Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (21 януари)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (21 януари)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (21 януари)

Human поема дигиталното обслужване на "Каменица"; New Moment New Ideas с нов изпълнителен директор; Ангел Искрев е част от журито на IAB MIXX Awards Europe; Goolge Chrome ще спре събирането на бисквитки от трети страни и др.

3646 прочитания

© Капитал


Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар

Критична година за медиите

Очаква се това да бъде година на промените в медийния сектор. В средата на тази година предстои да завърши сделката за придобиването на една от двете най-влиятелни търговски телевизии - bTV. Инвестиционният фонд PPF на чешкия милиардер Петр Келнер трябва да финализира придобиването на българския канал заедно с други четири медийни актива в региона. През тази година ще продължи обсъждането и ще се промени Законът за радиото и телевизията, което пряко ще засегне основните играчи в сектора, но най-много двете обществени медии. Предстои Съветът за електронни медии (СЕМ) да избере нов генерален директор на БНР. Очаква се прокуратурата да обяви резултатите от разследването на причините за финансовата криза в БНТ.

Как ще се отразят тези и други промени на пазара може да прочетете тук>>

Human поема дигиталното обслужване на "Каменица". Агенцията продължава работата си с Pepsi.

По-малко от година след основаването си рекламната агенция Human поема дигиталното обслужване на "Каменица". По думите на творческия директор и съсобственик на агенцията Константин Трендафилов екипите още изясняват продължителността на съвместната им работа, но целта им е партньорството да бъде дългосрочно. Това е първият голям конкурс, в който Human участва. "Съревнованието беше между нас и още пет големи агенции, сред които и румънски", каза пред "Капитал" Трендафилов и допълва, че целта на агенцията ще бъде да превърне "Каменица" в дигитален лидер на категорията й.

За период от още една година Human продължава дигиталното си партньорство с Pepsi. Агенцията беше изградена върху основата на дългогодишната дигитална агенция E-act, която работи с бранда през последните три години. Работата им ще продължи да включва както адаптиране на международни дигитални стратегии за Pepsi, така и локални активации.

New Moment New Ideas с нов изпълнителен директор

Новият изпълнителен директор на New Moment New Ideas Костадин Крантев

Костадин Крантев поема управлението на комуникационната група New Moment New Ideas. Той става част от PR екипа на компанията през 2011 г., след което го оглавява в продължение на няколко години, а от януари вече заема позицията изпълнителен директор на компанията в България. Ненад Лозович продължава да бъде управител на групата. Крантев е завършил "Журналистика" в СУ "Св. Климент Охридски" и има общо над 15 години опит в сферата на медиите и комуникациите.

През последните години New Moment New Ideas премина през редица промени в опитите си да открие нов работещ модел на работа във вече променената рекламна среда. От компанията пишат, че някои от отделите са претърпели промени, а от миналата година медийната агенция MediaS, която оперираше самостоятелно, вече е част от New Moment New Ideas.

Последният клиент, които агенцията прибави в портфолиото, е компанията за бързооборотни стоки OLYMPUS, а от началото на 2020 г. започва и нов проект с Обединена българска банка.

Ангел Искрев е част от журито на IAB MIXX Awards Europe

Ангел Искрев, творчески директор на proof
Фотограф: Цветелина Белутова

Творческият директор на българската рекламна агенция proof. Ангел Искрев ще бъде част от журито на тазгодишния международен конкурс IAB MIXX Awards Europe, който цели да отличи най-добрите дигитални кампании в Европа. Той ще оценява заявките във всички категории в надпреварата и е единственият български представител в журито до момента.

Подаването на заявки в конкурса ще бъде отворено в края на януари, като с онлайн кампаниите си през годината могат да участват и български агенции. На първия етап от журирането ще бъдат разгледани всички подадени кандидатури и ще бъдат избрани финалистите. През май журито ще се събере в Лондон, за да избере най-добрите европейски кампании и съответно победителите в IAB MIXX Awards Europe 2020. Церемонията по награждаването ще се проведе на 2 и 3 юни в Лисабон.

eDesign спечели награда от конкурса CSSDesign

Българската уеб агенция eDesign беше отличена в международния конкурс CSSDesign Awards за разработването на сайта на американския производител на пуканки Weaver Popcorn. Сайтовете в надпреварата се оценяват спрямо три основни критерия: UX (User Experience) дизайн, UI (User interface) и "Иновация". Проектът на българското студио е оценен от 25 международни независими експерти, като най-висока обща оценка на сайта на Weaver Popcorn са поставили по критерия UI.

Дигитален бизнес

Goolge Chrome ще спре събирането на бисквитки от трети страни

Източник: Reuters

Интернет гигантът Google обяви, че ще спре събирането на бисквитки (cookies - бел. ред.) от трети страни (third-party - бел. ред.) в браузъра си Chrome. Плановете на компанията са това да се случи до 2022 г. Т.нар. бисквитки проследяват дейността на потребителите в различни сайтовe, а рекламодатели и агенции ги използват, за да им показват подходящи за тях реклами. С това решение от Google целят да насочат индустрията към своя т.нар. Privacy Sandbox, лансиран миналата година. Това е набор от инструменти, които позволяват на рекламодателите да пускат таргетирани реклами, без да имат директен достъп до личните данни на потребителите.

Какво се случва с онлайн акаунтите ни след смъртта

Средно през живота си човек прави около 90 регистрации в интернет. Макар и да е неприятен, изниква въпросът какво се случва с тях след смъртта на човек.

Технологичните компании имат различни политики, но отговорността остава предимно в потребителите – те трябва да изпълнят поредица от операции приживе, особено когато става въпрос за активи като криптовалути например. Ако тези стъпки не бъдат направени, роднините на човека ще се сблъскат с купища бюрокрация и най-вероятно ще имат нужда от правна помощ при справянето с някои казуси.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Компанията - майка на Google, достигна пазарна оценка от $1 трлн.

Alphabet, компанията - майка на Google, достигна 1 трилион долара пазарна оценка, пише "Дневник". Така дружеството се присъединява към списъка на компанията за онлайн търговия Amazon, Apple и интернет гиганта Microsoft и става четвъртата американска компания, достигнала този праг.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Медиен бизнес

Fox изолира някои политически реклами в паузите на Super Bowl

По време на рекламните паузи на най-голямото спортно събитие в САЩ Super Bowl от Fox ще изолират рекламните спотове на Доналд Тръмп и Майкъл Блумбърг, пише специализираното издание AdAge. Редица големи рекламодатели, които плащат милиони, за да представят брандовете си по време на състезанието, отказват да са позиционирани до реклами на двамата политици. Затова от FOX ще промотират собствени продукции в рекламните паузи, в които ще се излъчат спотовете на Тръмп и Блумбърг, което според изданието ще бъде в началото и в средата на Super Bowl.

Повече тук>>

Рекламен бизнес

Новата кампания за справедливост на НФЛ

Малко преди спортното събитие Super Bowl Националната футболна лига (НФЛ) представи рекламната си кампания, която засяга темата за полицейските стрелби срещу чернокожи мъже. Клипът ще бъде излъчен и по време на състезанието, а историята в него е разказана от бившия състезател Анкуан Болдин, чийто братовчед е убит през 2015 г. от полицай във Флорида. Рекламната кампания е дело на агенцията 72andSunny и представя също лансираната миналата година програма Inspire Change, която организира информационни кампании и отпуска финансова помощ за подобряване на отношенията между полицията и общността.

Групата на Havas обяви вакантна позиция за акаунт мениджър.

Агенцията Human обяви вакантна позиция за PPC специалист.

* Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK