосрочните партньорства на брандовете с лидери на мнение ще засилят доверието на публиката и ще дадат сигурност на инфлуенсърите. В комбинацията с ясни измерители и данни за кампаниите инфлуенсърите ще могат да участват в създаването на нови продукти или лансирането на нови брандове на компаниите, с които работят, защото познават отблизо потребителите им.

Най-рекламираните марки преди и сега

Навлизането в ново десетилетие е повод за равносметка. От спеиализираното изданието AdAge проследяват кои са най-големите рекламодатели в САЩ и как се променят инвестициите им в медии за 10 години. В списъка на топ 10 компаниите от 2009 г. до 2018 г. няма големи промени, но има значителни размествания в позициите. Amazon навлиза като единствения ритейлър в първите места, а американската застрахователна компания Geico от 10-о място се изкачва до първата позиция. Apple пък дори не попада сред първенците преди 10 години, когато iPhone тепърва навлизаше на пазара. Телекомите Verizon и АТ&Т се задържат сред най-големите инвеститори през изминалото десетилетие. Сред компаниите, които през годините продължават да влагат милиони в реклами, са още Ford, Chevrolet и McDonald’s.

Spotify спира политическите реклами в платформата от 2020 г.

От началото на 2020 г. платформата за стрийминг на музика Spotify ще забрани политическите реклами. Това ще важи както за музикалното съдържание, така и за подкастите. Решението е валидно само за САЩ, тъй като Spotify не продава рекламно пространство за политически кампании в други държави. Сред рекламодателите в платформата до момента са били Бърни Сандърс и Националният комитет на републиканците.

В края на миналата година приложението за стрийминг TikTok също забрани политическите реклами.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK