Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (14 януари)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (14 януари)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (14 януари)

3119 прочитания

© Капитал


Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар

Комуникации в градска среда

Фотограф: Цветелина Белутова

Комуникации чрез развитие и подобряване на градската среда. Това е в основата на работата на новата агенция на българския пазар Imp-Act. Адрияна Михайлова, Иво Димитров и Георги Янакиев имат за цел да обвързват различни бизнеси, общини и институции с обществено значими проекти и инициативи. Сред първите идеи на агенцията е превръщането на столичната улица "Малко Търново" в музей на историята на София.

Повече за проектите и плановете на агенцията може да прочетете тук>>

Млади журналисти могат да участват в конференцията Future News Worldwide 2020

Млади журналисти от България могат да кандидатстват за участие в международната конференция Future News Worldwide 2020, която ще се проведе в Лондон на 14 и 15 юли. Събитието е организирано от Британския съвет и цели да събере на едно място 100 млади журналисти от цял свят, които да придобият практически и редакционни умения от професионалисти от Reuters, Google News Initiative, Facebook, UK Schools of Journalism и др. Конкурсът е отворен за студенти на възраст между 18 и 25 години, както и младежи, които са завършили в рамките на последните 2 години. Желаещите могат да участват, като попълнят онлайн формуляра на сайта на инициативата, като крайният срок за кандидатстване е 14 февруари. Разходите на избраните млади журналисти ще бъдат изцяло покрити от Британския съвет.

"Нова броудкастинг груп" ще продава рекламното време на The Voice TV и Magic TV

От началото на годината "Нова броудкастинг груп" (НБГ) поема рекламните продажби за България на музикалните канали The Voice TV и Magic TV. Двете телевизии стават част от портфолиото на НБГ, с което рекламодателите ще получат достъп до рекламно време в популярните музикални канали.

НБГ продава рекламното време освен на собствените си канали и на външни играчи, сред които спортните канали на А1 - Max Sport 1, Max Sport 2, EDGE, каналите от групата на Fox International Channels, Disney Channel, AXN, City TV.

През изминалата година НБГ загуби възможността да продава рекламното време на няколко международни канала, които бяха взети от друг играч на пазара. Агенцията The Sales House привлече за свой клиент групата Viacom. През 2018 г. The Sales House добави в клиентското си портфолио групата на Discovery, а година по-късно и Scripps Networks, които преди това бяха в портфолиото на "Нова".

Какво предстои по телевизиите през новата година

След година, която донесе значителни промени в трите най-гледани български телевизии, "Дневник" хвърля поглед към това, което те подготвят в началото на новата година и през пролетния сезон. Ново предаване ще замени "Шоуто на Слави" по bTV. Телевизията ще предложи на зрителите и нов сериал - "Съни бийч". На нови сериали залага и конкурентната "Нова телевизия" с двете продукции "Ягодова луна" и комедийният семеен сериал All Inclusive. И тази година двете най-големи телевизии ще продължат да излъчват вече утвърдени формати.

Българската национална телевизия не се включва в съревнованието при сериалите, но в програмата влизат няколко нови предавания. Сред тях е шоуто "Събота вечер с Дони" и музикалното предаване "Моят плейлист", като в ефирът се завръща и телевизионният театър.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Как се разпознават фалшивите новини

Мнозина се информират от социалните мрежи. Затова дезинформацията е популярен инструмент за онлайн пропаганда. "Дойче веле" обяснява, как може да проверим прецизността на една новина.

Дигитален бизнес

Alibaba разширява платформата си AliExpress в Европа

Източник: Reuters

Най-големият китайски ритейлър Alibaba ще разшири бизнеса си на европейския пазар. За целта компанията вече привлича търговци с помощта на по-ниски такси и комисиони в сравнение с конкурента си Amazon, съобщава Reuters, позовавайки се на свои източници. Китайският гигант се е насочил първоначално към Испания и Италия, но и към евро-азиатските Русия и Турция, които се оказаха сред най-големите пазари в предишния бизнес модел от 2010 г.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Facebook ще премахва манипулирани видеа

Facebook ще премахва редактирани от изкуствен интелект видеа (т.нар. deepfake), ако заблуждават потребителите, че заснетият човек е казал нещо, което не е. Новите правила обаче няма да се отнасят до видеа, в които думите на снимания са изрязани или разместени, пише "Дневник".

В блогпост компанията обясни, че ще трие манипулирани видеа, ако те са редактирани по начин, който не е очевиден за потребителите и може да ги заблуди, че "обектът на видеото е казал думи, които всъщност не е казвал".

Повече по темата може да прочетете тук>>

Медиен бизнес

Amazon ще продава реклами извън Fire TV

Технологичният гигант до момента продаваше рекламна площ само в рамките на услугата си за стрийминг телевизия Amazon Fire TV. Сега компанията обмисля за пръв път да продава реклами за други стрийминг телевизионни системи като Apple TV и Xbox, пише WSJ. За целта от Amazon преговарят да внедрят технология, която ще позволи на компанията да продаде част от рекламните си запаси в други стрийминг телевизионни системи, сред които PlayStation и Android TV.

Повече тук>>

Компанията за подбор Human Capital търси специалист "Дигитален маркетинг".

The Smarts обяви вакантни позиции за Community manager, копирайтър и стажант копирайтър.

guts&brainDDB обяви вакантни позиции за дизайнер, strategic planner, digital account manager и digital account director.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK